- Liittynyt
- 21.06.2017
- Viestejä
- 374
Ei mitään tekosyitä nytEU kansalaisaloitteen sivu kaatui juuri sopivasti![]()

Kyllähän tässä on suuren urheilujuhlan tuntua vaikka onkin vasta ensiaskel asian suhteen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei mitään tekosyitä nytEU kansalaisaloitteen sivu kaatui juuri sopivasti![]()
Oletko vielä katsonut sitä videota jonka aiemmin linkkasin?Minulla on hyvä kuva mistä tässä on kyse: naiivista ja lapsellisista kuvitelmista miten pelit toimivat ja suunnitellaan, ja haluttomuus vaikuttaa omalla ostoskäyttäytymisellään markkinoihin.
Aika hyvä, mulle tulee tosta vänkääjästä mieleen tämä:Itselle tulee tästä vänkäämisestä vain tämä sarjakuvaruutu mieleen, ei voi mitään
![]()
Miten konkurssiin mennyt firma pakotetaan tekemään mitään lisätoimenpiteitä kuten koodin julkaisu yms.? Työntekijät on luultavasti pääosin jo saaneet kenkää, jonossa on velkojia joiden asioita selvitetään ja jotka eivät suostune siihen että konrkurssipesän rahoja tuhlataan enää mihinkään lisätöihin ennenkuin velkojat ovat saaneet rahansa ulos, jne.Jatkoin ja allekirjoitin. Kuitti ladattu todisteeksi. Tärkeintähän tässä on sitten huudella foorumeilla että on otettu kantaa!
En tiedä voisiko toimia sellainen järjestely jos pelin julkaisija menee konkurssiin tai muuten lopettaa serverin ylläpidon niin velvoitettaisiin julkaisemaan se open sourcena siten että innokkaat harrastajat voisivat laittaa oman serverin pystyyn. Ja lisäksi se mitä @TioVel ehdotti että on mahdollisuus valikosta vaihtaa.
Tosin Ross julkaisi eilen videon missä arveli hyväksyttävien allekirjoitusten olevan tällä hetkellä paljon alhaisempi (arvaili esim. lukua 600-700 tuhatta), ja varoitti allekirjoituksia väärentäneitä tahoja että kyseessä on rikos josta esim. Interpol voi olla kiinnostunut ja voi tulla jälkiseuraamuksia.Välihuomio: miljoonan allekirjoituksen raja menee rikki 45min sisällä
Jatkakaa.
Hyvä kysymys. Voisiko se olla sillä tavalla että pitää olla valmiina jo pelin julkaisuvaiheessa. Konkurssitilanteessa sitten ”painetaan nappia” ja koodit githubiin. Ei tuohon mitään teknistä estettä ole.Miten konkurssiin mennyt firma pakotetaan tekemään mitään lisätoimenpiteitä kuten koodin julkaisu yms.? Työntekijät on luultavasti pääosin jo saaneet kenkää, jonossa on velkojia joiden asioita selvitetään ja jotka eivät suostune siihen että konrkurssipesän rahoja tuhlataan enää mihinkään lisätöihin ennenkuin velkojat ovat saaneet rahansa ulos, jne.
Parempi se on että massat rupeaa määkimään myöhään, kuin ei milloinkaan.Tosin Ross julkaisi eilen videon missä arveli hyväksyttävien allekirjoitusten olevan tällä hetkellä paljon alhaisempi (arvaili esim. lukua 600-700 tuhatta), ja varoitti allekirjoituksia väärentäneitä tahoja että kyseessä on rikos josta esim. Interpol voi olla kiinnostunut ja voi tulla jälkiseuraamuksia.
Sen myönnän tässä aloitteessa olevan hyvä että se on nostanut pinnalle keskustelun pelien DRM:sta ja online-vaatimuksista ja miten tämä vaikuttaa pelien tulevaan olemassaoloon, mutta valitettavaa on että monet ovat nyt ottaneet herneen nenäänsä ilmeisesti sen takia koska ymmärtävät olleensa asiassa kovin naiiveja, ja ostaneet esim. Steam-pelipalvelusta ja muistakin satoja tai tuhansia pelejä luullen omaavansa niihin ikuisen käyttöoikeiden.
Kuten Ross itsekin, heräsikö hän tähän asiaan todellakin vasta The Crew tapauksen myötä? Eikö hän tosiaankaan ymmärtänyt jo ennen sitä että kyllä, peleissä oleva DRM ja online-vaatimukset (nuo kaksi ovat nykjyisin käytännössä sama asia) tulevat tekemään useimmista peleistä pelikelvottomia tulevaisuudessa? Millaisessa naiivissa fantasiamaailmassa hän on elänyt kaikki nämä vuodet, aina esim. Steam-pelipalvelun ilmestymisen myötä joka varsinkin nosti nämä pelien vaatimat online-tilit suosioon niin pelaajien kuin julkaisijoiden piirissä?
GOG-foorumillahan on jo vuosia ellei vuosikymmeniä sanottu tästä että typerät massat, Steam-käyttäjät jne, eivät ilmeisesti ymmärrä DRM:n merkitystä kuin vasta kun paska oikeasti osuu tuulettimeen ja se vie heiltä jotain pelejä pois. No niin, nyt kävi näin The Crew myötä, ja lampaat heräsivät vihdoinkin määkimään.
Ei. Ross on tiennyt ongelmasta vuosia ja saarnannut siitä monesti ennenkin, hän ylläpiti aikoinaan "Dead Game News" -nimistä tuubikanavaa ja siihen liittyvää soittolistaa pääkanavallaan. Ne näkyy nyttemmin hävinneen, mutta useimmat samat videot löytyy pääkanavalta noilla hakusanoilla. "Ross's Game Dungeon" -sarjassa on mainittu jokaisen palvelupelin kohdalla että tämä muuten tulee kuolemaan.Kuten Ross itsekin, heräsikö hän tähän asiaan todellakin vasta The Crew tapauksen myötä? Eikö hän tosiaankaan ymmärtänyt jo ennen sitä että kyllä, peleissä oleva DRM ja online-vaatimukset (nuo kaksi ovat nykjyisin käytännössä sama asia) tulevat tekemään useimmista peleistä pelikelvottomia tulevaisuudessa? Millaisessa naiivissa fantasiamaailmassa hän on elänyt kaikki nämä vuodet, aina esim. Steam-pelipalvelun ilmestymisen myötä joka varsinkin nosti nämä pelien vaatimat online-tilit suosioon niin pelaajien kuin julkaisijoiden piirissä?
Raportoitu ylläpidolle ad hominem-hyökkäys toista palstankäyttäjää vastaan.Aika hyvä, mulle tulee tosta vänkääjästä mieleen tämä:
![]()
Parempi vertaus olisi että roskaruoasta lihavoitunut haastaisi McDonaldsin oikeuteen omasta lihavuudestaan ja vaatisi roskaruoan kieltämistä lailla, kun ei pysty itse sitä vastustamaan.Itselle tulee tästä vänkäämisestä vain tämä sarjakuvaruutu mieleen, ei voi mitään
![]()
Juurikin, esimerkiksi näin.Hyvä kysymys. Voisiko se olla sillä tavalla että pitää olla valmiina jo pelin julkaisuvaiheessa. Konkurssitilanteessa sitten ”painetaan nappia” ja koodit githubiin. Ei tuohon mitään teknistä estettä ole.
Mistä tavallinen pelaaja tietää, että peli voi muutaman vuoden päästä olla kaput jokin DRM:n takia?Parempi vertaus olisi että roskaruoasta lihavoitunut haastaisi McDonaldsin oikeuteen omasta lihavuudestaan ja vaatisi roskaruoan kieltämistä lailla, kun ei pysty itse sitä vastustamaan.
Toinen vaihtoehto olisi tehdä omia valintoja, esim. olemalla syömättä roskaruokaa ja ostamatta pelejä joiden DRM pakostakin tekee niistä käyttökelvottomia viimeistään siinä vaiheessa kun pelipalvelun ylläpitäjä lakkaa olemasta.
Heitän nyt sulle pari kysymystä.Parempi vertaus olisi että roskaruoasta lihavoitunut haastaisi McDonaldsin oikeuteen omasta lihavuudestaan ja vaatisi roskaruoan kieltämistä lailla, kun ei pysty itse sitä vastustamaan.
Toinen vaihtoehto olisi tehdä omia valintoja, esim. olemalla syömättä roskaruokaa ja ostamatta pelejä joiden DRM pakostakin tekee niistä käyttökelvottomia viimeistään siinä vaiheessa kun pelipalvelun ylläpitäjä lakkaa olemasta.
Näitä skenaaroita ei yhtään paranna mielestäni nykyinen perseestä oleva ja täysin vanhentunut tekijänoikeuslaki joka aiheuttaa sen että kaupallisen käyttöiän jälkeen teokset jäävät jonkun (pääoma)firman pöytälaatikkoon ikuisiksi ajoiksi.Heitän nyt sulle pari kysymystä.
Onko sinusta siis ok jos esim. tulevaisuudessa osa/kaikki pelit katoaa olemasta, kun jokin online palvelu lakkaa olemasta? En tarkoita tällä nyt mitään multiplayer peliä.
Olisiko ok jos tulevaisuudessa leffoja katoaisi olemasta, kun jokin online palvelu lakkaa olemasta.
Siihenhän tämä maailma menee, että fyysiset kopiot katoaa.