Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Johdon kuori kun on rikki, niin pahinta mitä sille voi tehdä, on väännellä sitä. Lopputuloksena sähköt ei välttämättä toimi enää lainkaan. Ei tuohon toimivaa kikkaa ole, joko moottori tai johto sieltä sisältä vaihtoon. Kerro toki tänne miten kävi, jos tuota lähdet korjailemaan

Se mitä ei nyt mun aivosolu ymmärrä on, että jos siellä kosteutta on niin miksi tuo pelaa kun ottaa lämpimästä tallista? Päivä pakkasessa niin ei pelaa? Ainoa mitä nyt keksin on, että se oletettu kosteus jossain kohtaa johdossa jäätyy ja samalla laajenee aiheuttaen oikosulun ja silloin pitäis myös jossain olla johtimen kuori rikki? Sen verran hankalassa paikassa etten ainakaan tuon kuvan perusteella pysty näkemään onko johtimen kuori myös rikki vai pelkästään tuo johdon ulkokuori.

No katotaanpa aamulla mitä sanoo kun on seissy pihalla yön.
 
Nyt saa nauraa kun tämä Pelle Peloton kysyy. Jos saan tuota johtoa jotenkin löysemmälle, että nään onko tuo kuori rikki. Jos se on rikki vien sen talliin kuivumaan ja laitan siihen kohtaan jotain silikonia esim. niin voiko tuo korjata ongelman? Toki samalla tuon sukan laitan mihin se kuuluukin.

E: Rikkihän tuo kuori näkyy olevan

johto2.jpeg


E2: Jätin ton nyt yöksi terassille niin katotaanpa aamulla mitä sanoo.
Toi musta kuori on rikki, onko siellä alla olevat kuoret rikki? Toi musta on vain suoja johdoille.

Seuraa johtoa niin löydät varmasti pikaliittimen niin saat johdon irti pyörästä.
 
Sen verran hankalassa paikassa etten ainakaan tuon kuvan perusteella pysty näkemään onko johtimen kuori myös rikki vai pelkästään tuo johdon ulkokuori.
Toi musta kuori on rikki, onko siellä alla olevat kuoret rikki? Toi musta on vain suoja johdoille.

Seuraa johtoa niin löydät varmasti pikaliittimen niin saat johdon irti pyörästä.

En osaa sanoa kun ei tuonne oikein näe. Mutta katotaan nyt mitä tuo sanoo huomenna kun kokeilen. Jos se nyt pelaa huomenna pakkasessa oltuaan niin kait tuohon kohtaan vois vaikka laittaa kerroksen sähkärin teippiä?
 
Päivitystä. Jätin pyörän eilen yöksi pihalle ja kävin kokeilemassa. Sama virhekoodi tulee. Tuota mie en nyt oikein tajua miksi se pakkasessa oltuaan oirehtii kun jos siellä on kosteutta niin eikö sen pitäis oirehtia ihan samoin vaikka se oli tallissa lämpimässä?
 
Voisiko piuhojen kuparin lämpölaajeneminen aiheuttaa tuota ongelmaa? Kuitenkin jo jonkinlainen lämpötilaero sisä- ja ulkotilojen välillä.
 
Voisiko piuhojen kuparin lämpölaajeneminen aiheuttaa tuota ongelmaa? Kuitenkin jo jonkinlainen lämpötilaero sisä- ja ulkotilojen välillä.
Tuota minäkin veikkaisin. Eli kylmässä kuparit kutistuvat ja tulee katkos, josta johtuen sähkö ei kulje oikein. Sen mitä olen hapettuneita johtoja elämässäni korjannut, niin aina toimiva ratkaisu on ollut katkaista johto ja vetää uusi pätkä tervettä johtoa tilalle. Mutta eikös @Tohelo tuo ole aika helposti testattavissa -jätät johdon hiukan löysälle ja heiluttelet sitä, samalla kun laitat virtoja päälle, niin saatko kuitenkin tuon "kylmänäkin" käyntiin?
 
Tämä on kyllä hämmentävää. Viime kerran jälkeen en ole kerenny perehtymään asiaan yhtään enempää. Tänään kävin ihan mielenkiinnosta kokeilemassa niin pyörä toimii. Ainoa erotus viime kokeiluun on lämpötila. Viime kerralla yöllä pakkasta oli joku 25° ja nyt viime yönä pakkasta oli enää pari astetta, mutta pakkasen puolella kuitenki. Mutta mitä ilmeisemmin kyseessä on kosketushäiriö kuitenkin.

Mutta eikös @Tohelo tuo ole aika helposti testattavissa -jätät johdon hiukan löysälle ja heiluttelet sitä, samalla kun laitat virtoja päälle, niin saatko kuitenkin tuon "kylmänäkin" käyntiin?

Ilmeisesti meinaat johtoa mikä menee kontrollerilta moottorille? Tuota kokeilin viimeksi myös, mutta se johto on niin tiukka etten siihen mitään löysää saanu vaikka johtoa melkein väkivalloin kiskoinkin.
 
Tämä on kyllä hämmentävää. Viime kerran jälkeen en ole kerenny perehtymään asiaan yhtään enempää. Tänään kävin ihan mielenkiinnosta kokeilemassa niin pyörä toimii. Ainoa erotus viime kokeiluun on lämpötila. Viime kerralla yöllä pakkasta oli joku 25° ja nyt viime yönä pakkasta oli enää pari astetta, mutta pakkasen puolella kuitenki. Mutta mitä ilmeisemmin kyseessä on kosketushäiriö kuitenkin.



Ilmeisesti meinaat johtoa mikä menee kontrollerilta moottorille? Tuota kokeilin viimeksi myös, mutta se johto on niin tiukka etten siihen mitään löysää saanu vaikka johtoa melkein väkivalloin kiskoinkin.
Ei sitä johtoa väkisin kannata kiskoa. Sitä on muistaakseni kyllä muutama sentti löysää siellä polkimien välissä kotelossa, mutta lienee niippusiteellä kiinni tms. Eli avaamatta ei kannata repiä. Hyvä jos pyörä nyt kuitenkin toimii
 
Tämä on kyllä hämmentävää. Viime kerran jälkeen en ole kerenny perehtymään asiaan yhtään enempää. Tänään kävin ihan mielenkiinnosta kokeilemassa niin pyörä toimii. Ainoa erotus viime kokeiluun on lämpötila. Viime kerralla yöllä pakkasta oli joku 25° ja nyt viime yönä pakkasta oli enää pari astetta, mutta pakkasen puolella kuitenki. Mutta mitä ilmeisemmin kyseessä on kosketushäiriö kuitenkin.



Ilmeisesti meinaat johtoa mikä menee kontrollerilta moottorille? Tuota kokeilin viimeksi myös, mutta se johto on niin tiukka etten siihen mitään löysää saanu vaikka johtoa melkein väkivalloin kiskoinkin.
Lähdetään ihan perusteista eli onko akku koulupäivän ja testien ajan pyörässä kiinni vai sisällä lämpiämässä? Käyttölämpötila on -10+40 astetta manuaalin mukaan ja lisäksi ohjeistavat olemaan lataamatta pariin tuntiin kylmästä sisälle siirryttäessä kondenssin takia. Toki pahemmassakin pakkasessa voi pyörällä ajaa, kun tuo akun lämpimästä ja mahdollisesti vielä eristää.
 
Onko muuten kenellekään tullut korvauksia tai lahjakorttia Canyonilta noihin Spectral ON ja Torque ON akkuongelmiin liittyen? Hehän lupasivat yli kuukausi sitten, että neljässä viikossa käsittelevät tapaukset. Tein oman rekkulan lomalleella 11.12 ja ainakaan minulle ei ole kuulunut mitään. Suomen chatista kyselin niin olisi pitänyt jo kuulemma korvausten tulla ja ohjasi asian pääkonttorille. Aloin sitten miettimään, että onko täällä muita jotka tuon rekkulan täyttäneet ja onko kuulunut mitään?
 
Onko muuten kenellekään tullut korvauksia tai lahjakorttia Canyonilta noihin Spectral ON ja Torque ON akkuongelmiin liittyen? Hehän lupasivat yli kuukausi sitten, että neljässä viikossa käsittelevät tapaukset. Tein oman rekkulan lomalleella 11.12 ja ainakaan minulle ei ole kuulunut mitään. Suomen chatista kyselin niin olisi pitänyt jo kuulemma korvausten tulla ja ohjasi asian pääkonttorille. Aloin sitten miettimään, että onko täällä muita jotka tuon rekkulan täyttäneet ja onko kuulunut mitään?
Itselle tuli 260e hyvitys tilille muutamassa päivässä lomakkeen täyttämisen jälkeen.

Tässä kuussa pitäisi tulla lisätietoa ja ensi kuussa sitten se korjaus mikä tuleekaan sitten olemaan. Itse veikkaan, että laittavat uuden kotelon akulle.
 
Lähdetään ihan perusteista eli onko akku koulupäivän ja testien ajan pyörässä kiinni vai sisällä lämpiämässä? Käyttölämpötila on -10+40 astetta manuaalin mukaan ja lisäksi ohjeistavat olemaan lataamatta pariin tuntiin kylmästä sisälle siirryttäessä kondenssin takia. Toki pahemmassakin pakkasessa voi pyörällä ajaa, kun tuo akun lämpimästä ja mahdollisesti vielä eristää.

Tosiaan unohtanu ilmeisesti mainita kokonaan ehkä tän tärkeimmän asian. Eli koulupäivän ajaksi olen ohjeistanu, että akku otetaan reppuun mukaan sisälle ja jos pyörää ei saada lämpimään yöksi niin akku on aina sisällä. Tuo ongelma tuli ensimmäisen kerran kun oli näillä kovilla pakkasilla pyörä vajaan viikon kylmässä varastossa ja sisältä kun akun laittoi paikalleen antoi tuon virheen. Toki iteki tässä kotona pystyin toteamaan saman virheen kun jätin kovilla pakkasilla pyörän pihalle ja akun lämpimään.

Yleismittarilla toki olis helppo testata piipperillä missä kosketushäiriö on, mutta mistä mie nyt osaan lähteä mittailemaan :lol:

Jos tuo nyt toimii näillä pakkasilla ja oletettavasti lauhemmallakin kelillä niin sitte tuosta tulee "kesäpyörä" :smile:
 
Itselle tuli 260e hyvitys tilille muutamassa päivässä lomakkeen täyttämisen jälkeen.

Tässä kuussa pitäisi tulla lisätietoa ja ensi kuussa sitten se korjaus mikä tuleekaan sitten olemaan. Itse veikkaan, että laittavat uuden kotelon akulle.
Joo, tänään tulikin sitten viesti, että 7-10 päivää ja rahat pitäisi tulla. Nyt vain uutta akkua odottelemaan.
 
Onhan ollut show tämä pyörän ostaminen.

Viime vuoden heinäkuussa tilasin pyörän liikkeestä ja ajattelin että se nyt tulee varmaan 2-4 viikon sisällä että kerkeen vielä loppukesän ja syksyn ajelemaan mutta eihän siinä niin käynyt. Vielä marraskuussakin odotin pyörää saapuvaksi ja siinä kohtaa totesin että en osta pyörää seisomaan talveksi varastoon kun en talvella sillä tule ajamaan joten peruin kaupat.

Tämä oli omalla tavallaan hyvä asia että tämä meni näin kun tämän vuoden alusta tuli mahdollisuus hommata työsuhdepyörä.

Siitä sit alkoi selvitys että mikä pyörä ja mistä ja useita eri vaihtoehtoja tuli pohdittua. Omina kriteereinä oli joku muu kuin EP8 moottori ja +700Wh akku. Kävin kaikki kaupat läpi mitä Suomesta löytyi ja mitä leasing firma tarjosi vaihtoehtoina ulkomaisen osalta ja lopulta päädyin seuraavaan vaihtoehtoon:

Radon Deft 9.0 750 MS
- Bosch GEN4 moottori 85nm
- 750Wh akku
- 29” renkaat edessä ja takana
- Hiilikuiturunko (tämä voi olla sekä hyvä että huono asia)
- 170mm/170mm jousto

Tällä nyt mennään seuraavat vuodet ja sitä kautta sit oppii ja tietää mitä seuraavalta pyörältä haluaa. Nykypäivänä näitä vaihtoehtoja tuntuu olevan aivan liikaa joten oikean pyörän löytäminen on haastavaa mutta jossain kohtaa se päätös on vain tehtävä että ”otan tämän ja toivottavasti on hyvä” 😅

Radon.jpeg
 
Onhan ollut show tämä pyörän ostaminen.

Viime vuoden heinäkuussa tilasin pyörän liikkeestä ja ajattelin että se nyt tulee varmaan 2-4 viikon sisällä että kerkeen vielä loppukesän ja syksyn ajelemaan mutta eihän siinä niin käynyt. Vielä marraskuussakin odotin pyörää saapuvaksi ja siinä kohtaa totesin että en osta pyörää seisomaan talveksi varastoon kun en talvella sillä tule ajamaan joten peruin kaupat.

Tämä oli omalla tavallaan hyvä asia että tämä meni näin kun tämän vuoden alusta tuli mahdollisuus hommata työsuhdepyörä.

Siitä sit alkoi selvitys että mikä pyörä ja mistä ja useita eri vaihtoehtoja tuli pohdittua. Omina kriteereinä oli joku muu kuin EP8 moottori ja +700Wh akku. Kävin kaikki kaupat läpi mitä Suomesta löytyi ja mitä leasing firma tarjosi vaihtoehtoina ulkomaisen osalta ja lopulta päädyin seuraavaan vaihtoehtoon:

Radon Deft 9.0 750 MS
- Bosch GEN4 moottori 85nm
- 750Wh akku
- 29” renkaat edessä ja takana
- Hiilikuiturunko (tämä voi olla sekä hyvä että huono asia)
- 170mm/170mm jousto

Tällä nyt mennään seuraavat vuodet ja sitä kautta sit oppii ja tietää mitä seuraavalta pyörältä haluaa. Nykypäivänä näitä vaihtoehtoja tuntuu olevan aivan liikaa joten oikean pyörän löytäminen on haastavaa mutta jossain kohtaa se päätös on vain tehtävä että ”otan tämän ja toivottavasti on hyvä” 😅

Radon.jpeg

En näe mitään syytä miksi tuo pyörä ei olisi tarpeeksi kykenevä normaalin harrastajan ajoihin?
 
En näe mitään syytä miksi tuo pyörä ei olisi tarpeeksi kykenevä normaalin harrastajan ajoihin?
En epäile sitä yhtään mutta aina sitä vaan miettii että:
- olisiko erilainen jousitus parempi
- toinen moottori parempi
- onko runkogeometria sopiva minulle
- jne

Näitähän ei tiedä varmuudella ennen kuin saa kilometrejä alle mutta enköhän tähän tule olemaan tyytyväinen ja lopettaa suosiolla miettiminen että olisiko jonkun paremman vaihtoehdon löytänyt samasta hintaluokasta.
 
En epäile sitä yhtään mutta aina sitä vaan miettii että:
- olisiko erilainen jousitus parempi
- toinen moottori parempi
- onko runkogeometria sopiva minulle
- jne

Näitähän ei tiedä varmuudella ennen kuin saa kilometrejä alle mutta enköhän tähän tule olemaan tyytyväinen ja lopettaa suosiolla miettiminen että olisiko jonkun paremman vaihtoehdon löytänyt samasta hintaluokasta.

Ainoa mistä oikeasti voisin olla huolissani, on runkogeometria, kaikki muu on pyöräilijöiden luoma ongelma.

Harrastelija kun kehittyy ja vauhdit kasvaa, niin jousitusta ja jarruja on helppo päivittää ja ehkä ainoat asiat jotka voisin kuvitella jäävän jälkeen, nykyajan moottorit on kaikki hyvin lähellä toisiaan joten niistä vauhti ei jää kiinni.

Akku tuossa on tarpeeksi iso, joten siitäkään ei tarvitse murehtia.
 
Päivitystä. Jätin pyörän eilen yöksi pihalle ja kävin kokeilemassa. Sama virhekoodi tulee. Tuota mie en nyt oikein tajua miksi se pakkasessa oltuaan oirehtii kun jos siellä on kosteutta niin eikö sen pitäis oirehtia ihan samoin vaikka se oli tallissa lämpimässä?

Palaan tähän vielä ihan ihmettelyn merkeissä. Joku sielunelämä tuolla pyörällä vissiin on. Lainatun viestin jälkeen viime tiistailta on lämpötila seilannut asteen plussasta aina yöpakkasiin -25°(pari viime yötä) ja pyörä ollu terassilla ilman akkua toki. Kävin äsken ihan mielenkiinnosta kokeilemassa, ulkona tällä hetkellä mittarin mukaan -17°. Akku paikalleen ja kaikki toimii :confused:
 
Palaan tähän vielä ihan ihmettelyn merkeissä. Joku sielunelämä tuolla pyörällä vissiin on. Lainatun viestin jälkeen viime tiistailta on lämpötila seilannut asteen plussasta aina yöpakkasiin -25°(pari viime yötä) ja pyörä ollu terassilla ilman akkua toki. Kävin äsken ihan mielenkiinnosta kokeilemassa, ulkona tällä hetkellä mittarin mukaan -17°. Akku paikalleen ja kaikki toimii :confused:

Mielestäni tuollainen epämääräinen käytös on juuri tyypillistä rikkinäisille tai melkein rikkinäisille johdoille, oli ne sitten autossa tai jossain muualla. Autopuolelta esimerkkinä paras lienee kuskin oven saranoiden luona oleva johdon läpivienti oven elektroniikalle/komponenteille. Joskus toimii, joskus ei. Sitten vihdoin kun vikaa aletaan korjaamaan niin helposti havaitaan että täällähän on johtosarja aivan muruna.

En nyt muista mitä kaikkea aiemmin postasit, mutta se moottorille menevä piuha vaikutti vääntyneeltä/kiertyneeltä? Lyön asennusoluen vetoa, että vika on siinä.
 
Sähkömaastopyörä haussa pyöräedulla. Onko suosituksia n. 3000-4000€ budjetilla?

Aiempaa kokemusta näistä ei ole, mutta enduroa olen aikanaan ajanut kilpaa polttomoottorivehkeillä, joten saisi tämäkin olla sellainen jolla harrastemielessä pärjäisi maastossa.

TREK RAIL 5 GEN 3 nousi vaihtoehdoksi Trek Rail 5 625Wh Gen 3

Onko kellään kokemusta tuosta tai jotain muuta suositusta tuosta hintaluokasta?
 
Sähkömaastopyörä haussa pyöräedulla. Onko suosituksia n. 3000-4000€ budjetilla?

Aiempaa kokemusta näistä ei ole, mutta enduroa olen aikanaan ajanut kilpaa polttomoottorivehkeillä, joten saisi tämäkin olla sellainen jolla harrastemielessä pärjäisi maastossa.

TREK RAIL 5 GEN 3 nousi vaihtoehdoksi Trek Rail 5 625Wh Gen 3

Onko kellään kokemusta tuosta tai jotain muuta suositusta tuosta hintaluokasta?
En usko että tuon halvemmalla parempaa saa. Tuolla taustalla suositus, Älä huonompaa pyörää ainakaan osta. Itse ajanut enskaa ihan vaan huvikseen pöristellen ja tallissa seisoo rise h30 joka vastaa juuri vaatimuksia. Aiempi cube stereo hybrid 140 race oli hieman huonompi, mutta juuri ja juuri silläkin "pärjäsi". Mieluummin pyörä joka antaa kuskin koetella rajojaan
 
Sähkömaastopyörä haussa pyöräedulla. Onko suosituksia n. 3000-4000€ budjetilla?

Aiempaa kokemusta näistä ei ole, mutta enduroa olen aikanaan ajanut kilpaa polttomoottorivehkeillä, joten saisi tämäkin olla sellainen jolla harrastemielessä pärjäisi maastossa.

TREK RAIL 5 GEN 3 nousi vaihtoehdoksi Trek Rail 5 625Wh Gen 3

Onko kellään kokemusta tuosta tai jotain muuta suositusta tuosta hintaluokasta?

Trekin parasta antia on tuo helposti irroitettava akku jos esim. pyörää pitää säilyttää kylmässä niin helpottaa eloa. Rail 5:n osat on paikoin vähän budjettiluokkaa, not great, not terrible sanoisin.

Jos saksanmaalta tilaaminen on vaihtoehto leasingoperaattorilla, niin sieltä saa samaan rahaan huomattavasti paremmilla osilla olevan kokonaisuuden tai huomattavasti edullisemmin samaa tasoa kuin tuo Trek on.
Esim. Radon Render.
 
Sähkömaastopyörä haussa pyöräedulla. Onko suosituksia n. 3000-4000€ budjetilla?

Aiempaa kokemusta näistä ei ole, mutta enduroa olen aikanaan ajanut kilpaa polttomoottorivehkeillä, joten saisi tämäkin olla sellainen jolla harrastemielessä pärjäisi maastossa.

TREK RAIL 5 GEN 3 nousi vaihtoehdoksi Trek Rail 5 625Wh Gen 3

Onko kellään kokemusta tuosta tai jotain muuta suositusta tuosta hintaluokasta?
Jos sinun keho kestää maaston jäykkäperällä, niin Trekin Powerfly 5 tai 7. Itse olen saanut jo yhdessä kesässä 1600km edestä hupia Powerfly 5stä.
Ja nyt talvella käynyt jäällä ajelee kun Saimaa alkaa tuosta takapihalta.

Ehkä miettisin mitä huoltohommia pystyt kotona tekemään. Täysijoustossa on aika paljon enemmän huollettavaa kuin jäykässä perässä. Mutta Trekki on brändimerkki, eli maksat vähän ekstraa. Canyonilta saat samaa laatua halvemmalla. Tosin tuo Trekin akkusysteemi on todellakin parhautta.
 
Sähkömaastopyörä haussa pyöräedulla. Onko suosituksia n. 3000-4000€ budjetilla?

Aiempaa kokemusta näistä ei ole, mutta enduroa olen aikanaan ajanut kilpaa polttomoottorivehkeillä, joten saisi tämäkin olla sellainen jolla harrastemielessä pärjäisi maastossa.

TREK RAIL 5 GEN 3 nousi vaihtoehdoksi Trek Rail 5 625Wh Gen 3

Onko kellään kokemusta tuosta tai jotain muuta suositusta tuosta hintaluokasta?

Kannattaa kurkata Bike Discount kauppa. Siellä on hyvässä alessa pyöriä ja samaan rahaan saa ”enemmän” kuin mitä Suomen kaupat voi tarjota.

Itse tilasin tuolta karvan päälle 4000€ hintaan Radon Deft 9.0:n jossa on 170mm/170mm jousto, Boschin moottori ja 750wh akku.

IMG_0661.jpeg
 
Moro,

10 vuotta ajettu liian pienellä polkupyörällä pitkin poikin. Nyt olis tarkoitus ottaa työsuhdeetuna uusi pyörä. Sähkö ei ole pakollinen. Pääasiassa tulee ajettua hiekkatietä ja asfalttia. Oleellisin asia on, että kaksi pyörää saa thulen peräkoukku telineeseen, joten sen puolesta max paino on 18kg/ pyörä.

Alla oleva pyörä miellyttää silmää ja painon puolesta sopiva. Onko kukaan metsästänyt samanlaisia ja löytänyt hyviä vastaavia pyöriä?
 
Moro,

10 vuotta ajettu liian pienellä polkupyörällä pitkin poikin. Nyt olis tarkoitus ottaa työsuhdeetuna uusi pyörä. Sähkö ei ole pakollinen. Pääasiassa tulee ajettua hiekkatietä ja asfalttia. Oleellisin asia on, että kaksi pyörää saa thulen peräkoukku telineeseen, joten sen puolesta max paino on 18kg/ pyörä.

Alla oleva pyörä miellyttää silmää ja painon puolesta sopiva. Onko kukaan metsästänyt samanlaisia ja löytänyt hyviä vastaavia pyöriä?


Canyonin Roadlite ON näyttäisi olevan juuri nyt aika hyvässä alessa. Kannattanee vilkaista tarkemmin tuotakin. Mielestäni vähän paremmat osat kuin tuossa Cubessa.

Toisaalta jos sähkön jättää pois niin sittenhän vaihtoehtoja on vaikka kuinka.
 

Canyonin Roadlite ON näyttäisi olevan juuri nyt aika hyvässä alessa. Kannattanee vilkaista tarkemmin tuotakin. Mielestäni vähän paremmat osat kuin tuossa Cubessa.

Toisaalta jos sähkön jättää pois niin sittenhän vaihtoehtoja on vaikka kuinka.
Toihan oli hyvä. Mitä mieltä olet tästä? Onko järkeä maksaa Käytetty Pathlite:ONfly SL 8 LTD
 
Kannattaa kurkata Bike Discount kauppa. Siellä on hyvässä alessa pyöriä ja samaan rahaan saa ”enemmän” kuin mitä Suomen kaupat voi tarjota.

Itse tilasin tuolta karvan päälle 4000€ hintaan Radon Deft 9.0:n jossa on 170mm/170mm jousto, Boschin moottori ja 750wh akku.

IMG_0661.jpeg
Kiitos vinkistä!

Monesta tuntu olevan vain pieniä kokoja jäljellä, mutta täytyy kyttäillä mitä tulee tarjolle.
 
Toihan oli hyvä. Mitä mieltä olet tästä? Onko järkeä maksaa Käytetty Pathlite:ONfly SL 8 LTD

Jos hankinnalla ei ole kiire niin kannattaa tilata Canyonin uutiskirje. Outletissä on tasasin väliajoin -10% lisäale.

Ihan hienohan tuo Pathlite SL8 on, mutta riippuu vähän millaista käyttöä on tiedossa. Selvästi sporttisemman oloinen kuin nuo muut Pathlitet, jossa on joustokeulaa, lokaria yms.
 
Kiitos tästä. Lähti Rock Machine Torrent E30-29 sähkömaastopyörä tilaukseen, tiedä sit millainen on, mutta näytti olevan n. 3000€ muualla ja nyt sai sit koodilla 2150€ koottuna kotiovelle.

Eiköhän tolla ~10 kilometrin työmatka taitu.

Vastaan tänne vaikka tarjouspyörät onkin jo loppu, kun ei ehkä tuon ketjun asiaa ole suoraan,

Mutta tuohan näyttää jopa ihan asialliselta tuotteelta varsinkin jos reilu kahteen tonniin saa. Tietysti osa osista on noname-hinnat alkaen, mutta on tuossa Shimanon moottori sentään.

Itse käyttöön pari neuvoa jos antaa niin:
Osta ketjun venymämittari. Sähköpyörä kuluttaa ketjua aika paljon ja liian venynyt ketju tuhoaa myös pakan joka on merkittävästi kalliimpi ja vaivalloisempi vaihtaa kuin kympin ketju.

Varaosat kannattaa 90% tapauksista tilata saksasta, vaikka postikuluja tuleekin 10-15e. Tuossa pyörässä on myös muutama selvästi ei-korjaamisen-arvoinen osa, jonka käyttöiän tai huoltotarpeen yllättäessä en edes miettisi korjaamista vaan vaihtaisin/vaihdattaisin uuden paremman tilalle.

Jarrujen tilalle aikanaan esim. Shimanon BL-MT200/BR-MT200 kitti. Maksaa alle 50e saksassa ja tämä on käyttövalmis setti joka on valmiiksi ilmattu ja täytetty. (Jos on rungon sisäiset letkut niin silloin tosin täytyy irroittaa letku kahvasta/satulasta).
Toki tuo Alhonga saattaa käyttää jotain yleistä jarrupalaa jota saa helposti ja halvalla, mutta mitään isompaa en noista korjaisi vaan vaihtaisin Shimanon jarruihin.

Joustokeulaa kannattaa pitää puhtaana ja seurata, että liukuputket pysyy voideltuna. Siinä kohtaa jos keula pääsee väljäksi niin voi taas shoppailla saksasta alle satasella Rockshoxin ilmajousella olevan keulan ja huomata kuinka valovuoden parempi se on ajaa.
 
Vastaan tänne vaikka tarjouspyörät onkin jo loppu, kun ei ehkä tuon ketjun asiaa ole suoraan,

Mutta tuohan näyttää jopa ihan asialliselta tuotteelta varsinkin jos reilu kahteen tonniin saa. Tietysti osa osista on noname-hinnat alkaen, mutta on tuossa Shimanon moottori sentään.

Itse käyttöön pari neuvoa jos antaa niin:
Osta ketjun venymämittari. Sähköpyörä kuluttaa ketjua aika paljon ja liian venynyt ketju tuhoaa myös pakan joka on merkittävästi kalliimpi ja vaivalloisempi vaihtaa kuin kympin ketju.

Varaosat kannattaa 90% tapauksista tilata saksasta, vaikka postikuluja tuleekin 10-15e. Tuossa pyörässä on myös muutama selvästi ei-korjaamisen-arvoinen osa, jonka käyttöiän tai huoltotarpeen yllättäessä en edes miettisi korjaamista vaan vaihtaisin/vaihdattaisin uuden paremman tilalle.

Jarrujen tilalle aikanaan esim. Shimanon BL-MT200/BR-MT200 kitti. Maksaa alle 50e saksassa ja tämä on käyttövalmis setti joka on valmiiksi ilmattu ja täytetty. (Jos on rungon sisäiset letkut niin silloin tosin täytyy irroittaa letku kahvasta/satulasta).
Toki tuo Alhonga saattaa käyttää jotain yleistä jarrupalaa jota saa helposti ja halvalla, mutta mitään isompaa en noista korjaisi vaan vaihtaisin Shimanon jarruihin.

Joustokeulaa kannattaa pitää puhtaana ja seurata, että liukuputket pysyy voideltuna. Siinä kohtaa jos keula pääsee väljäksi niin voi taas shoppailla saksasta alle satasella Rockshoxin ilmajousella olevan keulan ja huomata kuinka valovuoden parempi se on ajaa.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Harvassa enää nykyään postaukset joista saa lisäarvoa, mutta tästä irtosi paljon kaikkea.

Vaatii hetken pureskelua, koska ensimmäinen sähköpyörä kyseessä, niin kaikki on aika uutta. Jos pystyt linkkaamaan vielä noita Saksan varaosa kauppoja niin olisi hienoa.

Ei varmaan pelkkä u-lukko riitä lukitsemiseen, vai? Onko jotain suosituksia varashälyttimeksi?
 
Kiitos hyvistä vinkeistä! Harvassa enää nykyään postaukset joista saa lisäarvoa, mutta tästä irtosi paljon kaikkea.

Vaatii hetken pureskelua, koska ensimmäinen sähköpyörä kyseessä, niin kaikki on aika uutta. Jos pystyt linkkaamaan vielä noita Saksan varaosa kauppoja niin olisi hienoa.

Ei varmaan pelkkä u-lukko riitä lukitsemiseen, vai? Onko jotain suosituksia varashälyttimeksi?

Youtubesta velogin videoilla pääsee todella pitkälle pyöriin liittyvässä. Ja ihan suomeksi nuo siis.

Bike-discountista löytää 90% mitä tarvii, loput bike24 ja bike-components. Muutaman työkalun ostaisin ns. kunnollisen, loput aliexpressistä/biltemasta tms. (Alista ainakin ztto on ok brändi)

Lähtökohtaisesti sähköpyörät on ns. kuumaa kamaa, joskin tuollainen markettipyörä ei varmaankaan ole sitä houkuttelevinta sorttia.

Eli kannattaa se riittävä U-lukko hankkia, mutta vain sitä varten että pyörän joutuu jättämään johonkin hyvin lyhyeksi aikaa. Ja U-lukko siksi että sillä sen saa johonkin objektiin kiinni helposti. Hyväkään lukko ei auta jos nisti ottaa pyörän kantoon ja poistaa lukon sitten toisaalla.

Jos pyörä on pitkiä aikoja jossain varastossa ja asuinpaikka on sellainen jossa liikkuu epätoivottua ainesta, niin mikään lukko ei auta.

Varmista vakuutusyhtiöstä, että onko rajoitteita lukitsemiseen/säilyttämiseen
 
Ei varmaan pelkkä u-lukko riitä lukitsemiseen, vai? Onko jotain suosituksia varashälyttimeksi?
Mulla on fillarin tarakalla laukku jonka välipohjan sisään kätketty airtag. Airtagia ei ihan helposti löydä. Ehkä rosmo ei tajua repiä koko laukkua helvettiin. Toi nyt on ainakin yksi tapa lisätä hieman mahdollisuutta, että fillari löytyisi jos joku sen varastaa.

Joissain sähköfillareissa taitaa olla "ajonestoa" olemassa. Moottori ei toimi ilman avainta/puhelinta? tyyliin: eBike Lock: Intelligent additional theft protection
 
Viimeksi muokattu:
Tervehdys, kyselläänpä täältä hieman perspektiiviä pyörän valintaan. Hakusessa olisi sekalaiseen käyttöön sopiva sähköavustettu pyörä työpaikan pyöräedulla. Pääosin ajot olisi luultavasti asvaltoitua työmatkaa ja kaupunkiympäristössä pyörimistä, mutta olisi myös mukava että pyörästä löytyisi kyvykkyyttä huonokuntoisemmilla teillä ja kevyeen maastossa ajoon. Arkipyöränä olisi myös toivottavaa että pyörästä löytyy vähintään lokarit, mielellään myös jonkinlainen tavarateline ja kohtalaisen hyvä akunkesto.

Meillä edun tarjoajana GoByBike eli pitäisi olla kohtalaisen hyvä valikoima kauppoja mistä mahdollisesti ostaa/tilata. Budjetiksi olen ajatellut n. 3000€, mieluummin hieman alle jos mahdollista.

Itseltä ei erityisemmin entuudestaan löydy tuntemusta pyöristä, viimeisin oma polkupyörä on jostain lukioajoilta yli 15 vuotta sitten. Ei siis tietoa mitkä osat laadukkaita, mitä komponentteja pyörässä olisi hyvä olla, jne. Pyörien osalta olen tällaisia alustavasti tutkiskellut, mutta mieluusti kuulisin onko näistä jokin erityisen hyvä/huono, tai löytyykö jostain parempaa hinta/laatusuhdetta.

Radon Relate 9.0 750 MS (2740€): https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-9.0-750-ms
Cube Kathmandu Hybrid ONE 800 (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-one-800-shadowgrey-n-black
Cube Nuride Hybrid Pro 800 Allroad (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-nuride-hybrid-pro-800-allroad-pistachio-n-stonegrey
Canyon Pathlite:ON 5 SUV step-through (2860€): Pathlite:ON 5 SUV step-through
Canyon Pathlite:ON 6 750 SUV step-through (outletista 2930€): Pathlite:ON 6 750 SUV step-through
 
Tervehdys, kyselläänpä täältä hieman perspektiiviä pyörän valintaan. Hakusessa olisi sekalaiseen käyttöön sopiva sähköavustettu pyörä työpaikan pyöräedulla. Pääosin ajot olisi luultavasti asvaltoitua työmatkaa ja kaupunkiympäristössä pyörimistä, mutta olisi myös mukava että pyörästä löytyisi kyvykkyyttä huonokuntoisemmilla teillä ja kevyeen maastossa ajoon. Arkipyöränä olisi myös toivottavaa että pyörästä löytyy vähintään lokarit, mielellään myös jonkinlainen tavarateline ja kohtalaisen hyvä akunkesto.

Meillä edun tarjoajana GoByBike eli pitäisi olla kohtalaisen hyvä valikoima kauppoja mistä mahdollisesti ostaa/tilata. Budjetiksi olen ajatellut n. 3000€, mieluummin hieman alle jos mahdollista.

Itseltä ei erityisemmin entuudestaan löydy tuntemusta pyöristä, viimeisin oma polkupyörä on jostain lukioajoilta yli 15 vuotta sitten. Ei siis tietoa mitkä osat laadukkaita, mitä komponentteja pyörässä olisi hyvä olla, jne. Pyörien osalta olen tällaisia alustavasti tutkiskellut, mutta mieluusti kuulisin onko näistä jokin erityisen hyvä/huono, tai löytyykö jostain parempaa hinta/laatusuhdetta.

Radon Relate 9.0 750 MS (2740€): https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-9.0-750-ms
Cube Kathmandu Hybrid ONE 800 (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-one-800-shadowgrey-n-black
Cube Nuride Hybrid Pro 800 Allroad (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-nuride-hybrid-pro-800-allroad-pistachio-n-stonegrey
Canyon Pathlite:ON 5 SUV step-through (2860€): Pathlite:ON 5 SUV step-through
Canyon Pathlite:ON 6 750 SUV step-through (outletista 2930€): Pathlite:ON 6 750 SUV step-through
Noi Canyonin Pathlitet on muuten tosi kivoja malleja, mutta siitä en tykkää että vetävät piuhat ja letkut headsetin kautta. Sade, kosteus jne. menevät sinne -> ruoste, rasvaamista useammin ja vaatii sitten enemmän huoltoa kuin vaikka rungon kautta laitetut vedot. Sama myös jos pitää jotakin letkua joskus vaihtaa niin hitusen ylimääräistä työtä tulee. Hyvinä puolina tais olla ihan alumiiniset lokarit ja kunnon noi roiskeläpätkin vrt. noihin muihin malleihin. Näköjään Cuben molemmissa malleissa samalla tavalla letkut. Radonin etu tämän asian lisäksi on säädettävä stemmi (näköjään Kathmandussakin, mutta silti headsettii menee letkut), saa esim. vähän pystympää ajoasentoa ilman stemmin vaihtoa pienellä säädöllä. Noista valitsisin itse Radonin, mutta mielipiteitä on monia.

Jos ei tarvitse Smart Systemiä (itse tykkään tästä uudesta Auto-asetuksesta, muuttaa automaattisesti avustuksen tasoa sekä Kiox 300 mahdollisuutta käyttää ns. lisälukkona ja toki näyttää hyvin monenlaista dataa mitä haluaa, joka tuossa onkin vakiona), niin halvempi 8.0 vähän pienemmällä 625Wh akulla voi ihan hyvä vaihtoehto kanssa https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-8.0-625-1. Hitusen parempi keula tuossa 9.0, tosiaan Smart System Kiox 300 näytöllä vs Intuvia, 4A vs 2A laturi, Ergon gripit jne. Mutta jos ei näistä välitä niin onhan tuossa yli 400e hintaeroa ja edelleen hyvä Bosch CX gen4 moottori. Jos jomman kumman ostaa niin Fahrerin kuraläpät messiin jostakin niin ei lennä vesi ja kura niin pahasti. Mutta lisättäköön että omasta mielestä tuo 9.0 on tosi hyvä hintalaatusuhteeltaan, jos yhtään haluaa isompaa akkua esimerkiksi niin samalla hintaa saa Smart Systemiä, näyttöä joka itsessään jo aika arvokas, nopeampi laturi jne. Ja toki verohyödyn myötä pienentää tuota hintaeroa niin ehkä se on se paras vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:
iuhat ja letkut headsetin kautta

Tämä on kyllä todella typerä trendi pyörissä, joissa sillä ei ole mitään merkitystä. Eri asia jossain aero-maantiepyörässä jossa jokainen watti on pois kilpailusuorituksesta, mutta jos jollain sähköretkipyörällä ajellaan niin lähtökohtaisesti pitäisi mennä huollettavuus edellä.

Radon Relate 9.0 750 MS (2740€): https://www.bike-discount.de/en/radon-relate-9.0-750-ms
Cube Kathmandu Hybrid ONE 800 (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-one-800-shadowgrey-n-black
Cube Nuride Hybrid Pro 800 Allroad (2950€): https://www.bike-discount.de/en/cube-nuride-hybrid-pro-800-allroad-pistachio-n-stonegrey
Canyon Pathlite:ON 5 SUV step-through (2860€): Pathlite:ON 5 SUV step-through
Canyon Pathlite:ON 6 750 SUV step-through (outletista 2930€): Pathlite:ON 6 750 SUV step-through

Näistä kun nopeasti vilkaisee, niin skippaisin ehkä Cubet, koska isoin akku joka tuo lisää painoa aika paljon ja hidas laturi(2A), joka tarkoittaa että tuo 800Wh akku latautuu puoli vuorokautta. Ja Kathmandu alkaa olla pyöränä jo lähemmäs 30kg, mikä on kyllä todella paljon. Tai kannattaa katsoa onko noista toista versiota jossa hitusen pienempi akku ja nopeampi laturi. Isompi on toki akussa aina parempi, mutta kannattaa arvioida onko se lisäpaino sen arvoista.

Pathlitesta ottaisin normaalilla rungolla olevan version, ellei tuohon step-throughiin ole pakottavaa syytä. Tuo runkomalli on aina pieni kompromissi jäykkyyden ja painon osalta, koska kolmio nyt vaan on yksi lujimmista mekaanisista rakenteista painoon nähden.
 
Tämä on kyllä todella typerä trendi pyörissä, joissa sillä ei ole mitään merkitystä. Eri asia jossain aero-maantiepyörässä jossa jokainen watti on pois kilpailusuorituksesta, mutta jos jollain sähköretkipyörällä ajellaan niin lähtökohtaisesti pitäisi mennä huollettavuus edellä.



Näistä kun nopeasti vilkaisee, niin skippaisin ehkä Cubet, koska isoin akku joka tuo lisää painoa aika paljon ja hidas laturi(2A), joka tarkoittaa että tuo 800Wh akku latautuu puoli vuorokautta. Ja Kathmandu alkaa olla pyöränä jo lähemmäs 30kg, mikä on kyllä todella paljon. Tai kannattaa katsoa onko noista toista versiota jossa hitusen pienempi akku ja nopeampi laturi. Isompi on toki akussa aina parempi, mutta kannattaa arvioida onko se lisäpaino sen arvoista.

Pathlitesta ottaisin normaalilla rungolla olevan version, ellei tuohon step-throughiin ole pakottavaa syytä. Tuo runkomalli on aina pieni kompromissi jäykkyyden ja painon osalta, koska kolmio nyt vaan on yksi lujimmista mekaanisista rakenteista painoon nähden.
Jos pyörää joutuu joka päivä kantamaan rappusissa kun ei uskalla pyörävarastoon jättää niin ymmärrän painosta valittamisen, muuten sitä ei huomaa missään.

Itse olen sitä mieltä että isoin akku on aina paras, sitä ei tarvitse ladata joka päivä ja 5v jälkeen siinä on hyvällä hoidolla paljon enemmän kapasiteettia jäljellä kuin pienemmissä. Latausnopeuteen voi vaikuttaa vaikka paremmalla laturilla, mutta tuskin tulee ongelmaksi, sillä 500Wh akussa kestää myös tunteja tyhjästä täyteen ja jos sen on unohtanut ladata, ei se auta mitään.
 
Kiitos jo tähän mennessä tulleista kommenteista.
Noi Canyonin Pathlitet on muuten tosi kivoja malleja, mutta siitä en tykkää että vetävät piuhat ja letkut headsetin kautta. Sade, kosteus jne. menevät sinne -> ruoste, rasvaamista useammin ja vaatii sitten enemmän huoltoa kuin vaikka rungon kautta laitetut vedot. Sama myös jos pitää jotakin letkua joskus vaihtaa niin hitusen ylimääräistä työtä tulee. Hyvinä puolina tais olla ihan alumiiniset lokarit ja kunnon noi roiskeläpätkin vrt. noihin muihin malleihin. Näköjään Cuben molemmissa malleissa samalla tavalla letkut. Radonin etu tämän asian lisäksi on säädettävä stemmi (näköjään Kathmandussakin, mutta silti headsettii menee letkut), saa esim. vähän pystympää ajoasentoa ilman stemmin vaihtoa pienellä säädöllä. Noista valitsisin itse Radonin, mutta mielipiteitä on monia.
Hyvä huomio, itselleni ei olisi tullut mieleenkään tällaiseen asiaan kiinnittää huomiota. Radon vaikuttaisi näiltä osin ihan fiksulta vaihtoehdolta.

Näistä kun nopeasti vilkaisee, niin skippaisin ehkä Cubet, koska isoin akku joka tuo lisää painoa aika paljon ja hidas laturi(2A), joka tarkoittaa että tuo 800Wh akku latautuu puoli vuorokautta. Ja Kathmandu alkaa olla pyöränä jo lähemmäs 30kg, mikä on kyllä todella paljon. Tai kannattaa katsoa onko noista toista versiota jossa hitusen pienempi akku ja nopeampi laturi. Isompi on toki akussa aina parempi, mutta kannattaa arvioida onko se lisäpaino sen arvoista.
Jos pyörää joutuu joka päivä kantamaan rappusissa kun ei uskalla pyörävarastoon jättää niin ymmärrän painosta valittamisen, muuten sitä ei huomaa missään.
Painolla tuskin on suurta merkitystä, olettaen tietenkin ettei aivan massiivinen ole. Pyörä tulisi olemaan säilössä oman asunnon lähes maantasolla olevassa ulkovarastossa (pari porrasaskelmaa), joten rappusissa kulkeminen pyörän kanssa ei ole mikään erityinen huolenaihe.

Pari kysymystä vielä jäi mietityttämään:
  • Mitä eroa on Radon Relate 9.0 750 MS ja Radon Relate 9.0 750 malleilla? Nopealla katsauksella ulkoisesti pyörät näyttävät melkein identtisiltä (pl. väri ja ajonäytön sijainti) ja osat ovat lähes täysin samat (eri gripit taisi olla). Mallivuodet taitavat olla eri (MS-malli 2023, ei-MS 2024), mutta muutoin ei eroa juurikaan näyttänyt olevan. Jonkin fillarifoorumin keskustelun löysin, mutta sielläkään ei tuntunut löytyvän selkeää infoa pyörien eroista.
  • MS-mallin bike-discount myyntisivun kommenteissa on pari kolmen tähden arvostelua, joissa on kritisoitu etulokarin kiinnitystä rujonnäköiseksi nippusideviritelmäksi. Kuvissa tuo näyttää ainakin omaan silmään ihan siedettävältä. Onko tässä mahdollisesti jotain tuotantoeräkohtaisia vaihteluja?
  • Onko jotain muita pyörämerkkejä, joiden valikoimaan olisi hyvä tutustua jos haluan aiemmin listaamani pyörien tyylisiä vaihtoehtoja? Radon, Cube ja Canyon tulivat ensimmäisenä vastaan, mutta jos muita valmistajia joilta löytyy vastaavia pyöriä hyvällä hinta/laatusuhteella, niin mielelläni otan ehdotuksia vastaan.
 
@MrHypocrisy. Aika tärkeää sähkiksessä on, että missä sinä meinasit sen ladata? Kaikissa kun ei akkua saa sisälle ladattavaksi. Eikä välttämättä kannata pakkasessa säilyttää, sitä akkua.
 
@MrHypocrisy. Aika tärkeää sähkiksessä on, että missä sinä meinasit sen ladata? Kaikissa kun ei akkua saa sisälle ladattavaksi. Eikä välttämättä kannata pakkasessa säilyttää, sitä akkua.
Mieluusti saisi olla malli, josta akun saa irti järkevästi lataamista ja talvisäilytystä varten. Noissa listaamissani pyörissä ymmärtääkseni kaikissa on irroitettava akku. Riippuen mekanismin helppoudesta, tarkoituksena oli joko ladata akkua irrallaan sisällä tai sitten pyörässä kiinni ulkovarastossa. Varasto ei ole lämmitetty, mutta toisaalta tarkoituksena ei ainakaan alustavasti ollut ajella pyörällä pakkaskeleillä, joten vähimmäisvaatimuksena on että akun saa jollain tavalla (vaikka olisikin hieman hankalampi mekanismi) irti talvea varten sisäsäilytykseen.
 
Pari kysymystä vielä jäi mietityttämään:
  • Mitä eroa on Radon Relate 9.0 750 MS ja Radon Relate 9.0 750 malleilla? Nopealla katsauksella ulkoisesti pyörät näyttävät melkein identtisiltä (pl. väri ja ajonäytön sijainti) ja osat ovat lähes täysin samat (eri gripit taisi olla). Mallivuodet taitavat olla eri (MS-malli 2023, ei-MS 2024), mutta muutoin ei eroa juurikaan näyttänyt olevan. Jonkin fillarifoorumin keskustelun löysin, mutta sielläkään ei tuntunut löytyvän selkeää infoa pyörien eroista.
  • MS-mallin bike-discount myyntisivun kommenteissa on pari kolmen tähden arvostelua, joissa on kritisoitu etulokarin kiinnitystä rujonnäköiseksi nippusideviritelmäksi. Kuvissa tuo näyttää ainakin omaan silmään ihan siedettävältä. Onko tässä mahdollisesti jotain tuotantoeräkohtaisia vaihteluja?

MS tarkoittaa Mid Season, niissä ei ole mitään mainittavaa eroa muuta kuin noi mainitsemasi asiat. Hintaeron selittää se, että he ovat ostaneet toista kesken kauden ja saaneet sitä halvemmalla. Siinä ei myöskään kokovaihtoehtoja näyttänyt olevan niin paljoa, eli olisiko joku pieni erä tms.

Lokarit näyttää kyllä molemmissa olevan ihan samat, arvostelujahan noissa ei juurikaan ole. Eron ollessa satasia, en kyllä ostaisi kalliimpaa vain sillä että lokarit voi olla kehnot toisessa mallissa. Lisäksi kun ei puhuta mistään peruspyörää kummemmista lokareista.

Radonit oli muuten ainakin ennen Cuben rungolla, eli se on Bike Discountin "Pirkka-brändi".
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
 
Tilasin Verkkokauppa.comista alesta GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörän. Pyörä toimitettiin "95%:sti" kasattuna eli ei juuri muuta tarvinnut kuin täyttää kumit ja oikaista ohjaustanko ja pyörittää polkimet paikalleen. Laitoin pyörän lataukseen ja mittaristoon tuli teksti "Error 141001, control unit error - internal battery discharged". Ajoakku latautuu kuitenkin täyteen, eli en tiedä mikä tuo internal battery on. En saa pyörän mittaristoa herätettyä muutoin henkiin kuin laittamalla akun lataukseen, eli Bochin LED Remote BRC3600:n On/Off nappia painamalla en saa pyörää käynnistettyä. Sammuksiin kyllä mittariston siitä saa, eli periaatteessa rikki tuo nappi ei voisi olla.

Onko heittää mitään ehdotusta missä voisi vika olla?
Taitaa olla tästä akusta kyse, eli itse led remoten "vara-akku"

Eli pyörä ollut varastoituna jossain sen verran kauan, että tuo akku on päässyt purkautumaan liian matalalle jännitteelle.
Tällaisella latauspiirillä nykyisen hyvin todennäköisesti voisi elvyttää, mutta uusi pyörä kun on, niin voinee kysäistä verkkikseltä voivatko uuden akun jostain siihen hankkia.
 
@AeshmA kiitos vastauksesta. Tuon LED Remoten ohjekirjassa on myös maininta tuosta akun liiallisesta purkautumisesta ja korjausehdotuksena yrittää ladata sitä remoten omasta USB-C liittimestä. Laitoin äsken laturin kiinni niin kokeillaan muutaman tunnin päästä onko vaikutusta.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
 
Eipä auttanut useamman tunnin lataaminen. Heti kun USB piuhan ottaa irti niin ei lähde enää Remote eikä mittaristo käyntiin On/Off napista. Niin kauan kun USB piuhasta saa virtaa niin toimii sekä sammutus että käynnistys.
Laitoin verkkikselle viestiä, katotaan mitä vastaavat. Takuun alainen vehje toki niin ei pitäisi olla epäselvyyttä.
Entä toimiiko, kun akusta laittaa virrat?

Muistaakseni mulla oli samanlainen vika. On/off nappi ei toiminut, mutta akun on/off-napista käynnistyi.
 
Entä toimiiko, kun akusta laittaa virrat?

Muistaakseni mulla oli samanlainen vika. On/off nappi ei toiminut, mutta akun on/off-napista käynnistyi.
Samoin käyttäytyy myös minulla.
Oliko sinulla viallinen tuo LED Remote tai sen akku, vai missä oli vika?
 
Palaan tähän vielä ihan ihmettelyn merkeissä. Joku sielunelämä tuolla pyörällä vissiin on. Lainatun viestin jälkeen viime tiistailta on lämpötila seilannut asteen plussasta aina yöpakkasiin -25°(pari viime yötä) ja pyörä ollu terassilla ilman akkua toki. Kävin äsken ihan mielenkiinnosta kokeilemassa, ulkona tällä hetkellä mittarin mukaan -17°. Akku paikalleen ja kaikki toimii :confused:

Eilen poika oli tällä liikkeellä kavereiden kanssa useamman tunnin ja pyörä toimi kuten pitikin. Yöksi lämpimään talliin laturiin ja aamulla oli kouluun lähdössä niin sama virhe 'error 10'. Nyt ensimmäisen kerran tuo virhe tuli lämpimässä tallissa kun se ennen viko jos oli pihalla kylmässä. No vein tuon nyt paikalliseen liikkeeseen jossa voivat tarkemmin asiaa tutkia.

Sen verran nyt tuossa googlettelin niin tuo virhe tuolla kontrollerilla x032 aa010c viittaisi kontrollerin ylikuumenemiseen ja kontrolleri on sökö. Mutta mistäs mie tuommosen kontrollerin löytäisin? AE:ssa näky olevan, mutta saako jostain muualta jonku korvaavan kontrollerin tuohon? Mun tieto-taito on aikalailla pyöreä nolla näiden kanssa.

Tuohan on miljoonan brandin merkki jonka ostin vk.com kolmisen vuotta sitten. GXR Pedelec Fat-e merkillä myivät. Osaako joku sanoa, että minkä valmistajan moottori tuossa on?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 002
Viestejä
5 059 203
Jäsenet
81 016
Uusin jäsen
jmap

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom