Sähköavusteiset polkupyörät (max 250W, max 25km/h, ei vakuutustarvetta)

Oma Grand Canyon ON:8 saapui tänään. Todella hieno pyörä ainakin ekan 30km lenkin perusteella. Ei olis millään malttanut palata kotiin.

20230317_202540.jpg
Eikös tuo ole ON:9?

Onko nuo muuten ne mukana tulleet polkimet?
 
Eikös tuo ole ON:9?

Onko nuo muuten ne mukana tulleet polkimet?

Olihan se joo, jos tarkkoja ollaan. :)

Noi on ne VP-536 polkimet jotka mukana tulee, perushyvät ainakin alkuun. POLKIMET 9/16 BMX/FREESTYLE VP-536 MUOVI MUSTA SPECTRA - Fillarikellari

Aika kevyet muovirimpulat, mutta en tiedä tarvitsenko sen parempiakaan. Biltemassa oli aika samanlaiset myynnissä, hieman painavammat vaan, voisi niitä sitten seuraavina kokeilla Polkupyörän poljin BMX/MTB
 
Onko kukaan asennennellut boshin järjestelmiin dual-battery systeemiä itse?


Tarvitaanko periaatteessa muuta kuin haarotin (DualBat Y-Adapter Kit)
tuosta jatkokaapeli akulle ja toinen akku kiinnikkeineen.

Ohjekirjasta löytyy tälläinen maininta: "The use of a dual battery requires the electric system to be updated for the correct operation of
all components. This update must be carried out by a Bosch ebike dealer."
Mutta onko tuo vain pelottelua siksi ettei käyttäjät itse mene räpeltämään osia pyörään? Eikä softaa tarvi tuota varten päivittää?
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com


Näistä ehdottomasti Silverback. Ep8 ja 720wh akku. En enempää ehtinyt tässä punaviiniä siemaillessa tutkia mutta ajatuksena heitin.
 
Lisäys vielä edelliseen että Silverbakissä on helposti pävitettävissä muut osat jos haluat. Sram Nx on halpis mutta toimii kun säätää kohdalleen. Darfonin akku ja keulakin riittää tuohon pyörään.

3300e niin aika ok. PS. Mä ostin Corratecin samasta liikkeestä marraskuussa ja nyt kiillotan renkaan kylkiä jos pääsisi kohta liikkeelle. :cigar:
IMG_20230324_180558.jpg
 
Sellainen sivuhuomio, että on kyllä ihan mahdottomiksi karanneet näiden hinnat. Varmaan saisi myytyä 5v sitten ostetun laatufillarin nyt voitolla jos haluaisi.
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com

Itse kummastakaan pyörästä en tiedä, mutta itsellä Ep8 moottorilla ja 630wh akulla oleva sähköpyörä.
Moottori toimii aivan loistavasti, vääntöä ja voimaa on todella hyvin.
Shimanon E-Tube sovelluksella saat säädettyä avustustasoja ja päivitettyä ohjelmistot.
Itsellä on ainakin ohjelmistopäivitykset onnistuneet kännykän sovelluksella.
Akun kesto näin talvikelillä noin 70km ja sulalla tiellä noin 80km, tämä matka riippuu tietenkin avustustasoista
Jos säilytät pyörää kylmässä varastossa niin akku pitää olla ehdottomasti helposti irroitettava joka säilytetään sekä ladataan sisällä.
 
Sähköpyörä aiheeseen sivuten myös sellainen juttu että itse olen ajanut aikaisemmin ilman laseja mutta töistä johtuen (Kajahti M16 mutteri silmään vuosi sitten ja selvisin säikähdyksellä ja muutaman päivä saikulla sekä kivuilla, silmän mittainen haava) niin ostin Oaklyn Sutro lite prizm trail torch lasit ja nyt kerran kokeilleena voin kyllä todeta että jos ajatte porukassa sen 25km/h niin että sepeli lentää kannattaa sijoittaa näihin tai vastaaviin. Uskomattoman hyvät muutenkin.


Tuolla liikkeessä mielestäni hinta ok ja Klarnalla sai tilattua. En tiedä mikä oikea hinta nyt mutta viime viikolla oli 112.48e kun tilasin.
 
Onko näistä jompikumpi ihan OK hintalaatusuhteelta? Silverbackissa ilmeisesti eri osia mitä valmistajan nettisivuilla, liekö vanha malli?
Kiinnostaisi sähköpyörä sekalaiseen ajoon ja maastossakin haluaisi käydä koittamassa.
Silverback S-Electro Diamond Trail -sähköpyörä, XL – Verkkokauppa.com
GZR Black Raw 26" -sähköfatbike, 19" – Verkkokauppa.com


Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
 
Viimeksi muokattu:
Tähän tuli sitten itse lopulta päädyttyä vähän hetken mielijohteesta: Witt E1200 Trekking

Ajattelin että pyrin saamaan tuollaisen vähän lyhyemmällä pitoajalla olevan (työsuhdepyörä) ja kokeilen miten tuo homma istuu itselleni. Viikon käytön pohjalta tuntuu että tuo tarjoushinta tästä vehkeestä on lienee aika kohdallaan. On kyllä jämäkkä ja laadukkaan oloinen yleisfiilikseltään, siitä ei valittamisen aihetta.

Tässä viikon rullaillu toimistolla ja kilometrejä tullut joku n. 45 ja akkua ehkä noin 35% jäljellä. Tuntuu ettei ihan yllä tuohon tuotesivulla mainostettuun, mutta toisaalta olosuhteet eivät ole toki samat. Manuaali taas puhuu 40-50km rangesta, joka on puolestaan alakanttiin. Pyörä on tosiaan melko raskas ja ilman avustusta polkeminen käy ihan työstä, viikon kokemuksella ei ole järin rullaava laite. Avustus on keskitasolla hyvin reagoiva ja kiihdytykset ym. ovat kevyitä, mutta tuo 25 rajoitin tulee vastaan ja saa tehdä itsekin vähän töitä. Pyöräliikkeen sivu sanoo väännöksi 90nm mutta moottoria googlettamalla tulee 70nm tarjolle, kumpi lie totuus.

Joku kummallinen ominaisuus tässä tosin on, että jos akun jättää paikalleen niin alkaa valo välkkymään itsekseen, vaikka virtoja ei ole kytketty. Jos joku tietää miten tuon saan loppumaan niin kertokaa ihmeessä. Ainoa tapa mitä itse keksin oli käyttää virrat päällä ja sammuttaa ne, mutta silloinkin jos pyörää yhtään liikauttaa jatkuu sama homma taas -> Akku irti niin sitten vasta loppuu.
 
Jos olisin nyt uusimassa fillaria, niin tässä olisi yksi ok vaihtoehto järkihintaan (sopivilla varusteilla ihan mihin tahansa käyttöön):


Ei mitään merkittäviä miinuksia perusfillaristille ja hinta on kohdallaan. Ulkonäkö on edellistä sukupolvea, mutta en olisi ainakaan itse maksamassa siitä tonnin lisähintaa.
 
Jos olisin nyt uusimassa fillaria, niin tässä olisi yksi ok vaihtoehto järkihintaan (sopivilla varusteilla ihan mihin tahansa käyttöön):


Ei mitään merkittäviä miinuksia perusfillaristille ja hinta on kohdallaan. Ulkonäkö on edellistä sukupolvea, mutta en olisi ainakaan itse maksamassa siitä tonnin lisähintaa.
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
 
Täälläkin tuli mahdolliseksi työsuhdepyörä epassibiken kautta, ja nyt pitäsi osata valita sopiva pyörä.
Ajot sekalaista kaupunki/metsätie/polku, tavoite olisi lisätä painopistettä poluille.
Pyörinä tällä hetkellä Radon zr team 7, ja Tunturi e290, molempiin tyytyväinen, mutta juurakko/kivikko poluilla kaipaisi takajousitusta, en tiedä meniskö jäykkäperä fatbike?

hitaluokka 3000-5000€, tämä olisi yksi mitä miettinyt:

https://pyoravarikko.fi/products/spe...evo-alloy-2022, tässä harmittaa pieni akku.

Radon render olisi kiinostanut, mutta ei mahdollista tilata ulkomailta.

Olisko vinkkejä?
 
Täälläkin tuli mahdolliseksi työsuhdepyörä epassibiken kautta, ja nyt pitäsi osata valita sopiva pyörä.
Ajot sekalaista kaupunki/metsätie/polku, tavoite olisi lisätä painopistettä poluille.
Pyörinä tällä hetkellä Radon zr team 7, ja Tunturi e290, molempiin tyytyväinen, mutta juurakko/kivikko poluilla kaipaisi takajousitusta, en tiedä meniskö jäykkäperä fatbike?

hitaluokka 3000-5000€, tämä olisi yksi mitä miettinyt:

https://pyoravarikko.fi/products/spe...evo-alloy-2022, tässä harmittaa pieni akku.

Radon render olisi kiinostanut, mutta ei mahdollista tilata ulkomailta.

Olisko vinkkejä?


Kokeilepas Gianttia kysyä Pyörä Nurmelta Raumalta. Ei kokemusta pyörästä mutta hinta oli kevään/kesän toimituksiin todella houkuttava marraskuussa ja pyöriä oli silloin ainakin saatavilla (reilusti alle 5000e) mutta jäi minulta tilaamatta kun ostin tuon Corratecin alennuksesta. Linkit alla.


 
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
Varmaan lähinnä valmistajan puolesta varmuuskerrointa, koska on "maastopyörä". Olettaisin, että etuhaarukan ja vanteiden (kehät ja navat tuskin kestää kovin kovaa maasto käyttöä) puolesta tuo painoraja. Jos tietää ajavansa vain työmatkaa ja maastoajossa tietää, että renkaat ei nouse ilmaan, en olisi huolissani painorajan puolesta.
Tohon hintaan Boschin sähköt on kyllä kova tarjous.
 
Tuohan on edullinen, jo melkein innostuin, mutta jäi ihmettelemään tuota painokohtaa .... eli siis 115kg sisältää kuskin, pyörän ja tarvikkeet?

1679723805811.png
Varmaan lähinnä valmistajan puolesta varmuuskerrointa, koska on "maastopyörä". Olettaisin, että etuhaarukan ja vanteiden (kehät ja navat tuskin kestää kovin kovaa maasto käyttöä) puolesta tuo painoraja. Jos tietää ajavansa vain työmatkaa ja maastoajossa tietää, että renkaat ei nouse ilmaan, en olisi huolissani painorajan puolesta.
Tohon hintaan Boschin sähköt on kyllä kova tarjous.

Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.
 
Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.
Millä tavalla kevyeltä? Ihan samaa kamaa tuo näyttää olevan kuin mitä kaikki maasturit muutama vuosi sitten ja merkkikin on hyvä. Kuten todettiin, eiköhän tuo ole ihan vaan liioitellun varmuuskertoimen tuottama luku. Jos kuski ei ole mikään 200kg tankki ja ajo on normaalia (eli ei mitään traileja ja hyppyjä), niin uskaltaisin ostaa itsekin.
 
Hinnassa ei tietty vikaa. Pyörä vaikuttaa pikaiselta vilkaisulta varsin kevyeltä sähkömaasturiksi, joten voi tuohon painorajaan olla ihan syynsäkin.

Millä tavalla kevyeltä? Ihan samaa kamaa tuo näyttää olevan kuin mitä kaikki maasturit muutama vuosi sitten ja merkkikin on hyvä. Kuten todettiin, eiköhän tuo ole ihan vaan liioitellun varmuuskertoimen tuottama luku. Jos kuski ei ole mikään 200kg tankki ja ajo on normaalia (eli ei mitään traileja ja hyppyjä), niin uskaltaisin ostaa itsekin.

Vertasin painoa mielessäni omaan ~24kg jäykkäperäiseen vm 2018 Cube sähkäriini, jossa lisäksi edellisen sukupolven Bosch moottori. En ala faktoja sen enempää tonkimaan, voin muistaa väärinkin :).. Näemmä Radoninkin mallistossa pyörille eri painoja ja painorajoja, ainakin 160kg saakka.
 
Onko kenelläkään kokemuksia tästä Silverbackin S-Electro Diamond Trail pyörästä? Paperilla vaikuttaa todella hyvälle, ulkonäkökin natsaa omaa silmää ja kirsikkana kakun päällä 720Wh akku.

Vaikea vain perustella itselle sähköpyörän ostoa järjellä, kun harrastan jo nyt pyöräilyä aktiivisesti luomuna läski ja gravelpyörillä. Kuntokin on hyvä eikä ikäkään vielä paina.
Jokin noissa sähköpyörissä on vain viime aikoina alkanut kiinnostamaan, ainakin voisi tehdä pidempiä lenkkejä ilman pelkoa jaksaako vielä polkea kotiin, eikä välttämättä tarvitsisi kirota ainaista vastatuulta.
 
Onko kenelläkään kokemuksia tästä Silverbackin S-Electro Diamond Trail pyörästä? Paperilla vaikuttaa todella hyvälle, ulkonäkökin natsaa omaa silmää ja kirsikkana kakun päällä 720Wh akku.

Vaikea vain perustella itselle sähköpyörän ostoa järjellä, kun harrastan jo nyt pyöräilyä aktiivisesti luomuna läski ja gravelpyörillä. Kuntokin on hyvä eikä ikäkään vielä paina.
Jokin noissa sähköpyörissä on vain viime aikoina alkanut kiinnostamaan, ainakin voisi tehdä pidempiä lenkkejä ilman pelkoa jaksaako vielä polkea kotiin, eikä välttämättä tarvitsisi kirota ainaista vastatuulta.

Täällä on ollut kyseinen pyörä nyt ajossa 4kk ajan ja kilometrejä kertynyt +2000km. Pyörä on toiminut moitteetta , en oikeastaan keksi mitään pahaa sanottavaa.
Tekniikka on toiminut hyvin ja alkuperäiset ketjut venyivät 0.5% 1500km kohdalla.
Ajoasento on mieluisa ja moottorina ep8 kulkee hyvin myös yli 25 avustuksen.
Akkua jos haluaa ladata irrallaan pitää ostaa adapteri silverback verkkokaupasta, 36e toimituksineen
Akun lataus kestää 0-100% 4h
Jos tulee jotain tiettyä kyssäriä mieleen niin vastailen.

tossa vielä aikasempi viesti missä mainitsen mitkä osat oli eri itsellä kuin esittelyssä

Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
 
Itselläni on tuo verkkiksestä ostettu silverback, tosiaan tossa lukee noista osista vähän mitä sattuu... tässä vähän osista mitkä on väärin esittelyssä tai ainakin omassani oli nämä
keula rockshox gold 35 150mm joustolla
jarrut edessä ja takana br-mt410
levyt sm-rt30 180mm, centerlock
näyttö sc-em800 (värinäyttö malli)
Ostin pari vuotta sitten tuollaisen Silverbackin (eri malli tietysti). Keula oli 20mm joustoltaan lyhyempi kuin spekseissä. Moottori oli Shimanon, mutta akku oli jokin kiinalaisen brändin. Liittimet oli ihan omanlaisiaan.

Akku piti ladata pyörässä ja pöytälatauksen adapteri oli minulla tilauksessa jonkun 1,5kk (ei kerennyt ikinä tulla). Akku hajosi noin kuukauden ja 1000km jälkeen. Uutta varaosaa ei saanut tilattua (en löytänyt tuotetta kuluttajamarkkinoilta, eikä huoltoliike saanut tehtaalta vastausta kolmen viikon aikana. Kaupat purettiin pyörästä.

Että ihan yleisenä huomiona kannattaa kiinnittää huomiota osien saatavuuteen.
 
Täällä on ollut kyseinen pyörä nyt ajossa 4kk ajan ja kilometrejä kertynyt +2000km. Pyörä on toiminut moitteetta , en oikeastaan keksi mitään pahaa sanottavaa.
Tekniikka on toiminut hyvin ja alkuperäiset ketjut venyivät 0.5% 1500km kohdalla.
Ajoasento on mieluisa ja moottorina ep8 kulkee hyvin myös yli 25 avustuksen.
Akkua jos haluaa ladata irrallaan pitää ostaa adapteri silverback verkkokaupasta, 36e toimituksineen
Akun lataus kestää 0-100% 4h
Jos tulee jotain tiettyä kyssäriä mieleen niin vastailen.

tossa vielä aikasempi viesti missä mainitsen mitkä osat oli eri itsellä kuin esittelyssä
Onko tuossa Shimanon akku, vai joku silverbackin "oma"?
 
Ostin pari vuotta sitten tuollaisen Silverbackin (eri malli tietysti). Keula oli 20mm joustoltaan lyhyempi kuin spekseissä. Moottori oli Shimanon, mutta akku oli jokin kiinalaisen brändin. Liittimet oli ihan omanlaisiaan.

Akku piti ladata pyörässä ja pöytälatauksen adapteri oli minulla tilauksessa jonkun 1,5kk (ei kerennyt ikinä tulla). Akku hajosi noin kuukauden ja 1000km jälkeen. Uutta varaosaa ei saanut tilattua (en löytänyt tuotetta kuluttajamarkkinoilta, eikä huoltoliike saanut tehtaalta vastausta kolmen viikon aikana. Kaupat purettiin pyörästä.

Että ihan yleisenä huomiona kannattaa kiinnittää huomiota osien saatavuuteen.

Latasitko sitä akkua ulkona kylmässä tai heti sisään vietyäsi ennenkuin se kerkesi lämmetä huoneenlämpöiseksi?
 
Latasitko sitä akkua ulkona kylmässä tai heti sisään vietyäsi ennenkuin se kerkesi lämmetä huoneenlämpöiseksi?
En. Taisi olla kesäkuussa kun ostin ja heinäkuu kun akku sanoi itsensä irti. Kylmää ei säiden puolesta ollut ja pyörä oli varastossa suojassa.
 

tämän saisi 3600e kotiovelle toimitettuja, ainut että moottori on Yamahan pw-st 70nm, uudempaa olisi halunnut.
Toki nykyisessä 60nm Shimano e7000, ja on kyllä hyvin riittänyt.
Tämä jäisi kyllä epassibiken kautta hankkimatta, mutta kalliimmaksi tulee hankkia Suomesta vastaava sen kautta.

Kannattaako etsiä uudempia moottoriversioita? Onko kokemuksia melun ja tuntuman suhteen uudempiin?
 

tämän saisi 3600e kotiovelle toimitettuja, ainut että moottori on Yamahan pw-st 70nm, uudempaa olisi halunnut.
Toki nykyisessä 60nm Shimano e7000, ja on kyllä hyvin riittänyt.
Tämä jäisi kyllä epassibiken kautta hankkimatta, mutta kalliimmaksi tulee hankkia Suomesta vastaava sen kautta.

Kannattaako etsiä uudempia moottoriversioita? Onko kokemuksia melun ja tuntuman suhteen uudempiin?


Tuossa moottorissa taisi olla se sisäinen isoin ratas jotain muovia? Eurajoen pyörähuollossa vaan ihmettelin sitä kun joltain oli keskellä mettää loppunut veto ja tullut error. Eikä ollut edes paljoa ajettu. Spesialiced käyttää saman tyylistä moottoria mutta se ratas on erimateriaali jos nyt oikein muistan. Muuten varmasti erinomainen laite.
 
Mikäs on raadin arvosana Stevensin E-Hazard pyörälle?

Eniten tuossa iskee silmäään tietenkin, hintaluokan takia, tuo Alivio kun itse on viimeiset >15 vuotta polkenut Deorella. Mutta ilmeisesti tuo Boschin G4 Performance Line CX on edes etäisesti "OK" moottori? Akku lienee olisi voinut olla tuossa hintaluokassa jo isompi, vai?

Nimim. "Vaimo pisti tilaukseen sen suuremmitta kyselelyitä"... :rolleyes:
 
kivuilla, silmän mittainen haava) niin ostin Oaklyn Sutro lite prizm trail torch lasit ja nyt kerran kokeilleena voin kyllä todeta että jos ajatte porukassa sen 25km/h niin että sepeli lentää kannattaa sijoittaa näihin tai vastaaviin. Uskomattoman hyvät muutenkin.

Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...
 
Itselle valikoitumassa monen mutkan kautta besv tr1.1
, linkin spekseisttä poiketen tossa mikä itelle tulossa on shimano ep8 moottori.
Vähän tuntemattomampi merkki itselle, mutta omaan silmään vaikuttaa pätevältä.
Oli jo haibike trekking 8/11 menossa hankintaan.
Tähän liittyen voisinkin suositella välttämään Oulussa jussin pyöräpisteen käyttöä jos yhtään asiakaspalvelu on asia mitä arvostaa. Tuossa viikko sitten kävin ihan liikkeessä juttelemassa ja kyselemässä pyöristä. Aikovat selvittää millä aikataululla heidän kauttaan saisi nuita haibike pyöriä, ottivat numeron ylös ja kertoivat soittavansa heti maanantaina kun näkevät realiaaikaisen tilanteen. Tein hyvin selkeäksi että heidän kauttaan sellaisen otan jos edes jotenki inhimillinen toimitus aika. Noh eivät ikinä soittaneet, eivät vastaa puheuihin ja kerran jopa lyöty luuri korvaan kun soitellut asiasta. Ilmeisesti ei juuri kaupanteko kiinosta. Tuolla myös pyörät aina huollattanu tähän asti sopivan sijainnin takia, mutta tän kokemuksen jälkeen kuskaan vähä kauemmaksi
 
Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...


Vaikea sanoa kokemuksia kun ei ole kuin yksi muutaman kilometrin testi ja siinäkin lähinnä testailin miltä linssit näyttävät. Mutta ei nyt ainakaan ärsyttäneet mitenkään.
 
Vaikea sanoa kokemuksia kun ei ole kuin yksi muutaman kilometrin testi ja siinäkin lähinnä testailin miltä linssit näyttävät. Mutta ei nyt ainakaan ärsyttäneet mitenkään.

Joo, hyviä linssejä Oukkis tekee, noissa laskettelulaseissa on Prizmit ja ne on kyllä ihan kunkut.
 
Itselle valikoitumassa monen mutkan kautta besv tr1.1
, linkin spekseisttä poiketen tossa mikä itelle tulossa on shimano ep8 moottori.
Vähän tuntemattomampi merkki itselle, mutta omaan silmään vaikuttaa pätevältä.
Oli jo haibike trekking 8/11 menossa hankintaan.
Tähän liittyen voisinkin suositella välttämään Oulussa jussin pyöräpisteen käyttöä jos yhtään asiakaspalvelu on asia mitä arvostaa. Tuossa viikko sitten kävin ihan liikkeessä juttelemassa ja kyselemässä pyöristä. Aikovat selvittää millä aikataululla heidän kauttaan saisi nuita haibike pyöriä, ottivat numeron ylös ja kertoivat soittavansa heti maanantaina kun näkevät realiaaikaisen tilanteen. Tein hyvin selkeäksi että heidän kauttaan sellaisen otan jos edes jotenki inhimillinen toimitus aika. Noh eivät ikinä soittaneet, eivät vastaa puheuihin ja kerran jopa lyöty luuri korvaan kun soitellut asiasta. Ilmeisesti ei juuri kaupanteko kiinosta. Tuolla myös pyörät aina huollattanu tähän asti sopivan sijainnin takia, mutta tän kokemuksen jälkeen kuskaan vähä kauemmaksi
Oulussa saa Haibikeä joutsensillan kupeesta Ebike brothersilta. Siellä ainakin palvelu pelasi.
 
Milläs muuten olette kuljettaneet sähkäreitä? Mulla oli aikaisemmin Thule Velocompact 2 ja nyt kun kaksi täysjoustosähkäriä niin jäi pieneksi. Corratec on 1290 akselivälillä eli vaatii ison telineen että hihnat riittää.

Thule Velospace XT 2 on ilmeisesti se erittäin hyvä vaihtoehto. Pyörien väli on ajateltu sähköpyöriin ja sallii 1300 akselivälin. Hintaa on nyt se hieman alle 600€ mutta onko tässä telineessä jotain huonoa?

Kysyn siksi että törmäsin aika mielenkiintoiseen e-bike telineeseen joka ei hienostele alumiinin kanssa ja kiinnityskin koukkuun vähän erilaisempi. Äkkiä katsottuna vaikuttaa "liian hyvältä" hintaa noin 400€ toimitettuna. Alla linkki valmistajan sivulle. YouTubesta löysin muutaman videon ja Taiwanissa tehdään. :btooth:

 
Kauanko arviolta säkhöpöyrän akut kestävät latautua ja onko teillä millaisia ratkaisuja missä sitä akkua ladataan sisällä, jotain laatikkoa joka kestää likaa eikä nyt ainakaan mitään herkästi syttyvää materiaalia olisi ?

En osaa sanoa tarkkaa aikaa koska se riippuu akun koosta ja laturin tehosta. Oma 832Kwh akussa kestää +6h jos oikeasti ihan tyhjä ja lataan peltilaatikossa alakerran WC:ssä palamattomalla alustalla mikä tuli pyörän mukana.
 
Itellä ei akku kyllä pahemmin lämpeä ehkä max 2-3 astetta. Laturi on kyllä sitten 50-60 asteinen.
 
Kauanko arviolta säkhöpöyrän akut kestävät latautua ja onko teillä millaisia ratkaisuja missä sitä akkua ladataan sisällä, jotain laatikkoa joka kestää likaa eikä nyt ainakaan mitään herkästi syttyvää materiaalia olisi ?
Shimanon akku 630Wh
Pyörän matkassa tulleella shimanon laturilla lataus kestää tyhjälle akulle noin 10h.
Akkua olen ladannut eteisaulan laattojen päällä.
En ole jättänyt akkua latautumaan jos en ole itse paikan päällä.
Akku ei sotkeennu jos etupyörässä on lokasuoja ja lisäksi olen laittanut vielä lokasuojaan kumisen roiskeläpän.

Edit lisätty akun tiedot: Akku 17.5Ah ja laturi 1.8A lataus kestää laskennallisesti 9.72h
 
Viimeksi muokattu:
Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.
Oakley Sutrot on kyllä hyvät. Ei käy viima silmille. Aikaisemmin käytin Oakley Holbrookkeja, mutta niiden kanssa kävi oikeen pyörre silmiin. Sutrot suunniteltu pyöräilyyn ja toimii kyllä hyvin. Kesät ja talvet. Prizm Trail Torch linssi toimii metsässä ja hämärällä hyvin. Prizm Road ilmeisesti hiukan tummempi.
 
Kauanko arviolta säkhöpöyrän akut kestävät latautua ja onko teillä millaisia ratkaisuja missä sitä akkua ladataan sisällä, jotain laatikkoa joka kestää likaa eikä nyt ainakaan mitään herkästi syttyvää materiaalia olisi ?
Riippuu tosiaan ihan siitä akun koosta ja laturin tehosta, kuten yllä jo kerrottiin.

Vertailuna oma 720Wh (19,6Ah) latautuu tyhjästä täyteen 6A:n laturilla 3,3 tuntia. Eli jaa akun Ah määrä laturin ulosantamalla A määrällä, niin näet laskennallisesti kuinka kauan menee. Mutta toki tähän vaikuttaa akun lämpötila, lähtövaraustaso yms, joten todellisuudessa menee vähän pitempään. Laturi ei työnnä koko aikaa täysillä virtaa akkuun.
 
Minulla on käyttöpyöränä tämä sähköistettynä:


Rear DerailleurShimano Deore M5100 SGS
ShiftersShimano Deore M5100, 11-speed
Cog SetShimano Deore M5100 11-51T


Läskipyörässä on Microshift Acolyte 8-vaihteisena ja vaihteet toimivat älyttömästi paremmin. Pettymys vaihteisiin GT:n sarvissa on joka kerta pahimmillaan, kun on viimeksi ajanut hienosti toimivalla läskillä. En ole tehnyt muita säätöjä, kuin säätänyt vaijerin kireyden siten, että vaihteet toimivat yhtä huonosti molempiin suuntiin. Läskissä vaihteet vaihtuvat heti, kun vivuista vaihtaa. GT:ssä vaihtuu välillä heti, mutta usein vasta monen poljinkierroksen jälkeen. Pyörällä on ajettu vain 300km:ä tiellä, eikä koskaan maastossa. Vaihteet ovat toimineet aina yhtä "hyvin". Kevennän polkemista aina vaihtamisen ajaksi, mutta GT:n tapauksessa joutuu äkkiä keventämään koko lenkin, koska vaihteet vaihtuvat, koska haluavat. Toimivat paremmin, kun vaihtaa kaksi vaihdetta kerralla. Pyysin pyöräilyä harrastavaa kollegaa testaamaan GT:tä. Kuulemma hänenkään Shimano Deore -vaihteilla varustetussa pyörässä eivät vaihteet toimi sen kummemmin. Olen harkinnut vaihtaa koko osasarjan samaan Acolyteen, kuin on läskipyörässä. Myös olen harkinnut pelkän takavaihtajan vaihtamista parempaan. Halvimpana ja helpoimpana voisi kokeilla myös uusia ketjuja, jotka ovat varmasti tarkoitettu 11-vaihteiselle. Ennen toimenpiteisiin ryhtymistä haluaisin kuitenkin ymmärtää, mikä on ongelman aiheuttaja. Vaihteita en tarvitse 11:sta, vaan 8 olisi parempi.
Toimivatko 11-vaihteiset vaihteistot yleisestikin huonommin kuin 8-vaihteiset?
Paraneeko tilanne, jos takavaihtajan vaihtaisi arvokkaampaan malliin?
Minulla parit uudet kapeat 11-vaihteisen ketjut, jotka tietääkseni sopivat vähempivaihteisiinkin pyöriin, joissa voisi käyttää myös leveämpiä ketjuja. Toimivatko nuo kapeat rimpulat aikansa yhtä hyvin, jos käyttäisin niitä 8-vaihteisen Acolyte osasarjan kaverina? Toisaalta voisiko ongelman aiheuttaja GT:ssä ollakin, että siinä onkin vielä kapeammat ja surkeammat 12-vaihteisen ketjut?
 
Itselle valikoitumassa monen mutkan kautta besv tr1.1
Nyt ollut tämä alla muutaman päivän ja ei voi muuta sanoa kuin aivan loistava peli ollut. Onhan tuossa moottorin tehotkin reippaasti tuplaantunut edellisen pyörän Shimano e5000 moottoriin.
Vaihtaja todella näpäkkä ja nuo hitusen leveämmät renkaat olleet kyllä todella mukavat, varsinkin näillä keleillä. Aamulla kaikki peilijäässä ja iltapäivällä loskasohjo paskaa.
 
Miten hyvin noi vähän joka suunnalta avoimet lasit blokkaa tuulen silmistä? Oon joskus ajellut joidenkin, varmaan salibandyyn tehtyjen sporttisuojalasien kanssa, mutta niissä tulee joku ihme pyörre sinne linssin taakse silmäkuoppaan, ja oikeastaan melkeinpä ärsyttävämmin kuin ilman laseja. Sit taas mulla on jotkut 3M:n duunisuojalasit, jotka on kokonaan suljetut, mutta ne taas huurtuu helposti.

Nyt kun on talven ajellut laskettelukypärän ja lasien yhdistelmällä niin kiinnostais kyllä löytää kesäksi joku yhtä hyvin toimiva ratkaisu...


No niin nyt tuli ajeltua pidempi lenkki ja yhteenvetona voisin todeta että en keksi mitään parannettavaa näihin laseihin. Ohjaa tuulen todella hyvin, (myös alas katsoessa) ei yhtään kosteutta linsseissä vaikka hikoilin kuin sieni (liikaa vaatteita) ja nuo linssit itsessään ovat todella hyvät pyöräilyyn, ei liian tummat ja tuovat yksityiskohdat hyvin esiin.
 
Toi Volspeed v4 on kyllä pirun hyvä. Itse tilasin tuolta. Keväällä pistin kiinni ja tyytyväinen olen ollut. Joitain säätö mahdollisuuksia ja itse laitettava lukitus koodi plussaa.
Itse ostin volspeed v4 ja onkohan tässä väärin asennettu joku liitin? Ei saa tuota pienempää piuhaa oikein päin asennettua.
20230408_144606.jpg
 
Pitääpä raportoida että väärin kasatun volspeedin sain, mutta ilmeisesti ei käyttöä haittaa.
 

Liitteet

  • Screenshot_20230410_154715_Gmail.jpg
    Screenshot_20230410_154715_Gmail.jpg
    129,7 KB · Luettu: 261
Viimeksi muokattu:
No toimiiko pyörä normaalisti?
Toimii, kävin kokeilemassa vähän eri nopeuksia ja päädyin asenttamaan rajoituksen 37kmh, jolloin matkavauhti pysyi noin 35kmh tienoilla. Kyllähän tuo ylimääränen 10kmh lisäys tuntuu hyvältä, pääs ihan spontaani naurunremakka ku pyörä kiihtyi paremmin ku mopot aikoinaan ja pääs samaa vauhtiakin ennen rajotusta 37 :D Suosittelen volspeediä tällä kokemuksella kyllä kaikille boschin omistajille.
IMG-20230411-WA0002.jpeg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
296 066
Viestejä
5 061 562
Jäsenet
81 020
Uusin jäsen
Nrvs

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom