Ruohonleikkurit, moottorisahat ja muut pihapäristimet

Muutoin minä pitäisin tavallista istuinta riittävänä, olettaen, että minun vuoden 2007 Jonseredini istuin on sama kuin uudempien Husqvarnojen tavallinen, mutta silti kaksi asiaa olisin siihen halunnut muuttaa.
Ensiksikin lisää säätöä istuimen kiinnityskiskoihin. Eli ohjauspyörä ja istuin kauemmaksi toisistaan kuin se nyt säädön puitteissa on mahdollista. Aikuinen mies ei tahdo siihen mahtua istumaan.
Toiseksi jonkinlainen kahva istuimen kummallakin puolella helpottaisi istuimella pysymistä, kun voisi sivusta pitää toisella kädellä kiinni. Nyt siinä liukuu sivusuuntaan turhan herkästi. No, ainakin Husqvarnaan on saatavilla käsinojat, mutta ne saattaisivat olla turhan isot. Ehkä vaikeuttaisi istumaan pääsyä entisestään, varsinkin kun tuo liikkuminen muutenkin on jo huonoa.

Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt on aika optimistista ajatella että Comfort Edition olisi paremmalla ergonomialla...

Comfort Edition oli, siis silloin kun omani ostin...
Uutta 214tc:tä ostavalle tällä ei sikäli ole merkitystä koska mitään muuta kuin "comfort editionia" ei taida olla tällä hetkellä juuri kenelläkään myynnissä (heinäkuu 2025). Saatavuus on muutenkin vähän heikohkonlainen. Rahalla tietysti saa, mutta suuria varastoja ei taida olla tyhjennettävänä. Mallin "tarjoushinnat" näyttäisi olevan joitain satasia korkeammat mitä kesäkuun alussa näyttää mainosten perusteella olleen. Käsi taskulla siis vielä kytiksellä ja valmiina kauppoihin oikealla hinnalla :cool:

On muuten ollut nurmikolle aika ihanteellinen kesä ainakin täällä "etelässä". Moneen vuoteen ei ole tarvinnut pahemmin huolehtia edes viikottaisesta leikkuusta heinäkuun puolella. Kuivuus + lyhyenä pidetty (paahteessa kärähtänyt) nurmi on ollut laiskalle suotuisa yhdistelmä. Tänään kuitenkin jo toista kertaa viikon sisään joutunut ajelemaan. Eipä tuossa muuten mitään vaikka pitäisi vähän pidempänä, mutta pysyy punkit pois iholta kun ei tarvitse kahlata nilkkoja myöten ruohikossa.

Lähinnä harmittaa se, että ei tullut kylvettyä numea vaikka juhannuksena paikkoihin jotka tuli keväällä kiviä kaivaessa ronkittua paljaaksi. Ei paljon suotuisammat voisi enää kelit olla. Linnuillakin on nyt muuta tekemistä kuin hamstrata siemeniä kilpaa ahneisiin nokkinsa.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 570
Jäsenet
78 260
Uusin jäsen
jarsand

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom