- Liittynyt
- 23.12.2016
- Viestejä
- 765
Tässä näyttäis olevan Maxxis Minion FBR 26" Fatbike Folding Tyre
Hyvä ja kiitokset linkistä. Välitin linkin eteenpäin kaverille joka näitä hommailee.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä näyttäis olevan Maxxis Minion FBR 26" Fatbike Folding Tyre
Uusi maksaa ilmeisesti ~750e, joten kyllä siitä helposti voi pyytää vaikka 500e. Eri asia ostaako kukaan sitä sillä hinnalla, mutta toisaalta viimeiset pari vuotta on kaikki pyörät viety käsistä, koska saatavuus on mitä on. Fillaritorille vain myyntiin, niin kyllä sen joku ostaa.
400 eurolla näköjään oon viime vuonna myyty vastaava pyörä fillaritorissa.
^On kyllä aika mielenkiintoiset välitykset, jos on 38T edessä ja 11-52 takana. Onneksi takapakka on kuluva osa, niin tilalle 11-40 tai 11-42![]()
Tässä näyttäis olevan Maxxis Minion FBR 26" Fatbike Folding Tyre
Pakko kyllä kysyä, mihin takotukseen toi menis sulla? Se että sähkötäpäri olis "makee" ei työmatka ajoon suosittelis yhtään. Tulis aika hintava työmatkapyörä, enkä nyt puhu pyörän hinnasta.Valintoja valintoja. Tänään kävin jo kuolaamassa pyöriä vaikka ei ole pomolta tullut vihreää valoa työsuhdepyörälle. Vaihtoehtoina Giant, Orbea, Rock Machine, Helkama ja Ktm.
Giantin Reign E+2 kiinnostaisi ehkä eniten hinnan ja ominaisuuksien puolesta, Orbea Rise nyt olisi upea muutenkin mutta hintaa liikaa omalle lompakolle. Helkama FSE11 oli myös esillä ja ei ollenkaan huonon oloinen pienen hiplailun jälkeen. Mutta ensiviikolla testaamaan ja jos saisi tätä hommaa etiepäin![]()
Pakko kyllä kysyä, mihin takotukseen toi menis sulla? Se että sähkötäpäri olis "makee" ei työmatka ajoon suosittelis yhtään. Tulis aika hintava työmatkapyörä, enkä nyt puhu pyörän hinnasta.
En tiä mitä linkin takaa olisi pitänyt löytyä, mutta yleensä etupään ongelmissa vilkaisen ekana ohjainlaakerin välyksen. Googleen ”ohjainlaakerin kiristys” tai ”headset bearing jotain jotain” tms. Toisekseen tarkastan, että stemmi on siinä määrin napakalla kireydellä, ettei ohjaustanko pääse liikkumaan, mutta tästä ei tainnut olla kyse.Onkohan tämmönen ihan normaalia, kun istuu pyörässä ja menee minkään reunojen yli tai jos nykäsee etukeulaa niin tuntuu että se on hieman löysänä, ihan siis sen verran vaan että sen tuntee että jäkin hölskyy.
En saa samaa toistettua mitenkään muuten kun istumalla pyörän päällä ja tekemällä nykäsyjä.
Jos kokeilen muuten ettiä vikaa niin mikään ei tunnu löysälle.
Oon kokeillu löysäillä ja kiristellä uudestaan kaikkea etutangossa olevaa.
Luulen että se ongelma on siis jossain tällä alueella, jos se on siis ongelma vai pitäisikö olla täysin jämäkkä.
Kuluuko tosiaan noin äkkiä loppuun? Eikö pitäisi kestää lähemmäksi 10k kuin 3k? Tuli Continentaleista kankaat esiin juuri ja vähän harkinnassa viittiikö gp5000:sta ostaa vai ottaako tuttu turvallinen Michelin pro4 endurance taas alle.Onko 32mm gp5000tl renkaalle mitään hyvää korvaajaa, vai pitäisikö suosiolla odotella että contia tulisi kauppoihin?
Muuten kyllä ollut erinomainen rengas, mutta 2500km jälkeen aivan finaalissa.
Täytyy nyt laittaa varastosta GK SS+ 32mm pari alle, mutta näinköhän alkaa pidemmän päälle tuntua raskaille gp5k:n jälkeen.![]()
Työnnä etupyörää seinää vasten samallalla tunnustellen ohjainlaakerin yläpäätä kupin ja karton väliä, laakerin välys tuntuu sormessa.Onkohan tämmönen ihan normaalia, kun istuu pyörässä ja menee minkään reunojen yli tai jos nykäsee etukeulaa niin tuntuu että se on hieman löysänä, ihan siis sen verran vaan että sen tuntee että jäkin hölskyy.
En saa samaa toistettua mitenkään muuten kun istumalla pyörän päällä ja tekemällä nykäsyjä.
Jos kokeilen muuten ettiä vikaa niin mikään ei tunnu löysälle.
Oon kokeillu löysäillä ja kiristellä uudestaan kaikkea etutangossa olevaa.
Luulen että se ongelma on siis jossain tällä alueella, jos se on siis ongelma vai pitäisikö olla täysin jämäkkä.
Kuluuko tosiaan noin äkkiä loppuun? Eikö pitäisi kestää lähemmäksi 10k kuin 3k? Tuli Continentaleista kankaat esiin juuri ja vähän harkinnassa viittiikö gp5000:sta ostaa vai ottaako tuttu turvallinen Michelin pro4 endurance taas alle.
En tiä mitä linkin takaa olisi pitänyt löytyä, mutta yleensä etupään ongelmissa vilkaisen ekana ohjainlaakerin välyksen. Googleen ”ohjainlaakerin kiristys” tai ”headset bearing jotain jotain” tms. Toisekseen tarkastan, että stemmi on siinä määrin napakalla kireydellä, ettei ohjaustanko pääse liikkumaan, mutta tästä ei tainnut olla kyse.
Työnnä etupyörää seinää vasten samallalla tunnustellen ohjainlaakerin yläpäätä kupin ja karton väliä, laakerin välys tuntuu sormessa.
(ja ei näy kuva)
Joo tota ohjauslaakeria juuri säädin silloin, avasin sen ruuvin päältä ja parit ruuvit sivuilta, painoin alas sitä (stemmiä?) että se varmasti on pohjassa ja kiristin ruuvit mutta sama homma.
Saakohan halvalla mitään sellaista sähköfillaria, millä vois kulkea 9km edestakaisen työmatkan? Plus muut vapaa-ajan matkat koiraa juoksuttaen. Hintaluokassa alle tonnin? Vai ostanko ihan tavallisen fillarin vai sähköpotkulaudan?
Vaihdoin juuri n. 2,5tkm ajetut GP5000:set uusin kun oli takapää finaalissa ja molemmissa päissä halkeilua. Mulla on kyl 100kg painoakin rasittamassa rengasta. Renkaan kuviointi halkeilee käsittääkseni kaikilla ekan vuoden jälkeen. Ajattelin vaihtaa n. 1,5tkm kohdalla päikseen tämän uuden parin. Hyvä rengas toi on kun rullaa hyvin, on mukava ja ei mennyt yhtään sisuria tuon 2,5tkm aikana. Tieysti jos aja paljon, niin ehkä joku toinen rengas on taloudellisempi.
Gp5000 sisureilla oli mullakin pari vuotta sitten sen vuoden verran.
Sama kuvion halkeilu ja kesti sisuritkin ihan ok, kunnes ei kestänytkään ja molemmat laakista tyhjät. En tiedä mihin meni.
Siitä sitten kaverilta vanhanmalliset g-onet, jotka vielä rullasikin alle ja niillä vuosi.
Olihan ne hitaamman tuntuiset ja leveämmätkin.
Voihan se olla, että se oli vain tunne, kun meno pehmeni.
Tälle vuodelle taas vähän hitaampaa eli gk sk+ alle.
Kait toi tubeless gp5000 olis kova sana, mutta saatavuus huono siellä 32 koossa ja hinta ainakin mulle ihan liikaa.
Kuluuko tosiaan noin äkkiä loppuun? Eikö pitäisi kestää lähemmäksi 10k kuin 3k? Tuli Continentaleista kankaat esiin juuri ja vähän harkinnassa viittiikö gp5000:sta ostaa vai ottaako tuttu turvallinen Michelin pro4 endurance taas alle.

Strava?Mitä appia suosittelette puhelimeen (ilmanen) jolla olis helppo mitata matkan pituutta, reittiä, nopeuksia jne.
Garmin connect on hyvä, mutta se vaatii garminin laitteita ollakseen hyvä.
Mut siis mikä on vika?Palaa ihan just käpy tuon simpan mt501/520 takajarruun.
Ei vaan saa millään hyväksi.
Sain ilmaakin pois ja pukissa oli hyvä, mutta mankeli irti pukista ja koeajo niin tasan samanlainen kuin aloittaessa.
Ei auta pumpaaminen, ylipaine tai alipaine vaan aina palaa samaan tilaan.
Nyt kokeilen vanhaa intiaanien konstia jättää paine kahvaan, ruutta kiinni kahvassa ja narulla katossa josko yön aikana jotain tapahtuu.
Ekalla vedolla menee vipu lähes pohjaan.Mut siis mikä on vika?
Onko sun jarrulevy kiero?Ekalla vedolla menee vipu lähes pohjaan.
Toinen veto heti perään niin on normaali.
Pari sekuntia kun on välissä niin menee taas kahva pohjaan.
Ihan kuin männät satuloissa ei hakisi paikkaansa vaan palautuu aina sinne täysin auki asentoon.
Eli olisko kahvassa jotain hämminkiä.
Normaalistihan jos joutuu pumppaamaan niin ilmaahan siellä on.
Ei ole. Miten kiero jarrulevy vaikuttaa niin että kahva menee lähes pohjaan?Onko sun jarrulevy kiero?
Jos painat mäntää ja sen jälkeen jarrua, se jarru menee pohjaan. Jos levy on kiero, se levittää ajon aikana paloja ja liikerata suurenee.Ei ole. Miten kiero jarrulevy vaikuttaa niin että kahva menee lähes pohjaan?
Vaikka se olisi kuinka kiero niin mitenkään muuten se ei toiminnassa näy kuin hinkaamisena paloihin tai satulaan.
Ihan simpan ilmaussarjalla. Työntänyt satulasta nestettä, pumppaillut kahvaa, vanhanaikaisesti paine päälle ja jarrunippa auki/kiinni kuten auton jarrujen ilmaus.Ei pitäis jarrulevyn tuollaista aiheuttaa.
Ootko ilmannut siis shimanon kannun kanssa ja ruutalla työntänyt nestettä satulasta? Vai miten olet tuon ilmauksen tehnyt?Voihan se olla että joku liitos pikkusen vuotaa ilmaa sisään. Kannattaa myös ihan kunnolla väännellä ne letkut mahdollisimman suoraan ilmausvaiheessa.
Tolla ruutalla alipaineella imiessä vetää tosiaan helposti ilmaa liitoksien välistä. Ei siis suositeltava tapa. Kuppi kahvaan ja nipan kautta työntää nestettä alhaalta ylöspäin, niin sillä itse aina parhaiten saanut. Loppuun jättää kupin vielä kiinni, kun sulkee nipan ja tekee muutamat painallukset jarrukahvasta. Oikeastaan itse jättänyt vielä jarrukahvan nipparilla tangosta kiinni muutamaksi minuutiksi ja samalla koputellut letkut läpi tuossa lopetusvaiheessa.Ihan simpan ilmaussarjalla. Työntänyt satulasta nestettä, pumppaillut kahvaa, vanhanaikaisesti paine päälle ja jarrunippa auki/kiinni kuten auton jarrujen ilmaus.
Ruutalla alipaineella kahvasta sain hieman ilmaa ulos, joka ei edes ole "oikea" tapa simpan jarrujen kanssa.
Mikään ei auta.
Jos toi intiaanikikka ei toimi niin koitan painaa satulasta ylimääräistä sisään ja kattoo kuinka reagoi.
Mä pystyn taivuttamaan jarrulevyä pikkurillillä painaen.Jos painat mäntää ja sen jälkeen jarrua, se jarru menee pohjaan. Jos levy on kiero, se levittää ajon aikana paloja ja liikerata suurenee.
Ei ihan aukea mistä liitoksista se sitä ilmaa imee?Tolla ruutalla alipaineella imiessä vetää tosiaan helposti ilmaa liitoksien välistä. Ei siis suositeltava tapa. Kuppi kahvaan ja nipan kautta työntää nestettä alhaalta ylöspäin, niin sillä itse aina parhaiten saanut. Loppuun jättää kupin vielä kiinni, kun sulkee nipan ja tekee muutamat painallukset jarrukahvasta. Oikeastaan itse jättänyt vielä jarrukahvan nipparilla tangosta kiinni muutamaksi minuutiksi ja samalla koputellut letkut läpi tuossa lopetusvaiheessa.
Mutta tosiaan, missään nimessä ei kannata "imeä" sieltä järjestelmästä sitä ilmaa.
Ei se kerrasta liiku mihinkään, mutta jos ajat 30km/h, niin kyllä se sitä aika monta kertaa sekunnissa jyskyttää (jos on kiero)Mä pystyn taivuttamaan jarrulevyä pikkurillillä painaen.
Männät ei liiku takaisin sisään niin helposti, että joku kiero levy ne sinne työntää.
Saatko vaihdettuu letkut tangossa päittäin, vai tekeekö molemmat tollein? Siirsin omasta canyonista xt jarrut focukseen (maguran tilalle) ja canyoniin laitoin xtr jarrut ja kaikki meni suoraan, eikä tarvinnu kun alkuun ilmata kerran.Hieno giffi, mutta jarrumännät ei palaudu noin takaisin sinne täysin auki asentoon, vaan männät pumppautuu paljon lähemmäs levyä.
Säiliöstä otetaan lisää nestettä kiertoon kun palat esimerkiksi kuluvat.
Muuten palojen kuluessa kahvan liikerata kasvaisi.
Mutta tavallaanhan tilanne on nyt niin, että ensimmäinen kahvan veto siirtää palat lähemmäs ja toinen heti perään niin toimii normaalisti, mutta jos pitää pienenkin tauon niin ne palat vetäytyy taas täysin alkuasentoon.
Tai tältä se tuntuu, en ole vielä katsonut tekeekö se noin.
Tämä vika mikä on nyt päällä tapahtuu siis ihan paikallaankin.
Näissä kahvoissahan on se simpan servo wave systeemi, jonka pitäisi siirtää paloja ensin nopeasti ja kontaktin tultua hidastaa liikerataa, että saadaan jarruun parempi modulaatio.
Ei mitään käryä kuinka tämä käytännössä on toteutettu.
Sen koodin voi sitten laittaa vaikka sinne puhelimen muistiin...meillä 7v. kaverilla pysynyt koodi muistissa.
Ja pyörä kun viedään niin ei sitä lukkoa lähdetä avaamaan kun leikkureilla saa vaijerin naps vaan auki...tai putken sähkörälläkällä, joita täälläpäin narkit kantaa repussa.
Eiköhän nämä pyöränlukot ole ihan vain sitä varten, että saa vakuutuksesta jotain takaisin jos pyörä viedään, sekä ettei pyörää oteta ihan hetken mielijohteesta kun on jotenkin lukittu eikä ihan vapaata riistaa.
Jos on varaa kalliiseen pyörään, silloin pitäis olla varaa ostaa se halpa käyttöpyörä, jonka voi jättää kaupan pihalle lukkoon. En vois edes kuvitella jättäväni kallista pyörää julkiselle paikalle, vaikka kuinka hyvä lukko olis. Nykypyörää kun miettii, ei sitä pyörää tarvii edes vasrastaa, kun pyörästä saa tonnin edestä osia alle minuutissa.Tuohon lukkoasiaan sen verran vielä että jotkut noista järeämmistä numerolukoista on numeronpyörittelymekanismiltaan sen verran jäykkiä että omasta perheestä kaikilla lapsilla ei ole riittänyt voimat/kärsivällisyys niiden pyörittelyyn.
Lisäksi varkausestona toimii myös se että omassa on parempi lukko kuin kaverilla vieressä, silloin todennäköisesti se kaverin pyörä lähtee varkaan mukaan helpommin.
Kyllä tuohon saa tarakan kiinni ja onhan niitä lasten penkkejä myös suoraan runkokiinnityksellä.SPEEDER 300 - MERIDA BIKES
Tälläinen lähtis noin 1200€. Mielipiteitä?
Itse oon täys nöösipetteri ja ajellu vuodet isävainaan vääränkokosella terästunturilla. Mitään käryä ei ole esim osasarjojen nimistä jne detaljeista, joten siksikin kysely. Kävin tänään polkaseen tota, ja liikku kyllä kuin ajatus, että kai se pitäis käydä poistamassa kun kerran on vielä saatavilla?
Myyjä tosin rupes jotain sekoilemaan, että ei hänenmielestään tuohon lastenistuin ehkä sovi. Ei sitten osannut selittää, että miksi? Kevythän tuo on, ja 20kg vempula takarenkaan päällä varmaan vähän tuo haastetta, mutta tuskin mitään epätavallista? Suora ja leveä tanko kuitenkin tossa mankelissa eikä mukeloita kuskattaisi varmasti muulla kuin sulalla kelillä.
Jos maastokäyttöön, niin ite menisin srammilla, enkä todellakaan ottais mitään etuvaihtajaa.Onko täällä kellään kokemusta Sram SX Eagle vaihteisista pyöristä? Netin keskustelupalstojen perusteella tuntuu olevan kovinkin parjattu vaihteisto.
Tällä hetkellä vaihtoehtoina on:
Ktm Ultra Fun
tai
Ktm Chicago Disc 291
Hintaero ei ole kovinkaan suuri, mutta sramin vaihteisto alkoi hieman epäilyttämään ja tästä syystä mietin, että pitäisikö ottaa hieman edullisempi shimanon vaihteilla oleva ktm.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.