Prossu+emo+muistit n.800e

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikkos
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt puuttuu enää M2 mutta se on jo valittu mutta pitää vartoa hetki että saan lahjakortin täyteen ja sitten ostohousut jalkaan :D
Eiku perkele jäähy vielä.

Oon kyl viimeaikoina harkinnut et 8tb moderni levy hankkien, jonka osalta tilastot osoittaa äärimmäistä kestävyyttä käytössä

helpompaa kun tauhkat pidempiaikaisessa säilössä yhdellä levyllä
Ensialkuun pahoittelut @Mikkos :lle kun aiheeseen kuulumatonta jorinaa, mutta jatkan silti :D
Tuo kiinankikkare sata-usb muunnin ei jostain syystä ollut yhteensopiva ikivanhojen Seagate 320 gb levyjen kanssa, kiihdytteli ja sitten taas himmaili, muttei saanut luettua. Voisin olettaa ettää markan adapterin virransyöttö jumitteli kun ikivanhalla buffalon ulkoisen kovon rungolla levyt kyllä toimi samalla virtalähteellä, mutta sen piiri taas ei ymmärrä yli 1.5 teraisia jotka kiinankikkare haltsasi mukisematta.

Kovokasasta ei tolkuttoman suurilla käyttötunneilla varustettuja kovoja löytynyt, puolen teran Samsungin limppu oli pyörinyt hieman alta 50k tuntia. Mutta tuo kasan uusin Toshiba oli uudenveroisessa kunnossa ja sen käynnistyskerrat oli 35! ja käyttötuntejakin vain puolentoista vuoden verran:
Näyttökuva 2025-09-12 191744.png

Sinne siis lensi melkoisesti sitä helvetin! tärkeätä tavaraa sekä ihan oikeata varmuuskopiotakin, nyt taas koneen kovot ei ahista niin voi huoletta haalia uutta "tärkeätä" kulttuuria ym:

Näyttökuva 2025-09-12 232545.png

Saako muuten jäähyn asennettua kun emolevy on paikoillaan vai pitääkö jäähy asentaa kun emolevy on irti? Lähinnä koska prossu tulee jälkijunassa niin saanko muuten kasattua tuon jäähyineen ja kun rossu tulee niin paikoilleen ja jäähy loppuun ja kovaa ajoa? Vai pitääkö odottaa prossua ennenkuin pääsee kasaamaan?

Saako muuten jäähyn asennettua kun emolevy on paikoillaan vai pitääkö jäähy asentaa kun emolevy on irti? Lähinnä koska prossu tulee jälkijunassa niin saanko muuten kasattua tuon jäähyineen ja kun rossu tulee niin paikoilleen ja jäähy loppuun ja kovaa ajoa? Vai pitääkö odottaa prossua ennenkuin pääsee kasaamaan?
kyllä

valtaosassa koteloita nykyään emon kelkassa aukko prosessorikannan kohdalla

Näköjään 6v svanha tää nykyinen kokoonpano ja muistan ainakin kaks tai kolme kertaa tehneeni säikeen koneen päivityksestä mutta en ole saanu aikaseks, joten nyt menee sitten kaikki uusiks :D

Eipä se 6 vuotta ole nykyään ihan niin mahdoton. Kyllähän esim. 2019 julkaistuilla Zen 2 -kokoonpanoilla vielä pelailee.

Mietipä, jos vuonna 2006 julkaistua peliä yrittäisi rykäistä vuoden 2000 raudalla.:D

Eipä se 6 vuotta ole nykyään ihan niin mahdoton. Kyllähän esim. 2019 julkaistuilla Zen 2 -kokoonpanoilla vielä pelailee.

Mietipä, jos vuonna 2006 julkaistua peliä yrittäisi rykäistä vuoden 2000 raudalla.:D
No eihän se olekkaan, mutta joskus iskee vaan raudanhimo ja oli taloudellisia edellytyksiä alkaa projektiin.

Lisäks oli tylsää.

Ainiin onhan tässä vielä Windowsin siirtotappelutkin edessä.. pitäis kaivaa nykyisen lisenssikoodi jostain koneen syövereistä. Sama koodi ollut win 7 lähtien :D

Ainiin onhan tässä vielä Windowsin siirtotappelutkin edessä.. pitäis kaivaa nykyisen lisenssikoodi jostain koneen syövereistä. Sama koodi ollut win 7 lähtien :D

Uuden saa alle 10€ huuto.net - kannattaa suhteuttaa kaikki vaiva tähän. Itse ole kerran vaan ostanut, kun en jaksanut säätää. Minulla on niitä koodeja Microsoftin opiskelijaohjelmista, kehittäjäohjelmista ja ostin jotain halpoja Win7-koodeja, kun niitä sai 30€ suoraan Microsoftilta. Niistä on vain pääkoneen lisenssi jäljellä, kakkoskone on huuto.net ja kolmoskone (=serveri) linux. Muut koneet on myyty.

edit: minulla on semmoinen minisforum myös, mutta sen mukana tuli lisenssi.

Uuden saa alle 10€ huuto.net - kannattaa suhteuttaa kaikki vaiva tähän. Itse ole kerran vaan ostanut, kun en jaksanut säätää. Minulla on niitä koodeja Microsoftin opiskelijaohjelmista, kehittäjäohjelmista ja ostin jotain halpoja Win7-koodeja, kun niitä sai 30€ suoraan Microsoftilta. Niistä on vain pääkoneen lisenssi jäljellä, kakkoskone on huuto.net ja kolmoskone (=serveri) linux. Muut koneet on myyty.

edit: minulla on semmoinen minisforum myös, mutta sen mukana tuli lisenssi.
Joo kyllähän noita koodeja saa vaikka mistä.

Joo kyllähän noita koodeja saa vaikka mistä.

Huuto.net koodi on laillinen, toimiva koodi. Ei nyt mennä piratoimaan mitään.

Eikä myöskään kannata ostaa täyteen hintaan. Vanhempani ovat eläkkeellä nyt, mutta heillä on huuto.net -koodit uusimmissa koneissa. Vanhemmissa on opettaja-lisenssillä hankittua Officea ja Windowsia, mutta ei siitä sen enempää.

Huuto.net koodi on laillinen, toimiva koodi. Ei nyt mennä piratoimaan mitään.

Eikä myöskään kannata ostaa täyteen hintaan. Vanhempani ovat eläkkeellä nyt, mutta heillä on huuto.net -koodit uusimmissa koneissa. Vanhemmissa on opettaja-lisenssillä hankittua Officea ja Windowsia, mutta ei siitä sen enempää.
Ei vaan mä meinasin että mulla on jotain SERiin menneiden koneiden koodeja jolla voi kokeilla ensin. Oon niitä aina farmaillu kun SERiin kamaa vien.

Komentokehotteeseen kirjottaa slmgr /dli

Sori..Tolla näkeekin vain mikä versio..

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
287 075
Jäsenet
79 299
Uusin jäsen
nykäri

Hinta.fi