Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Kiitos tästä vinkistä! Laitoin tänään vk.com viestiä tai tein reklamaation aiheen tiimoilta ja sanoinkin, että epäilen moottorin tai kontrollerin pettäneen.
Parin tunnin päästä tulikin vastaus:
"Hei,
kiitos yhteydenotostasi! Ikävä kuulla pyörässä ilmenneistä ongelmista.
Paikkakunnalta ei löydy valtuutettua huoltoliikettä niin, voit takuuhuollattaa/virhevastuuhuollattaa pyörän missä tahansa asiantuntevassa pyörähuollossa.
Pyörähuolto joko laskuttaa suoraan Verkkokauppa.comia (laskutuslomake liitteenä), tai maksat huollon ensin itse, ja me korvaamme sen asiakaspalveluun lähetettyä kuittia ja työraporttia vastaan.
Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset, eli samalla kertaa mahdollisesti tehtäviä lisätöitä tai kuluvien osien vaihtoa ei korvata. Huoltopisteet tekevät päätöksen, onko vika takuunalainen/virhevastuuseen kuuluva vai ei.
Ohessa liittenä vielä laskutuslomake huoltoyhtiölle.
Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon.
Mukavia ajokilometrejä!
Ystävällisin terveisin"
Isosti kiitos @ossid vinkistä![]()
Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.
Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.
Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km![]()
Pyörä nyt ollu sen 3vko huollossa(no joo, heillä oli 1,5vko jono siinä). Tuo pyörähän on semmonen "karvalakkimalli" ettei siitä pysty lukemaan mitään vikakoodia muuta ku sen mitä näyttö antaa. Huoltoliike ei oikein osaa lähteä tuota korjaamaan kun ei ole kontrolleria tai uutta moottoria millä testata(kontrollerin tiedän ja ainoa mistä sen saa on tilaamalla AE omien googletusten perusteella, moottorista mikä tuossa on ei mulla ole mitään hajua). Ovat heidän sanojen mukaan yrittäneet soittaa vk.com useasti ja laittaa sähköpostia aiheen tiimoilta osaisko joku kertoa mistä vikaa lähteä etsimään tai tietävätkö suoraan missä vika on. Vk.com ei ole vastannut mitään heille.
Oisko jotain vinkkiä heittää miten asian hoitoon sais vähän vauhtia? Laittelenko ite vk.com aspaan sähköpostia aiheen tiimoilta? Vai pitääkö tässä alkaa lähestymään KKV:a? Huoltoliikkeestä ei itellä ole kokemusta, mutta sen mitä selvittelin FB/jne. kautta niin paikkakunnan "paras" pyörähuolto sähköpyörille.
Pyörähän oli verrattaen halpa(oliko tuo sen 600€) ja toimi hyvin, mittarissa taitaa olla joku 1500km mistä allekirjoittanut on polkenu ehkä 50km![]()
Miksi et itse kerro vian olevan moottorin johtosarjassa ja pyydä vaihtamaan uusi moottori...?
Lämmittää se sikäli, että mikäli verkkis maksaa ja pyörä tulee kuntoon, niin homma on 10+. Jos ei tule tuolla kuntoon, niin seuraavaksi kontrolleri -verkkis maksaa jälleen ja sitten se onkin soiva peli. Tai isoa vikaa ei ainakaan enää oleNoitahan on suht helppo testata käyttämällä johtoja yksi kerrallaan pois (PAS, moottori, mahdollinen peukkukaasu) ja sen jälkeen käymällä kaikki johdot irti. Jos vikakoodit ei muutu, niin syy on siinä ettei kontrolleri pysty kommunikoimaan. Tässähän on halvinta kiinalaista sisällä, niin todennäköinen syy on, että siellä on joku heikko liitos joka on sitten alkanut oireilla tärinän seurauksena.
Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.
Tässä kun ei ole tiedossa missä vika on, niin ei kovin lämmittäisi moottorin vaihto jos kontrolleri on kärähtänyt.
Joka tapauksessa, pommittaisin sinuna vielä itse Verkkokauppaa, ja kainosti mainita että olet tarpeen yhteydessä KKV:oon asian selvittämiseksi.
Yritin vähän selailla että kuinka vanha tuo pyörä on, en huomannut. Itse kyllä alkaisin hankalaksi Verkkokaupan suuntaan jos alle kolme vuotta vanha yksilö, ehkä jopa neljän kohdalla.
edit. Nuo kiinapyörien sähköt on kyllä semmoista että en itsekkään ottaisi vastuuta. Mutta VK päätti niitä maahantuoda niin vastuu on heidän.
KKV:lle vain viestiä. KKV voi sitten antaa suosituksen mikä on kontrollerin odotettu käyttöikä, eli kuuluuko virhevastuun piiriin vai ei. Jos kuuluu, niin yleensä hyvä maineiset yritykset kyllä noudattavat KKV:n suosituksia.Tuo on kohta 3 vuotta vanha. Jos oikein muistan niin tilasin ihan toukokuun lopussa -22. Mitä jos laittelisin ensin viestiä KKV suuntaan?
Tuo vk.com vastaus: "Korvaamme vain takuunalaiset/virhevastuuseen kuuluvat korjaukset" vaan ihmetyttää. Kuka sen päättää mikä kuulu virhevastuuseen ja mikä ei? Liike?
Hyvin firmat päätöksiä noudattaa. Paitsi Tesla. Harmi ettei sitä ole kukaan haastanut oikeuteen koska oikeus taas uskoo KKVtä lähes aina.KKV:lle vain viestiä. KKV voi sitten antaa suosituksen mikä on kontrollerin odotettu käyttöikä, eli kuuluuko virhevastuun piiriin vai ei. Jos kuuluu, niin yleensä hyvä maineiset yritykset kyllä noudattavat KKV:n suosituksia.
![]()
GZR Volar-e 49 cm -sähköpyörä, vihreä/musta 3 299,00
GZR Volar-e on kuin pyörien Land Rover, joka kulkee arvokkaasti niin kaupungissa kuin maaseudulla. Laadukas Bosch Performance Line moottori kyydittää sinua suuren 625 Wh akun voimin pidemmänkin lenkin tai työmatkan.www.verkkokauppa.com
Onko tuosta pyörästä kokemuksia, vai löytyykö samaan hintaluokkaan parempaa keskimoottorilla olevaa? rouva ettii työmatka ajoon edullista sähkäriä
Bosch Smart System näyttää olevan, eli vähintään Gen4 moottori.Mahtaako tässä olla moottorissa varkaudenestoa? Hiukan on huonosti tarkempia tietoja sivulla.
Kolmisen vuotta vanhaan pyörään, joka oletettavasti saanut myös aika kovaa käyttöä ja säilytetty ulkona tulee reilun 100 euron vika, olen varmaan vähemmistössä, mutta en ymmärrä miksi tämä asia kuuluu mitenkään enää myyjälle?Yritin vähän selailla että kuinka vanha tuo pyörä on, en huomannut. Itse kyllä alkaisin hankalaksi Verkkokaupan suuntaan jos alle kolme vuotta vanha yksilö, ehkä jopa neljän kohdalla.
edit. Nuo kiinapyörien sähköt on kyllä semmoista että en itsekkään ottaisi vastuuta. Mutta VK päätti niitä maahantuoda niin vastuu on heidän.
Samaa mieltä itsekin. Kuulin pyöräkauppiaalta että heillä ihan jokapäiväinen riesa on asiakkaat jotka tulevat pyöränsä kanssa vaatimaan takuuseen väärällä polkemisella paskottuja voimansiirtoja. Kuulemma ei ole osaa jota joku ei olisi yrittänyt takuuseen saada vaihdettua. Kuluneita renkaita jne. tulee viikoittain "takuuvaihtoon" kun kuulemma pitäisi kestää enemmän kuin x vuotta renkaat.Kolmisen vuotta vanhaan pyörään, joka oletettavasti saanut myös aika kovaa käyttöä ja säilytetty ulkona tulee reilun 100 euron vika, olen varmaan vähemmistössä, mutta en ymmärrä miksi tämä asia kuuluu mitenkään enää myyjälle?
Maksaisin tuon pois ja olisin tyytyväinen, että kesti edes noin kauan.
Kolmisen vuotta vanhaan pyörään, joka oletettavasti saanut myös aika kovaa käyttöä ja säilytetty ulkona tulee reilun 100 euron vika, olen varmaan vähemmistössä, mutta en ymmärrä miksi tämä asia kuuluu mitenkään enää myyjälle?
Maksaisin tuon pois ja olisin tyytyväinen, että kesti edes noin kauan.
Samaa mieltä itsekin. Kuulin pyöräkauppiaalta että heillä ihan jokapäiväinen riesa on asiakkaat jotka tulevat pyöränsä kanssa vaatimaan takuuseen väärällä polkemisella paskottuja voimansiirtoja. Kuulemma ei ole osaa jota joku ei olisi yrittänyt takuuseen saada vaihdettua. Kuluneita renkaita jne. tulee viikoittain "takuuvaihtoon" kun kuulemma pitäisi kestää enemmän kuin x vuotta renkaat.
Björn Wahlroos oli aikoinaan oikeassa kun totesi ääneen että 80% ihmisistä on idiootteja. Tuo on helppo allekirjoittaa. ps. en tässä viittaa kehenkään tässä ketjussa vaan viittaan tuohon keskusteluun kauppiaan kanssa.
KKV:lle vain viestiä. KKV voi sitten antaa suosituksen mikä on kontrollerin odotettu käyttöikä, eli kuuluuko virhevastuun piiriin vai ei. Jos kuuluu, niin yleensä hyvä maineiset yritykset kyllä noudattavat KKV:n suosituksia.
Onko nykyisissä sähköpyörissä valmiina jotain varkaudenestoa? Esim puhelin toimisi avaimena ja voiko sen naittaa siihen että voro ei pysty käyttämään moottoria ollenkaan.
suosittelen biltema tai sanotaan mihin vain edullisen pään fillariin ostamaan erilliset renkaat. On meinaa luokkaa mukavampi ajaa hyvällä renkaalla. rullaavuus ja liki äänetöntä menoa. Olen omiin pyöriini ostanut uudet gummit ja on kannattanut!
heitetääs omat mietteet. Omistan bilteman mtb sähköpyörän maksoin siitä poistohinnan. akussa lukee v2018 kait tuo vielä ainakin 3 vuotta palvelee, että 10 vuotta mittarissa. Kyllä kulkee ja vie kauppaan ja takaisin uskollisesti. Pyöräni on kaupassa käymistä varten. perus hybridipyörä on myös kuntoilua varten erikseen tullut hankittua.
Sen suuremmin ei tule fillaroitua. kaudessa ehkä vain 400-800km.
Pohtinut päivittää gzr volar-e49 ja tähyillyt kpl määriä vk.com varastossa, että kohta pitäs ostaa jos meinaa. no 1799 on tuhatkahdeksansataa euroa. Julmettu summa verrattuna mihin tottunut. Minua alkanut kiinostaa matalarunkoinen fillari, koska joka kerta, kun astun pyöräni selkään mielessä käy miksi vitussa keskiputki on miestenpyörässä niin korkealla. Ärsyttävä jalannosto jäisi historiaan päivityksen ansiosta. No etujakin on siihen saa kiinni jotain ja siitä saa hyvin pyörän kiinni.
Miettinyt pääni puhki että järkevintä on ajaa oma pyörä loppuun, koska käyttö on suht pientä matkaa. Ja tällaiseen a to b ajoon käy olemassaoleva.
Optimi hankinta olisi ehkä max3vaihteinen, jossa on vielä vahvalla jäykällä ketjulla tai hihnavetoinen, jotta huolto tarve olisi mahdom olematonta. En ole pyöriäni koskaan käyttänyt huollossa. keskiömoottoria ei ole ollut, ja minusta se on typerä, kun vertaa takatuuppariin, joka puskee ja hellii voimansiirtoon liittyviä komponentteja.
Odottelisin kun nykyinen bilteman mtb sähkis 1099e tulisi poistotuotteeksi, vaivattomin valinta itselleni kun tuttu.
Radon Render 8.0 tuli tossa tilattua ja nyt tuli mieleen kun täytyis tommonen huoltoteline hommata, tuli kuitenkin mieleen kun tossa on hiilikuiturunko että uskaltaako tommosta käyttää missä runko puristetaan leukojen väliin?
Satulaputkesta kiinni, tai sitten vaikka tämmönen satulan ja stemmin alle ja siitä kiinni.Radon Render 8.0 tuli tossa tilattua ja nyt tuli mieleen kun täytyis tommonen huoltoteline hommata, tuli kuitenkin mieleen kun tossa on hiilikuiturunko että uskaltaako tommosta käyttää missä runko puristetaan leukojen väliin?
Itse käytän tuota Thule 982 adapteria autotelineen kanssa.Liittyen näihin hiilikuiturunkoihin, oletteko mitenkä kuljettaneet autolla näitä pyöriä?
Mietin että uskaltaako tuollaisen pyörän kuljettaa auton koukkuun asennettavalla telineellä koska siinä kuitenkin pitää runkoon tehdä kiinnitys.
Mieluummin käyttäisi tuollaista telinettä kun irrottaisi etupyörän ja kaataisi penkit autosta että saa pyörän mahtumaan. Varsinkin jos pyörä on kurassa lenkin jälkeen niin sit saa sekä pyörän että auton pestä.
Hyvin onnistuu, kun käyttää vähän järkeä siinä mihin puristaa telineen kauhan kiinni. Esimerkiksi satulaputki on hyvä paikka, kun sen sisällä menee satulatolppa tukemassa putkea. Maastopyörät on paksumpaa kuitua kuin maantiepyörät, joten niitä voi järjen kanssa kiinnittää mistä vaan.Liittyen näihin hiilikuiturunkoihin, oletteko mitenkä kuljettaneet autolla näitä pyöriä?
Mietin että uskaltaako tuollaisen pyörän kuljettaa auton koukkuun asennettavalla telineellä koska siinä kuitenkin pitää runkoon tehdä kiinnitys.
Mieluummin käyttäisi tuollaista telinettä kun irrottaisi etupyörän ja kaataisi penkit autosta että saa pyörän mahtumaan. Varsinkin jos pyörä on kurassa lenkin jälkeen niin sit saa sekä pyörän että auton pestä.
XXL:ssä oli muutama viikko sitten 499 läskipyörä, jossa hydraulijarrut ja painoa oli alle 15 tai saman verran ku 27,5+ 29+ renkaisissa.
nytten verkkiksessä näyttäis olevan alennus päällä fillariosastolla
Pyöräily: Liiku vapaasti ja nauti matkasta
Pyöräily on tehokas tapa liikkua ja parantaa kuntoa! Tutustu pyöriin, varusteisiin ja vinkkeihin Verkkokauppa.comissa – aloita pyöräily jo tänään!www.verkkokauppa.com
minun mielestä, jos jaksaa sijoittaa työkaluihin, niin paras olis ostaa pyörä ilman sähköä ja sähköistää se bafangin perinteisellä keskimoottorilla, kun peukalokaasulla ei nykyään ole väliä ja vakuutuspakko alkaa vasta 25 kg:n jälkeen eli ei ole väliä onko 250W-1000W, kunhan julkisilla teillä se moottori kytkeytyy pois 25 km/h saavutettua.
keskimoottorissa on vapaaratas eli voi polkea ilman että pyörittää moottoria
ja siihen saa metallisen rattaan sisälle muovisen sijaan. redditissä on juttua näistä ja fb sivut
Heh! Itse ostin just ton 499 läskipyörän ja pistin siihen Bafangin BBS02B 750W -keskimoottorin. Uuden CAN-protokollan näytöissä (osassa) on bluetooth, jolla pääsee säätämään esimerkiksi maksiminopeutta ajomoodin mukaan. Useissa sähköpyörissä kun on ongelma, että 1-taso avustaa esimerkiksi vain 12 km/h asti, ja vasta ylin taso 25 km/h asti. Nyt säätö on helppoa ilman erillisiä ohjelmointitaitoja/kaapeleita.
Pyörä painaa 24 kiloa moottorin ja 20 ah akun kanssa. Hyvin saa rahalle vastinetta kun sähköistää itse ja jos löytyy hieman viitseliäisyyttä.
![]()

Ei kyllä ole mitään syytä tyhjäksi ajaa missään vaiheessa, jos siis on mahdollista ladata aikaisemmin. Ei litiumakkuja suositella tyhjäksi käyttämistä, eikä ne tyhjäksi asti tietysti menekkään kun suojaukset estää. Samoin BMS estää akun lataamisen jäisenä, olettaen että sellainen on, tietysti kaikista kiinan akuista ei voi tietää.kuukaudessa kerran kuulemma kokonaan purkaus ja lataus täyteen. ja jäistä akkua ei saa ladata.
Joo, löytyy näytöstä perus nopeudensäätö eli ns. ohitus. Tosiaan näissä Bafangin uusissa Can bus -protokollan järjstelmissä pelkkä vitosen ohjelmointikaapeli ei riitä, vaan siihen tarvii BESST-työkalun. Kaapeli maksaa päälle satasen, ja sen lisäksi vielä käyttöluvan Bafangilta eli he ovat uuden protokollan myötä sulkeneet järjestelmäänsä rahastaakseen sillä. Tuo Bafangin appin avulla tehtävä nopeus- ja vääntötason säätö kuitenkin riitti itselle. Näitähän on lähes pakko jotenkin säätää, että niistä saa ajokokemukselta miellyttäviä.nonni onneks olkoo!
noita ei pysty ilmeisesti ohjelmoimaan usb kaapelilla eri firmiksiä, kuten perus bbshd:ssä, pääseekö sillä ohitettua 25 kmh nopeusrajoitus ?
yksityisalueella tai hätätilanteessa olisi kiva omata mahdollisuus koittaa rajoja =D
noihin saa eggrider tai cycle analyst -näytön myös jos haluaa laboratio tason tarkalleen dataa lukea =D tai jemma napin esim akun alle rajoitamaan nopeutta. maksaa 200 euroa ja vaatii kaapeli muokkauksia, saattaa olla pitkä prosessi aika pitkä ohjekirja oli.
paljonko oli hintaa näytöllä + akulla + moottorilla?![]()
250w sähköavusteista ei tarvitse vakuuttaa vaikka painaisi yli 25kg.Joo, löytyy näytöstä perus nopeudensäätö eli ns. ohitus. Tosiaan näissä Bafangin uusissa Can bus -protokollan järjstelmissä pelkkä vitosen ohjelmointikaapeli ei riitä, vaan siihen tarvii BESST-työkalun. Kaapeli maksaa päälle satasen, ja sen lisäksi vielä käyttöluvan Bafangilta eli he ovat uuden protokollan myötä sulkeneet järjestelmäänsä rahastaakseen sillä. Tuo Bafangin appin avulla tehtävä nopeus- ja vääntötason säätö kuitenkin riitti itselle. Näitähän on lähes pakko jotenkin säätää, että niistä saa ajokokemukselta miellyttäviä.
Eggrideriä ei ikävä kyllä saa näihin CAN bus -liittimien systeemiin, pelkästään UART-protokollan. Eli jos haluaa säätää enemmän, kantsii etsiä se vanhemman protokollan mukainen moottori (pyöreät liittimet).
C010 Bluetooth -näyttö (61€)+ Bafang CAN Bus BBS02B 48V 750W (100mm BB) -moottori (361 €) + 48V 20Ah HAILONG akku (275 €) = 697 euroa. Ihan ok hinta, BBSHD olis tuonut parisataa lisää hintaan. Vähäsen joutu pyörän keskiötä hiomaan että sai moottorin kiinni keskiöön, kun otin 100mm keskiön leveyden mallin joka olikin aika nafti, olisi ehkä pitänyt ottaa 120mm mutta tästäkin selvittiin
Kiinalaiset on muuten aika veijareita, kun pistävät 36V 250W tarran paketissa mukaan. Näitähän ei muutenkaan tarvitse vakuuttaa, jos pysyy tuo paino vaan sallitun rajoissa. Tais olla nyt kolmas kerta kun teen konversion itse, ihan hauskaa puuhaa ja lopulta aika yksinkertainenkin.
tuohan on 960 Wh akku.48V 20Ah HAILONG akku (275 €)

Hailong on vaan kotelon merkki. Itselläkin varastossa vielä yksi tuollainen käyttämätön kotelo, johon voisi jotain SER kennoja lyödätuohan on 960 Wh akku.
jos lukemat pitää paikkaansa, niin aika hyvä hinta/laatusuhde mikäli ei tarvii voimakasta laturia erikseen metsästää ja Hailong nimi tulee vastaan usein.
näytössäki usb virtaulostulo ja pin lukitus
Siksi sanoin 250w sähköavusteinen, sähköavusteinen saa painaa vaikka 50kg. Moottorilla varustettu pyörä vaatii sen vakuutuksen 25kg jälkeen.@Dunlop ei ole merkitystä jos on kaasukahva, hurinatestin mukaan
(mut se oliki moottoroitu polkupyörä ei sähkööavusteine, mun moka)
kyllä ne siellä Kiinassa saisi sen Samsung -tekstin / tarranki niihin varmaan, tai jos on aito niin saattaa olla käytettykinUseinhan nuo kiinafirmat ilmoittaa käyttävänsä Samsungin/LG:n tms. ei-kiinalaisen valmistajan kennoja. Tossa omassakin tapauksessa kertovat kennojen olevan Samsung 21700 5000mAh, pitäisikin kurkata kotelon sisälle että onko ne oikeasti Samsungia vai jotain geneeristä kiinalaista - epäilen jälkimmäistä.
Palataas tähän vielä. Laitoin tosiaan KKV viestiä aiheen tiimoilta ja sainkin sieltä hyvin nopeasti vastauksen. Tiivistettynä copy&paste spostista: "kyse on lain tarkoittamasta virheestä"
Eli heidän mielestä tuon kontrollerin rikkoutuminen menee virhevastuun piikkiin.
Laitoin vk.com koko spostin menemään ja odotellaas sitten mitä he vastailevat.
Hyvää pääsiäistä kaikille![]()
Asiasta on pitkät keskustelut jo työsuhdepyöräketjussa
Ensimmäinen veikkaus olisi sama kuin aiemmin keskustelussa käyty Bosch, eli etäohjaimesta on akun jännite päässyt liian alas.Hyviä vinkkejä, kun Speziliazed Turbo Tero 4 X ei käynnisty?
Syksyllä kaikki ok. Akku oli talven sisällä lämpimässä ja ladattu täyteen. Akussa tasopalkki ledit mitkä näyttävät myös täyttä.
Takuuta toki on, mutta tuleeko jotain mieleen?![]()
Kiitos. Olit täysin oikeassa. Ei käynyt pienessä mielessäkään tällainen.Ensimmäinen veikkaus olisi sama kuin aiemmin keskustelussa käyty Bosch, eli etäohjaimesta on akun jännite päässyt liian alas.
Pyörävarikon teksti viittaisi samaan asiaan:
Huomio: MasterMind TCD-w saattaa olla reagoimaton, jos sitä ei ole ladattu tai kytketty päälle pitkään aikaan. Liitä näyttö USB-C-kaapeliin ja anna sen latautua 20-30 minuuttia, jotta sisäinen akku latautuu.
Eipä ole koskaan tullut moista pyörää vastaan, joka ei kaikilla avustustasoilla avusta max. Nopeuteen asti.Heh! Itse ostin just ton 499 läskipyörän ja pistin siihen Bafangin BBS02B 750W -keskimoottorin. Uuden CAN-protokollan näytöissä (osassa) on bluetooth, jolla pääsee säätämään esimerkiksi maksiminopeutta ajomoodin mukaan. Useissa sähköpyörissä kun on ongelma, että 1-taso avustaa esimerkiksi vain 12 km/h asti, ja vasta ylin taso 25 km/h asti. Nyt säätö on helppoa ilman erillisiä ohjelmointitaitoja/kaapeleita.
Bafangit toimii vähän eri tavalla riippuen mitkä asetukset kontrollerissä on. Siinä jokaiselle avustustasolle voi määrittää oman prosentin mitä se avustaa, siis nopeudesta. Esim. tasolla 1 voi laittaa, että avustaa vain 10% speed limitistä.Eipä ole koskaan tullut moista pyörää vastaan, joka ei kaikilla avustustasoilla avusta max. Nopeuteen asti.
Ainakin kaikki Shimano/Bosch/Brose jne. Avustavat aina 25 km/h asti.
Boschi, Shimano ja bafangi high end moottoreille ajaneens voisin todeta että käyttö ja ajo mukavuudeltaan nuo kaksi ensimmäistä on ihan eri maailmasta kuin tuo bafang. Bafang hyvä budjetti malli, mutta esim. vaimo vihaa palavasti sitä miten se toimii ja ei suostunut bafang pyörällä sotkemaanBafangit toimii vähän eri tavalla riippuen mitkä asetukset kontrollerissä on. Siinä jokaiselle avustustasolle voi määrittää oman prosentin mitä se avustaa, siis nopeudesta. Esim. tasolla 1 voi laittaa, että avustaa vain 10% speed limitistä.
Shimano/Bosch/Brose/Yamaha toimii eri tavalla, mielestäni oletuksena paremmin kuin Bafangit. Mutta sinänsä tuo @tommiq sanoma "Useissa sähköpyörissä kun on ongelma, että 1-taso avustaa esimerkiksi vain 12 km/h asti, ja vasta ylin taso 25 km/h asti." ei kyllä paikkaansa pidä. Lähinnä se koskee vain noita Bafangeja.
hinta eroa / osien saatavutta nähden ajaa asiansa hyvin varmasti, vähän aiheuttaa vihaa ilmeisesti jos ei omaan kalliimpiin laatu menopeleihin saa varaosia,
ainoa keino olis viedä merkkihuoltoon / vaihtaa pyörä pienen osan takia
paljonko @tommiq oli XXL läskipyörässä painoa, muistatko ?
Tunturi Colorado ois melko edullinen hydr. jarruineen, mut painaa 18 kg
ja ei ole läpivientiä rungossa vaijereille
ja vaihteitaki vaan 8
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.