Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
tuli nyt hommattua tarjouksesta tämä GZR Black Raw 3.0 -sähköfatbike niin tarviis hommata hyvät valot tuohon mitäs suosittelette?
Sinänsä haluaisin mieluummin ostaa alumiinirungolla, mutta siinä mallissa muutkin osat kokee sen verran downgradea että jätin sen laskuista.
Joo, tuohon Heritag-e-malliin viittasin. Lähinnä siinä tökki just tuo kierrejousitettu keula, pienempi akku ja Kiox 300 -näytön puute (tämä käsittääkseni tukee navigointia puhelimen kautta, mikä olisi iso plussa). Tuo 650 Wh akku sinänsä varmasti uudenkarheana riittäisi hyvin, mutta todennäköisesti pyörä tulee olemaan 5+ vuotta, niin ajattelin että isompi akku todennäköisesti kestäisi tarpeeksi hyvänä vielä vuosienkin käytön jälkeen. Ja sitten kun noita päivitysosia alkaa laskemaan, ollaan kuitenkin nopsaan tuon kalliimman pyörän hinnassa. 10-vaihteisuus sinänsä omissa kirjoissani olisi jopa plussaa, kun oletan että paksumpi ketju kestäisi paremmin käyttöä. (Kuten rivien välistä voi lukea, arvostan kestävyyttä ja huoltovapautta - siksi alumiinirunkoinen jäykkäperä olisi ollut ykkösvalinta.)Alumiiniversio on ilmeisesti tuo Heritag-e?
Muutenhan tuossa on ihan asialliset osat pl. kierrejousikeula. Ja sen voi vaihtaa uuteen, ei ole paha homma ja hintaa muutama satanen esim. bike-discountista(painavaan sähköpyörään kannattaa ostaa vähän paksummilla liukuputkilla oleva eikä ihan hinnat alkaen Rokkari).
10-lehtinen voimansiirto ei ole mikään ongelma ja tuossa halvemmassa on Shimanon Linkglide sarjan osia jotka pitäisi olla varsin kestäviä.
Eipä taida 10v ketju/vaihteisto olla kestävämpi kuin 11 tai 12v. Halvemmat osat plussaa ja sähkärissä 10v riittää paremmin kuin hyvin.Joo, tuohon Heritag-e-malliin viittasin. Lähinnä siinä tökki just tuo kierrejousitettu keula, pienempi akku ja Kiox 300 -näytön puute (tämä käsittääkseni tukee navigointia puhelimen kautta, mikä olisi iso plussa). Tuo 650 Wh akku sinänsä varmasti uudenkarheana riittäisi hyvin, mutta todennäköisesti pyörä tulee olemaan 5+ vuotta, niin ajattelin että isompi akku todennäköisesti kestäisi tarpeeksi hyvänä vielä vuosienkin käytön jälkeen. Ja sitten kun noita päivitysosia alkaa laskemaan, ollaan kuitenkin nopsaan tuon kalliimman pyörän hinnassa. 10-vaihteisuus sinänsä omissa kirjoissani olisi jopa plussaa, kun oletan että paksumpi ketju kestäisi paremmin käyttöä. (Kuten rivien välistä voi lukea, arvostan kestävyyttä ja huoltovapautta - siksi alumiinirunkoinen jäykkäperä olisi ollut ykkösvalinta.)
Tuon pyörän taustalla luuraa ilmeisesti italialainen Atala-pyörämerkki. Mitä niiden pyöriä joskus katsellut, niin hinta/laatu ei ole saanut ostohousuja jalkaan, niin siksi varmaan merkkiä kohtaan on kehittynyt ennakkoluuloja. Ja siksi sitten tätä GZR:ääkin tulee vähän siitä näkökulmasta mietittyä, vaikka omien selvittelyjen perusteella nuo molemmat mallit kestääkin hintavertailun muihin.
Tuo Progressiv-e on siis mulla tilattuna jo, mutta vähän tässä viime metreillä vielä mietityttää että onko järkeä, kannattaako.
Ok. Kai se on sitten merkittävämpää alle kymppivaihteisissa.Eipä taida 10v ketju/vaihteisto olla kestävämpi kuin 11 tai 12v.
Jep. Suhteessa toki isoja hintaeroja, mutta en pidä asiaa merkittävänä jos ketjut vaihtuu kerran vuoteen ja pakka kerran kahteen. Tai jos vaihtotarvetta tulee tiheämmin, niin sittenhän pyörä on osoittautunut hauskaksi peliksi ja siihen kertyy hyvin kilometrejä, ja siten huoltojakin tekee ilokseen.Halvemmat osat plussaa ja sähkärissä 10v riittää paremmin kuin hyvin.
10 -pakka maksaa alkaen 20e, siinä missä 12 -pakka alkaen 50e. Ketjuissa 12 vs. 17e jne. Eli ainakin 1.5-2x t hinnat 12v kuluvat osat vs. 10v.
Onkos kukaan vaihdellut onnistuneesti joustokeulaa tällaiseen?Hintavinkki: Verkkiksessä tästä päivästä klo 8 alkaen GZR Black Raw 3.0 -sähköläski hintaan 1299 €.
Ainakin joissakin arvosteluissa on moitittu akun hankalaa irroitusta sekä asennusta, eli se kannattaa ottaa huomioon.
Eipä taida 10v ketju/vaihteisto olla kestävämpi kuin 11 tai 12v.
Mulla on Polessa SRAM GX-sarjan osat ja niiden kanssa ei ole ollut ongelman ongelmaa. Onko tuo pykälää edullisempi NX-sarja tosiaan niin paljon huonompi?Mikä vaan on kestävämpi kuin nuo SRAMIn halpissarjojen 12v osat.
Tässä puheena olevassa GZR:ssä tuo on tuotetietojen mukaan myös terästä, se olikin kriteeri itselläni (kuten myös eturattaan kohdalla).Normaalistihan takapakka on yleensä alumiinia tai halvempien valmistajien tapauksessa vähän sitä sun tätä.
Ei taida ainakaan Shimanolla olla yhtään alumiinista takapakkaa? Halvoissa on vain enemmän terästä kuin kalliimmissa, eli säästetty koneistuksessa painon kustannuksella. Ja huippumailleissa sitten titaania jokunen ratas. Alumiininen spideri kyllä taitaa olla kaikissa, mutta itse rattaat ei koskaan.Jos vertaa samanlaisia osia keskenään niin varmaan aika marginaaliset erot. Tokihan ketju aina kapenee mitä enemmän on rattaita ja pakkohan srn kapenemisen on jossain näkyä.
Nuo Shimanon Linkglide sarjan osat on käsittääkseni suurelti terästä esim. rattaiden osalta. Ja ketjua on optimoitu noille rattaille.
Kovasti ainakin väittävät että kestoikä moninkertainen tästä syystä.
Normaalistihan takapakka on yleensä alumiinia tai halvempien valmistajien tapauksessa vähän sitä sun tätä.
Eturattaissa alumiinia onkin sitten useammin. Itsellänikin on alumiinen eturatas sähkärissä. Ainakin ekat 2000km+ kestänyt mainiosti.Tässä puheena olevassa GZR:ssä tuo on tuotetietojen mukaan myös terästä, se olikin kriteeri itselläni (kuten myös eturattaan kohdalla).
Ainakin ketjuissa uudemmat kestävät yllättäen vanhoja paksuja pitempään, näin ainakin zero friction cyclinging testeissä. Tässä kuvaaja hänen testirigin tuloksista Shimanon paremman pään ketjuista joka sukupolvesta.Jos vertaa samanlaisia osia keskenään niin varmaan aika marginaaliset erot. Tokihan ketju aina kapenee mitä enemmän on rattaita ja pakkohan srn kapenemisen on jossain näkyä.
Nuo Shimanon Linkglide sarjan osat on käsittääkseni suurelti terästä esim. rattaiden osalta. Ja ketjua on optimoitu noille rattaille.
Kovasti ainakin väittävät että kestoikä moninkertainen tästä syystä.
Normaalistihan takapakka on yleensä alumiinia tai halvempien valmistajien tapauksessa vähän sitä sun tätä.
Hintavinkki: Verkkiksessä tästä päivästä klo 8 alkaen GZR Black Raw 3.0 -sähköläski hintaan 1299 €.
Ainakin joissakin arvosteluissa on moitittu akun hankalaa irroitusta sekä asennusta, eli se kannattaa ottaa huomioon.
En tiedä minkä painoinen olet, mutta metsäpaineet mulla (78kg) siinä 0,4bar takana ja edessä 0,3bar 4.8" renkailla. Noilla paineilla ei kyllä kovaa viitsi ajaa mitään alamäkiä, löysä rengas ohjaa vähän minne sattuu ja saattaa lyödä vanteeseen läpi. 0,5bar on sitten riittävä oikeastaan mihin vain.Pyöräilijöitäkin löytyy monenlaisia ja kokoisia, toki lähtökohtaisesti pyörän ei pitäisi hajota vaikka raskaampi kuski onkin. Yleinen maksimipaino taitaa olla jotain 120kg? Kyllä noissa kuluvia osia taitaa ainakin ketjut ja rattaat olla, mutta kai niilläkin jonkun tonnin ajelee? Sekin riippuu paljon siitä mitä avustusta käyttää ja missä maastossa ajelee.
Kävin tänään just avaamassa oman paketin, eli siis juuri tuo GZR Black Raw 3.0 17", lyhyet ensikokemukset:
-Hyvin paketoitu ja looginen kasata jopa suomalaisittain ilman ohjeita
-17" koko oikein hyvä tällaiselle n. 172cm kuskille
-Yllättävän kevyt polkea jopa ilman avustusta, ilmaa lykkäsin renkaisiin 1bar, kai se fätille jo periaatteessa sellainen "maantiepaine" on?
-Takavaihtaja vaatii pientä hienosäätöä, osa pykälistä jää vähän välille. Kaikki vaihteet saa kuitenkin sisään.
Eli ensivaikutelma tosi hyvä ja tuohon tarjoushintaan tuntuu olevan ihan ok. Muistelen että noita GZR:n fättejä on yleensä kerran vuoteen ollu noissa tarjouksissa, muita merkkejä en muista nähneeni näin edullisesti.
Kaikissa pyörissä kannattaa käydä pultit heti läpi, 3k€ sähköpyörässä on 100% varmuudella kompromisseja, tuplaa budjetti niin vältyt niiltä. Pultteja joudut silti kiristämään.Tässä nyt alkanut miettimään että jos ostaisi tämän pyörän kun nyt olisi hyvään hintaa tarjolla:
GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörä, 19" (L) – Verkkokauppa.com
Eniten tässä mietityttää SHRAM:n komponentit. Onko ne mistään kotoisin jos vertaa Shimanoon? Tuosta rungosta ei myöskään löydy mitään tarkempaa tietoa joten mietinnässä on myös miten L-koko sopii kun itsellä on pituutta 189cm. Boschin komponentit on laadukkaita joten niiden suhteen ei ole mitään arveluttavaa.
Keskustelua tästä löytyy fillarifoorumilta mutta onko täällä kenelläkään tätä pyörää ja onko hyviä/huonoja kokemuksia kyseisen pyörän kohdalta? Aina vähän arveluttaa nämä "omat merkit" mitä liikkeet myy. Kuten fillarifoorumillakin todetaan, vaati pyörä heti kaikkien pulttien läpikäyntiä ja muutakin modausta. Esim. hissitolppa on tämän perusteella aivan surkea ja kannattaa samantien vaihtaa.
GZR Progressiv-e CF (fillarifoorumi.fi)
Edit. tässä kun etsinyt tietoa tästä pyörästä niin löytyi tämmöinen kauppa missä pyörä on vielä halvemmalla. 2639€:
GZR Progressiv-e CF 23 electric bike, 19" (L) GZRProgressiv-eCF23L osta veebipoest Frog.ee
Tässä nyt alkanut miettimään että jos ostaisi tämän pyörän kun nyt olisi hyvään hintaa tarjolla:
GZR Progressiv-e CF 23 sähköpyörä, 19" (L) – Verkkokauppa.com
Eniten tässä mietityttää SHRAM:n komponentit. Onko ne mistään kotoisin jos vertaa Shimanoon? Tuosta rungosta ei myöskään löydy mitään tarkempaa tietoa joten mietinnässä on myös miten L-koko sopii kun itsellä on pituutta 189cm. Boschin komponentit on laadukkaita joten niiden suhteen ei ole mitään arveluttavaa.
Keskustelua tästä löytyy fillarifoorumilta mutta onko täällä kenelläkään tätä pyörää ja onko hyviä/huonoja kokemuksia kyseisen pyörän kohdalta? Aina vähän arveluttaa nämä "omat merkit" mitä liikkeet myy. Kuten fillarifoorumillakin todetaan, vaati pyörä heti kaikkien pulttien läpikäyntiä ja muutakin modausta. Esim. hissitolppa on tämän perusteella aivan surkea ja kannattaa samantien vaihtaa.
GZR Progressiv-e CF (fillarifoorumi.fi)
Edit. tässä kun etsinyt tietoa tästä pyörästä niin löytyi tämmöinen kauppa missä pyörä on vielä halvemmalla. 2639€:
GZR Progressiv-e CF 23 electric bike, 19" (L) GZRProgressiv-eCF23L osta veebipoest Frog.ee
1bar on tosiaan puhtaaseen asfaltti/hiekkatie ajeluun, mutta maastoon niillä paineilla ei kyllä ole mitään asiaa. JumboJim rullaa oikein kevyesti 1 barin paineilla, joskus unohdin asfalttilenkin jälkeen pudottaa paineet ja lähdin 1 barin paineilla metsään ja meno tyssäsi ekaan pikku nousuun kallion päällePyöräilijöitäkin löytyy monenlaisia ja kokoisia, toki lähtökohtaisesti pyörän ei pitäisi hajota vaikka raskaampi kuski onkin. Yleinen maksimipaino taitaa olla jotain 120kg? Kyllä noissa kuluvia osia taitaa ainakin ketjut ja rattaat olla, mutta kai niilläkin jonkun tonnin ajelee? Sekin riippuu paljon siitä mitä avustusta käyttää ja missä maastossa ajelee.
Kävin tänään just avaamassa oman paketin, eli siis juuri tuo GZR Black Raw 3.0 17", lyhyet ensikokemukset:
-Hyvin paketoitu ja looginen kasata jopa suomalaisittain ilman ohjeita
-17" koko oikein hyvä tällaiselle n. 172cm kuskille
-Yllättävän kevyt polkea jopa ilman avustusta, ilmaa lykkäsin renkaisiin 1bar, kai se fätille jo periaatteessa sellainen "maantiepaine" on?
-Takavaihtaja vaatii pientä hienosäätöä, osa pykälistä jää vähän välille. Kaikki vaihteet saa kuitenkin sisään.
Eli ensivaikutelma tosi hyvä ja tuohon tarjoushintaan tuntuu olevan ihan ok. Muistelen että noita GZR:n fättejä on yleensä kerran vuoteen ollu noissa tarjouksissa, muita merkkejä en muista nähneeni näin edullisesti.
EDIT: unohtui vielä sanoa, että kyllä tässäkin koossa tuon akun saa irroitettua aika vaivattomasti, vaatii vain vähän ohjaustangon kääntelyä
Muijalla olis tuommoinen epassibike etu, millaista peliä täällä suositeltais naiselle työmatka ja vapaajan perus kuntoilu retkeilyyn. Ei vaadita mitään täysjoustoa, pienirunko ja semmoinen millä päästelisi talvellakin.
Kuluman aste
Uusi pyöra, kosmeettisia virheitä
Tämän kategorian pyörät ja runkosetit ovat ajamattomia tuotteita, joissa voi olla väripoikkeamia, pintanaarmuja tai vaurioita maalissa.
Käytiin eilen pikaiseen testaan Suomen urheilupyörässä hieman pyöriä ja Haibike trekking low oli mieleen, kuski n.160cm pitkä.Onko tiedossa miten hyvin hoidettuja ne pyörätiet on talvisin? Ja onko budjettia ts. miten pitkää sopimuskautta maksimissaan? Niin ja runkokokoa jos miettii niin käyttäjän pituus olisi hyvä tietää.
Edit: Mutta jos jonkun villin kortin heittää niin:
Canyonilla on juuri outletissä -10% lisäalet koodilla. Precede on hyväksi todettu kaupunkipyörä ja tähän mahtuu kyllä tarvittaessa vähän isommatkin renkaat talvea ajatellen. Bonuksena hihnaveto ja napavaihde ja Boschin sähköt.
Heitin hatusta XS kokoisen: Käytetty Precede:ON 7 step-through
Käytiin eilen pikaiseen testaan Suomen urheilupyörässä hieman pyöriä ja Haibike trekking low oli mieleen, kuski n.160cm pitkä.
Tuollaisella rungolla joku ja nastat talveksi niin eiköhän sellainen ole soiva peli.
Näytti että Precede loppu, kerkesivät varmaan myymään tuon, mikäs etu hihnavedossa?
pyoravarikko.fi
Sähköfillarilla ois käyttöä, mitä mieltä ao fillarista, XL-koko ois itselle passeli, ajot 99% maantie/hiekkatie sulan aikaan. Maastoajoa ei ole.
Plussaa valmiista lokareista, tarakasta ja jalkatuesta, Konasta ookoo kokemuksia, ao viime vuoden malli mutta ei haitanne. Lähtöhinta oli aika kova, mutta alehinta jo menisi budjettiin, alle 2500e.
![]()
Kona El Kahuna SUV
630Wh:n akulla, valoilla, lokasuojilla ja tavaratelineellä on täällä! Kona El Kahuna SUV on erinomainen valinta työmatka-ajoon ja yleispyöräksi hiekkateille ja maastoon. Vaihteistona toimii luotettava Shimano Deore 1x10, keulana Rockshoxin joustokeula 100mm joustolla ja jarrut ovat tehokkaat...pyoravarikko.fi
Liittynee hieman ketjun aiheeseen. Pitäisi lähettää pyörän akku postin kautta. Jonkinlaiset ohjeet löytyy postilta, mutta epäselväksi jää, onko postin toimipisteellä tarvittavat merkinnät liimata pakettiin vai pitäisikö ne itse lisätä? Onko kellään kokemusta?
Postin chättikään ei osannut vastata.
Pitää itse lisätä tietääkseni, eli tulostat tuolta merkin ja kirjoitat siihen UN-numeron esim. li-ion-akuille UN 3480 ja teippaat lähetykseen.
edit: taitaa olla tiukemmat vaatimukset jos on yli 100 Wh akku irrallaan
Kysy DGM Finlandilta (Presto) ovatko kiinnostuneita ja mihin hintaan.Selvisi, että yksityisenä ei onnistu lähetys koska vaatii VAK laput. Ei ainakaan postin tai matkahuollon kautta.
Ongelma ei varsinaisesti ole ep8 moottorin, vaan sen satelliitti virtanapin, jonka kondensaattori ei toimi. Talvella vielä huonommin. Korjaantuu ainakin hetkeksi, kun vaihtaa uuden napin, eli huoltoon vain pyörä.Onko muilla Shimano ep8 -polkijoilla ollut ongelmia erillisen virtanapin kanssa?
Olen ladannut erillisen shimanon oman adapterin kanssa akkua irrallaan, mutta myös suoraan rungosta. Viimeisimmäksi rungosta, että tämä nappikin saisi virtaa, sillä kun on kuulemma oma akku.
No, pyörä lähtee vaan käyntiin takarengasta pyörittämällä taaksepäin, joka pakottaa ilmeisesti jotenkin virtanapin päälle. Tällöin toimii normaalisti. Itse virtanappia painamalla näytössä vaan vilahtaa tekstit ja se sammuu samointein. Pyörässä on takuu ja sainkin jo ohjeeksi ajaa pidemmän lenkin, jotta toimiiko nappi sitten.
Kiinnostaisi tietää miten moni on kohdannut ongelmia ko. mallin ja ongelman kanssa, kun ainakin englanniksi hakutuloksia löytyy. Ja miten vastaava ongelma on korjattu.
Onko muilla Shimano ep8 -polkijoilla ollut ongelmia erillisen virtanapin kanssa?
Olen ladannut erillisen shimanon oman adapterin kanssa akkua irrallaan, mutta myös suoraan rungosta. Viimeisimmäksi rungosta, että tämä nappikin saisi virtaa, sillä kun on kuulemma oma akku.
No, pyörä lähtee vaan käyntiin takarengasta pyörittämällä taaksepäin, joka pakottaa ilmeisesti jotenkin virtanapin päälle. Tällöin toimii normaalisti. Itse virtanappia painamalla näytössä vaan vilahtaa tekstit ja se sammuu samointein. Pyörässä on takuu ja sainkin jo ohjeeksi ajaa pidemmän lenkin, jotta toimiiko nappi sitten.
Kiinnostaisi tietää miten moni on kohdannut ongelmia ko. mallin ja ongelman kanssa, kun ainakin englanniksi hakutuloksia löytyy. Ja miten vastaava ongelma on korjattu.
Ongelma ei varsinaisesti ole ep8 moottorin, vaan sen satelliitti virtanapin, jonka kondensaattori ei toimi. Talvella vielä huonommin. Korjaantuu ainakin hetkeksi, kun vaihtaa uuden napin, eli huoltoon vain pyörä.


Eikös ne ole sun omat tehot. Eli pienemmällä avustuksella laitat enemmän omia tehoja.Onko kellä tietoa, mistä Boschin moottorin antamat teholukemat tulevat? Tässä kaksi suurinpiirtein samanlaista reissua, joista ensimmäinen on ajettu suurimmalla avustuksella eli turbolla ja toinen pari pykälää pienemmällä eli tourilla. Jos noissa tehoissa olisi avustus mukana niin tuon ensimmäisen reissun tehot pitäisi kait olla suuremmat kuin toisen
![]()
Onko kummassakin akku ollut 100% ennen reissua? Pienikin ero akun varauksessa aiheuttaa lopputuloksissa eroavaisuuksia.Onko kellä tietoa, mistä Boschin moottorin antamat teholukemat tulevat? Tässä kaksi suurinpiirtein samanlaista reissua, joista ensimmäinen on ajettu suurimmalla avustuksella eli turbolla ja toinen pari pykälää pienemmällä eli tourilla. Jos noissa tehoissa olisi avustus mukana niin tuon ensimmäisen reissun tehot pitäisi kait olla suuremmat kuin toisen
![]()
On ja se ongelma on juuri tuo satelliittinappi.
Mutta:
![]()
Shimanolta tuli taannoin päivitys tuohon jossa väitetään että se on saatu korjattua. Tuleva talvi näyttää. Veikkaan että huoltokeikka on ihan turha koska todennäköisesti siellä vain päivitetään napin/moottorin firmis ja toivotaan että korjaantui.
Onko kummassakin akku ollut 100% ennen reissua? Pienikin ero akun varauksessa aiheuttaa lopputuloksissa eroavaisuuksia.
Täydellä akulla olen aina lähtenyt, tuossa turbolla ajetussa, jossa keskiteho oli pienempi, akun varauksesta oli jäljellä 9%. Tarkkaa en muista paljonko oli tuossa toisessa, mutta yleensä noissa pidemmissäkin tourilla ajetuissa reissuissa varauksesta on ollut jäljellä 30-40%. Eli tuossa turbolla ajetussa reissussa on käytetty enemmin avustusta, mutta se ei näy keskitehossa. Keskisykkeessä reissun aikana kuitenkin näkyy ihan oikein eli turboreissulla keskisyke 103 ja tourissa 118, tällöinhän jos avustus olisi mukana keskitehossa niin turbolla ajetussa pitäisi olla suurempi teho, vai mikä menee pieleen tässä logiikasta? Tässä vielä tourilla ajettu reissu, jossa varausta oli 9% jäljellä.Kyllähän se näyttää myös kun katsoo reaaliaikaisesti, niin ekolla kun laitat 100w ja turbolla saman, niin samalta se jaloissa tuntuu. Turbolla menee vaan kovempaa.

No, pitää huoltaa kohta muutenkin, joten pitänee ajattaa tuo uusin päivitys huollon yhteydessä. Tuokin ilmeisesti onnistuu e-tuben kautta, mutta tästäkin olen kuullut, että kuolettaa koko pyörän melko herkästi. Useammalla tuntuu itse appi jäätyvän päivityksen aikana.
Mielestäni se näyttää vain "rider power", eli ei ole avustustehoja mukana.Täydellä akulla olen aina lähtenyt, tuossa turbolla ajetussa, jossa keskiteho oli pienempi, akun varauksesta oli jäljellä 9%. Tarkkaa en muista paljonko oli tuossa toisessa, mutta yleensä noissa pidemmissäkin tourilla ajetuissa reissuissa varauksesta on ollut jäljellä 30-40%. Eli tuossa turbolla ajetussa reissussa on käytetty enemmin avustusta, mutta se ei näy keskitehossa. Keskisykkeessä reissun aikana kuitenkin näkyy ihan oikein eli turboreissulla keskisyke 103 ja tourissa 118, tällöinhän jos avustus olisi mukana keskitehossa niin turbolla ajetussa pitäisi olla suurempi teho, vai mikä menee pieleen tässä logiikasta? Tässä vielä tourilla ajettu reissu, jossa varausta oli 9% jäljellä.
![]()
Tulipa itsellekin nyt sähköfillari HNF-Nicolai XD3 Boschin CX moottorilla. Pakko sanoa, että ajotuntuma on huimasti parempi kuin mitä ajelin useampi vuosi sitten oma kasaamalla Bafangin BBS02 moottorisella sähköpyörällä jotenkin luonnollisemman tuntuinen kokonaisuutena. Tuo Enviolon portaaton vaihteen säätö ja hihnaveto vaikuttaa upealta systeemiltä näin ensiajojen jälkeen.
![]()
Tuli ostettua sokkona netistä tilaamalla ilman koeajoja, tosin eipä näitä ole enää varastossa Suomessa.Hyvä että tuntuu sattu käteen sopivaksi. Itse kävin kanssa tuota koejamassa, mutta ei sattunut jäämään mukaan. Sittemmin tuli ostettua Focus Aventura 2.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.