Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt on mittadataa enemmän. 10tkm öljynvaihtovälillä 0w30 iä kului mittatikun maksimista puoleenväliin. Tikun väli on todella lyhyt 1cm väli. Öljynvaihtomäärä on 7.7 litraa. Joten kadonnut määrä on todella vähäistä.Ostin itselleni uuden (vanhan siis) käyttöauton ja siihen laitoin moottoriin ja perään. Perä kun on noissa ollut porsivaa sorttia pinjonin laakerin kohdalla. Saa nähdä. Moottori ei kuluta öljyä ns ollenkaan. Tosin ajan muutenkin nyt vasta ekaa öljynvaihtoväliä joten mittadataa ei ole sen enempää.
Pakkauskoko on muuttunut, mutta ohjetta ei ole korjattu. Vanha pullokoko ollut 177ml eli noin prosentti 18 litrasta.Näyttää että käyttö-ohjeen tekijä laskenut huonosti: Luullut että 118ml * 100 = 18 litraa, vaikka se on 11.8 litraa.
Paska kasa metalli jätettä tuo Avensis. Aion vaihtaa sen toiseen. Virheostos oli hinta+huollot 2200e menny. Tänään haen leiman kun viat korjattu.Laita se koko pikku purkki sinne vaan. Ei se mitään Avessa auta kuitenkaan.
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?
Syksyllä olisi tarkoitus antaa korjaamon tehdä moottoriin sisäpesun. Kyseessä siis bg performance käsittely, eli siihen tulee moottorin puhdituksen lisäksi bensatankkiin lisättävä puhdistusainetta.
Mitä kyseinen käsittelystä ajatuksia herättää? Rahan haaskausta vai kokeilemisen arvoinen?
Kokeilemasi litku EI ole tarkoitettu katalysaattorin puhdistamiseen vaan se puhdistaa suihkutuslaitteiston ja palotilan.Volvo v70 mk1 palaa p0420 vikavalo eli
P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1).
Katalysaattori ja pakoputki vaihdettu pari vuotta sitten. Vika ei näy, kuulu, tunnu ajossa mitenkään.
Kokeilin liqui moly katalysaattoripuhdistusainetta 7110. Ei auttanut tämä kärmesöljy vaan vikavalo syttyy ja palaa edelleen. Ei voi suositella.
Onko päästöt hyvät uudella katilla? Jos on niin korotusholkki takalambdan ja putken väliin.Volvo v70 mk1 palaa p0420 vikavalo eli
P0420 code signals a low catalyst system efficiency. This code suggests that the oxygen levels are below the desired threshold (Bank 1).
Katalysaattori ja pakoputki vaihdettu pari vuotta sitten. Vika ei näy, kuulu, tunnu ajossa mitenkään.
Kokeilin liqui moly katalysaattoripuhdistusainetta 7110. Ei auttanut tämä kärmesöljy vaan vikavalo syttyy ja palaa edelleen. Ei voi suositella.
Mä vähän epäilen, että päästöt on tosisan ok ja rajoissa, ja tarvikekatti vaan temppuilee. En ole mitannut, katsastus kuukauden kuluttua, sitten näkee.
Tommosen korotusholkin ostin jo. Voiko sen laittaa ennen katsastusta jo, vai mitä katsuri tuumailee noista korotuspaloista, herättääkö ne intohimoja?
Tommosen korotusholkin ostin jo. Voiko sen laittaa ennen katsastusta jo, vai mitä katsuri tuumailee noista korotuspaloista, herättääkö ne intohimoja?
Kannattaa toimia ohjeen mukaan.Ajattelin ostaa Motonetin tarjouksesta rvs aineet dieselmoottoriin. Öljynvaihto kuitenkin vasta yli 5tkm päästä. Onkohan mitään järkeä laittaa ensimmäinen käsittely moottoriin jo nyt, vai vasta muutama satanen ennen öljynvaihtoa?
Ajele nyt vielä kuukausi ja tee se käsittely ohjeiden mukaan. On moottori sitten paremmin suojattuna talven pakkasiinAjattelin ostaa Motonetin tarjouksesta rvs aineet dieselmoottoriin. Öljynvaihto kuitenkin vasta yli 5tkm päästä. Onkohan mitään järkeä laittaa ensimmäinen käsittely moottoriin jo nyt, vai vasta muutama satanen ennen öljynvaihtoa?
Vtt vai oliko se joku saksalainen vastaava teki kokeen mutta muistaakseni ei kauheasti vakuuttanut vielä. Pitäisi olla kaksi autoa suht samoilla historialla ja pistäisi toiseen nuo litkut ja katsotaan ennen&jälkeen tuloksiaIhan RVS tasoinenkin tieto kelpaisi.
Vanhoihin 1. Uusiin puhtaisiin voi tehdä 2 peräkkäin vaihtamatta välissä. Mutta hidastuu vaikutus.Kuinka monta RVS käsittelyä voi tehdä samaan moottoriöljyyn?
Kannattaa lukea se valmistajan ohjeistus.Miksi 2 peräkkäistä vaihtamatta välissä hidastuu vaikutus?
Voit pyörittää ne 2 käsittelyä samassa öljyssä vaihtovälin ajan vaikkapa nyt 10 tkm. Paras kuitenkin tehdä reilusti ajettuun koneeseen juuri ennen öljynvaihtoja 1 käsittely, irrottaa likaa jonka tulet huomaamaan. Ja uusiin puhtaisiin öljyihin jätät toisen käsittelyn vaikuttamaan pitkäksi aikaa. Aine ei heti tehoa kunnolla uuden öljyn läpi koska ei pääse kitkapinnoille tekemään työtään.Miksi 2 peräkkäistä vaihtamatta välissä hidastuu vaikutus?
Voit pyörittää ne 2 käsittelyä samassa öljyssä vaihtovälin ajan vaikkapa nyt 10 tkm. Paras kuitenkin tehdä reilusti ajettuun koneeseen juuri ennen öljynvaihtoja 1 käsittely, irrottaa likaa jonka tulet huomaamaan. Ja uusiin puhtaisiin öljyihin jätät toisen käsittelyn vaikuttamaan pitkäksi aikaa. Aine ei heti tehoa kunnolla uuden öljyn läpi koska ei pääse kitkapinnoille tekemään työtään.
Näiden kanssa kun pitää juurikin tuon totuuden mielessä, että koskaan ei ole yksikään käärmeöljypullo korjannut konetta niin ei tule sitten pettymyksiä jälkikäteen.Mutta vähän sellaisia quick fixejä ovat monet eivät tietenkään pysyvästi korjaa.
Kyseessä siis ihan uusi moottori ettei sisällä ole irtoavaa likaa? Kyllähän mosassa aina sitä sotkua on, ei se välttämättä vain sieltä liukene.
Minä en huomannut mitään eroa kun laitoin RVS, mutta sitä ennen huomasin paljon eroa kun laitoin Red Linen vaihteistoöljyt. Ykkös vaihdekin vähensi takeltelua 95%.Millasia kokemuksia on ollut X1R:n (tai RVS) vastaavan aineen käytössä manuaalilaatikkoon? Jos siis synkrot on hieman kuluneita, niin auttaako kylmänä kankeaan vaihteensiirtoon vai pitäisiköhän suosiolla lyödä vähän ATF:ää laatikkoöljyjen sekaan?