Postin kulkemisen vaikeus

Huomautus - foorumilla ei ole tarkoitus keskustella toisista käyttäjistä, jätä käyttäjiin kohdistuvat syytökset pois
Kävin eilen ihan Postin toimipisteessä kysymässä, että onnistuisiko siinä noutopaikan vaihto. Mukava neiti naputteli pakettikoodin päätteelle ja sanoi että lajituksessa Vantaalla, mutta ei ikävä kyllä onnistu heidän koneelta vaihtaminen. Ehdotti OmaPosti sovelluksesta vaihtamaan, kertoi myös tuosta muutoksesta oman noutopisteen valinnan poistumisesta, joten sieltä pitäisi avata Chat ja pyytää noutopisteen vaihtoa sitä kautta. Liekkö väliaikainen systeemi jos tulisi joskus itsevalinta, taikka sitten rasitetaan asiakaspalvelua tuolla mukavasti...

Kuulostaa siltä, että uudistus todella on tehty niin "että se palvelee paketin vastaanottajia mahdollisimman hyvin".. :rofl:

Yleensä nuo vaihtoehdot ovat tarjolla ennen kuin lähetys on Postin tavaravirrassa, kunnes on ensimmäisen kerran lajiteltu, niin vaihtoehdot vähenee.
Eipä näy tossa tänäaamuna listatussakaan, vaikka ei varmasti ole Postin hallussa;
Screenshot_2025-05-22-08-39-21-80_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
Mitään lisävalintoja tuolla ei ole, eli ihan (posti)herran hallussa minne Ivaloon tuokin vissiin päätyy. Miten tää muistuttaa erästä edesmennyttä foorumia joka "uudistui käyttäjien ehdoilla", eli teki aivan päinvastoin kuin käyttäjät halusivat. :beye: Voi kun päästäis tästäkin paskapuulaakista eroon, tai ainakin vaihdettais johto semmoseen, joka on joskus paketteja vastaanottanut ja OmaPostia käyttänyt, eli osais tehdä päätöksiä käyttäjän näkökulmasta. :x3:



Edit.
PS. tuli varmaan ensimmäistä kertaa tökättyä tuota osta kotiinkuljetus -napppia, hyvin inhimillisesti hinnoiteltu: 6,50, odotin kymppiä. Tässä esimerkin tapauksessa normaali 16 -lähetys oli ilmainen (XXL) ja vain kuudella eurolla sen joku kantaisi kotiin + toimitusaikakysely kuuluu hintaan.
Huutista. Nää sun Postin mainokset käy vuosi vuodelta läpinäkyvämmiksi, kai sentään tulee hyvät provikat tästä sissimarkkinoinnista..? :rofl:
 
Huutista. Nää sun Postin mainokset käy vuosi vuodelta läpinäkyvämmiksi, kai sentään tulee hyvät provikat tästä sissimarkkinoinnista..? :rofl:
Pitäisiköhän sun keskittyä keskustelemaan aiheesta eikä henkilöistä? Minä kehun joskus Postin palveluita koska ne toimivat parhaiten omalta osalta täällä Suomessa ja tässä tapauksessa minusta tuo 6,50€ on edullinen hinta että lähetyksen saa himaan haluttuna ajankohtana.

Nyttemmin ei enää tule kuin noin 50 lähetystä vuodessa vastaanotettuja, parhaimmillaan tuli yli 200 vuodessa. Ongelmia alle yhden käden sormille.

Minkälaisia provikoita ne maksaisi eläkeläiselle jos kysyn? Pääasiallisen leipätyöni olen tehnyt Ict-alalla konsulttina, projarina ja palvelupäällikkönä, eläke on ihan asiallinen, mutta kyllähän lisäansiot kiinnostaisi.

Edit: nyt kun lähetys lajiteltiin Vantaan ghetossa 09.58 ensimmäisen kerran ja status muuttui ’matkalla’, poistui noutopisteen vaihto ja kotiinkuljetuksen vaihtoehdot.
 
Viimeksi muokattu:
Paketti oli merkitty toimitettavaksi Hypermarketin yhteydessä olevaan palvelupostiin. Meni sitten 35km päähän Vuosaaren K-marketin pakettiautomaattiin, josta asti hain paketin. Lähettäjä oli täyttänyt tiedot aivan oikein, joten millä helvetin logiikalla Posti onnistuu siirtämään paketin palvelupisteestä automaattiin ja 35km etäisyydelle valitusta noutopaikasta
Tulipa samalla reissulla katsastettua myös Itäkeskuksen tarjonta :rolleyes:
 
Jahas.. Vahva suorittaminen jatkuu! Nyt on toinen paketti menny Tikkurilaan! Näppärästi ihan toistensa vierestä noudettavissa, eikä kumpikaan lähelläkään omaa osotetta. Hienosti Posti uudistuu! :poop: Oiskohan hyvä vaan tuoda se oma noutopiste takasin, kun sen kanssa ei menny kuin korkeintaan muutaman kilsan huti?
Screenshot 2025-05-22 142905.png
 
Jahas.. Vahva suorittaminen jatkuu! Nyt on toinen paketti menny Tikkurilaan! Näppärästi ihan toistensa vierestä noudettavissa, eikä kumpikaan lähelläkään omaa osotetta. Hienosti Posti uudistuu! :poop: Oiskohan hyvä vaan tuoda se oma noutopiste takasin, kun sen kanssa ei menny kuin korkeintaan muutaman kilsan huti?
Screenshot 2025-05-22 142905.png
Siitä vaan pistämään palautetta Postille. Kun ihmiset riittävästi tuosta raivoavat niin ehkä ymmärtävät tehdä asialle jotain.

Jotain tämän kaltaista sekoilua ajattelinkin syntyvän kun tuo oma noutopiste -systeemi poistuu. Itselläni ei ole nyt pariin viikkoon ollut tulossa yhtään pakettia eikä varmaan pariin viikkoon ole tulossakaan joten itse en pääse "nauttimaan" tästä ainakaan vielä. Emännällekin on tainnut kaikki paketit lähiaikoina tulla PostNordilla, DHL:llä tai Matkahuollolla niin ei ole hänenkään paketeista päässyt mitään muutosta näkemään.
 
Jahas.. Vahva suorittaminen jatkuu! Nyt on toinen paketti menny Tikkurilaan! Näppärästi ihan toistensa vierestä noudettavissa, eikä kumpikaan lähelläkään omaa osotetta. Hienosti Posti uudistuu! :poop: Oiskohan hyvä vaan tuoda se oma noutopiste takasin, kun sen kanssa ei menny kuin korkeintaan muutaman kilsan huti?
Screenshot 2025-05-22 142905.png
Onko teillä myös tapahtunut tämä mahdollisesti K-Market Länsimäen postipalvelut muuttuvat Vantaalla 4.3. itsekin olen jotain tiettyjä lähetyksiä joutunut tikkurilasta asti hakemaan.
 
Onko teillä myös tapahtunut tämä mahdollisesti K-Market Länsimäen postipalvelut muuttuvat Vantaalla 4.3. itsekin olen jotain tiettyjä lähetyksiä joutunut tikkurilasta asti hakemaan.
Ei kyl oo ainakaan mitään ilmotettu ja haulla tuolta postin sivuilta löytyy viimesimmät tiedotteet vuodelta 2020 tosta lähimmästä noutopisteestä (toki noutopisteen tiedot löytyy myös). Viimeks eilen tuli paketti noudettavaksi lähikaupasta, johon noi siis on osotettukin alunperin.. :rolleyes:

Avautumiset laitoin jo menemään Postille, kuten aina ennenkin jos ovat väärään paikkaan kuskanneet, mutta en pidätä hengitystäni sen suhteen, että mitään tapahtuu.
 
Sain juurin korvanappiin tiedon että paketti on vihdoin tullattavissa, ja nyt meni ongelmitta läpi. Vielä jännätään sössiikö pulju paketin perille tulon, mutta puolikas voitto tämäkin :tup:
 

Jos juttua ei halua lukea niin lyhyesti. Koiranpentu menehtyi elänlääkärissä sairauteen jolle ei ole edes suomenkielistä nimeä. Ruumis lähetettiin Express pakettina minkä piti olla seuraavana päivänä perillä yliopiston eläinsairaalassa. Sitten paketti unohtui johonkin postin uumeniin viikoksi. Haju mahtoi olla sellainen ettei sitä voi olla huomaamatta...

Nähtäväksi jää saako noin 4000€ ell kuluja vakuutekseen, koska ruumis ei ole enää tutkittavassa kunnossa. Posti korvasi 16€ tapauksesta. Mieliharmia ei tietenkään mikään summa korvaa.
 

Jos juttua ei halua lukea niin lyhyesti. Koiranpentu menehtyi elänlääkärissä sairauteen jolle ei ole edes suomenkielistä nimeä. Ruumis lähetettiin Express pakettina minkä piti olla seuraavana päivänä perillä yliopiston eläinsairaalassa. Sitten paketti unohtui johonkin postin uumeniin viikoksi. Haju mahtoi olla sellainen ettei sitä voi olla huomaamatta...

Nähtäväksi jää saako noin 4000€ ell kuluja vakuutekseen, koska ruumis ei ole enää tutkittavassa kunnossa. Posti korvasi 16€ tapauksesta. Mieliharmia ei tietenkään mikään summa korvaa.
Jotenkin erikoista että ruumis tai mikä tahansa biologinen parastaennen-materiaali lähetetään normaalina postipakettina? Mitenkään Postin perseilyä puolustelematta, eikö tommonen panna pakastelaatikkoon ja taksilla tai DHL:llä perille aamuksi, jos kerran 4000€ kuluista on kyse.

Mutta toi Vantaan/Helsingin mikälie sorttilaitos on kyllä täydellinen musta aukko. 2 päivää kestää että paketti putkahtaa toisesta päästä ulos.

2025-05-23 20.28.40 www.posti.fi 96e7f805d657.jpg


Toki tätä pitäis vielä luokitella onnistuneeksi, pääsihän paketti sieltä lopulta ulos.

Toinen paketti jonka jätin samana päivänä on ollut lajittelussa 21.05.2025 klo 21:28 lähtien.
 
Jotenkin erikoista että ruumis tai mikä tahansa biologinen parastaennen-materiaali lähetetään normaalina postipakettina?
Jenkeissä voi lähettää mm. eläviä tipuja postin kautta.
 

Jos juttua ei halua lukea niin lyhyesti. Koiranpentu menehtyi elänlääkärissä sairauteen jolle ei ole edes suomenkielistä nimeä. Ruumis lähetettiin Express pakettina minkä piti olla seuraavana päivänä perillä yliopiston eläinsairaalassa. Sitten paketti unohtui johonkin postin uumeniin viikoksi. Haju mahtoi olla sellainen ettei sitä voi olla huomaamatta...

Nähtäväksi jää saako noin 4000€ ell kuluja vakuutekseen, koska ruumis ei ole enää tutkittavassa kunnossa. Posti korvasi 16€ tapauksesta. Mieliharmia ei tietenkään mikään summa korvaa.
Ihme, että Posti korvasi yhtään mitään, sillä kuolleen eläimen lähettäminen postitse on kielletty:
 
Ihme, että Posti korvasi yhtään mitään, sillä kuolleen eläimen lähettäminen postitse on kielletty:

Ei ole kiellettyä. Esim luokka 6.2 Tartuntavaaralliset aineet on sallittua lähettää tietyin edellytyksin.

https://www.posti.fi/fi/yrityksille...imerkkeja-vaarallisista-aineista-ja-esineista

"Tarjoamme sopimusasiakkaalle mahdollisuuden vaarallisten aineiden turvalliseen ja lain mukaiseen kuljettamiseen Suomessa."

"Näytettä ei saa
jättää kirjelaatikkoon eikä se voi olla kuollut eläin. Poikkeuksena ovat kuolleet
eläimet, jotka lähetetään Ruokavirastolle (4 paikkakuntaa) tai Helsingin
yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan patologian tutkimuksiin."

 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Oli upea artikkeli :cautious:

Mutta kommenteissa on hyviä:
"Tässä siis Posti ja Tulli ovat palauttamassa jo täällä olevaa pakettia Japaniin jotta se voitaisiin lähettää uusin kustannuksin ja samoin tiedoin takaisin, mutta nyt HS-koodina olisi esim. 2103.10 (21=elintarvikkeet, 03=kastikkeet ja mausteseokset, 10=soijakastike).
Omasta mielestäni turvallisuus EU:n alueella ei enää muutu vaikka miten lähettelisi sanomia, tavara on jo täällä ja sen sisällön näkee läpivalaisussa. Itse asiassa jos paketti olisi vaarallinen niin miksi ihmeessä se laitettaisiin takaisin lentokoneeseen"?
 
Viimeksi muokattu:
tavara on jo täällä ja sen sisällön näkee läpivalaisussa
Mitä helvettiä, meinaatko, että tulli mankeloi joka hiton lähetyksen ja arvuuttelee sisällöt jos tiedot eivät ole kunnossa? Eihän se läpivalaisuun kuva tarkasti kerro sisällöstä.

Onko noin vaikeaa hahmottaa tarvittavat toimenpiteet ja kertoa se volyymilla? Tuohan olisi järjetön ja turha toimenpide joka syö resursseja todella paljon.

Nythän Posti oli jo jutun mukaan tehnyt osin manuaalista datan syöttöä osan lähetysten osalta, mutta ilmiselvästi sitä ei kaikkiin voi tehdä ellei lähetystä avattaisi ja silti sisältö ja arvo pitäisi arvata ja kun tullitilastoista on kyse, arvaus ei auta, pitäisi olla täsmätietoa.

Jos lähettäjä ei osaa syöttää tietoja oikein ja riitttävästi -> romut vaan kotimatkalle tai kaatikselle, nyt näitä on vaan yritetty katsoa liian toiveikkaasti, että lähettäjää kiinnostaisi korjata asia.

Tämänkin puolesta maksullinen palautus tai kaatiksellle vienti ohjaisi parhaiten lähettäjää, eihän mikään korjaannu jos ei tule osumaa lompakkoon.
 
Juu ymmärrän oikeinkin hyvin että kaikkia ei tälläinen turha byrokratia haittaa, vallankin jos sattuu olemaan vielä töissä jossain nippelinpyöritysvirastossa jossa palkka juoksee vaikka lajittelisi päivän jotain paperiklisejä.
Normaalia ihmistä sen sijaan vituttaa.
 
Postissa jumissa 10.4. saakka, tulli väittää että MRN numero virheellinen. Myyjä sanoo että (kiinan postin) logistiikkakeskus väittää uudestaan lähettäneen MRN numeron postille, mutta postilta ei mitään kommenttia.... Kuulemma ei voi varmistaa onko pakettia edes enää olemassa. Asiakaspalvelu vaan levittelee käsiä ja sanoo "nyt täytyy vaan oottaa".

Tää on varsinkin tosi kiva että ne laittaa näitä "Maksa nyt tullit ja käsittelymaksu" päivityksiä lähetys seurantaan niin paketin lähettäjä luulee että tämä on minun vikani. Tuntuisi tahalliselta, mutta varmaan juuri Hanlonin partaveitsi sopii tähänkin.

Myyjä nyt vihdoin lupasi että palauttaa rahat 15. päivä jos pakettia ei kuulu, mutta olis kiva saada tavara eikä rahoja.

1746902474993.png
1748273800220.png



Ehkä tässä lähiviikkoina vihdoin tuleee perille. Eri asia tietty miten ehjä tuote on saapuessaan parin kuukauden pompottelun jälkeen.
 
Jahas.. Vahva suorittaminen jatkuu! Nyt on toinen paketti menny Tikkurilaan! Näppärästi ihan toistensa vierestä noudettavissa, eikä kumpikaan lähelläkään omaa osotetta. Hienosti Posti uudistuu! :poop: Oiskohan hyvä vaan tuoda se oma noutopiste takasin, kun sen kanssa ei menny kuin korkeintaan muutaman kilsan huti?
Screenshot 2025-05-22 142905.png
Jos sulla menee noi paketit noin helvetin vinoon niin valita aspaan ja vaadi siirrettäväksi lähimpään toimipisteeseen/automaattiin. Jos noita valituksia ei tee niin mun mielestä ihan turha sitten myös valittaa jossei itse viitsi nähdä vaivaa.
 
Jos sulla menee noi paketit noin helvetin vinoon niin valita aspaan ja vaadi siirrettäväksi lähimpään toimipisteeseen/automaattiin. Jos noita valituksia ei tee niin mun mielestä ihan turha sitten myös valittaa jossei itse viitsi nähdä vaivaa.
Ei valitukset paljoa auta, jos posti on tehnyt niinkin upeita päätöksiä, että esim. "kirje" statuksella tulevia lähetyksiä voidaan noutaa vain Tikkurilan pisteeltä, koska lähempänä olevat posteet eivät niitä käsittele. Itse olen tämän keskustelun asiakaspalvelijan kanssa käynyt.

Kyllä ite tässä kironnut useampaan kertaan, että joutuu siellä käymään, kun lähemmäskään ei saa. Sitä en tiedä koska omasta kylästä lähti kirjelähetysten nouto, kun aiemmin se oli kuitenkin mahdollista. Ja näitä ei kuulemma saa ohjattua yhtään lähemmäs. Kyllä se on vaan hienoa, että hinnat vaan nousee ja palvelun taso laskee. Harmi, ettei itse aina pääse vaikuttamaan siihen minkä puljun kautta lähetykset tulee.
 
Jos sulla menee noi paketit noin helvetin vinoon niin valita aspaan ja vaadi siirrettäväksi lähimpään toimipisteeseen/automaattiin. Jos noita valituksia ei tee niin mun mielestä ihan turha sitten myös valittaa jossei itse viitsi nähdä vaivaa.

Avautumiset laitoin jo menemään Postille, kuten aina ennenkin jos ovat väärään paikkaan kuskanneet, mutta en pidätä hengitystäni sen suhteen, että mitään tapahtuu.
:think:
 
Jos sulla menee noi paketit noin helvetin vinoon niin valita aspaan ja vaadi siirrettäväksi lähimpään toimipisteeseen/automaattiin. Jos noita valituksia ei tee niin mun mielestä ihan turha sitten myös valittaa jossei itse viitsi nähdä vaivaa.
Eli Posti mokaa jatkuvasti, ja se olis niinku asiakkaan tehtävä käyttää tuntikausia omaa aikaa jonotella maksulliseen valitusnumeroon ennen kuin on hyväksyttävää kritisoida toimintaa julkisesti?

Kai niille sopii kerran pari antaa palautetta, mutta mites kun toiminta ei parane? Pitääkö sitä palautetta antaa kuinka paljon ennen kuin saa siirtyä suoraan toiminnasta valittamiseen?

Muuten ihan ok logiikka, mutta Posti on se osapuoli jolle maksetaan tästä palvelusta.
 
Mikäköhän tässä on käynyt.

Amazon.de tilaus, jonka Amazon jostain syystä jakoi kahteen eri toimitukseen Posti & UPS.

UPS paketti tuli jo maanantaina kotiinkuljetuksena, Postin kautta tuleva osa nyt jumittaa jossain varastossa(?)

Näyttökuva 2025-05-28 141219.png
 
Paketti tuli maahan kolmessa päivässä ja nyt jumittanut viikon Vantaalla. Ja sanooko tuo postin seuranta aina "Lähetys on matkalla"
"Kuljetamme lähetystä kohti noutopistettä." vai mikä juttu?

firefox_2025-05-29-160453.png
 
Ehkä ei ole löytynyt kuljetusta tai jotain epäselvää. Tuohan on Rahtitiellä, ei pakettien logistiikkakeskuksessa.
 
Eipä se auton kyytiin pääsykään tarkoita sitä, että paketti olisi mihinkään liikkumassa.. :rolleyes: Vahvaa suorittamista jälleen. 💩

Screenshot_2025-05-29-22-38-46-31_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpgScreenshot_2025-05-29-22-39-01-71_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
Paketti tuli maahan kolmessa päivässä ja nyt jumittanut viikon Vantaalla. Ja sanooko tuo postin seuranta aina "Lähetys on matkalla"
"Kuljetamme lähetystä kohti noutopistettä." vai mikä juttu?

firefox_2025-05-29-160453.png
Tuossa aiemmin pari pakettia tuli ihan mukavasti läpi, mutta nyt on viikon seissyt samassa paikassa - lähetys on lajiteltu, rahtitie, ja silleen.

No, kai se sieltä joskus tulee, paperityöt myyjältäni ovat EU-pykälien mukaiset ja aina jiirissä. Jotain ruuhkantynkää tuolla?
 
Lähetin 1. merkillisen kirjeen viime viikon torstaina Espoosta Ouluun. Ei ole saapunut vieläkään.
 
Lähetin 1. merkillisen kirjeen viime viikon torstaina Espoosta Ouluun. Ei ole saapunut vieläkään.
Kirjepostista vähintään puolet pitää olla jaettuna 4 arkipäivässä ja 97% viidessä arkipäivässä. Pikalaskulla lähetyksestäsi on tänään 5 arkipäivä menossa. Kirjepostia jaetaan vain joka toinen päivä joka myös vaikuttaa toimitusaikaan vastaanottajalle jos sattuukin että ei ole jakopäivä.

Ja postillahan ei ole enää vuosiin ollut 1. ja 2. luokan merkkejä priorisoimassa toimitusnopeuksia.
 
Kirjepostia jaetaan vain joka toinen päivä joka myös vaikuttaa toimitusaikaan vastaanottajalle jos sattuukin että ei ole jakopäivä.

Tämähän ei enää täysin pidä paikkaansa, jakelupäivät ovat mitä sattuu viikosta toiseen ja ne voi tarkistaa Postin sivuilta. Täällä ainakin on välillä jakelua perättäisinä päivinä.

Jyväskylässä meni jo hieman hulluksi kun kirjejakelua oli muutama viikko sitten tyyliin ti+ti+ke+to. Tiistaina oli tosiaan kaksi jakelua, ensin yksi noin ~01:30 yöllä, ja toinen puolen päivän jälkeen. Ja ennenkö joku kysyy niin kyllä olivat molemmat postin jakeluja, taloon ei edes pääse sisälle kuin postin jakaja sekä paikallisten mainosten jakaja, ja mainoksien mukana ei osoitteellista kirjepostia jaeta tänne. Tätä tiistain tuplajakelua ei sentään jakelupäiväsivuille oltu merkitty tuplana, eikä maanantaina ollut myöskään jakelua joten tämä yöllinen jako ei ollut edellisen päivän myöhästynyt jakelu.

Suomen sisällä tuntuu ehkä puolet kirjeistä saapuvan 5 arkipäivän aikana perille, välillä menee reilu pari viikkoa, toisinaan kaksi arkipäivää. Onneksi sentään sekä kirjeiden että varsinkin pakettien hinnat nousivat taas reilusti. Nykyään on muuten todella paljon halvempaa lähettää kirjepostia euroopasta suomeen kuin suomen sisällä (en tarkistanut jokaisen EU maan hinnastoa mutta muutaman).
 
Kirjepostista vähintään puolet pitää olla jaettuna 4 arkipäivässä ja 97% viidessä arkipäivässä. Pikalaskulla lähetyksestäsi on tänään 5 arkipäivä menossa. Kirjepostia jaetaan vain joka toinen päivä joka myös vaikuttaa toimitusaikaan vastaanottajalle jos sattuukin että ei ole jakopäivä.

Ja postillahan ei ole enää vuosiin ollut 1. ja 2. luokan merkkejä priorisoimassa toimitusnopeuksia.
Nyt tulikin juuri ilmoitus, että (lupa)paperit olivat saapuneet liikkeeseen, ja lähetys minulle päin on matkalla.
Onneksi tulee Matkahuollolla, joka nykyisin toimii paljon nopeammin ja luotettavammin kuin Posti.
 
2.4. maahan saapunut paketti on vihdoin kotiutettu, tosin tullaamisen onnistuttua meni vielä viikko siinäkin että saatiin Vantaalta tänne Treen korkeudelle :cautious: No, tämä episodi on nyt taputeltu, parit seuraavat paketit kierrätetään sitten saksalaisen tutun kautta kun heillä ei tunnu tälläisiä ongelmia olevan.
 
Olisi kyllä hyvä, jos tietyt noutopisteet saisi laitettua henkilökohtaiselle estolistalle. Oma noutopiste on valittu S-marketiin ja toki silti suurin osa menee R-Kioskille. Se nyt ei ole ongelma, mutta ongelma tulee siitä että paikallinen 90-luvun krääsää myyvä kauppa ottaa myös vastaan postin paketteja.

Sinne mennyt viimeaikoina läjä paketteja. Kassan takana istuu joku elämäänsä kyllästynyt, kulmien alta katsova vihainen möykky. Aina tiuskimassa, että en samalla osta hänen 15 euron peflettejä tai 10 euron saippuoita jostain 80-90 -luvun taitteesta, joissa on jotain vanhoja Sparin hintalappuja. Ei kannata edes olla katsovinaan mitään hyllyistä, kun henkilön silmiä räpäyttämätön katse pysyy lukittuneena asiakkaaseen. Taustalla tupakan savuisessa kaupassa kajahtelee vanhan seinäkellon naksaukset.

Hieman ärsyttää käydä täältä noutamassa joka viikko jotakin ja saada kurat niskaan. Kotona pitää aina käydä suihkussa. Paketteja säilytetään suoraan ulko-oven vieressä lattialla. Kerran kävin noutamassa sieltä työpaikan näytön, jolla oli hintaa n.1500 euroa ja näytön oma laatikko istui heti ulko-oven vieressä kun astuin sisään. Myyjä sanoi että ota siitä vaan, en minä mitään koodia tarvi. Seuraavana päivänä kun olin noutanut tämän paketin, paikka ryöstettiin ja kaikki paketit vietiin mukana.
 
Oma noutopiste on valittu S-marketiin
Postihan suuressa viisaudessaan poisti tuon oman noutopisteen valinnan, kun oli muka asiakkaiden mielestä niin sekava systeemi.. :rolleyes: Itse en ole sen jälkeen yhdestäkään paketista pystynyt noutopaikkaa valitsemaan ja vissiin 2/10+ paketista on päätynyt oikeaan noutopisteeseen tuon uudistuksen jälkeen. Menevät minne lie pitkin PK-seutua, nyt viimeisin saavutus oli Vantaalle tuleva paketti roudattiin kentältä Ouluun! :x3: Yksi paketti on ilmeisesti hukkunut matkalla Helsingistä Vantaalle, vimeinen päivitys edelleen 22.5. ja 26.5. maahan saapunut paketti makaa niillä sijoillaan. 💩
Screenshot_2025-05-31-02-09-55-17_99b5a0b19694f10c57987fe86c9b31fd.jpg
 
Joopa joo, olispa pitänyt tajuta lukea tämä ketju ennen kuin laitoin Japanista paketin EMS:llä tulemaan.

25.5. saapunut maahan ja ICS2-juntturassa ollaan, Tullin mukaan yhden puuttuvan dokumentin takia, josta ovat nyt pariin kertaan laittaneet Postille viestiä. Postin aspasta ei ole mitään hyötyä.

Huvittavintahan tässä on se, että FedEx ei olisi ollut montaakaan kymppiä lisää hintaan...

Kaipa se on laitettava Posti kokonaan boikottiin ulkomaanpaketeissa, ja kotimaassakin sikäli kuin on mahdollista. EU:n osalta on itseasiassa ollutkin jo, kun on niin hirveää tumpulointia ollut monta kertaa - viikko saatetaan pyöritellä paketteja edestakaisin Vantaalla. Tuo EMS on aiemmin pelannut vaan näemmä sekin on nyt täällä päässä onnistuttu ryssimään.
 
Tullin mukaan yhden puuttuvan dokumentin takia, josta ovat nyt pariin kertaan laittaneet Postille viestiä. Postin aspasta ei ole mitään hyötyä.
Mielenkiinnosta, mikä dokumentti on kyseessä ja mistä Posti sen saa jos lähettäjä ei osannut sitä lähettää?

Onko kyseessä turvasanoma lentoyhtiöltä?
 
Onko kyseessä turvasanoma lentoyhtiöltä?
Siis joo kyllä ymmärtääkseni. Noin Tullin täti tosiaan sanoi, että jos puuttuisi kaikki "dokumentit" niin eivät pystyisi tekemään mitään, mutta kun puuttuu vain yksi, niin voivat laittaa postille viestiä.

Dokumentti saattaa myös tarkoittaa jotain yhtä yksittäistä tietoa, en tiiä. Ja tuskinpa tuosta Tullin viestittelystä mitään apua on.
 
Kuljetusyhtiö ja lähettäjä huolehtii turvasanomasta. Kyse on EU-tason vaateesta. Nämä maaliskuusta 2021 alkoivat jumittaa ja iso alv-muutos koko EU-alueella toi omat lisänsä soppaan heinäkuusta 2021.


Tuon sanoman taikominen edelytttää Postilta/Tullilta yhteydenottoja lähettäjään kuten jo toukokuussa 2021 oli Ylen uutisessa: EU:n vaatima uusi ilmoitus turvatiedoista jumitti paketteja Postin varastoon – suma alkaa helpottaa, mutta seuraava ruuhka voi tulla heinäkuussa

Kuulostaa typerältä että Suomessa näitä pitää selvittää kuluja vastaan kun asia on selkeästi rajattu lähtömaan tehtäväksi. Jos nämä olisi ilman leikkimistä kylmästi palautettu lähettäjän kustanteella, tuskinpa olisi enää neljä vuotta myöhemmin ongelma kuten nyt.
 
JAHA, nyt on sitten kaks viulua ja sello Rahtitiellä turvasanoma-arvonnassa.

Tähän asti tullut samalta myyjältä kaikki ihan heittämällä. Viimeksi pari viikkoa sitten. Mitähän tietoja niistä nyt yhtäkkiä on alkanut puuttumaan?

Postin aspa vastasi geneerisesti, että tietoja puuttuu ja aika-arviota selvittelylle ei oo, ja sit chat päättyi.

Jaa, no ootellaan.
 
Kuten aiemmin vähän ounastelinkin, niin kahdesta eri Japanin putiikista jäi reilu viikko sitten tullin hellään syleilyyn. Jenkkipaketti on ollut kohta kuukauden jumissa, jonka siis ilmeisesti vahingossa pääsin tullaamaan. Mutta se ei kylläkään toimitusta nopeuttanut yhtään, kun edelleen jumissa. Hitto kun näihin ei taida itse pystyä mitenkään vaikuttamaan.

Tällä hetkellä on liki mahdoton lähteä enempää tilailemaan tavaraa ainakaan jos tarvii edes säädyllisessä ajassa. Sääli sinänsä, sillä kaikkea ei kuitenkaan saa Suomesta, hyvä jos edes EU alueelta. Esimerkiksi olen silmäillyt riippumattoa yhdysrakenteisella aluspeitolla, josta tiedän vain kaksi valmistajaa ja molemmat jenkeissä. Eikä niitä edes myydä jenkkien ulkopuolella, joten tälle kesälle moista on turha enää tässä vaiheessa tilailla. Tämä siis yhtenä esimerkkinä omalla kohdalla.
 
UPS:n kanssa ainakaan noi Intiasta tilatut pellavapaidat eivät aiheuttaneet ongelmia tullauksen osalta. Eli 10 aikaan aamulla tuli UPS:ltä viesti, että pitää tullata lähetys, ja Tullin sivulta löytyi heti Shipment ID:llä oikea lähetys, jonka tullauksen tekemällä paketti vapautui parissa tunnissa eteenpäin vietäväksi.
 
Kuljetusyhtiö ja lähettäjä huolehtii turvasanomasta. Kyse on EU-tason vaateesta. Nämä maaliskuusta 2021 alkoivat jumittaa ja iso alv-muutos koko EU-alueella toi omat lisänsä soppaan heinäkuusta 2021.


Tuon sanoman taikominen edelytttää Postilta/Tullilta yhteydenottoja lähettäjään kuten jo toukokuussa 2021 oli Ylen uutisessa: EU:n vaatima uusi ilmoitus turvatiedoista jumitti paketteja Postin varastoon – suma alkaa helpottaa, mutta seuraava ruuhka voi tulla heinäkuussa

Kuulostaa typerältä että Suomessa näitä pitää selvittää kuluja vastaan kun asia on selkeästi rajattu lähtömaan tehtäväksi. Jos nämä olisi ilman leikkimistä kylmästi palautettu lähettäjän kustanteella, tuskinpa olisi enää neljä vuotta myöhemmin ongelma kuten nyt.
Hei Posti Oy:n mainosmies!

Tilasin firmasta X paketin Fedexillä. USAsta. Hyvin pystyi tullaamaan ja saapui nopeasti kotiin.

Tilasin samaisesta firmasta X paketin USPS:lla, ja toimitus Suomen päässä Suomen Posti. Tullaus ei onnistu ja on jumassa tuossa ns. turvasanoma-paskassa.

SUOMEN POSTI ON SYYPÄÄ TÄHÄN PASKAAN. MUIDEN FIRMOJEN KULJETUKSET JA TULLAUKSET TOIMIVAT OK.

Yllättääkö ketään? Vitun kädettömät siellä Suomen Postissa!
 
Ero on siinä, että FedEx ja UPS operoivat omia rahtilentokoneitaan ja kuskaavat pelkkää omaa rahtiaan, niin tokikaan niillä ei tällaisissa asioissa ole ongelmia - tai ainakin ongelmat on helpommin saman firman sisällä ratkaistavissa. Siksipä kyrsii että en ennalta tajunnut tarkistaa että onko posti lakannut kulkemasta ja ottanut toimitusta FedExillä. Noh jatkossa viisaammin.

Kun taas jos vaikka Japanista tulee postipaketti, niin onko se nyt sitten niin, että lentoyhtiön pitäisi tehdä tuo ICS2-turvatietoilmoitus, postirahtia voi lentää "mikä tahansa" lentoyhtiö, ja näissä ilmoituksissa on puutteita?
 
Mistä sulla on nuo tulossa?
Ebay (myyjä yita music). Niitä parempia ja luotettavampia kiinanpuljuja, mitä tuohon roinaan tulee. EDIT: noin vuosi sitten yks Aliexpressistä (sama myyjä).

edit2: offtopikki pois.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 846
Viestejä
4 796 098
Jäsenet
77 834
Uusin jäsen
antti86-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom