Itse onnistuin kertarysäyttämään yhteen ETFn kuukausisäästön kautta huomattavasti 15 k€ suuremman summan. En tiedä oliko tuuria matkassa, mutta meni tosiaan vain tuolla 2,5 e kuukausisäästökululla.
Säästö se on pienikin säästö

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse onnistuin kertarysäyttämään yhteen ETFn kuukausisäästön kautta huomattavasti 15 k€ suuremman summan. En tiedä oliko tuuria matkassa, mutta meni tosiaan vain tuolla 2,5 e kuukausisäästökululla.
Keskimäärin isompi käteisen hilloaminen ei toki ole järkevää, mutta esimerkiksi herra nimeltään Warren Buffett piti ennätyksellistä käteispossaa juuri tänä vuonna. Eli ei tuo nyt ihan yksiselitteinen asia ole. Ja epävakaina aikoina on toki hyvä olla vähän hilloa pahan päivän varalle.En ymmärrä näitä käteisen hillojia tilillä. Mitään käytännön hyötyä siitä ei ole. Vain huomattavia haittoja.
Sijoita niin paljon kuin pystyt.
Jos nyt se Asterix taivas putoaa niskaan, niin pystyy niitä kaikkia sijoituksia myös myymään. Eikö se ole lopulta myös niiden tarkoitus? Miksei se ole sitä myös jossain äkillisessä tarpeessa? (olen toki vasta viiskyt vuotias ja itselle niitä "äkillisiä" tarpeita ei ole koskaan tullut vastaan, joista en olisi selvinnyt, vain muuta kulutusta muuttamalla)
Nytkin laitoin pari kiloa terassiin. Jää ehkä vain kilo lokakuun kuukausisäästöön...
Itse keventelin erittäin korkeaa jenkkipainoa noihin aikoihin ja ostin muuta ja kiitos oikein hyvin on mennyt. Parhaimpana taitaa olla SAAB joka luokkaa +85%. Myös Vietnam noussut tosi kivasti. Aivan selvästi hyötynyt vrt jos olisin pitänyt rahat SP500. Eihän tuo SP500 kovin kummoiselta edes näytä jos huomioi USD-EUR kurssikehityksen.Itse asiassa olisi mielenkiintoista kuulla mietteitä sijoittajilta, jotka maaliskuu - toukokuu akselilla täällä kertoivat laittaneensa sijoitukset nollille tai siirtäneensä jonnekin muualle kuin Amerikkaan. Kuinka meni?
Anteeksi aivopieru edellä, mutta eihän riskien hallinta ole huono idea, vaikka jonkun tapauksessa se saattaa joskus rajoittaa pikavoiton määrää.Tässä on käynyt vain hetkellinen huono tuuri. Elämä on.
Entä, jos olisi käynyt, että kurssit vain menisivät kohti koilista?
Juuri näin. Melkein kaikilla on erilaisia vakuutuksiakin, vaikka ei ns. "kannattaisi".Anteeksi aivopieru edellä, mutta eihän riskien hallinta ole huono idea, vaikka jonkun tapauksessa se saattaa joskus rajoittaa pikavoiton määrää.
Jälkiviisaus on kivaa, eiks je?Itse asiassa olisi mielenkiintoista kuulla mietteitä sijoittajilta, jotka maaliskuu - toukokuu akselilla täällä kertoivat laittaneensa sijoitukset nollille tai siirtäneensä jonnekin muualle kuin Amerikkaan. Kuinka meni?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.