Parhailla pixeleillä.Kalansilmälinssillä kuvattu![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Parhailla pixeleillä.Kalansilmälinssillä kuvattu![]()
Viitannet tähän:
Ilm. 7:1 "Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä
kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta,.."
Noniin.. elikkä maa ei siis ole kiekko vaan neliö, eli siis flatulistit on hukkateillä sikäli jos raamattu on lähtökohtana.
Tässä näemme taas tällaisen erikoisvalmisteisen kalansilmälinssin joka vain ja ainoastaan vääristää maapal...lätyn pyöreäksi palloksi, mihinkään muuhun se ei vaikuta.
Tässä näemme taas tällaisen erikoisvalmisteisen kalansilmälinssin joka vain ja ainoastaan vääristää maapal...lätyn pyöreäksi palloksi, mihinkään muuhun se ei vaikuta.
Keksi nyt jo jotain uutta. Kalansilmälinssihöpinäsi on kumottu useaan otteeseen.Katso tarkemmin tuota metallitankoa joka on astronautin käsien alapuolella, niin näet että se on hieman vääristynyt. Miten kalansilmälinssi toimii on että se vääristää enemmän reunoilta (keskelle tulee pullistusta, minkä näkee metallitangossa), mutta siellä ei tuossa kuvassa satu olemaan mitään suoraa, paitsi maanpiiri.
Mutta kuvissa voi tietysti olla vaikka mitä nykyään, vaikka yksisarvisia, mutta se ei tarkoita että yksisarvisia on olemassa.
Miksi muuten taivaankappaleet on pyöreitä ja maa neliskanttinen?
Älä huoli. Siellähän oli se jäävalli jota vartioi miljoonia sotilaita. Kyllä ne käännyttää sen aluksen pois.Mitään painoarvoa minulla ei keskusteluun ole, mutta nyt ollaan kyllä jännän äärellä tämän kanssa. Olis tarkotus lähteä pitkälle merimatkalle mutta nyt ei ehkä uskalla jos tulee reuna vastaan.
Kuulunee varmaan tämän ketjun aiheisiin. Viime aikoina olen ollut huomaavinani, että länsimaalainen media on aloittanut sotapropagandan p-koreaa vastaan. Uutisointi ei enää tunnu koskevan vain tapahtumia, vaan eettiset ongelmat ovat alkaneet viedä palstatilaa. Ihmisille yritetään kait antaa sanomaa, että sota olisi moraalisesti oikein. Ihmisoikeusrikkomukset ovat jatkuneet p-koreassa vuosikymmenet, mutta vasta nyt ne ovat muodostuneet ongelmaksi.
Kuka mediaa oikein pyrittää? Ovatko tarinat isosta rahasta kaiken takana totta? Vai Amerikan hallitus? Jos iso raha on totta, niin onko se yksi taho vai useampia (joista jokainen vuorollaan ja omilla resusseilleen alkavat lobbaamaan haluamaansa asiaa)?
Aikoinaan näillä jutuille naureskeli, mutta nyt alkanut tuntumaan, että jokin ei täsmää virallisen totuuden kanssa.
Kuulunee varmaan tämän ketjun aiheisiin. Viime aikoina olen ollut huomaavinani, että länsimaalainen media on aloittanut sotapropagandan p-koreaa vastaan. Uutisointi ei enää tunnu koskevan vain tapahtumia, vaan eettiset ongelmat ovat alkaneet viedä palstatilaa. Ihmisille yritetään kait antaa sanomaa, että sota olisi moraalisesti oikein. Ihmisoikeusrikkomukset ovat jatkuneet p-koreassa vuosikymmenet, mutta vasta nyt ne ovat muodostuneet ongelmaksi.
Kuka mediaa oikein pyrittää? Ovatko tarinat isosta rahasta kaiken takana totta? Vai Amerikan hallitus? Jos iso raha on totta, niin onko se yksi taho vai useampia (joista jokainen vuorollaan ja omilla resusseilleen alkavat lobbaamaan haluamaansa asiaa)?
Aikoinaan näillä jutuille naureskeli, mutta nyt alkanut tuntumaan, että jokin ei täsmää virallisen totuuden kanssa.
Tuo on ongelma, että et ota vastuuta väitteestäsi vaan "vain kyseenalaistat". Tosiasiassa väität, vastoin vahvoja todisteita, että Maa ei ole pallo. Todistustaakka on totisesti sinulla.
Tuollaista käyttäytymistä kuvaa sananlasku "Yksi hullu kysyy enemmän kuin kymmenen viisasta ehtii vastata". Ja tässä ei nyt ollut sitten mitään arvolatauksia vaikka sanonta aika raflaava onkin.
Oletko käynyt Madagaskarilla, Pääsiäissaarilla, Uudessa- Seelannissa? Oleko nähnyt Sinivalaan, Jättiläiskalmarin, Elefantin? Oletko käynyt Utössä, Aspössä, Jungfruskärissä? Jos vastaat yhdenkin kohdalla "ei", on sinulla syytä epäillä niiden olemassaoloa.
En väitä että maa ei ole pallo, se voi hyvinkin olla. Sillehän on myös paljon argumentteja, mutta en tiedä 100% varmasti minkä muotoinen maa on. Mitä minun pitäisi siis todistaa, kun en tiedä?
Mulla ei ole mitään syytä olla puolueeton niiden olemassaoloon sillä tavalla miten olen puolueeton maan muotoon, koska minulla ei ole mitään empiiristä mitä voin testata joka esimerkiksi kumoaisi Pääsiäissaaren olemassaolon. Mutta maapalloteoriassa on asioita mun arkipäiväisessä elämässä jotka kumoavat sen, kuten esimerkiksi että vesi on litteää ja sitä ei voi saada pysymään pallojen ympärillä, ja meillä ei ole mahdollisuutta tehdä koetta tarpeeksi suurella pallolla/kivellä, että voisi kokeilla jos veden voi saada pysymään sen ympärillä painovoiman avulla.
Aika monet ihmiset muodostaa käsityksensä todellisuudesta todisteiden mukaan. Eli jos jostain asiasta on vahvaa empiiristä tutkimustietoa ja erittäin hyvin tosiasioiden tukema teoria, niin mikä syy sitä on epäillä?
Ei tietenkään voida todistaa mitään 100% varmuudella, mutta onko sun mielestä ihan oikeasti joku syy epäillä että maa ei ole pyöreä? Tai oikeastaan, mikä se syy on?
Mulla ei ole mitään syytä olla puolueeton niiden olemassaoloon sillä tavalla miten olen puolueeton maan muotoon, koska minulla ei ole mitään empiiristä mitä voin testata joka esimerkiksi kumoaisi Pääsiäissaaren olemassaolon. Mutta maapalloteoriassa on asioita mun arkipäiväisessä elämässä jotka kumoavat sen, kuten esimerkiksi että vesi on litteää ja sitä ei voi saada pysymään pallojen ympärillä, ja meillä ei ole mahdollisuutta tehdä koetta tarpeeksi suurella pallolla/kivellä, että voisi kokeilla jos veden voi saada pysymään sen ympärillä painovoiman avulla.
Muinaisten kiinalaisten mukaan maa oli myös neliön muotoinen: Flat Earth - Wikipedia
Mutta maa voi olla pyöreä ja neliö samaan aikaan.
Kompromissin aika!En väitä että maa ei ole pallo, se voi hyvinkin olla. Sillehän on myös paljon argumentteja, mutta en tiedä 100% varmasti minkä muotoinen maa on. Mitä minun pitäisi siis todistaa, kun en tiedä?
Jos tarkoitat tällä höpsismilläsi sitä, että meret olisivat tyynllä kelillä täysin tasaisia, niin olet jälleen kerran väärässä. Maan painovoima aiheuttaa sen, että merissä on "kuoppia". En viitsi edes etsiä sinulle mitään lähdettä tälle, koska kalansilmälinssi.Mutta maapalloteoriassa on asioita mun arkipäiväisessä elämässä jotka kumoavat sen, kuten esimerkiksi että vesi on litteää
Parilla sadalla saa jo sellaisen kaukoputken, millä voi tutkailla planeettoja. Esim. Saturnuksen renkaat ovat varsin vaikuttavan näköiset. @sono-thermism tässä sinulle, miksei muillekin hörhöille, tapa omin silmin nähdä se, että ainakin muut planeetat ovat palloja.
Jos seison sinusta 20 metrin päässä kädessäni jalkapallo, niin tunnistatko tuon esineen palloksi, vai voisiko se yhtä hyvin olla kuva jalkapallosta? Ihan sama planeettojen ja kaukoputken kanssa. Jos et erota palloa tasosta, niin moni asia on varmasti kovin hankalaa. Varsinkin kuun näkee selvästi palloksi kaukoputkella.Me emme voi tietää onko "muut planeetat" (litteä maa ei yleensä ole planeetta litteä maa teorioissa) palloja, koska me emme voi kulkea niiden ympäri ja katsoa mitä niiden takana on. Kaukoputkella me näemme vain yhden puolen niistä. Niissä voi kylläkin tapahtua muutoksia, kuten Jupiterin punainen pilkku voi liikkua, mutta se voi liikkua toisista syistä kuin siitä että se on pallo. Me elämme maan päällä eikä taivaassa, niin se on vaikea sanoa mitä nuo taivaassa olevat valot ja kiertotähdet on.
Kuu ja aurinko on lähimpänä olevat taivaankappaleet, ja siksi niistä on helpoin päätellä minkä muotoisia ne on. Kumma kyllä, kummatkin niistä näyttävät aina vain yhden puolen meitä kohti, aivan kuin ne olisi levyjä.
Aurinko on pallo ja sen pyörimistä voi seurata ihan omin silmin esim kiikarin avulla.
Kuu ja aurinko ovat lähimpänä olevat taivaankappaleet, ja siksi niistä on helpoin päätellä minkä muotoisia ne on.
Voidaanko tällä samalla analogialla vetää johtopäätös, että koska minulla ei ole yhtäkään todistetta siitä, että nimimerkin @webspy-FIN takaa löytyy oikea ihminen, ei sitä siellä ole?Suosittelen tutustumaan tähän. Kuuta ei ole olemassa eikä kukaan ole tähän päivään mennessä pystynyt todistamaan Kuun olemassaoloa. Se joka pystyy todistamaan Kuun olemassaolon saa 100 000 dollaria.
Lähetä todisteet sähköpostilla: madrev@zwallet.com
Sivustolta löydät myös jo annetut "todisteet", mutta mikään niistä ei ole todistanut Kuun olemassaoloa. Siitä päästäänkin lopputulemaan: Kuuta ei ole.
Todista minulle asia X, maksan siitä sulle siinä tapauksessa Y€. Lupaan kumota tai vähintäänkin ignorettaa jokaisen todisteen joten en tule sinulle maksamaan ikinä mitään enkä myöntämään että olisit oikeassa.Kuuta ei ole olemassa eikä kukaan ole tähän päivään mennessä pystynyt todistamaan Kuun olemassaoloa. Se joka pystyy todistamaan Kuun olemassaolon saa 100 000 dollaria.
Lähetä todisteet sähköpostilla: madrev@zwallet.com
Jos meillä olisi todisteita että aurinko pyörii, luulisi että vuonna 2017 joku muu paitsi NASA olisi ottanut videon/kuvia siitä kun aurinko pyörii yhden kerran ympäri.
Itsekin luulin/oletin muuten ennen että meillä oli videoita ja todisteita siitä, mutta kun tutkin tarkemmin, ei ole mitään paitsi NASA:n epäilyttävät CGI:n näköiset videot.
Miten sun uskomat teoriat selittää vuodenajat, maanjäristykset, revontulet ja tulivuoren purkaukset? mistä ne johtuu? Vai onko nekin jotenkin keinotekoisesti luotua matskua johdattamaan meidät harhaan?
Minulla ei ole omia uskomuksia noista asioista, koska en usko litteään maahan, mutta YouTubesta löytyy kaikki vastaukset jos kirjoittaa hakusanan Flat Earth ja "sinun kysymys/aihe", esimerkiksi jos kirjoitat Flat Earth seasons, niin löytyy selitys siihen:
Ei taida sinulla olla mielipidettä mistään asiasta.Minulla ei ole omia uskomuksia noista asioista, koska en usko litteään maahan, mutta YouTubesta löytyy kaikki vastaukset jos kirjoittaa hakusanan Flat Earth ja "sinun kysymys/aihe", esimerkiksi jos kirjoitat Flat Earth seasons, niin löytyy selitys siihen:
Kuu kyllä näyttää aina saman puolen maata kohti. Se johtuu ilmiöstä, jota sanotaan vuorovesilukittumiseksi. Aurinko sen sijaan pyörii, se pyörähtää akselinsa ympäri noin kuukaudessa. Paljain silmin tätä ei näe, koska aurinko on niin kirkas ettei auringonpilkkuja yms. yksityiskohtia erota. Ilmiön havainnoimiseen tarvitaan NASAn erikoisvarusteet ja hyvä foliohattu... ei vaan vähän pahvia ja kiikarit tai kaukoputki, jos sellainen löytyy.Me emme voi tietää onko "muut planeetat" (litteä maa ei yleensä ole planeetta litteä maa teorioissa) palloja, koska me emme voi kulkea niiden ympäri ja katsoa mitä niiden takana on. Kaukoputkella me näemme vain yhden puolen niistä. Niissä voi kylläkin tapahtua muutoksia, kuten Jupiterin punainen pilkku voi liikkua, mutta se voi liikkua toisista syistä kuin siitä että se on pallo. Me elämme maan päällä eikä taivaassa, niin se on vaikea sanoa mitä nuo taivaassa olevat valot ja kiertotähdet on, varsinkin kun ne on niin kaukana, joten niitä ei näy tarkasti.
Kuu ja aurinko ovat lähimpänä olevat taivaankappaleet, ja siksi niistä on helpoin päätellä minkä muotoisia ne on. Kumma kyllä, kummatkin niistä näyttävät aina vain yhden puolen meitä kohti, aivan kuin ne jonkinlaisia levyjä, eikä palloja.
Siihen on ihan syynsä miksi kuusta näkyy sama puoli maahan, ihan perusjuttuja.Me emme voi tietää onko "muut planeetat" (litteä maa ei yleensä ole planeetta litteä maa teorioissa) palloja, koska me emme voi kulkea niiden ympäri ja katsoa mitä niiden takana on. Kaukoputkella me näemme vain yhden puolen niistä. Niissä voi kylläkin tapahtua muutoksia, kuten Jupiterin punainen pilkku voi liikkua, mutta se voi liikkua toisista syistä kuin siitä että se on pallo. Me elämme maan päällä eikä taivaassa, niin se on vaikea sanoa mitä nuo taivaassa olevat valot ja kiertotähdet on, varsinkin kun ne on niin kaukana, joten niitä ei näy tarkasti.
Kuu ja aurinko ovat lähimpänä olevat taivaankappaleet, ja siksi niistä on helpoin päätellä minkä muotoisia ne on. Kumma kyllä, kummatkin niistä näyttävät aina vain yhden puolen meitä kohti, aivan kuin ne jonkinlaisia levyjä, eikä palloja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.