Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko automaatti ja minkä ikäinen?volvo v70 moottori vikavalo palaa, abs valo syttyy ja sammuu. absin anturit ja kehät tsekattu et on kuosissa varmaa next abs ohjausyksikkö. onse autoilu vaa mukavaa =(
Puola tai suutinvikaa -> antaa väärää momenttitietoa lootalle ja abseille. Korjaa moottorihärö niin muutkin viat poistuutomaatti on -04 reilu karvanverra200tkm. vikakoodit luetin sytkähäikää parissa pytyssä, tulpat vaihettii valo tul takasi.
Täytyy kertoa kun vika on nyt korjattu.. Huono liitos kuten myöhemmin linkkaamassasi videossa. Mittaristoon tulee edelleen "emissions workshop" mutta kaikki toimii normaalisti. Pitänee jossain välissä kuitata vikakoodit ja kattella jospa se sillä lähtisVilli veikkaus: Jossain johtosarjassa oikosulku?
Se on hyvä kun tietää mitä tekee ja on nosturi.Vaihdoin tänään W211 kardaanin tukilaakerin ja kannakkeen. ~tunnin homma kun auton nosti nosturilla yli ja tutustui mitä joutuu purkaamaan.
Puolet putkistosta
Vähän suojapeltejä
Ja ihmetellä kuinka saa kardaanin katkaistua ja irroitettua.
Vanha pidike laakereineen muutamalla vasaran iskulla irti kardaanista, prässillä uusi laakeri uuteen kannattimeen ja koko höskä paikalleen, kahvi ja kardaani takaisin autoon ja romut kasaan.
Odotin vähintään 3 tunnin operaatiota
Ihan mielenkiinnosta niin mikä se syy oli?Eikä tuossa mutta kun varsinainen syy miksi tuon vaihdoin ei hävinnyt :murrrr::
Saa ja joutuu ilmeisesti lähettämään vaihdelaatikon siekkiselle korjattavaksi ja vahvistettavaksi vitt
No onko sillä ensinnäkään mitään merkitystä mistä kohdasta ja miten se levyn pinta on jotain muuta kuin suora? Silloin jarrut täristää ja levyt menee vaihtoon = voidaan arkikielessä puhua kieroista levyistä. Harvoin niitä edes aletaan mittailemaan koska jo dynossa näkee viisarin vaeltavan ihan sama mikä sillä levyllä on hätänä...
Vaikka koneinssi olenkin, niin en minä ainakaan keksi miten levyyn saataisiin tieliikenneajossa levyyn vain toiselle puolelle paksuuseroja kitkapintaan, jos levy muuten ehjä.
Jyristää osakaasulla tai sillain että päästää vedosta hieman irti ikään kuin melkein aloittaisi moottorijarruttamisen.Eikä tuossa mutta kun varsinainen syy miksi tuon vaihdoin ei hävinnyt :murrrr::
Saa ja joutuu ilmeisesti lähettämään vaihdelaatikon siekkiselle korjattavaksi ja vahvistettavaksi vitt
Oliko nyt ihan varma että ne polttimot on ehjät? Jos on nii en äkkiseltään keksi muutakuin ohjainlaitevian..Noniin, audia rukattu taas. VCDSllä ei tuloksia saatu ajovalojen perusasetuksien ajolla, joten bi-xenonit loistavat edelleen himmeänä eivätkä säädä itseään. Vikailmoitus xenonien tasonsäädöstä kyllä hävisi eikä ole tullut takaisin. Miten tästä eteenpäin?![]()
Pari laakeria samanlaiseen kaaraan itse vaihtaneena voin sanoa, että meinaa olla melko tiukassa alkuperäiset, sai tosissaan hakata irti ja kaikkia rasvoja laitella.. 40e/laakeri tai jotain sinneppäin tais olla. Muutama kymppi itse työkaluihin. Voi toki olla myös tiedon ja taidon puutetta, mutta jatkossa suoraan pajalle noiden kans, ei kyllä kestä hermo kun päivä menee siihen taistoon.Etupyöränlaakeri pitäisi vaihdattaa Corollaan '02. Ihan niinku tuohon vitun paskaan ei olis menny nokko jo euroja.
Ennen ei ollu tämmöstä, en muista että ois kertaakaan pitäny vaihtaa näihin 84-87 kulkineisiin ja näitä on ollut muutamia niin itsellä kuin lähipiirissä.
Itsekkin teen autoille lähes kaiken itse jakopäästä ja kansirempoista lähtien mutta pakettilaakereiden vaihdot teetän suosiolla korjaamolla. Kyllä se vaan prässillä on niin paljon helpompaa kuin omilla kotikonsteilla. No, joskus tein niin että otin navat irti ja kävin niihin vaihtamassa laakerit, muuten tein itse.Pari laakeria samanlaiseen kaaraan itse vaihtaneena voin sanoa, että meinaa olla melko tiukassa alkuperäiset, sai tosissaan hakata irti ja kaikkia rasvoja laitella.. 40e/laakeri tai jotain sinneppäin tais olla. Muutama kymppi itse työkaluihin. Voi toki olla myös tiedon ja taidon puutetta, mutta jatkossa suoraan pajalle noiden kans, ei kyllä kestä hermo kun päivä menee siihen taistoon.
Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla
Oliko nyt ihan varma että ne polttimot on ehjät? Jos on nii en äkkiseltään keksi muutakuin ohjainlaitevian..
Kannattaa tosiaan huomioida polttimon ikä, kuten ketjussa aiemmin puhetta noiden xenonien himmenevän ajan myötä, esimerkiksi 5 vuotta vanhat ja uudet polttimot antavat ihan erilailla valoa, vaikutus vielä kertautuu halvemmilla polttimoilla.Noniin, audia rukattu taas. VCDSllä ei tuloksia saatu ajovalojen perusasetuksien ajolla, joten bi-xenonit loistavat edelleen himmeänä eivätkä säädä itseään. Vikailmoitus xenonien tasonsäädöstä kyllä hävisi eikä ole tullut takaisin. Miten tästä eteenpäin?![]()
Kannattaa tosiaan huomioida polttimon ikä, kuten ketjussa aiemmin puhetta noiden xenonien himmenevän ajan myötä, esimerkiksi 5 vuotta vanhat ja uudet polttimot antavat ihan erilailla valoa, vaikutus vielä kertautuu halvemmilla polttimoilla.
Tähän lisäksi että kirkkaus on aina sama kun sen katsoo vaikka minuutti syttymisestä eli alkulämmittelyn jälkeen. Xenoneissa ei ole mitään mekaniikkaa, joka sitä kirkkautta säätäisi vaan se on mikä on. Ymmärsin viestistäsi että yrität mahdollisesti säädöistä hakea jotain kirkkauteen liittyvää. Tason säätö on tosiaan ainoa mikä noissa säätyy.
Laakerien kehät lähtee lähes itsekseen irti jos on vain käytössä kaasupillit... Ja uuden laakerin prässää kätevästi paikalleen ruuvipenkissä![]()
Itselle vaihdettiin omaan autoon kuljettajan puoleinen etulaakeri liikkeessä ja lähti vasta muutaman kerran 10-tonnin prässin käytön jälkeen. Oli ruostetta pikkasen. Auto on 2001 Renault Clio.
Olen nähnyt myös migillä hitsattavan rinki laakerin sisäkehän ympäri, jonka jälkeen reilusti vettä päälle. Lämpöshokin jälkeen lähti aika kevyesti lyömällä ilman prässiäkin.Kuten sanoin, kunhan on kaasupillit käytössä joilla vetää kehän punaiseksi, niin tippuu pois paikaltaanSamaten käy vetarin puoleiselle sisäkehälle
![]()
Myös pitää muistaa että jossain malleissa pitää osata kiristää laakerin oikein momentilla ja tietyn astemäärän mukaan muuten voi tulla laakerinvaihto uudelleen eteen aika nopeasti.
Juu eipä niissä mitään varmistuksia ole, xenoni ei ole säädettävä vaan joko palaa tai ei. Vialliset ballastitkin yleensä räpsii tai sammuttaa koko valon eikä himmennä. Sen sijaan liian matala syöttövirta VOI aiheuttaa himmeän valon.Siis ajattelin, että mahdollisesti joku failsafe-tyyppinen toiminto saattaisi olla noissa jos perusasetuksia ei ole opetettu valoille, mutta ilmeisesti ei ole. Ja tosiaan VCDSllä perusasetuksien opetus ei ilmeisesti onnistu, koska syystä tai toisesta ei säätömoottori liikuta linssejä.
Juu eipä niissä mitään varmistuksia ole, xenoni ei ole säädettävä vaan joko palaa tai ei. Vialliset ballastitkin yleensä räpsii tai sammuttaa koko valon eikä himmennä. Sen sijaan liian matala syöttövirta VOI aiheuttaa himmeän valon.
Tasonsäädön kanssa kannattaa ekana tsekata ne anturit ja niiden koiranluut alustasta, ei anna ajaa perusasetuksia eikä liikuttaa valoja jos jommankumman pään antura ei anna lukemaa.
Itselläkin on autossa 4v vanhat Osramit eikä ne vielä vedä minkään väriseksi vaan palavat kirkkaina, mutta valotehoa niissä ei silti ole nimeksikään...
Hyvin taas tehty..
volvo v70 moottori vikavalo palaa, abs valo syttyy ja sammuu. absin anturit ja kehät tsekattu et on kuosissa varmaa next abs ohjausyksikkö. onse autoilu vaa mukavaa =(
Kyllähän se kannattaa kuntoon laittaa. Vaihtaa vain tarvittavan tunnistimen tai korjaa johdotuksesta jonkin liittimen tai mikä siellä nyt onkaan vialla. Huolto tietysti vaihtaa mielellään vaikka koko auton uuteen, jos luvan antaa.Huolto on sitä mieltä että jarru yksikkö uusittava, huomasvat että se onjo joskus huollettu et pitäis uus hommata. Laittoineen 1700e.
No kyllähsä pisti vähä viduttaa. Sattu tuossa tilanne ettei kahteenpäivään syttyny kaupunki ajossa abs valot palamaan eikä moottori vikavalo, niin täräytin katsastukseen, jospa tuurilla läpite menisi ja menihänse. Vikakoodeista sai luettua ajonopeuden tunnistimen signaali heikko. mutta ei vaikuta katsastuksessa. abs valo tosin ois antanu hylyn, mut onneks ei syttynyt kesken katastuksen.
Minulla meni joskus pyörällä 4-5min, mutta auton kanssa meni paljon kauemmin, jopa kävelemällä pääsi aika nopeasti perille. Kotiin pääsi pyörällä huomattavasti nopeammin, kun koko matka oli melkein alamäkeä ja tutkaan lipsahti joskus noin 50 km/h teollisuusalueella.Itsellä työmatka on n. 3.6km autolla, fillarilla ois 1.3 kmEi varmaan vaikeaa arvata millä menen...
D
Minulla meni joskus pyörällä 4-5min, mutta auton kanssa meni paljon kauemmin, jopa kävelemällä pääsi aika nopeasti perille. Kotiin pääsi pyörällä huomattavasti nopeammin, kun koko matka oli melkein alamäkeä ja tutkaan lipsahti joskus noin 50 km/h teollisuusalueella.