Valitettavasti ensimmäisestä en ehtinyt lukemaan kuin, että on testattu Kamazin moottoria, ennen kuin tuli ilmoitus, että sigh up for free. Jälkimmäistä ei voinut lukea ollenkaan, sillä se olisi ollut 40€ arvoinen lukukokemus kuten näet alla olevista kuvista. Laittaisitko suomenkielisen tiivistelmän, jos itse luit tekstit alusta loppuun?
Siihen on nyt 1 syy lisää, miksi en kannata näitä ihmeaineita. Kamazilla tehty testi. Iso maa, isot toleranssit. Toimii kurallakin, mutta takuulla paranee jo öljynvaihdolla.
Tässä kuvat kun yritin lukea tutkimuksiasi:
ja![]()
![]()
Ja se, että koneet kestävät ilmankin ihmeaineita, tarkoittaa sitä, että on rahanhaaskuuta käyttää sellaisia.
Mitä juuri minä hyötyisin aineista, jotka EHKÄ auttavat Kamazissa (en siis saanut asiasta selvää, koska lukemiseni keskeytyi noin 15 sekunnissa)
Edit: En jaksa enää availla linkkejäsi, 20 vuotta olen jo seurannut että moottorit kestävät, kun vaihtaa öljyt usein, ei polje kylmää rautaa tai sammuta kuumaa. Tee itse tiivistelmät linkeistäsi jos koet tarpeelliseksi.
Tuohon ensimmäiseen pääset käsiksi kun laitat ruksista kiinni. Ensimmäinen tutkimus on kulumistesti eikä siinä ole moottoria mukana. Jälkimmäiseen pääsee maksutta kun on yliopiston tunnukset, mutta ilman tunnuksia näet lähteet ja niissäkin on kelpoa aineistoa. Laitan kuitenkin tähän tiivistelmän ensimmäisen tutkimuksen tuloksista. Siellä oli kaksi muuta lisäainetta jotka toimi paremmin kuin xado, mutta ilmoitan vain xadon koska keskustelu koskee xadoa. Wear index öljyllä ilman xadoa oli 0.56 mm, critical load 1236 N ja welding load 1962 N. Öljy + xado vastaavat arvot 0.52 mm, 1490 N ja 2350 N.
Argumentaatiosi on virheellistä. Esim nirvana-virhepäätelmä tuli äskeisessä viestissä. Ja sehän nimenomaan kertoo jotain, että lisäaineella tuli positiivisia vaikutuksia vaikka moottori onkin isosta maasta.
On virheellistä väittää näitä absoluuttiseksi rahanhaaskuuksi, koska kumulatiivinen ROI saattaa olla 1 tai suurempi pelkällä kulutuksen alenemisella ja saattaa välttyä vioittuneelta laakerilta tai muulta komponentilta. Ymmärrät varmasti että esim. mahdolliseen polttoaineen kulutuksen vähentymiseen vaikuttaa laitteen kunto joten ei voi sanoa luotettavasti mitään absoluuttista. Vaikutukset kulumiskestävyyteen on kuitenkin todistettu useassa eri tutkimuksessa. Vaikka puristusten noususta en löytänyt tutkimusta voit miettiä mitä käy jos lukuisat pienet kulumiset moottorissa on täytetty.
Se on jokaisen oma tulkinta onko huomattavasti pienempi moottorin tai muiden osien kuten vaihteiston kuluminen 100tkm ajan muine vaikutuksineen rahan arvoista. Moottorin käsittely xadolla on 48€ ja manuaalivaihteiston tai ohjaustehostimen noin 15€.
Huomaa, että mikään tutkimus ei kumoa xadon tai RVS:än vaikutuksia. Valinta on sinun jatkatko denialismia, koska tuossa tuli muutamia todisteita erityisesti juuri kulumisen vähentymiselle.