Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Vihut näkyy mut ei näy puu minkä takana se vihu istuu :D
Omalla pelityylillä tuo very low riittää kyllä. En ala muutenkaan turhan pitkiä laukauksia yrittämään. Riittää jos näkee pelaajan sijainnin, ja etenee sen mukaan. Puut ja kivet näkyvät kyllä aivan tarpeeksi pitkälle.. kuten myös puskat yms.
 
Siihen puuhun voit pari lipasta vetää ja kattoo jos menis läpi. :D Ei tonne yli kilometriin ole muutenkaan mitään järkeä ampua.
Joo, onhan se toki totta.
Toisaalta jos toi tosiaan on noin, että puut ei näy ja ukot näkyy, sehän on etu pitää alempana asetus. Kilsa on kuitenkin ehkä sellainen etäisyys, että muiden liikkeiden tietämisestä on hyötyä. Tosin voisi ajatella että niin kaukana olevat näkisi muutenkin vaikka juoksevat puiden välissä.
Toisaalta vuorella makaavan näkemin olisi ehkä konkreettinen etu.
Tuossahan oli samanlaisen fiksin paikka kuin heinän yms kanssa, eikö foliage korjattu jo jotenkin ettei alemmasta saa niin paljon etua?
 
Tuntuu, että viikon sisään aimbottien määrä (Eu squadissa) on riistäytynyt käsistä taas vaihteeksi.
 
Minkälaisia framerateja muilla on 1440p 1080ti combolla? Oletteko huomanneet laskua frameissa 1.0:n jälkeen? Itsellä 6700k ja 1080Ti ja 1440p resoilla average framerate pyörii välillä 70-100fps, high varmaan 140fps. Häiritsevänä ongelmana on kuitenkin että välillä framet tuntuvat hetkeksi droppaavan 30fps kieppeille mikä tuntuu selkeänä repäisynä, ennen tätä ei mielestäni tapahtunut. Asetukset AA ja Texture Ultra, muut very low.
 
Eikö ne framet tuplaantunut 1.0 julkaisun jälkeen, muistaakseni bluehole muutti kauemmas piirtoa että ei olisi etulyöntiä kauemmas nähdessään heikommilla asetuksilla?
 
Minkälaisia framerateja muilla on 1440p 1080ti combolla? Oletteko huomanneet laskua frameissa 1.0:n jälkeen? Itsellä 6700k ja 1080Ti ja 1440p resoilla average framerate pyörii välillä 70-100fps, high varmaan 140fps. Häiritsevänä ongelmana on kuitenkin että välillä framet tuntuvat hetkeksi droppaavan 30fps kieppeille mikä tuntuu selkeänä repäisynä, ennen tätä ei mielestäni tapahtunut. Asetukset AA ja Texture Ultra, muut very low.
Periaatteessa samat asetukset, paitsi tosiaan efects low. Freimit rajattuna 142:een, ja melko lailla koko ajan siellä tapissa pyörii. Parani 1.0:n jälkeen.
 
Periaatteessa samat asetukset, paitsi tosiaan efects low. Freimit rajattuna 142:een, ja melko lailla koko ajan siellä tapissa pyörii. Parani 1.0:n jälkeen.

Outoa, en oikein ymmärrä mikä mulla aiheuttaa frame dropit kun pelatessa gpu & cpu use kummatkin pyörivät välillä 50-80%
 
Itsellä kans välillä laskee tosi paljon fps ja vaan tietyissa paikoissa. Eiköhän tuo ole pelin optimoinnista kiinni.

Kokeile arrin laittaa PP medium - high ja AA very low.
 
Täällä on kanssa ongelmia tuon ruudunpäivityksen kanssa, tosin 1070 näyttiksenä. Fps lukemat on ihan hyviä mutta sellaista ihme stutterointia esiintyy kokoajan.
 
Postprosessing terävöittää kuvaa, helpottaa ainaki kauemmas spottaamista itellä, ku ei oo kovin blurria enää [emoji14]
Viimeisimmässä patchissa meni kuulemma vähän utuiseksi taas tuo kuva. En ole itse hetkeen pelannut, niin en tiedä. Aiemmin ainakin erotti ilman ongelmaa, pidemmällekin. Reso tosiaan 1440p
 
Itseasiassa 16gb 3200mhz muistia ja 8700k prossuna. Peli on vielä laitettu SSD:lle joten ei siitäkään kiinni. Mystistä on...
Itse vähän ennen betaa formatoin vanhan Win 8 asennuksen uuden Win 10 asennuksen tieltä, nuo stutteroinnit lähti käytännössä kokonaan, tosin niitä oli silloinkin vaan siinä alkuspawnissa ennen hyppyä. Optionsiin on 1.0 myös ilmestynyt joku replay täppä, jonka varoitetaan huonontavan fps:ää, kannattaa se ottaa pois. Ja tietysti kaikki ne xbox dvr jutut windowsista pois mikäli päällä.

Mitään defenderiä kummempaa antivirusta en myöskään pidä, siinäkin ne reaaliaikaiset tarkastukset pois päältä.
 
Viimeisimmässä patchissa meni kuulemma vähän utuiseksi taas tuo kuva. En ole itse hetkeen pelannut, niin en tiedä. Aiemmin ainakin erotti ilman ongelmaa, pidemmällekin. Reso tosiaan 1440p
Ennen 1.0 se postprosessing blurras vaan pahemmin ku mikään muu asetus. :D millo viime päivitys tullu, koska esim vklp postprosessing toimi terävöittävänä.
 
Itse just täppäsin post processing medium, kyllähän tosta kuvasta melkosen terävä tulee. Huomattava ero vs very low mikä oli aiemmin.

Itseasiassa 16gb 3200mhz muistia ja 8700k prossuna. Peli on vielä laitettu SSD:lle joten ei siitäkään kiinni. Mystistä on...
Onko mimmosia overlay hommia käytössä?
Usein outojen stutterien syynä, pelistä toiseen.

Tosin Shadowplay overlay ei ole mulla koskaan ongelmia aiheuttanut. Varmaan ainoa poikkeus.
Se Windowsin Xbox Game DVR on semmonen minkä kantsii heivaa, jos nyt oli W10. Vakiona päällä. Tosin, uusimman ison W10 päivityksen piti kai korjata sitä.
 
Haluan kyllä sen "preferred map" pian, please. Tänään tullut lähes pelkästään Miramaria. :btooth:
Tykkään kyllä siitäkin, mutta tasainen vaihtelu olis jees.........
 
  • Tykkää
Reactions: aPm
Pitääpä kokeilla tuota post processingia. Itsellä 32gb ram, peli ssd:llä ja ei ole shadowplayta tai xboxia koneella. Ihmetyttää tuo että cpu ja gpu ei kumpikaan mene lähellekään 100% vaikka kaikki power optionsit on kyllä performancella. Luulisi että jompikumpi bottleneckais. Näytössä gsync ja 165hz. Nvidian driveritkin nukettu ja asennettu uudestaan.
 
Mitä tämä ultralle vaihto tekee? Vihut näkyvät very lowlla (ainakin) johonkin vajaaseen kilometriin.

Piirtää pidemmälle? Itsellä ei tuo very low:lta ultralle nostaminen vaikuta mitenkään fps:ään ja mieluummin pelaan niin että näen sen mitä siellä horisontissa kuulukin näkyä. Esim. ovien asennosta (auki vai kiinni) on useasti ollut erimielisyyksiä kavereiden kanssa joilla on piirtoetäisyys very low:lla. Ja laskuvarjolla lentäessä näkee autotkin paremmin. Tuo very low:lla pelaminen kun ei enää nykyään anna mitään etulyöntiasemaa.

Minkälaisia framerateja muilla on 1440p 1080ti combolla? Oletteko huomanneet laskua frameissa 1.0:n jälkeen? Itsellä 6700k ja 1080Ti ja 1440p resoilla average framerate pyörii välillä 70-100fps, high varmaan 140fps. Häiritsevänä ongelmana on kuitenkin että välillä framet tuntuvat hetkeksi droppaavan 30fps kieppeille mikä tuntuu selkeänä repäisynä, ennen tätä ei mielestäni tapahtunut. Asetukset AA ja Texture Ultra, muut very low.

8700k, 1080 pikku kellotuksilla ja 1440p 114hz, fps pysyy lähes koko ajan 144. Ainakin tekstuurit ja piirtoetäisyys ultralla, AA asetuksesta en ole varma, efektit ja varjot low, foliage very low. Lobbyssä 120-130fps kun ~100 pelaajaa ryntäilee ympäriinsä. Itse pelitilanteissa savut ja räjähdykset sekä autolla ajaminen välillä tiputtaa ruudunpäivityksen 125-135 paikkeille.
 
Ennen 1.0 se postprosessing blurras vaan pahemmin ku mikään muu asetus. :D millo viime päivitys tullu, koska esim vklp postprosessing toimi terävöittävänä.
Niin siis en edelleenkään ole käyttänyt pp:a, vaan terävöittänyt aa:lla. Viime patchista on jo aikaa, jonka jälkeen en ole juuri pelannut. Nyt sitten kuulemma PP terävöittää kuvaa, ja aa ei toimi niin hyvin.
 
Testiservuilla 1.0 update #2.

New Contents
  • Added two new crates (free / paid)
    • You can open the paid crate box with the Early Bird key which is purchasable in Steam market
  • In order to test the stability, 100,000 BP and 6 keys will be granted to each account (test server only)
  • The below chart shows the crate box drop rate
    • The new free/paid crate box has a 40% drop rate and the previous crate boxes(Wanderer and Survivor) have a 10% drop rate
    • DESPERADO (new paid crate box) : 40%
    • BIKER (new free crate box) : 40%
    • Wanderer : 10%
    • Survivor : 10%
Hhmm... Lähteeköhän vanhojen wanderer & survivor boksien hinta nousuun pikku hiljaa kun drop rate laskee? Tuo avaimen osto Steam marketista tuskin tulee haittaamaan kun kaikki boksit kumminkin tulee myytyä siellä avaamattomana oikeaa rahaa vastaan. Ostaa sitten niillä rahoilla sen vaatteen minkä olisi halunnut ja jää vieläpä voitolle, kunhan ei osta mitään harvinaista. Toivottavasti uusien boksien perus vaatteiden hinta laskee nopeasti sinne 0.03€ paikkeille.
 
8700k, 1080 pikku kellotuksilla ja 1440p 114hz, fps pysyy lähes koko ajan 144. Ainakin tekstuurit ja piirtoetäisyys ultralla, AA asetuksesta en ole varma, efektit ja varjot low, foliage very low. Lobbyssä 120-130fps kun ~100 pelaajaa ryntäilee ympäriinsä. Itse pelitilanteissa savut ja räjähdykset sekä autolla ajaminen välillä tiputtaa ruudunpäivityksen 125-135 paikkeille.

Ok, ei kyllä mulla oo lähellekän stable 140fps ja lobbyssäkin ehkä jotain 70-80, eli jotain vialla. 6700k@4.5ghz ja 1080ti@2012ghz. Pitänee kokeilla puhdas Win10 jos ei muu auta.
 
Ok, ei kyllä mulla oo lähellekän stable 140fps ja lobbyssäkin ehkä jotain 70-80, eli jotain vialla. 6700k@4.5ghz ja 1080ti@2012ghz. Pitänee kokeilla puhdas Win10 jos ei muu auta.
Kait huomasit että sulla on pari ydintä vähemmän ja tod näk matalammat kellot? En tiedä kuinka paljon vaikuttaa tässä pelissä, mutta kuitenkin..

Edit: Ja peli on kyllä tosiaan prossuriippuvainen.
 
Kait huomasit että sulla on pari ydintä vähemmän ja tod näk matalammat kellot? En tiedä kuinka paljon vaikuttaa tässä pelissä, mutta kuitenkin..

Edit: Ja peli on kyllä tosiaan prossuriippuvainen.

Huomasin kyllä mutta ei eron pitäisi käsittääkseni olla kovin suuri, peli ei hyödy kovin paljoa yli 4:stä coresta hyperthreadingillä.
pubg-cpu-core-performance.png

Olen ajanut myös 4.7ghz kelloilla ja ero ei ollut fps:ssä huomattava.
 
Huomasin kyllä mutta ei eron pitäisi käsittääkseni olla kovin suuri, peli ei hyödy kovin paljoa yli 4:stä coresta hyperthreadingillä.
pubg-cpu-core-performance.png

Olen ajanut myös 4.7ghz kelloilla ja ero ei ollut fps:ssä huomattava.
OK. Prosessoririippuvuus on ihan itse todettua. Näyttis ja muistit oli samat, mutta prossu vaihtui 6850k @4,2Ghz -> 8700k @5Ghz, ja freimit nousi noin 30 fps
 
Huomasin kyllä mutta ei eron pitäisi käsittääkseni olla kovin suuri, peli ei hyödy kovin paljoa yli 4:stä coresta hyperthreadingillä.
pubg-cpu-core-performance.png

Olen ajanut myös 4.7ghz kelloilla ja ero ei ollut fps:ssä huomattava.

OK. Prosessoririippuvuus on ihan itse todettua. Näyttis ja muistit oli samat, mutta prossu vaihtui 6850k @4,2Ghz -> 8700k @5Ghz, ja freimit nousi noin 30 fps
Tuloksissa näkyvä PUBG versio 2.6.23.3 on viime syyskuulta.
Luulisi olevan aika radikaalit erot jos nykytilaan vertaa.
 
OK. Prosessoririippuvuus on ihan itse todettua. Näyttis ja muistit oli samat, mutta prossu vaihtui 6850k @4,2Ghz -> 8700k @5Ghz, ja freimit nousi noin 30 fps

Juu, itsekin olen huomannut että pubg on prosessoririippuvainen peli ja varmasti 8700K:lla saa jonkun verran paremmat fps:t kuin 6700K. Vaikka ero olisi 15-20fps niin ei olisi itsellä ongelma mutta kun averaget tuntuu olevan about puolet ja välillä droppaa 30fps:n niin jotain on vialla.

Tuloksissa näkyvä PUBG versio 2.6.23.3 on viime syyskuulta.
Luulisi olevan aika radikaalit erot jos nykytilaan vertaa.
Varmasti on radikaalit erot mutta peli on kyllä edelleen cpu intensive. Itsellä on fps:t dropannut tuon jälkeen ja yritän syytä keksiä. :)
 
Juu, en mä tuosta prosessoririippuvuudesta niinkään kommentoinut, vaan sillä että jos nykyään saattaisi jopa hyötyä graafin 4c HT ylikin menevästä tehosta. :)
 
Juu, en mä tuosta prosessoririippuvuudesta niinkään kommentoinut, vaan sillä että jos nykyään saattaisi jopa hyötyä graafin 4c HT ylikin menevästä tehosta. :)

Löysin benchit 1.0 patchiin ja vaikuttaisi että ei edelleenkään suuresti hyödy lisäcoreista, ainakaan 1080p resolla. Source: https://www.youtube.com/watch?v=sOvwrGx5uas Erona omaan tuossa videossa 7:30 kohdalla alkavassa loopissa 7700K:lla CPU use pyörii 40-50% mutta GPU on lähellä 100% kun itsellä kummatkin pyörivät 50%:ssa.
 

Liitteet

  • pubg1_0bench.PNG
    pubg1_0bench.PNG
    822,6 KB · Luettu: 62
  • Tykkää
Reactions: TML
Ensi yönä tulee liveen eilen testiin tullut buildi. Eli se buildi oli tämä.
Aika vikkelään?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Eli ~08:00 pitäs olla servut pystyssä taas.
 
Joo. Laitoib tosiaan 980ti, pyörii paljon paremmin.

I5-2500k, r9 370 4gb, 16gb ddr3 ja ssd antoi about kaikki minimissä (saatto olla aa high?) 40-60fps. Sama setti 980ti kera antaa aa ultra, postprocess medium, textures ultra, view ultra ja muut verylow 80-130fps, josta 80 käytännössä vain koneessa/hypyssä. Yhden testipelin perusteella, miramarin jossain kaupungissa anto yksin juoksennellessa tasasen 120.
 
No sitten se varmaan on aika paljon prossusta kiinni. Tossa joulun aikaa pelailin porukoiden koneella muutaman pelin.

Speksit
Pentium G4560 (2c4t, 3.5GHz)
8GB DDR4 2400MHz
GTX 650 ti (1GB GDDR5)

Näillä spekseillä 1080p kaikki asetukset minimissä pyöri melko tasaisesti pelin aikana 40-50fps. Näyttiksen muisti oli aika tapissa jopa minimitekstuureilla ja AA:lla.
 
Jaa-a, taas asensin Win 10 Creators fall updaten. Viimeksi ei oikein sopinut PUBGin kanssa yhteen. Eikä näköjään vieläkään. FPS näyttää mittarin mukaan nousseen, mutta hiirtä liikuttaessa on selvää nykinää grafiikoissa ja tahmealta tuntuu muutkin kontrollit. Vesi ja sininen alue muuttuivat pikselimössöksi. Mikähän neuvoksi?
 
Vielä kun servereissä riittäisi vääntö oikeasti peak timen pelaajamäärille. Turha lähteä alkukähinöihin iltasella kun homma ratkeaa sillä kumpi sattuu warppimaan enemmän toisen ruudulla.
 
Ok, ei kyllä mulla oo lähellekän stable 140fps ja lobbyssäkin ehkä jotain 70-80, eli jotain vialla. 6700k@4.5ghz ja 1080ti@2012ghz. Pitänee kokeilla puhdas Win10 jos ei muu auta.

On kyllä melko matalat lukemat ottaen huomioon näyttiksen. Minulla on lobbyssä 125-135 ja pelissä lähes kokoajan 144 fps. 8700k@5,1GHz ja 1080@2050MHz ja GPU tuossa taitaa olla pullonkaulana.

Kait huomasit että sulla on pari ydintä vähemmän ja tod näk matalammat kellot? En tiedä kuinka paljon vaikuttaa tässä pelissä, mutta kuitenkin..

Edit: Ja peli on kyllä tosiaan prossuriippuvainen.
 
8700k 5Ghz, 4000Mhz muistit ja GTX1070 antaa aloitussaarella 110-144fps. Pelissä aika tasaisesti 144fps, joka droppailee 120fpsään kun näkee uuden kaupungin tai muita objekteja. Nyt on alkanut esiintymään enemmän sitä, että koko servu pysähtyy sekunniksi ettei ketään pysty liikkumaan eikä edes hiiri liiku.
 
Pätsi valuu 6.2gigaa tavaraa..
Joo, ja jos joltain meni ohi kyse on siitä tiistain test buildistä. Tulee jo nyt liveen. Alla info ja linkki patch notes.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Mikäs toi Steamin patch notes kommenttiosion #RegionLockChina homma on? :rofl:
Hakkereista niin moni kiinalaisia, että lukitkaa ne kiinan servuille?
 
Viimeksi muokattu:
Joo, ja jos joltain meni ohi kyse on siitä tiistain test buildistä. Tulee jo nyt liveen. Alla info ja linkki patch notes.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Mikäs toi Steamin patch notes kommenttiosion #RegionLockChina homma on? :rofl:
Hakkereista niin moni kiinalaisia, että lukitkaa ne kiinan servuille?

jep
 
Tuntuu lähinnä huonoa optimointia olevan kun jengillä vaihtelee suorituskyky aika radikaalisti. Nykyisten "must have" speksien valossa melko paskalla setupilla pyörii ihan ok.

Pentium G4620 (dualcore)
1080 mini
8g 2400mhz DDR4

4K
Texture - Ultra
AA - Medium
Resolution scale - 85
Muut - very low

65-130fps --> CPU utilization 75-85%, rammit 6gb tuntumassa ja GPU utilization 70-85%.
 
Viimeksi muokattu:
Heh, täähän on hauska peli. Illalla pelasin (striimin kera) ekan kerran, turpaan tuli vähän väliä ja röökipausseja riitti, mutta hanskoja ei laitettu naulaan.

Antakaas jotain vinkkejä TÄYSIN NOVIISILLE, pelasin tosiaan eilisiltana ekan kerran. :D

(lataa se ase, laita ne aseen accessoryt käyttöön) jne on jo opittu, muttamutta. :)
Noni, hyvä että kuitenkin yritykset jatkuu vaikka turpaan tulee. :tup:

Yleisin vinkki mitä mä kuulen on se, että alkuun ihan huomattavan verran aikaa kannattaa hyppiä hot spotteihin. Eli isoihin kaupunkeihin mihin menee paljon väkeä.
Syynä ihan se, että tärkeintä olisi ensin oppia ammuskelemaan ja hoitamaan niitä vihujen kohtaamisia.
Toki kun tuota tekee, niin välillä kannattaa ihan hermojekin kannalta heittää väliin ns. rauhallinen rundi. Eli hyppii vaikka pienille taloille, ja keräilee kamppeita pitkin pieniä talorykelmiä. Eli että välillä edes pääsee sitten gearattuna pidemmälle pelissä. :)
 
Komppaan. Eli pelaa aggressiivisesti, kunnes alat tuntemaan olosi varmaksi kohtaamistilanteissa. Mikään ei ota pannuun enemmän kuin hiippailla 20 minuuttia, kerätä kunnon varusteet ja kuolla sitten ekan vihun kohdatessa, koska ei tärinöiltään saa edes vihollista piikille ennen kuin on henki pois.
 
Heh, täähän on hauska peli. Illalla pelasin (striimin kera) ekan kerran, turpaan tuli vähän väliä ja röökipausseja riitti, mutta hanskoja ei laitettu naulaan.

Antakaas jotain vinkkejä TÄYSIN NOVIISILLE, pelasin tosiaan eilisiltana ekan kerran. :D

(lataa se ase, laita ne aseen accessoryt käyttöön) jne on jo opittu, muttamutta. :)

Hyvä äijä, heti 1-man squadia :D Kuten monesti sanottua niin BBS:n discordista saa helposti peliseuraa jos soolo rupee tympäsee eikä haittaa niin vaikkei osais
 
CPU suorituskykyyn liittyen, niin eilen vaihdoin RX Vega 56 kiinni ja tuli hieman seurailtua käyttäytymistä. Kellotetulla Ryzen 1700X kivellä ajelen ja tuntui että aina kun FPS dippasi, niin GPU usage myös laski. Eli CPU ei ilmeisesti pystynyt työntämään tarpeeksi kamaa GPU:lle. Sitten kun GPU usage nousi, niin FPS oli siellä missä pitikin.

Ei nyt mitään mullistavia droppeja tullut ja kaikki toimii oikein hyvin, mutta kyllähän tuo antaa indikaation että CPU on pullonkaula.

Helpoiten tämä esiintyi Erangelin aloitussaarella, eli jos käveli väkijoukosta vähän matkan päähän ja katsoi siihen suuntaan missä kaikki pelaajat eivät ole -> GPU usage tapissa ja FPS siellä jossain 100+. Jos käänsi kameran ihmisiin, niin FPS tippui huomattavasti jonnekin 65 tuntumaan tms ja GPU usage vastaavasti laski usealla kymmenellä prosentilla.

Olisi ihan kiva kuulla miten esim. kellotetulla 8700K kivellä toimii vastaavassa testissä.

EDIT: Normipelissä kun koskaan ole vastaavaa määrää porukkaa näytöllä niin ei kyllä mitään ongelmia tullut, varmaan kuitenkin samaa esiintyy kun on paljon objekteja ruudulla. Näissä tilanteissa ei vain sitä FPS tullut niin tarkkaa seurailtua, kun keskittyminen jossain muualla. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 835
Viestejä
5 053 574
Jäsenet
80 988
Uusin jäsen
Ygyttäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom