Suunnittelun kukkaset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
todistustaakka jää nyt sulle.
En jaksa selata yhtään viestiä taaksepäin, kun on perjantai. Mutta oletan, että sinä väität, ettei sillä tölkin suunnalla ole väliä. Mä väitän, että on. Mun todisteet on tossa lähikaupan tuulikaapissa. Se tölkkien syöttäminen koneeseen on nopeampaa, jos jaksaa käännellä viivakoodit ylös. Sen huomaa välittömästi, jos joku tölkki jää sinne pyörimään. Mutta eipä jää, kun kääntelee koodit.

m.o.t.

E. sanoin jo aiemmin, että on kokemusta myös automaateista, joilla sillä suunnalla ei ole väliä. Kesämökkipaikkakunnalla on sellainen. Eron huomaa ilman mitään videoita tai valokuvia. Toinen automaatti tökkii koodin suunnasta riippuen, toinen ei. En edelleenkään ymmärrä, miksi tästä pitää edes kiistellä.

En jaksa selata yhtään viestiä taaksepäin, kun on perjantai. Mutta oletan, että sinä väität, ettei sillä tölkin suunnalla ole väliä. Mä väitän, että on. Mun todisteet on tossa lähikaupan tuulikaapissa. Se tölkkien syöttäminen koneeseen on nopeampaa, jos jaksaa käännellä viivakoodit ylös. Sen huomaa välittömästi, jos joku tölkki jää sinne pyörimään. Mutta eipä jää, kun kääntelee koodit.

m.o.t.
Mä väitin että moderni kone jossa on 360 lukeva syöttöaukko (esim Tomran true vision) ei välitä siitä miten päin tölkin tunkee sinne. Tomran T9 ei edes pysty pyörittämään tökkiä, joten Tölkin pyörittely vain hidastaa palautusprosessia koska se on täysin turha vaihe.

Heh. Tuli tämä ketju mieleen, kun palauttelin tölkkejä ja pulloja aikaisemmin tänään koneeseen, joka EI pyörittele vain ottaa tavaraa sisään.

En huomannut mitään eroa vaikka tarkoituksella laitoin viivakoodia eri puolille. Valitettavasti suurnopeuskameraa ei ollut mukana. Koneen mallia en siinä tohkeissani tajunnut katsoa. Oli semmonen, että kun tavaran löi sisään, niin punainen valo välähti.

Mä väitin että moderni kone jossa on 360 lukeva syöttöaukko (esim Tomran true vision) ei välitä siitä miten päin tölkin tunkee sinne. Tomran T9 ei edes pysty pyörittämään tökkiä, joten Tölkin pyörittely vain hidastaa palautusprosessia koska se on täysin turha vaihe.
EI kai sitä kukaan epäilekään. Mutta uskotko ihan näin kun vaan sanon sulle, että mun lähikaupan kone välittää? Se ei ole T2 eikä mikään muukaan leffoista tuttu ihmekone.

EI kai sitä kukaan epäilekään. Mutta uskotko ihan näin kun vaan sanon sulle, että mun lähikaupan kone välittää? Se ei ole T2 eikä mikään muukaan leffoista tuttu ihmekone.
Ei sitä kukaan epäilekkään ettäkö vanhoissa koneissa se ei olisi tarpeen. myöskin vanhoissa koneissa pullot piti asettaa pystyyn pyörivälle levylle. Mutta nyt oli kyse siitä että uudessa modernissa koneessa tuo viivakoodin ylöspäin kääntäminen on täysin turhaa. se ei nopeuta palauttamista yhtään vaan on vain turhaa työtä. Kukaan ei ole väittänyt ettäkö vanhoissa koneissa se ei nopeuttaisi.

Menee siis vähän samaan kategoriaan kuin että ihmiset käyttää puhelimen lion akun tyhjäksi ennne latausta koska niin piti tehdä nimh akun kanssa, ei tajuta että asiat kehittyy eikä sopeuteta toimintaa muuttuneeseen tilanteeseen.

Heh. Tuli tämä ketju mieleen, kun palauttelin tölkkejä ja pulloja aikaisemmin tänään koneeseen, joka EI pyörittele vain ottaa tavaraa sisään.

En huomannut mitään eroa vaikka tarkoituksella laitoin viivakoodia eri puolille. Valitettavasti suurnopeuskameraa ei ollut mukana. Koneen mallia en siinä tohkeissani tajunnut katsoa. Oli semmonen, että kun tavaran löi sisään, niin punainen valo välähti.
tälläinen?

ezgif-7958a2f05fabb7.gif

Miksi? onko siellä automaatti joka ottaa pullot vastaan tuota nopeammin jos pyörittää koodin ylöspäin? todistustaakka jää nyt sulle.
En haluisi oikeastaan palata tähän mutta pakko kun tänään oli surkea kokemus näistä ja täällä vielä asiasta keskustellaan. Yhden sivukylän Salessa oli kertakaikkiaan onneton pullonpalautuskone verrattuna oman Lidlini koneeseen. Lidlin koneessa ihan sama miten päin likaiset tölkit laitetaan, niin aina lukee koodit. Tässä Salen himmelissä oli järkevintä laittaa viivakoodi ylöspäin ja pyyhkäistä viivakoodi puhtaaksi tai sai olla asettelemassa niitä uudelleen. Kone ei ollut edes vanha mutta hyvä se ei ollut. Onneksi meidän Lidlin kone ei ole yhtä onneton.

No mistä helvetistä täällä sitten kinataan, jos se on kaikkien mielestä siitä koneesta kiinni? Mä en nyt vaan saa kiinni, mikä tässä on se pointti.
Siitä että nopeuttaako se koodin ylöspäin kääntö modernissa 360 lukevassa koneessa palautusta. Ei nopeuta, vaikka joku saattaa olla eri mieltä.

Tässä suomalaisessa tapauksessa keksin vaihtehtoisia ilmaisuja helposti.

Nauhalle ja teipille en keksi vaihtoehtoisia termejä. Fyysisen kappaleen varastoinnin voisi korvata "store" --> "stow", mutta se on vähän turhan fiini sana, jolloin ymmärrettävyys kärsii.
Tuli vaan tämä mieleen, kun ilmeisesti automaattisesti käännetty eri kielille eikä lopputulosta ole tarkistanut kukaan (en nyt äkkiseltään keksinyt tälle parempaakaan paikkaa)

IMG_20240714_175401.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
290 756
Jäsenet
79 841
Uusin jäsen
T0mmiT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom