- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 760
Siinäpä se vika luultavasti onkin, mutta samalla vaihtaa koko laturin, kun on (ainakin) 300tkm ajettu alkuperäinen.Laturin jännitteensäädin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siinäpä se vika luultavasti onkin, mutta samalla vaihtaa koko laturin, kun on (ainakin) 300tkm ajettu alkuperäinen.Laturin jännitteensäädin?
Kuinkahan vaikea homma olisi vaihtaa megane 2 käsijarruvaijeri, hoituuko parkkipaikalla perus työkaluilla?
Autoa sen kummemmin tuntematta :Normaalilla kahvalla on. En oikein löytäny järkevää videota siitä miten se vaijeri on vedetty. Pitänee hakea osa ja irrotella ainakin rengas edestä... Keskikonsolin päässä vaikutti helpolta, kun vähän jo purin.
C5 vm 2003 ilmoitti "AIRBAG FAULT" kesken ajon. Johan tuo aika kauan toimikin ilman vikoja. Kai se pitää vikakoodin lukuun viedä. Onneksi ei ole katstatus ihan lähellä eikä tämä ajoa estä.
Rattispiraalin vikoja näissä näemmä on jonkin verran ollut.
Mitä nyt pikaisesti googletin asiaa niin c5:ssa näitä on aikas harvoin. Muuta kiitos vinkistä, helppo tsekataJos sattuu olee sivuturvatyynyjä jotka on sijoitettu penkkiin, niin penkin alla oleva johtosarja saattaa myös olla syypää![]()
Mitä nyt pikaisesti googletin asiaa niin c5:ssa näitä on aikas harvoin. Muuta kiitos vinkistä, helppo tsekata![]()
Eli se ei ole hävinnyt esim. muutaman startin jälkeen? Mulla antoi joskus passenger airbag fault ja passenger airbag deactivated. Mitään pysyvää vikakoodia ei koskaan antanut.
Joo eli sitikan c5 kyseessäNjoo, vähän vanhempien volkkarien peruskauraa nuo airbag-viat jotka tulee penkin alta olevasta johtosarjasta
Varsin helposti tulee noita autohin joissa on penkeissä noi airbagit. Varsinkin itelle tullu, ku oon lähes 190cm pitkä ja eukot jotka ajelleet mun autoja säännöllisesti ovat n. 160cm +-... Eli sitä penkkiä siirrellään melko rajusti![]()
Mistäköhän kaupasta mahtais saada ilmastointilaitteen täyttöliittimien kumitulppia? Liittimet varmaan on aikalailla vakiokokoisia. Mätänetistä ei ainakaan tuntunut löytyvän ja ei oikein tiedä millä termillä nämä jostain ebaysta löytyis.
Normaalilla kahvalla on. En oikein löytäny järkevää videota siitä miten se vaijeri on vedetty. Pitänee hakea osa ja irrotella ainakin rengas edestä... Keskikonsolin päässä vaikutti helpolta, kun vähän jo purin.
Noin pieni määrä ei välttämättä näy höyrynä kun menee tuolla matkalla. Voi hyvin joku tiiviste pikkusen falskata, se sitten että missä on toinen asia.Mistä kannattaisi lähteä selvittämään vikaa auton jäähdytysnesteen katoamiselle? Nestettä häviää noin 1-2dl/1tkm, eikä se tipu maahan. Öljyn sekaan se ei kerry, ainakaan sellaisissa määrin että sitä huomaisi, eikä pakoputkesta tupruta valkoista höyrypilveä.
Itse olen ainakin paikka-aineiden vastainen. Äkkiä on lämmönvaihdin ja pahimmassa tapauksessa muutakin tukossa, en suosittele.Noin pien vuoto tukkiutuu niillä nestemäisillä paikka aineillakin.
Omat romut alkaa ehkä kääntyä voiton puolelle pikkuhiljaa, toinen kansi jo puoliks kasattu mut ei tuolla kylmässä jaksa flunssassa hirveesti ähistä. Tein venttiileihin kotikonstein pienen back cutin kanssa, tolla voi olla huima ero virtauksessa varsinkin vakio venttiileillä/kansilla.
Sit läppäsin venttiilit vielä ja kasaan uusilla jousilla ja kumeilla.
Halpa venttiilijousipuristin väänty jo vähän vakiojousista, jännällä odotan millon se räjähtää auki noilla uusilla vai saanko tehtyä kannet loppuun asti vielä!
Itse olen ainakin paikka-aineiden vastainen. Äkkiä on lämmönvaihdin ja pahimmassa tapauksessa muutakin tukossa, en suosittele.
Omasta Passatistani oli haljennut muovinen 90 asteen kulma vaihdelaatikon päältä. Halkeama oli niin pieni, että ainoastaan ajossa hävisi nestettä. Yläkautta vuotojälkiä ei näkynyt, mutta alapuolelta löytyi, ku otti pohjapanssarin irti.Mistä kannattaisi lähteä selvittämään vikaa auton jäähdytysnesteen katoamiselle? Nestettä häviää noin 1-2dl/1tkm, eikä se tipu maahan. Öljyn sekaan se ei kerry, ainakaan sellaisissa määrin että sitä huomaisi, eikä pakoputkesta tupruta valkoista höyrypilveä.
Kannen (tiiviste)rempaltahan tuo selvästi kuulostaa. Vanhalla rellulla meni 1/2 litraa tonnilla ilman suurempia ongelmia tai sivuefektejä. Mut jos autolla on jotain rahallista väliä, niin kannattanee huoltaa...
Mulla kadotti nestettä kun paisuntasäiliön korkki vuoti,kannattaa alottaa vian etsiminen tutkimalla jäähdyttimen korkki ja paisarin korkki,lisäksi voi vuotaa paisarin säiliö tai letku.
Itsellä tiputti sisäkennolle menevästä liittimestä turbon päälle. Haihtu siitä, hajusta huomas.
Rahallista arvoa autolla tonni pari, mutta hyvä ja halpa käyttöauto niin korjaan vian jos vain siinä onnistun. Autossa ei ole pohjapanssaria, turboa tai mitään muutakaan mihin nesteet voisi hävitä ilman että tippuisi maahan. Näkyviä vuotoja ei tosiaan ole, katsottu ylhäältä ja alhaalta kaikki asiaan kuuluvat osat läpi auton käydessä ja sammuksissa ollessa. Ainoa mahdollisuus on että sisäisesti häviää johonkin, mutta kysymys kuuluukin että mihin? Kannentiiviste, kuten Kvarkki veikkasi? Mitä kaikkia tiivisteitä kannattaa vaihtaa, vai vaihdanko samalla vauhdilla kaikki yläpään tiivisteet?Omasta Passatistani oli haljennut muovinen 90 asteen kulma vaihdelaatikon päältä. Halkeama oli niin pieni, että ainoastaan ajossa hävisi nestettä. Yläkautta vuotojälkiä ei näkynyt, mutta alapuolelta löytyi, ku otti pohjapanssarin irti.
Jos vuoto on pieni ja vuotaa vain lämmöisenä niin voi haihtua ilmaan eikä tiputa mihinkään.Ei tuolle välttämättä tarvitse tehdä mitään,seuraa tilannetta ja yrittää etsiä vuodon.Kansiremontti on vähän yliampuvaa jos ei varmasti tiedä että vika on siinä.
Kolme neljästä nestehukasta on johtunut kansiviasta omalla kohdalla. Kaksi kertaa ollut kansi halki (Toyota ja Peugeot) ja yhdesti tiiviste vuoti ulospäin (Mercedes). Yhdessä vuoti paisuntasäiliön korkki (Volkswagen). Omasta kokemuksesta yleensä epäilen pahinta eli kansivikaa. Ja kaikki edellä mainitut korjasin Avensista lukuun ottamatta johon ei saanut kantta.Juuri näin, nää tuomiopäiväteoriat heti kättelyssä on kyllä aivan järettömiä. Mutta nuokin kommentoijat eivät varmaa ite myöskään korjaa edes autojaan.
Kansiremontti = tuomiopäiväJuuri näin, nää tuomiopäiväteoriat heti kättelyssä on kyllä aivan järettömiä. Mutta nuokin kommentoijat eivät varmaa ite myöskään korjaa edes autojaan.
Isällä 1.9 tdi:ssä meni vesipumppu. Ilmeisesti laakerit jotenkin hajosi ja siipi kulutti ympärillä olevan metallin puhki. Jollain nestemäisellä metallilla sai vielä korjattua, mutta oli vähän hankala kun jakopään joutuu aina purkaa, että pääsee korjaamaan vuotavaa kohtaa.Välineet kyllä löytyy moottorinosturia ja nelipilarinostinta myöten, ei ole siitä kiinni. Joku kyseli, niin kyseessä on C korinen corsa Z12XE moottorilla. Havaitsin tuon vian jo viimevuoden loka/marraskuussa. Alunperin ajattelin että oli vain täyttynyt loputkin paikat loppukesän vesipumpun vaihdon jälkeen, mutta olen sen jälkeenkin kolme kertaa lisännyt useamman desin ja taas pitäisi lisätä. Varmistan vielä vuotojen mahdollisuutta reilun kuukauden ajan kesälomaa odotellessa, mutta jos nyt oletetaan että se häviää koneen sisäisesti niin mitä kaikkea vaihdan?
Ajatuksia?
Pihakoristeen käynnistin talven jäljiltä ensimmäistä kertaa sitten syksyn mutsilla ja faijalla. Lähti käyntiin, toimii ihan hyvin. Tankki tosin tyhjä. 5l kanisterilla käväisin hakemassa uutta bensaa tankkiin ja ajelin lähimmälle huoltoasemalle ongelmitta tankkaamaan.
Mutta. Bensaa tuo ei pistoolista halua ottaa vastaan. Tooooodella vähän kerrallaan voi tankata ja sitten pitää odotella että bensa valuu tankkiin. Kanisterista tankatessa bensa meni ongelmitta suoraan kaatamalla tankkiin?
Auto vm. 2014 Kia Picanto. Muuttuiko tuo kanisterilla tankattavaks pitkän seisomisen takia?
Ja täällä on yks asema missä en oo vielä yhtään jenkkiä pystynyt tankkaamaan viettämättä tuntia siinä pistoolilla ihan sama miten sitä pyörittelin, muilla asemilla kun ei oo ongelmia ollu. Eli kokeile toista asemaa jos ei siinä pelitä.
Ajatuksia?
Pihakoristeen käynnistin talven jäljiltä ensimmäistä kertaa sitten syksyn mutsilla ja faijalla. Lähti käyntiin, toimii ihan hyvin. Tankki tosin tyhjä. 5l kanisterilla käväisin hakemassa uutta bensaa tankkiin ja ajelin lähimmälle huoltoasemalle ongelmitta tankkaamaan.
Mutta. Bensaa tuo ei pistoolista halua ottaa vastaan. Tooooodella vähän kerrallaan voi tankata ja sitten pitää odotella että bensa valuu tankkiin. Kanisterista tankatessa bensa meni ongelmitta suoraan kaatamalla tankkiin?
Auto vm. 2014 Kia Picanto. Muuttuiko tuo kanisterilla tankattavaks pitkän seisomisen takia?
Haa!Korvaus-ilmaputki tukossa?
Vikakoodit luettu, spiraalissa vika. Eli käytettyä viiksipakettia katselemaan tilalle.Citroen C5 vm 2003 ilmoitti "AIRBAG FAULT" kesken ajon. Johan tuo aika kauan toimikin ilman vikoja. Kai se pitää vikakoodin lukuun viedä. Onneksi ei ole katstatus ihan lähellä eikä tämä ajoa estä.
Rattispiraalin vikoja näissä näemmä on jonkin verran ollut.
E: sitikka, ei vag!
Ihan sama oli itsellä kun viimekesänä vaihdoin. Sai vääntää C -rengasta tosissaan vaikka koko oli vaatimaton 13". Jännä et oli C -renkaat laitettu vaikka 750kg jarruton kärry. Perus 155/80R13 kun sekin 437kg eli 874 kiloa kantavuutta yhteensä. (Vaatimus pyörälle muistaakseni 0,45 x 750kg )
Ihan sama oli itsellä kun viimekesänä vaihdoin. Sai vääntää C -rengasta tosissaan vaikka koko oli vaatimaton 13". Jännä et oli C -renkaat laitettu vaikka 750kg jarruton kärry. Perus 155/80R13 kun sekin 437kg eli 874 kiloa kantavuutta yhteensä. (Vaatimus pyörälle muistaakseni 0,45 x 750kg )
Haa!
Meillä myös Kia (Cee'd) ja sama ongelma. 7 vuoden käytön jälkeen muuttui tankkaaminen hankalaksi. En ole sen kummemmin selvitellyt kun löysin oikean asennon, mutta vaimo ei osaa vieläkään tankata joten voisihan tätä koittaa korjata. Miten tuota korvausilmaputkea voisi putsata? Pääseekö siihen itse käsiksi?