Suomi - kuituyhteyksien kehitysmaa

Kiitos, postauksesi varsin selkeä kuvaus, toivottavasti saavat sivuilleen yhtä selkeästi.
Eli tuossa selkeästi sanottu että kuituliittymän voi irtisanoa veloituksetta. Siinä ei tietenkään mitään hintatakuuta, ja toki jättää mahdollisuuden yksilölliseen hinnoittelluun.
Jäikö tuossa pieni miina irtisanomisajasta, yleisellä tasolla irtisanomis ajat perista viikosta kuukausiin, KTV puoleenvuoteen, jopa pidempään.

Näin asiakaspalvelija tosiaan kertoi ja sähköpostiyhteenvetoon kirjoitti, että kuitusopimuksen voi irtisanoa veloituksetta. Esittämiäsi pointteja (irtisanomisen hinnanmuutos ja irtisanomisaika) en huomannut kysyä ja varmistaa. Laitoin nyt aamulla viestiä Elisalle ja katsotaan, mitä vastaavat näihin asioihin.
 
Pitää myös muistaa, että jos hinnastoja muutetaan asiakkaan vahingoksi niin siitä pitää ilmoittaa hyvissä ajoin ja asiakkaalla on mahdollisuus irtisanoa sopimus vanhan hinnaston mukaisesti ennen uuden hinnaston voimaanastumista.
 
Ei saa mennä mitään maksua, ei nyt, eikä tulevaisuudessa. Ellei kyseessä ole määräaikainen sopimus jota yritetään kesken kauden irtisanoa.
Jotain selkeää lähdettä tuolle.

Siis tässä nyt puhe uudesta liittymäsopimuksesta, jonka selkeitä yksityiskohtia ja selkeitä hinnastoja ei ilmeisesti ole Elisan sivuilla ladattavissa.

Jos "saa mennä mitään" viittaat lainsäädäntöön yms. niin jotain lähdettä väitteen tueksi.

Sen ymmärrän että jos myyjä suullisesti ja tässä tapauksessa myös kirjallisesti ilmoittaa ettei irtisanomis maksua niin se sitoo. pitkällä irtisanomisajalla voi irtisanomisajalta laskuttaa kk maksuja.

ja jos ehtoja hintoja yms muutetaan asiakkaan tappioksi niin siitä erikseen säädetty. kuten nimimerkki kjns mainitsi.

Elisan kohdalla muistettava että siellä ei ole suoraviivaistettu sopimuksia, eikä hinnastoja, eli sillä on monenlaista liittymäsopimusta ja hinnat vaihtelee.
 
Jotain selkeää lähdettä tuolle.

Siis tässä nyt puhe uudesta liittymäsopimuksesta, jonka selkeitä yksityiskohtia ja selkeitä hinnastoja ei ilmeisesti ole Elisan sivuilla ladattavissa.

Jos "saa mennä mitään" viittaat lainsäädäntöön yms. niin jotain lähdettä väitteen tueksi.

Sen ymmärrän että jos myyjä suullisesti ja tässä tapauksessa myös kirjallisesti ilmoittaa ettei irtisanomis maksua niin se sitoo. pitkällä irtisanomisajalla voi irtisanomisajalta laskuttaa kk maksuja.

ja jos ehtoja hintoja yms muutetaan asiakkaan tappioksi niin siitä erikseen säädetty. kuten nimimerkki kjns mainitsi.

Elisan kohdalla muistettava että siellä ei ole suoraviivaistettu sopimuksia, eikä hinnastoja, eli sillä on monenlaista liittymäsopimusta ja hinnat vaihtelee.

Se on hyvin yksinkertainen asia, asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti/liittymä ilman kuluja, ellei voimassa ole määräaikainen liittymä.
Jälkikäteen ei voi tehdä moista rahantekokonetta, jossa asiakas maksaisi tuotteesta jota hän ei käytä! Se on aina voitava irtisanoa kuluitta.

Sitten on asia erikseen joku valokuitusen himmeli, josta ei ota selkoa erkkikään, mistä liittymätyypistä pitää maksaa "ylläpitomaksua" minkäkin ajan, ja milloin sen voi irtisanoa kuluitta.

Myös hyvin olennaista on, että asiakkaalle on etukäteen hyvin selkeästi kerrottu milloin ja miten tuotteesta/palvelusta pääsee eroon kuluitta.

 
Se on hyvin yksinkertainen asia, asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti/liittymä ilman kuluja, ellei voimassa ole määräaikainen liittymä.
Jälkikäteen ei voi tehdä moista rahantekokonetta, jossa asiakas maksaisi tuotteesta jota hän ei käytä! Se on aina voitava irtisanoa kuluitta.

Sitten on asia erikseen joku valokuitusen himmeli, josta ei ota selkoa erkkikään, mistä liittymätyypistä pitää maksaa "ylläpitomaksua" minkäkin ajan, ja milloin sen voi irtisanoa kuluitta.

Myös hyvin olennaista on, että asiakkaalle on etukäteen hyvin selkeästi kerrottu milloin ja miten tuotteesta/palvelusta pääsee eroon kuluitta.

Valokuitunen kertoo kyllä selvästi, mutta vain kysyttäessä, että sitä kuitua ei voi irtisanoa ilman kuluja ja kuituliittymän irtisanomisen kulut ovat tällä hetkellä hinnastossa vähintään 255€ + mahdolliset lisätyöt.

Ilman irtisanomista ylläpitomaksu menee jossain muodossa, joko nettiliittymään sisäänleivottuna (jos kuitu on käytössä), kertamaksuna tietylle ajalle, ihan vain erikseen kuukausittain tai mitä muuta mahtavatkaan keksiä.
 
Se on hyvin yksinkertainen asia, asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti/liittymä ilman kuluja, ellei voimassa ole määräaikainen liittymä.
Nyt puhe valokuituliittymästä ja sen irtisanomisesta, sille ilmaiseksi väitteelle lähdettä.

Linkkisi kerto toistaiseksi voimassa olen puhe ja internet liittymän irtisanomis ajasta. Ne ilmeisesti Elisalla ihan sivuillakkin mainittu.


Valokuitunen kertoo kyllä selvästi, mutta vain kysyttäessä, että sitä kuitua ei voi irtisanoa ilman kuluja ja kuituliittymän irtisanomisen kulut ovat tällä hetkellä hinnastossa vähintään 255€ + mahdolliset lisätyöt.

Ilman irtisanomista ylläpitomaksu menee jossain muodossa, joko nettiliittymään sisäänleivottuna (jos kuitu on käytössä), kertamaksuna tietylle ajalle, ihan vain erikseen kuukausittain tai mitä muuta mahtavatkaan keksiä.

En nyt tarkistanut, niin muistaakseni irtisanomisaikakin oli varsin pitkä.
 
Viimeksi muokattu:
Se on hyvin yksinkertainen asia, asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti/liittymä ilman kuluja, ellei voimassa ole määräaikainen liittymä.
Jälkikäteen ei voi tehdä moista rahantekokonetta, jossa asiakas maksaisi tuotteesta jota hän ei käytä! Se on aina voitava irtisanoa kuluitta.

Sitten on asia erikseen joku valokuitusen himmeli, josta ei ota selkoa erkkikään, mistä liittymätyypistä pitää maksaa "ylläpitomaksua" minkäkin ajan, ja milloin sen voi irtisanoa kuluitta.

Myös hyvin olennaista on, että asiakkaalle on etukäteen hyvin selkeästi kerrottu milloin ja miten tuotteesta/palvelusta pääsee eroon kuluitta.

Kyllä ainakin valokuitusella on hinnastossa valokuidun irtikytkennälle hinta. En tiedä sitten peritäänkö tuo, jos haluaa irtisanoa valokuidun. Ei tuossa linkissä ainakaan missään sanottu, että kiinteä yhteys pitäisi saada irtisanoa ilman kuluja. Toki jos sellainen pykälä löytyy, että irtisanominen pitää olla ilmainen, niin laita toki se tänne. Olisi varmasti monelle hyödyllinen tieto tulevaisuudessa.
 
Se on hyvin yksinkertainen asia, asiakkaalla on oikeus irtisanoa netti/liittymä ilman kuluja, ellei voimassa ole määräaikainen liittymä.
Jälkikäteen ei voi tehdä moista rahantekokonetta, jossa asiakas maksaisi tuotteesta jota hän ei käytä! Se on aina voitava irtisanoa kuluitta.

Sitten on asia erikseen joku valokuitusen himmeli, josta ei ota selkoa erkkikään, mistä liittymätyypistä pitää maksaa "ylläpitomaksua" minkäkin ajan, ja milloin sen voi irtisanoa kuluitta.

Myös hyvin olennaista on, että asiakkaalle on etukäteen hyvin selkeästi kerrottu milloin ja miten tuotteesta/palvelusta pääsee eroon kuluitta.

Kyllä ainakin valokuitusella on hinnastossa valokuidun irtikytkennälle hinta. En tiedä sitten peritäänkö tuo, jos haluaa irtisanoa valokuidun. Ei tuossa linkissä ainakaan missään sanottu, että kiinteä yhteys pitäisi saada irtisanoa ilman kuluja. Toki jos sellainen pykälä löytyy, että irtisanominen pitää olla ilmainen, niin laita toki se tänne. Olisi varmasti monelle hyödyllinen tieto tulevaisuudessa.

Valokuitusen hinnastossa irtikytkentä 255€/käyntikerta.

1752654648450.png
 
Kyllä ainakin valokuitusella on hinnastossa valokuidun irtikytkennälle hinta. En tiedä sitten peritäänkö tuo, jos haluaa irtisanoa valokuidun. Ei tuossa linkissä ainakaan missään sanottu, että kiinteä yhteys pitäisi saada irtisanoa ilman kuluja. Toki jos sellainen pykälä löytyy, että irtisanominen pitää olla ilmainen, niin laita toki se tänne. Olisi varmasti monelle hyödyllinen tieto tulevaisuudessa.
Kyllä se vähintään 255€ (nykyisellään) peritään, useampaan kertaan tuon kaivanut valokuitusen edustajasta irti, kun käyvät tuota aina välillä kaupustelemassa. Kertaakaan en ole saanut vielä niin hyvää tarjousta, että olisin ottanut toisen kuidun rinnalle :)
 
Viimeksi muokattu:
Valokuitusen hinnastossa irtikytkentä 255€/käyntikerta.

1752654648450.png
Elisa asiakaspalveluhinnastosta joku aikanaan postasi kuvakaappauksen jossa hämmensi kohta
Elisa Valokuidun päätelaitteen irrotus ja kiinnitys takaisin samaan paikkaan 350 €
Tuolloin pohdittiin koskeeko tuo vain tilanteita milloin ei liittymää irtisanota, vai peritäänkö tuo myös silloin jos liittymä irtisanotaan.

Siellä myös rivi
Elisa Valokuidun uudelleenkytkentämaksu 199 €

Periaatteessa epäselvyydet katsotaan asiakkaan eduksi (laatian tappioksi), mutta ei asiakkaan kannata tulkita itselle epäselviä asioita itselle todellista edullisemmaksi, vaan lähteä siitä että palveluntarjoaja kertoo kyllä ne jutut mitkä hyviä niin selkeästi, ja vähemmän selkeästi negatiiviset.

Tuossa hinnastossa
Elisa Valokuidun ylläpitomaksu 9,99 €
Eli jos tuon tulkkaa kertamaksuksi, niin sekin menee pieleen. ilmeisesti siis 9,99€/kk

Ilmeisesti Elenian vanhassa verkoissa
Valokuidun ylläpitomaksu kun yhteys on tilattu Avoin kuitu -palvelun kautta 18,83 €
Onko tuo kk maksu oli palvelua tai ei. tosin sama termi kuin tuossa vajaan kympin maksussa, niin oletus että kk maksu riippuu onko palvelu vai ei.
 
Kyllä se vähintään 255€ (nykyisellään) peritään, useampaan kertaan tuon kaivanut valokuitusen edustajasta irti, kun käyvät tuota aina välillä kaupustelemassa. Kertaakaan en ole saanut vielä niin hyvää tarjousta, että olisin ottanut toisen kuidun rinnalle :)
Näin minäkin olen ymmärtänyt kun minullekkin on tuota tuputettu ja sopimehdot on tullut luettua useampaan kertaan. Täällä vaan väitettiin muuta.
 
Elisan ylläpitomaksusta kiinnostaisi myös tietää mitä voimassaolevaa sopimusta vasten yrittäisivät sitä velottaa. Kuidun tilausvahvistuksessa kun luki selkeästi kestoksi "1kk" kun otti kertamaksettavana asennuksen. Mitään muuta kestoa ei missään mainita joten hieman hankala tuota vasten mitään laskuttaa. Samoin hinnastoa ei ollut tilaamiseen aikaan alkuvuodesta missään nähtävillä kun sitä kyselin asiakaspalvelusta.

Ei ole tarvetta alkaa koeponnistamaan juuri nyt kun netti tarkoitus pitää toistaiseksi paitsi jos alkavat hintoja liikaa korottamaan, mutta aika hataralla pohjalla tuntuisi olevan.
 
Kysyin aamulla Elisan kuitusopimuksen irtisanomiskuluista ja irtisanomisajasta. Sain seuraavan viestin vastaukseksi. En käy sitä itse tulkitsemaan tässä vaiheessa mitenkään, jokainen tulkitkoon viestin sisällön itse.

"Se miltä irtikytkentä tulevaisuudessa toteutetaan ei varmasti ole kenelläkään tiedossa, mutta tällä hetkellä se tehdään veloituksetta eikä tähän ole muutoksia näköpiirissä.

Nettiyhteyden irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtikytkentä tehdään aika pian kun asiakas on sen ilmoittanut. Tarkkaa ns irtisanomisaikaa tässä ei ole."
 
Kysyin aamulla Elisan kuitusopimuksen irtisanomiskuluista ja irtisanomisajasta. Sain seuraavan viestin vastaukseksi. En käy sitä itse tulkitsemaan tässä vaiheessa mitenkään, jokainen tulkitkoon viestin sisällön itse.

"Se miltä irtikytkentä tulevaisuudessa toteutetaan ei varmasti ole kenelläkään tiedossa, mutta tällä hetkellä se tehdään veloituksetta eikä tähän ole muutoksia näköpiirissä.

Nettiyhteyden irtisanomisaika on 14 vuorokautta. Irtikytkentä tehdään aika pian kun asiakas on sen ilmoittanut. Tarkkaa ns irtisanomisaikaa tässä ei ole."
Seuraava kyssärin aihe, hakevatko rojunsa pois, siis kuuluuko se hintaan, jos ei hae ,niin saako ne itse irrottaa.
 
No eivät varmasti hae mitään bokseja pois :rofl:
Sen enempää kuin kaivaisivat pihalle kaivettua kaapeliakaan maasta pois.

Miksi se pitäisi pois hakea? Se on käytetty, ei sitä toiselle asiakkaalle enää voi antaa.
Ja hakemisesta tulisi kuluja, samoin kuin takaisin kytkemisestä kun asiakas taas joskus tilaisi palvelun :D
 
No eivät varmasti hae mitään bokseja pois :rofl:
Sen enempää kuin kaivaisivat pihalle kaivettua kaapeliakaan maasta pois.

Miksi se pitäisi pois hakea? Se on käytetty, ei sitä toiselle asiakkaalle enää voi antaa.
Ja hakemisesta tulisi kuluja, samoin kuin takaisin kytkemisestä kun asiakas taas joskus tilaisi palvelun :D
Kyllähän esim. Elisa halusi viihde boksin takaiosin kun irtisanoin Elisa viihteen. Jos ei olisi lähettänyt niin olisivat siitä laskun laittaneet. Kumpikin on samoin operaattorin omaisuutta, joten voivat ihan hyvin haluta sen takaisin. Toki jos asentaja menee sen valokuitu boksin hakemaan niin siitä tulee sitten kuluja sen verran etteivät välttämättä halua.
 
Kyllähän esim. Elisa halusi viihde boksin takaiosin kun irtisanoin Elisa viihteen. Jos ei olisi lähettänyt niin olisivat siitä laskun laittaneet. Kumpikin on samoin operaattorin omaisuutta, joten voivat ihan hyvin haluta sen takaisin. Toki jos asentaja menee sen valokuitu boksin hakemaan niin siitä tulee sitten kuluja sen verran etteivät välttämättä halua.
Kun aikanaan lopetin viihteen niin tyrkytin boksia takas, eivät halunneet.
 
No eivät varmasti hae mitään bokseja pois :rofl:
Sen enempää kuin kaivaisivat pihalle kaivettua kaapeliakaan maasta pois.

Miksi se pitäisi pois hakea? Se on käytetty, ei sitä toiselle asiakkaalle enää voi antaa.
Ja hakemisesta tulisi kuluja, samoin kuin takaisin kytkemisestä kun asiakas taas joskus tilaisi palvelun :D


Jos se ei ole tiellä ja ajatus että myöhemmin avaa liittymän, niin sen valmiina olo voi nopeutta ja helpottaa uudelleen avaamista ja tinkimistä.

Mutta jos ei ole sellaisia suunnitelmia, tai se nyt voi olla tiellä, jollain se voi olla olkkarin seinässä milloin myös ihan esteettinen juttu.

Sen enempää kuin kaivaisivat pihalle kaivettua kaapeliakaan maasta pois.
Ne tuppaa jäämään rasitteeksi, niistä eroon pääseminen voi olla kallista, riippuen tapauksesta.

Niin pitkään kun niistä ei ole haittaa, niin onhan valmiina jos liittymää meinaa myöhemmin avata.

**
Eli jos tavoite vain laittaa liittymä "levolle", vältää kk maksut ja avata se lähitulevaisuudessa (vuosina) uudestaan, silloin ehkä kiinnostaa vain se että sähköt saa irottaa, osa voi haluta irottaa koko boxin siksi aikaa, jos esim ahdasta, tai se asennettu sinne olkkarin seinälle. Jos tuohon väliin tulee jotain remppaa, niin sitten voi ne kuitukaapelitkin olla tiellä
 
Viimeksi muokattu:
Kun aikanaan lopetin viihteen niin tyrkytin boksia takas, eivät halunneet.
Mulla oli viihde premium vai mikä sen nimi nyt olikaan (ei voi muistaa sen verran aikaa jo). Halusivat boksin takaisin (tämä luki siinä irtisopimus vahvistuksessa) ja myöhemmin tuli muistutus sähköposti vielä aiheesta.
 
Kyllähän esim. Elisa halusi viihde boksin takaiosin kun irtisanoin Elisa viihteen. Jos ei olisi lähettänyt niin olisivat siitä laskun laittaneet. Kumpikin on samoin operaattorin omaisuutta, joten voivat ihan hyvin haluta sen takaisin. Toki jos asentaja menee sen valokuitu boksin hakemaan niin siitä tulee sitten kuluja sen verran etteivät välttämättä halua.
Elisan pitää lain mukaan ottaa ne takaisin, kun elektroniikkaromua käytännössä sopparin jälkeen. Teliallekaan en ole jaksanut palautella vaikka ovat pyytäneet, ei ole tullut maksuja. Voivat toki niitä uudelleenkäyttää esim. varalaitteina jos jollakin laite hajonnut.
 
Elisan pitää lain mukaan ottaa ne takaisin, kun elektroniikkaromua käytännössä sopparin jälkeen. Teliallekaan en ole jaksanut palautella vaikka ovat pyytäneet, ei ole tullut maksuja. Voivat toki niitä uudelleenkäyttää esim. varalaitteina jos jollakin laite hajonnut.
Toki pitää ottaa takaisin, mutta siinä nyt on ero otatko takaisin vai vaaditko ne takaisin. Itsekään en olisi jaksanut alkaa palauttelemaan, jos eivät olisi laskulla uhkailleet.
 
Täällä myös yksi joka "haksahtanut" tähän edulliseen kuituliittymään, josta ei pitänyt tulla mitään ylläpitomaksua. Tai näin kysyin useampaan kertaan puhelinmyyjältä, että perivätkö kylmämaksua koska sanoin suoraan että varsinaista tarvetta kuidulle ei vielä ole vuosiin (mutta jos tulee joskus talon myynti eteen, niin nostaa nyt ainakin satasella talon arvoa :D), mutta otan jos hinta tuon 99e sisältäen kaiken vaikkei mitään liittymää otakaan. Näin vakuuteltiin, etteivät peri mitään maksua. Vaatii toki liittymän testaamisen, eli jokin liittymä tulee kuulemma olla kun yhdistävät ja sen voi sitten perua pois jos ei käyttöä. No tämäkin kyllä kuulosti erikoiselta, mutta annoin olla. Saas nähdä millainen soppa tästä(kin) taas muodostuu jos alkavatkin perua kylmämaksua. En tiedä millainen arvo puhelimessa myyjän toimesta annetuille lupauksille lopulta edes on vaikka tallenne löytyisikin.
 
Täällä myös yksi joka "haksahtanut" tähän edulliseen kuituliittymään, josta ei pitänyt tulla mitään ylläpitomaksua. Tai näin kysyin useampaan kertaan puhelinmyyjältä, että perivätkö kylmämaksua koska sanoin suoraan että varsinaista tarvetta kuidulle ei vielä ole vuosiin (mutta jos tulee joskus talon myynti eteen, niin nostaa nyt ainakin satasella talon arvoa :D), mutta otan jos hinta tuon 99e sisältäen kaiken vaikkei mitään liittymää otakaan. Näin vakuuteltiin, etteivät peri mitään maksua. Vaatii toki liittymän testaamisen, eli jokin liittymä tulee kuulemma olla kun yhdistävät ja sen voi sitten perua pois jos ei käyttöä. No tämäkin kyllä kuulosti erikoiselta, mutta annoin olla. Saas nähdä millainen soppa tästä(kin) taas muodostuu jos alkavatkin perua kylmämaksua. En tiedä millainen arvo puhelimessa myyjän toimesta annetuille lupauksille lopulta edes on vaikka tallenne löytyisikin.
Hintoja voivat nostaa kun kyseessä ei ole määräaikainen soppari. Eli ihan hyvin voi jossain vaiheessa tulla se kylmän kuidun maksu.
 
Toki pitää ottaa takaisin, mutta siinä nyt on ero otatko takaisin vai vaaditko ne takaisin. Itsekään en olisi jaksanut alkaa palauttelemaan, jos eivät olisi laskulla uhkailleet.
Jokunen vuosi sitten ainakin elisa ilmoitti että on 3 vaihtoehtoa vanhan laitteen kanssa:
1) Kiikuta lähimpään heidän myymälään
2) Pyydä palautusnumero ja postita heille
3) Vie itse SER-pisteeseen
 
Kyllähän esim. Elisa halusi viihde boksin takaiosin kun irtisanoin Elisa viihteen. Jos ei olisi lähettänyt niin olisivat siitä laskun laittaneet. Kumpikin on samoin operaattorin omaisuutta, joten voivat ihan hyvin haluta sen takaisin. Toki jos asentaja menee sen valokuitu boksin hakemaan niin siitä tulee sitten kuluja sen verran etteivät välttämättä halua.
Lisäksi nuo on kiinteitä asennuksia, seinään on porattu reikä läpi ja ruuvattu kiinni. Jos pois veisivät, niin haluaisin ennallistamisen. Jos menisi niin vaikeaksi, että haluaisivat pois eivätkä suostuisi ennallistamiseen, niin itsehän en rupeaisi irroittelemaan koska en ole laittanutkaan ja olisin kyllä niin huonosti kotosalla ,ettei asentajan vierailu kävisi koskaan.
 
Jokunen vuosi sitten ainakin elisa ilmoitti että on 3 vaihtoehtoa vanhan laitteen kanssa:
1) Kiikuta lähimpään heidän myymälään
2) Pyydä palautusnumero ja postita heille
3) Vie itse SER-pisteeseen
Itse tätä kysyin ja silloin ainakin vastaus oli, että pakko palauttaa jos ei halua maksaa. Ei olisi kiinnostanut alkaa palauttelemaan. Paljon helpommalla olisi päässyt kun olisi vaan heittänyt serriin.
 
Itse tätä kysyin ja silloin ainakin vastaus oli, että pakko palauttaa jos ei halua maksaa. Ei olisi kiinnostanut alkaa palauttelemaan. Paljon helpommalla olisi päässyt kun olisi vaan heittänyt serriin.
Se kait riippuu että mikä boksi oli käytössä. Jos näitä tuoreempia N7950 ja mikä se premmi boksi sitten olikaan, niin sen haluuvat takasin. Mutta jos oli se vanhempi mikälie viideboksi, niin sen sai viiä myymälään, tai sitten tumpata serriin itte. Noin mulle ainakin pari vuotta sitten sanottiin.
 
Se kait riippuu että mikä boksi oli käytössä. Jos näitä tuoreempia N7950 ja mikä se premmi boksi sitten olikaan, niin sen haluuvat takasin. Mutta jos oli se vanhempi mikälie viideboksi, niin sen sai viiä myymälään, tai sitten tumpata serriin itte. Noin mulle ainakin pari vuotta sitten sanottiin.
Joo Premium oli silloin, en nyt muista enää mikä se tarkka malli boksilla oli, mutta se kuitenkin piti palauttaa.
 
Hintoja voivat nostaa kun kyseessä ei ole määräaikainen soppari. Eli ihan hyvin voi jossain vaiheessa tulla se kylmän kuidun maksu.
Tästä tuli mieleen ne jotka teki sopimuksen noilla mainospuhelilla, joille ei ole vielä liittymää toimitettu, niin kuinka pian toimtuksen jälkeen operaattori voi tuoda siihen ihan uusia maksuja, maksuja asiasta mitä oli nimenomaan mainostettu veloituksettomaksi, ehkä jopa ilmaiseksi.

Nuo vähän eriasia joilla se liittymä useamman vuoden ollut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 361
Viestejä
4 851 362
Jäsenet
78 388
Uusin jäsen
Raparipa69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom