• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Suomen valtion default 2030-luvulla

Sijoittaja Kim Väisäsen mukaan Riikka Purra ja Petteri Orpo ovat myyneet suomalaisille ajatuksen, että toivoa ei ole: "Sitten he ihmettelevät, kun ihmiset lopettavat kuluttamasta. Vittu tämä hallitus on tuhonnut itse suomalaisten uskon tulevaisuuteen."
Miksi pitäisi kuluttaa ylipäätään? Itse ainakin minimoinnu kulutuksen jo vuosia.
Kotimainen kysyntä onnistuttiin tappamaan, sillä nyt keskiluokka säästää pahojen päivien varalle. Tilanne konkretisoitui minulle, kun kävin viimeksi eukkoni kanssa ulkona syömässä. Yhdessä vakirafloistamme näin ensimmäistä kertaa sellaisen ihmeen, että mennessämme paikka oli täysin tyhjä asiakkaista lauantaina klo 19:00 illalla. Koskaan aiemmin ei ole ollut tällaista.
Ravintolassa syöminen on kyllä ihan yliarvostettua ylipäätään.
Koko muu Eurooppa kasvaa vahvasti, Suomi kutistuu
Vahvasti? Ainakin tänne postattiin joku kuva missä kasvu oli aika matalaa etenkin Saksassa ja Ranskassa. ( Suomen valtion default 2030-luvulla )
Oli jo ennalta selvää, että Orpon-Purran-Kokoomuksen-Persujen linja tulee olemaan katastrofi. Nimenomaan taloudellinen katastrofi.
Olen kyllä vähän sitä mieltä että suunta oli jo sellainen, että ilman suurta talouskasvua ei tätä onnistuta pelastamaan ihan äkkiä. No toki jättileikkauksilla varmaan, mutta se taas saattaisi muuten tehdä niin paljon hallaa että vaikka talous kasvaisi niin se voisi johtaa talouden hyytymiseen myös.

Uunituore tieto, 17.8 miljardia alijäämää vuositasolla. Jäätävää menoa, seinä kiihdyttää
Valtion lisävelantarve nousi 17,8 miljardiin euroon
Tähänkin voi oppositio ulista hallituksen vika vaikka tuossahan noita mekanismeja oli kaikenlaisia mistä syystä velkaa tarvitaan lisää. Eli pointti.. ei tuo kovin yksinkertaista ole miksi velkaa tarvitsee ottaa lisää. Varmaan aika yksinkertaista silloin kun korot ovat kokoajan 0.

Eli siitä talosta ei heti perintöä saadessa maksettaisi mitään perintöä, mutta kun se myydään 5 vuotta myöhemmin, silloin maksettaisiin siitä perintövero, että sen perintöveron voisi maksaa niillä rahoilla mitä siitä myynnistä saa.
Olisi varmaan fiksua varsinkin, kun peritään kiinteistöjä jostain muuttotappioalueelta.

Statistiikka

Viestiketjuista
294 986
Jäsenet
80 797
Uusin jäsen
PiippuLaku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom