Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Jos en väärin muista niin m6 mutterit puree tuohon. Itse olen noita fiksaillut vaan isommalla aluslevyllä ja mutterailla mitä nyt tallin laatikoista on löytynyt ja muistelen et 6mm avain siihen sopi

Joo, tajusin tuon kirjoitettuani, että minulla on ennestään lajitelma peltiruuveja ja niiden taustalle tulevia U-kiinnikkeitä... Jos vain löytyy sopivan läpimitan kiinnike, niin ehkä senkin voisi pyörittää tuohon pulttiin mutterin sijaan.

Sitä vähän mietin, että miten nuo vanhat saa pois paikaltaan, mutta ehkä pihdeillä reunasta tarttumalla ja pyörittämällä?
 
Joo, tajusin tuon kirjoitettuani, että minulla on ennestään lajitelma peltiruuveja ja niiden taustalle tulevia U-kiinnikkeitä... Jos vain löytyy sopivan läpimitan kiinnike, niin ehkä senkin voisi pyörittää tuohon pulttiin mutterin sijaan.

Sitä vähän mietin, että miten nuo vanhat saa pois paikaltaan, mutta ehkä pihdeillä reunasta tarttumalla ja pyörittämällä?
Isolla kuusikanttisella hylsyllä lähtee, jos on yhtään reunaa jäljellä.
 
Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.
 
Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.
Oletko itse auton ainoa ajaja? Tulee mieleen et kasausvirhe, huono osa tai sitten kuski vaan lepuuttaa jalkaa kytkimellä et se menee hetkessä
 
Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.
Viallinen/ponneton asetelma tai vuotamaan alkanut kampiakselin stefa.
 
Oletko itse auton ainoa ajaja? Tulee mieleen et kasausvirhe, huono osa tai sitten kuski vaan lepuuttaa jalkaa kytkimellä et se menee hetkessä
Olen joo, ja olen kyllä ollut aina kytkimen kanssa tarkkana ettei turhaan painele enkä siinä jalkaa lepuuttele. Mutta ehkäpä huoltamo voi olla sitten oikeassakin, eiköhän tuon sitten takuun piikkiin saa joa siellä asennusvirhe tai vastaava löytyy 🤷
 
Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.

Tekeekö myös kylmänä tätä vai vaan lämmettyään?

Oireena voisi olla myös pääsylinteri/polkimen säätö. Paluukanava säiliöön polkimen ollessa lepuutusasennossa on tukossa, ja nesteen lämmettyä alkaa painamaan kytkintä vähän auki
 
Tekeekö myös kylmänä tätä vai vaan lämmettyään?

Oireena voisi olla myös pääsylinteri/polkimen säätö. Paluukanava säiliöön polkimen ollessa lepuutusasennossa on tukossa, ja nesteen lämmettyä alkaa painamaan kytkintä vähän auki
Oireilee samalla tavalla myös kylmänä, tuntuu selkeästi ihan pientä nyintää ja kytkin luistaa samalla tavalla...
 
Joskus olen saanut kytkinsarjan mukana liian löysän asetelman. Myytiin LUK merkillä, mutta vain levy ja työsylinteri oli merkkituote. Asetelma jotain halpiskuraa. Sen verran syletti tehdä homma uusiksi luistavan kytkimen takia, että tullut jatkossa katsottua vähän tarkemmin mitä tilaa ja asentaa.
 
loota.jpg


Tilasin "uuden" askin, mutta siinähän on väärä välitys. Eli etuperä irti vanhasta ja ja siirto uuteen. Plus jotain muuta osia, mitkä selviää tässä matkan varrella.
Nyt ekaks vanha aski harjoitustyönä levälleen, niin osaan sitten ehjän purkaa hajottamatta sitä.
 
Olisko täällä ideaa jollakin, miksi kytkin alkanut uudestaan luistamaan, vaikka koko kytkinpaketti vaihdettu n. 2kk sitten? Autona manuaali VW Golf mk6 1.2 TSI.

Autohuollossa jossa paketti vaihdettiin, epäilivät että kytkinlevy olisi ollut huonolaatuinen ja halusivat tarkistaa sen uudelleen ja varmistaa että olisiko vika siinä. Mutta voisiko tosiaan olla näin... Tuleeko mieleen muita mahdollisia luiston aiheuttajia? Ainakin kun 3 ja 4 vaihteella kunnolla painaa kaasua niin selkeästi luistaa ja kierrokset nousee kattoon.

Tähän päivitystä: Huoltamolla käyty ja he avasivat laitteiston ja totesivat että vaihteistosta alkanut tulemaan öljyä sisääntuloakselin stefan läpi joka sitten mennyt kytkinlevyyn ja muuallekin jonka takia alkanut uudestaan luistamaan. Tätä vuotoa ei ollut vielä ensimmäisellä kerralla kun kytkintä vaihdettiin, eli ilmeisesti nyt paska säkä kävi ajoituksen kanssa... Eli omaan piikkiin menee siis tämä, eikä huoltamo paljoa vastaan tullut tässä kun ei vika johtunut heistäkään (ellei nyt sitten asennuksen aikana ole voinut tapahtua jotain mikä vaikuttanut vaihteiston stefan toimintaan).

Menee samalla kertaa vauhtipyöräkin uusiksi (ensimmäisellä kerralla sitä ei vaihdettu) koska siihen tullut selkeitä skraiduja kytkimen luiston takia varmastikin.

Että tällainen tonnin keissi tällä kertaa ja turhauttaahan se, että juuri uusitusta kytkimestä nyt kytkinlevy ja vauhtipyörä ainakin menee uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän päivitystä: Huoltamolla käyty ja he avasivat laitteiston ja totesivat että vaihteistosta alkanut tulemaan öljyä sisääntuloakselin stefan läpi joka sitten mennyt kytkinlevyyn ja muuallekin jonka takia alkanut uudestaan luistamaan. Tätä vuotoa ei ollut vielä ensimmäisellä kerralla kun kytkintä vaihdettiin, eli ilmeisesti nyt paska säkä kävi ajoituksen kanssa... Eli omaan piikkiin menee siis tämä, eikä huoltamo paljoa vastaan tullut tässä kun ei vika johtunut heistäkään (ellei nyt sitten asennuksen aikana ole voinut tapahtua jotain mikä vaikuttanut vaihteiston stefan toimintaan).

Menee samalla kertaa vauhtipyöräkin uusiksi (ensimmäisellä kerralla sitä ei vaihdettu) koska siihen tullut selkeitä skraiduja kytkimen luiston takia varmastikin.

Että tällainen tonnin keissi tällä kertaa ja turhauttaahan se, että juuri uusitusta kytkimestä nyt kytkinlevy ja vauhtipyörä ainakin menee uusiksi.
Vähän järjen köyhää olla vaihtamatta 5€ stefaa kytkinrempan yhteydessä.
Toki tarkoitan siis, että korjaamon olisi ollut fiksu sitä ehdottaa samalla.
 
Kuvassa näkyy johtosarjan pussissa, että mukana on tullut asennusohjeet. Saman johtosarjan voi etsiä omana tuotteenaan ja sieltä löytyy asennusohjeet myös pdf tiedostona

E: tuo olikin eri johtosarja. Tuo oikea ohje on kyllä vähän epäselvä, sen mukaan rele olisi maadoitettu kytkimen kautta samalla johdolla, eikä suoraan releeltä, niinkuin se yleensä on tehty. Mutta jokatapauksessa, yhistät sillä rosvoliittimellä auton omien pitkien valojen + -johdon siihen johtoon, joka menee releen 86 napaan.
Toimii pitkät valot nyt
 
Tähän päivitystä: Huoltamolla käyty ja he avasivat laitteiston ja totesivat että vaihteistosta alkanut tulemaan öljyä sisääntuloakselin stefan läpi joka sitten mennyt kytkinlevyyn ja muuallekin jonka takia alkanut uudestaan luistamaan. Tätä vuotoa ei ollut vielä ensimmäisellä kerralla kun kytkintä vaihdettiin, eli ilmeisesti nyt paska säkä kävi ajoituksen kanssa... Eli omaan piikkiin menee siis tämä, eikä huoltamo paljoa vastaan tullut tässä kun ei vika johtunut heistäkään (ellei nyt sitten asennuksen aikana ole voinut tapahtua jotain mikä vaikuttanut vaihteiston stefan toimintaan).

Menee samalla kertaa vauhtipyöräkin uusiksi (ensimmäisellä kerralla sitä ei vaihdettu) koska siihen tullut selkeitä skraiduja kytkimen luiston takia varmastikin.

Että tällainen tonnin keissi tällä kertaa ja turhauttaahan se, että juuri uusitusta kytkimestä nyt kytkinlevy ja vauhtipyörä ainakin menee uusiksi.
Voipi olla että keksivät moisen tarinan. Kiinalainen piraatti osa jolla tienataan 2x
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 201
Viestejä
4 928 940
Jäsenet
79 313
Uusin jäsen
Karppa8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom