Pyöräily

se ois sitte aika rasvata keskiötä aika pitkään on nyt viheltäny 🚴‍♂️ 📣

luulin et tarviin uuden mallisen keskiö työkälun mut näyttää siltä että tuo sisään menevä keskiö työkalu riittää
bottom bracket remover:
Screenshot 2025-07-31 232536.png




kun polkimet poistaa kuusiokolotyökalulla niin lähteekö keskiö sitten helposti vai tarviiko moisen?Screenshot 2025-07-31 233208.png

muoks. hommaan toki myös
crank remover tool: Screenshot 2025-08-01 001048.png


tiktok koulussa näytettiin et kun laakerin pölyssuojan poistaa niin sinne ruiskutetaan "ilmeisesti rasvanpoistajaa" ? ja sit paineilmalla lähtee liat ja vanhat rasvat pois (pelkkä rasvanpoistoaine riittää varmaan) ??

sit vaan voitelurasvaa sinne ? (mieluiten kylmää kestävä?) myös keskiön kierteisiin että se joskun irtoaa myös ? videoissa näkyvä rasva oli aina seksikkään läpinäkyvä vihree ja se tuli ruiskusta 💉

Screenshot 2025-07-31 232409.png


tää pyörä makso 25 euroa : D ei tarvii hirveen hifistelyä kumminkaan puuilosta tms perus rasva toimisi vaikka poljen talvellakin ?

viimeks luulin ostavani ketjurasvaa ja sillä vetelin pitkää tää oliki oil release agent :facepalm:
siinä on pyöränketjun kuva ja lukee PTFE oil spray : D tällä sais keskiön valmiiks rasvaamiseks.

kiitos etukäteen ☀️
🚲🚴‍♂️🚴‍♀️
 
Viimeksi muokattu:
se ois sitte aika rasvata keskiötä aika pitkään on nyt viheltäny 🚴‍♂️ 📣

luulin et tarviin uuden mallisen keskiö työkälun mut näyttää siltä että tuo sisään menevä keskiö työkalu riittää
bottom bracket remover:
Screenshot 2025-07-31 232536.png




kun polkimet poistaa kuusiokolotyökalulla niin lähteekö keskiö sitten helposti vai tarviiko moisen?Screenshot 2025-07-31 233208.png


tiktok koulussa näytettiin et kun laakerin pölyssuojan poistaa niin sinne ruiskutetaan "ilmeisesti rasvanpoistajaa" ? ja sit paineilmalla lähtee liat ja vanhat rasvat pois (pelkkä rasvanpoistoaine riittää varmaan) ??

sit vaan voitelurasvaa sinne ? (mieluiten kylmää kestävä?) myös keskiön kierteisiin että se joskun irtoaa myös ? videoissa näkyvä rasva oli aina seksikkään läpinäkyvä vihree ja se tuli ruiskusta 💉

Screenshot 2025-07-31 232409.png


tää pyörä makso 25 euroa : D ei tarvii hirveen hifistelyä kumminkaan puuilosta tms perus rasva toimisi vaikka poljen talvellakin ?

viimeks luulin ostavani ketjurasvaa ja sillä vetelin pitkää tää oliki oil release agent :facepalm:
siinä on pyöränketjun kuva ja lukee PTFE oil spray : D tällä sais keskiön valmiiks rasvaamiseks.

kiitos etukäteen ☀️
🚲🚴‍♂️🚴‍♀️
Keskiö viheltänyt?
Se on nelikantti laakeri jonka irrottamiseksi varmaan velogi on tehnyt videonkin. Mitään noita härpättimiä ei tartte JOS se suostuu aukeamaan.
Polkimien irroitukseen tarttis ulosvetäjän.
Uus laakeri maksaa varmaan kympin.
 
Keskiö viheltänyt?
Se on nelikantti laakeri jonka irrottamiseksi varmaan velogi on tehnyt videonkin. Mitään noita härpättimiä ei tartte JOS se suostuu aukeamaan.
Polkimien irroitukseen tarttis ulosvetäjän.
Uus laakeri maksaa varmaan kympin.
nonniin :smile:

katos sillähän löytyy jo melkein oikea :tup:

sitku työkalut saapuu nii selvitän oikeat mitat ja kierteen keskiön merkinnöistä
ja tilaan tuolta samalla nelikanttikeskiön, nehän tulee rasvattuna

merci 🫡
 
Tämä vaikutti ihan pätevältä, mutta onneksi linkkasit tuon artikkelin. Eli voisin sanoa että melkein, mutta ei ehkä minulle. Kiitos kuitenkin ehdotuksesta. En edes muistanut tuota valmistajaa. Liekö enää edes hengissä?

The sole of these kicks is noticeably stiff, which makes them perfect for hard race efforts and longer climbs.

Ja.

Unfortunately, there is no added traction at the heel and toe where you need it most. The stiff nylon sole insert makes the shoes somewhat awkward to walk in on an incline without feeling your heel sliding out.
No joo ei ne mun mielestä niin jäykät ole, mutta riippuu varmaan vähän mihin vertaa. Löytyy multa jäykempiäkin pohjia esim. näistä Northwave, Extreme XCM 3 toki vähän erityyppiset kengätkin. Aika painavat noi oneilit kumminkin on ja kuumatkin tälläisillä keleillä toisaalta ne pitää aika hyvin vettä märillä ja kuraisilla keleillä.

Pikasella googletuksella löytyi tommoinen jos sieltä saisi jotain ajatuksia.

 
Jos sallit, olen hieman erilaisella mielipiteellä liikkeellä: Kisamuotona cyclocross ja gravel ovat hyvin erilaisia. Tästä johtunee muutamat eroavaisuudet pyörien välillä. Työmatkapyöräiilijälle gravel on todennäköisesti fiksumpi.

Minun silmissä gravelista on tehty lyhyiden ja pitkien matkojen leppoisa pyörä. Gravelista löytyy mahdollisesti lisäkiinnityspisteitä laukuille, juomapulloille tai lokareille. Pyörä on pitempi ja rauhallisempi ajettava. Myös keskiö on hieman matalampana.

Teknisillä poluilla cyclocross on parempi. Pyörä on todennäköisesti ketterämpi maastossa ja hankalissa paikoissa helpompi napata olkapäällä kannettavaksi.

Niin tuo lokarin kiinnitys muuten olisi aika tärkeä. Saako sellaiset helposti graveliin kuin graveliin (tai cyclocross tai mitä vastaavaa sitten ostaa)? Varmaan pitää ostaessa selvittää..


Ala-asteelta muisto, silloinhan ei pyörässä saanut olla täyslokaria. Nynnerön merkki. Piti olla sellainen läppä joka ei oikeasti mitään suojannut. Jotkut kovat jätkät ajeli ilman lokaria selkä paskassa. :comp:


Mikäs siinä muuten on ettei napavaihteet tai vastaavat ole yleistyneet / jalostettu pidemmälle?

Ketjuvaihteissa häviöttömämpi voimansiirto?

Aika himmeli tuo perus ketjuvaihtaja kuitenkin on vs. napa.

Sinänsä uskottavaa että ketjuvaihteessa on vähemmän häviötä, mutta... ketjuvaihteella ketjuhan kulkee suoraan vain yhdellä tai parilla vaihteella. Muuten se vetää hieman vinoon. Vissiin tuo ei sitten aiheuta liikaa häviötä tai kulumista?

Aikoinaan jotkut pelotteli että ketjuvaihde kerää kiviä ja menee jumiin ja ties mitä muuta.
 
Nykyinen Thule EuroRide 941 (2-pyörää) pitäisi vaihtaa 3-4 pyörän kuljetustelineeseen. Nykyinen on ollut laadukkaan oloinen, vaikka tuo taitaa on Thulen halvin malli. Tämmösiä löysin pika googletuksella:






Vai jatkaisiko thulella


Thule EuroRide 3 pyörälle, koukkuasennus, 7-napainen - TH943


periaatteessa 3-pyörän riittää, kun kaksi voi laittaa katolle. Mutta jos on kokemusta hyvästä 4-pyörän telineestä niin mielellään kuulen vinkkejä. En vaan haluaisi maksaa yli 400€, kun senverran vähän on käyttöä loppupeleissä..
 
Nykyinen Thule EuroRide 941 (2-pyörää) pitäisi vaihtaa 3-4 pyörän kuljetustelineeseen. Nykyinen on ollut laadukkaan oloinen, vaikka tuo taitaa on Thulen halvin malli. Tämmösiä löysin pika googletuksella:






Vai jatkaisiko thulella


Thule EuroRide 3 pyörälle, koukkuasennus, 7-napainen - TH943


periaatteessa 3-pyörän riittää, kun kaksi voi laittaa katolle. Mutta jos on kokemusta hyvästä 4-pyörän telineestä niin mielellään kuulen vinkkejä. En vaan haluaisi maksaa yli 400€, kun senverran vähän on käyttöä loppupeleissä..
Ramederilta kannattanee katsoa. Kohtuu edukkaita.
Joku menabo oli joskus, eikä siinä mitään pahaa sanottavaa ollut.
Eikö katolle sais halvemmalla lisää telineitä?
 
Pitääpä katsoa Menaboakin. Katolle ei mahdu lisää kun välillä suksiboxi käytössä. Halvimmalla pääsisi kun olisi vähemmän harrastajia perheessä 😁
 
Jahas, tänään olis sitten vuorossa ekaa kertaa bike park. Meinasin mennä sen viime kesänä hankkimani GT:n täpärin kanssa vähän Meri-Teijoon ajelemaan niitä helpompia flow trackeja. Ei ole tosiaan aiemmin tullut hissimäessä käytyä, muutaman vuoden tässä nyt ajellut aiempaa aktiivisemmin trailia lähiseuduilla. Aika kasa tuli suojavarusteita hankittua että viittii lähteä, mutta onneks olen löytänyt kaiken suht järkevillä hinnoilla, meni siinä satanen ja pari kaveria joka tapauksessa.

Piti mennä jo paljon aiemmin mutta kelien takia aina jäänyt väliin sellaisina päivinä kun olis sopinut, joko satanut tai ollut hirveä helle. Nyt pitäis olla sellainen leppoisa 20-22 ja semi aurinkoista niin keli kohdallaan :cool:
 
Jahas, tänään olis sitten vuorossa ekaa kertaa bike park. Meinasin mennä sen viime kesänä hankkimani GT:n täpärin kanssa vähän Meri-Teijoon ajelemaan niitä helpompia flow trackeja. Ei ole tosiaan aiemmin tullut hissimäessä käytyä, muutaman vuoden tässä nyt ajellut aiempaa aktiivisemmin trailia lähiseuduilla. Aika kasa tuli suojavarusteita hankittua että viittii lähteä, mutta onneks olen löytänyt kaiken suht järkevillä hinnoilla, meni siinä satanen ja pari kaveria joka tapauksessa.

Piti mennä jo paljon aiemmin mutta kelien takia aina jäänyt väliin sellaisina päivinä kun olis sopinut, joko satanut tai ollut hirveä helle. Nyt pitäis olla sellainen leppoisa 20-22 ja semi aurinkoista niin keli kohdallaan :cool:
Tuo on oikia tyyli lähtiä mäkkeen, pikkuhiljaa taitojen mukaan progressiota haastavampaa kohti jos haluaa niin ei tarvi eka laskulla testata uusia varusteita.
 
Pari kertaa tuli aikoinaan käytyä vähän mäessä, mutta ei oikein lähtenyt.
Eka lasku helpoimmasta mäestä, jossa siis myös pöytähyppyreitä oli, että ei helvetti... tämäkö oli helpoin.
Fläteillä eka lasku ja heti lukkopolkimet kiinni sen jälkeen.
Niillä kumminkin aina ajanut.
100mm dropperi ei piisannu mihinkään joten tolppa niin alas kun sai.
Joo ei ollut "downcountry" mankeli ihan sopiva hommaan ja hilpeästi tuntu 130mm joustoa edessä loppuvan kesken.
Yllättäen takana piisas se baut 100mm ihan hyvin, jos olis vielä jännitykseltä ymmärtänyt ruuvata reboundia kiinni niin ei olis tarvinnu tulla nenä edellä alas joka kerta.
Paljon jäi ajamatta, koska droppeihin ei viitsinyt edes mennä. Ei olis vauhti piisannut millään, koska nössö keski-ikäinen.
 
Lukkopolkimilla alamäkeen olisi itselle ainakin aivan täysi itsemurha :D

Varmaan fillarista paljon kiinni ja omasta mäenlaskusta on pari vuotta aikaa kun myin täpärin enkä ole hommannut uutta, mutta ainakin Sappeessa se rinne meni "ajattelematta" sen kummempia. Eli antaa laskettaa vaan ja fillari sekä painovoima hoitaa loput. Dropitkin sellaisia että jos vauhtia on, niin ei niissä tarvitse mitään kevätjuhlaliikkeitä tehdä.
 
Kyllähän se vallan hauskaa hommaa oli tuo alamäkipyöräily, tulee varmasti mentyä uudelleenkin :thumbsup:

Teijon sinisiä tuli hinkattua läpi, vihreä jäi kokeilematta koska on ilmeisesti remontissa ja suljettu tällä hetkellä. Lähtöpaikkaa ei ollut merkitty ja siinä missä oletin oelvan radan lähtöpaikka oli vieressä kaivuri niin eipä sinne viitsinyt lähteä ajamaan. Mukavasti riitti ajettavaa kuitenkin noissa sinisissä ensikertalaiselle parin tunnin lipulla, pidempää aikaa ei olis jaksanut ilman isompia taukoja vetääkään.

Etenkin OTB niminen rata oli vallan mainio flow track, vauhdikas mutta kuitenkin ihan laskettava kaltaiselleni poluilla harjoitelleelle aloittelijalle, koska rata oli riittävän loiva jotta pystyi hallitsemaan nopeutta ilman ongelmia. Hyppiä sai niin paljon kuin kantti kesti ja paljon enemmänkin sais ilmaa jos uskaltais laskea lujempaa bokseihin ja hyppyreihin. Isoimmat pomput jätin suosiolla kokeilematta vielä.

Toinen sininen flow track oli parkkipaikan luo ja hissiasemalle vievä Safari. Tuota oli myös vallan mukanava mennä, mutta laudasta rakennetut kurvit ja isohkot dropit jätin vielä väliin. Etenkin ylhäältä vuokraamolle/P-paikalle tuleva osa on oikeastaan aika helppo ajettava ja tuo on hyvä käydä kokeilemassa jos lähtee ensimmäisä kertoja ajelemaan. Mielestäni helpompi rata kuin OTB. Vuokraamolta joutuukin tämän loppuosan laskemaan jos mielii hissille päästä.

Kolmas sininen oli nimeltään Vacation, tämä oli sitten taas tekninen traili, eli varsin kaukana lomailusta. Tuli ensimmäisellä laskulla jonkin kokoinen kalliodroppi vähän yllättäen, mutta siitäkin selvittiin kunnialla. Vaativuustasoltaan vastasi normaalia teknistä polkua (ehkä enemmän omalla kokemuksella punaista polkua) mutta meni pitkälti koko ajan alaspäin niin ei tarvinut paljoa vauhtia polkea. Hauskaa oli käydä tuollakin välillä ajamassa ”perinteistä” polkuajoa noiden flow trackien välissä.

Muut paikalla olleet näytti olevan enemmän siellä punaisissa mäissä niin aika rauhassa sai sinisä vetää, vain muutaman kerran oli joku lähtöpaikalla tai mäessä samaan aikaan mun kanssa.

Eniten yllätti kuika perkeleen vaikeaa se hississä meneminen fillarin kanssa voi olla :btooth:
Ja tämä siis sillä pohjalla että olen lasketellut ja lumilautaillut yli 30 vuotta niin ankkurihissit on kyllä tuttuja, mutta ei vaan meinannut ankkuri millään pysyä satulatolpan takana vaan meinasi aina lähteä karkuun, pari kertaa pääsikin tekemään tepposet nousun aikana mutta sain korjattua tilanteen kaatumatta. Osa ankkureista tuntui pysyvän paremmin ja osa huonommin, joidenkin kanssa oli vaan pakko pitää ankkuri joko perseen takana tai yrittää istua sen päällä satulasssa kun meinasi luiskahtaa tolpan takaa pois heti kun vetoa tuli enemmän, eikä meinannut pysyä vaikka kädellä piti vähän painetta siellä varresta. Jos jollain on tähän jotain vinkkejä tai kikkoja antaa miten ankkurin sais pysymään järkevästi satulaputken takana niin otan mielellään vastaan.
 
Kyllähän se vallan hauskaa hommaa oli tuo alamäkipyöräily, tulee varmasti mentyä uudelleenkin :thumbsup:

Teijon sinisiä tuli hinkattua läpi, vihreä jäi kokeilematta koska on ilmeisesti remontissa ja suljettu tällä hetkellä. Lähtöpaikkaa ei ollut merkitty ja siinä missä oletin oelvan radan lähtöpaikka oli vieressä kaivuri niin eipä sinne viitsinyt lähteä ajamaan. Mukavasti riitti ajettavaa kuitenkin noissa sinisissä ensikertalaiselle parin tunnin lipulla, pidempää aikaa ei olis jaksanut ilman isompia taukoja vetääkään.

Etenkin OTB niminen rata oli vallan mainio flow track, vauhdikas mutta kuitenkin ihan laskettava kaltaiselleni poluilla harjoitelleelle aloittelijalle, koska rata oli riittävän loiva jotta pystyi hallitsemaan nopeutta ilman ongelmia. Hyppiä sai niin paljon kuin kantti kesti ja paljon enemmänkin sais ilmaa jos uskaltais laskea lujempaa bokseihin ja hyppyreihin. Isoimmat pomput jätin suosiolla kokeilematta vielä.

Toinen sininen flow track oli parkkipaikan luo ja hissiasemalle vievä Safari. Tuota oli myös vallan mukanava mennä, mutta laudasta rakennetut kurvit ja isohkot dropit jätin vielä väliin. Etenkin ylhäältä vuokraamolle/P-paikalle tuleva osa on oikeastaan aika helppo ajettava ja tuo on hyvä käydä kokeilemassa jos lähtee ensimmäisä kertoja ajelemaan. Mielestäni helpompi rata kuin OTB. Vuokraamolta joutuukin tämän loppuosan laskemaan jos mielii hissille päästä.

Kolmas sininen oli nimeltään Vacation, tämä oli sitten taas tekninen traili, eli varsin kaukana lomailusta. Tuli ensimmäisellä laskulla jonkin kokoinen kalliodroppi vähän yllättäen, mutta siitäkin selvittiin kunnialla. Vaativuustasoltaan vastasi normaalia teknistä polkua (ehkä enemmän omalla kokemuksella punaista polkua) mutta meni pitkälti koko ajan alaspäin niin ei tarvinut paljoa vauhtia polkea. Hauskaa oli käydä tuollakin välillä ajamassa ”perinteistä” polkuajoa noiden flow trackien välissä.

Muut paikalla olleet näytti olevan enemmän siellä punaisissa mäissä niin aika rauhassa sai sinisä vetää, vain muutaman kerran oli joku lähtöpaikalla tai mäessä samaan aikaan mun kanssa.

Eniten yllätti kuika perkeleen vaikeaa se hississä meneminen fillarin kanssa voi olla :btooth:
Ja tämä siis sillä pohjalla että olen lasketellut ja lumilautaillut yli 30 vuotta niin ankkurihissit on kyllä tuttuja, mutta ei vaan meinannut ankkuri millään pysyä satulatolpan takana vaan meinasi aina lähteä karkuun, pari kertaa pääsikin tekemään tepposet nousun aikana mutta sain korjattua tilanteen kaatumatta. Osa ankkureista tuntui pysyvän paremmin ja osa huonommin, joidenkin kanssa oli vaan pakko pitää ankkuri joko perseen takana tai yrittää istua sen päällä satulasssa kun meinasi luiskahtaa tolpan takaa pois heti kun vetoa tuli enemmän, eikä meinannut pysyä vaikka kädellä piti vähän painetta siellä varresta. Jos jollain on tähän jotain vinkkejä tai kikkoja antaa miten ankkurin sais pysymään järkevästi satulaputken takana niin otan mielellään vastaan.
Jos satula on kokoajan alhaalla niin voi laittaa vaikka palan vanhaa päälikumia taikka sisuria nippareilla kiinni sinne taakse kitkapinnaksi, ankkuri on kyllä aikas ärsyttävä tuohon pyörä hommaan.
 
Eniten yllätti kuika perkeleen vaikeaa se hississä meneminen fillarin kanssa voi olla :btooth:
Ja tämä siis sillä pohjalla että olen lasketellut ja lumilautaillut yli 30 vuotta niin ankkurihissit on kyllä tuttuja, mutta ei vaan meinannut ankkuri millään pysyä satulatolpan takana vaan meinasi aina lähteä karkuun, pari kertaa pääsikin tekemään tepposet nousun aikana mutta sain korjattua tilanteen kaatumatta. Osa ankkureista tuntui pysyvän paremmin ja osa huonommin, joidenkin kanssa oli vaan pakko pitää ankkuri joko perseen takana tai yrittää istua sen päällä satulasssa kun meinasi luiskahtaa tolpan takaa pois heti kun vetoa tuli enemmän, eikä meinannut pysyä vaikka kädellä piti vähän painetta siellä varresta. Jos jollain on tähän jotain vinkkejä tai kikkoja antaa miten ankkurin sais pysymään järkevästi satulaputken takana niin otan mielellään vastaan.
Vaikka kuinka alitajunta sanoo muuta, niin älä kädellä vedä ankkurista, vaan anna kaiken painon olla siinä pyörällä. Sen verran toista kättä kannattaa käyttää, että tosiaan vähän painaa sitä keppiä kylkeen, jos meinaa lähteä karkuun. Ja kannattaa sihdata jalat siten, että sen ankkurin saisi mahdollisimman juuresta kiinni, ettei keppi hakkaa jalkaan ja / stongaan.
Ulkokumi/sisurin pala kitkaksi on hyväksi todettu, kuten yllä lukee. Itse olen aina dropperin yli vetänyt vanhan sisurin pätkän ja vetänyt nippusiteellä paikalleen.

Pari ekaa vuotta aina silloin tällöin lipsauttelin ankkuria välistä, mutta jostain se luotto kun ankkurin kanssa kulkemiseen löytyi, niin sen jälkeen on pysynyt paremmin paikallaan. Nykyisin esim. Sappeella tykkään enemmän ankkurista, kuin siitä stongaan kiinnittyvästä.

Toiset noilla tuntuu menevän ilman mitään huolia ja tukemisia, mitä en ainakaan omalla kalustolla ole kokonaan oppinut.
 
Mikä etu ja takavalo kannattaa ostaa? Tulee vain katukäyttöön mutta haen valoa joka myös valaisee. USB-C lataus pakollinen.
Vaikka nämä Fenixit:
 
Mikä etu ja takavalo kannattaa ostaa? Tulee vain katukäyttöön mutta haen valoa joka myös valaisee. USB-C lataus pakollinen.
Jos ei pikkurahata pulaa, niin garmin varia on ihan ykkösvaihtoehto takapäähän. Vaatii vaan tietokoneen tai luurin tangolle.

Omassa fillarissa garmin varia 716 takapäässä ja cycliq fly12 sport etupäässä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on takavalona mikälie bilteman tuikku ja eteenpäin suprabeamin otsavalo tangossa kiinni. Otsalampuille on käyttöä muutenkin niin en näe tarvetta erilliselle pyörälampulle.
 

Tommonen löytyy keulasta työmatkakäytössä, hyvin palvellu. Rajaa lyhyillä valoilla tarkasti niin ettei häikäse muita, pitkiä on kätevä vilkutella sitten kun autot meinaa kääntyä eteen risteyksissä.

Jos nyt pitäs ostaa, varsinki jos on garmin tms käytössä ni tää lähtis hankintaan

 
Viimeksi muokattu:
Jos satula on kokoajan alhaalla niin voi laittaa vaikka palan vanhaa päälikumia taikka sisuria nippareilla kiinni sinne taakse kitkapinnaksi, ankkuri on kyllä aikas ärsyttävä tuohon pyörä hommaan.
Meriteijossa noi ankkurit on jotenkin ekstraliukkaita, ja se mäen viimeinen nyppylä ylhäällä on kyllä järkyttävän tiukka pätkä kun 10 metriä sitä 60 asteista nousua mutta ääni myös tolle päällikumin pätkälle. Sopivan kokonen pätkä niin ei haittaa vaikka käyttäiskin dropperia.
 
Tota ylimääräistä kumia sinne tolppaan vois kyllä testata. Mulla on satula asennettu siten, että dropperin yläasennossa on normaali polkemiskorkeus ja tällä setupilla se dropperin varsi/suojaputki mikä sen virallinen nimi onkaan, on siinä jonkin matkaa näkyvillä, mahtaiskohan se pysyä siinä kohdassa jos siihen pyöräyttäis kummia ympärille? Dropperi on siis aika samalla tavalla kuin tässä GT:n tuotesivujen kuvassa:

 
Tota ylimääräistä kumia sinne tolppaan vois kyllä testata. Mulla on satula asennettu siten, että dropperin yläasennossa on normaali polkemiskorkeus ja tällä setupilla se dropperin varsi/suojaputki mikä sen virallinen nimi onkaan, on siinä jonkin matkaa näkyvillä, mahtaiskohan se pysyä siinä kohdassa jos siihen pyöräyttäis kummia ympärille? Dropperi on siis aika samalla tavalla kuin tässä GT:n tuotesivujen kuvassa:

1754910368629.png
Aikalailla juur näi, eli tohon heittää sen kuminpalan ja nippareita ympäri nii pitäs pysyä. Pyrkisin välttään kuitenkin suoraan tohon dropperin päälle sitä ankkuria laittaa mikäli mahdollista, ettei se putki väänny ja sit dropperi ei liikukkaan enää sen sisällä😁
 
Kyllähän se vallan hauskaa hommaa oli tuo alamäkipyöräily, tulee varmasti mentyä uudelleenkin :thumbsup:

Etenkin OTB niminen rata oli vallan mainio flow track, vauhdikas mutta kuitenkin ihan laskettava kaltaiselleni poluilla harjoitelleelle aloittelijalle, koska rata oli riittävän loiva jotta pystyi hallitsemaan nopeutta ilman ongelmia. Hyppiä sai niin paljon kuin kantti kesti ja paljon enemmänkin sais ilmaa jos uskaltais laskea lujempaa bokseihin ja hyppyreihin. Isoimmat pomput jätin suosiolla kokeilematta vielä.
Tuo hyppiminen on kyllä itselleni käsittämätön peikko, kivikkoon ja juurakkoon uskaltaa mennä (itselleni haastavaa vauhtia) mutta pienikin hyppy niin nounou. Pitäisi vain ajatuksella ottaa vaikka aluksi 10cm pomppu ja siitä lähteä tekemään progressiota samalla kokemusta saaden hyppimisestä. Eihän tuokaan varmaan loppujaan ole muusta kiinni, kuin epämukavuusalueelle menemisestä ja kokemuksesta.
 
Tuo hyppiminen on kyllä itselleni käsittämätön peikko, kivikkoon ja juurakkoon uskaltaa mennä (itselleni haastavaa vauhtia) mutta pienikin hyppy niin nounou. Pitäisi vain ajatuksella ottaa vaikka aluksi 10cm pomppu ja siitä lähteä tekemään progressiota samalla kokemusta saaden hyppimisestä. Eihän tuokaan varmaan loppujaan ole muusta kiinni, kuin epämukavuusalueelle menemisestä ja kokemuksesta.
Jos vaan mahdollista, niin suosittelen silti parkissa käymistä. Aikalailla kaikkien ratojen hyppyrit saa ajattua ohi, ja niin vihreästä punaiseen "flow" radat on uskomattoman hauskaa ajoa hyppyjä ilmankin 😄
 
Jos vaan mahdollista, niin suosittelen silti parkissa käymistä. Aikalailla kaikkien ratojen hyppyrit saa ajattua ohi, ja niin vihreästä punaiseen "flow" radat on uskomattoman hauskaa ajoa hyppyjä ilmankin 😄
Joo, mustavuoresta on kokemusta hiukan ja nyt tarkoitus mennä Laajikseen ajelemaan ja sielläkin pitäisi olla useita ratoja jotka pystyy renkaat maassa ajamaan läpi :)
 
Itsekin kävin nyt ensimmäistä kertaa alamäessä Tahkolla. Tuli hinkattua Easy Rideria melkein koko päivän, jotta tulee varmuutta ajamiseen ja hyppimiseen. Kävin myös parilla punaisella radalla, Panama ja Nyskool, mutta uskallus ei vielä riittänyt Panaman isompiin bokseihin ja hyppyihin.

Pyöränä ihan vain jäykkäperäinen Roscoe 8, jota parannettu vähän Pike Ultimate (150 mm) keulalla ja korkeammalla ohjaustangolla. Pyörä pelitti ihan hyvin ja tuntui riittävältä ainakin tämän hetken taitotasoon nähden. Takarenkaan onnistuin kerran puhkaisemaan, kun hypyssä tulin tasaiselle ja ilmeisesti sopivasti kiven päälle. Ei tiivistynyt enää itsestään ainakaan pienellä pumpulla + ei minulla ollut edes paikkoja mukana. Onneksi minulla oli kuitenkin yksi sisuri mukana, niin ajot eivät loppuneet siihen.

Kaiken kaikkiaan mukavaa kyllä oli ja uudelleen on päästävä. Tietysti tässä samalla nousi myös hirveä pyöräkuume, mutta jospa se tässä helpottaisi. Ehkä sitten joskus jotain jykevämpää enduroa alle, jos alamäkeä tulee enemmänkin ja taitotaso nousee. :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
283 718
Viestejä
4 871 098
Jäsenet
78 696
Uusin jäsen
Cob

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom