Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Samat sanat, jos autojen apurungot kestävät näissä oloissa suolaliejussa vuosikymmeniä, niin eikö se nyt ole jo ihan riittävä aika muutaman satasen osalle?
 
Maali on yleensä pulverimaali, joka on erittäin kestävää.
Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.
Samat sanat, jos autojen apurungot kestävät näissä oloissa suolaliejussa vuosikymmeniä, niin eikö se nyt ole jo ihan riittävä aika muutaman satasen osalle?
Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.
 
Tiedän, mutta osa ei ole pulverimaalattu, vaan ns. varastomaali. Jos olisi pulverimaalattu, en kysyisi.

Alkuperäiset kestävät kyllä, mutta halvoista tarvikeosista ei voi sanoa samaa.
No en silti hirveästi siitä olisi huolissaan. Enintään jonkun kotelosuoja-aineen sinne voisi ruiskia sisälle. Tietty jos auto on harraste ja se on tarkoitus lapsille antaa perinnöksi niin sitten voisin panostaa enemmän. Mutta väitän että jos nyt vaihdat apurungon, niin kyllä se paaliin asti kestää ja paaliin ei varmasti mene apurungosta johtuvista syistä.
 
Sisäpuolen saumoista se ruoste lähtee lähes kaikessa, kun kosteus muhii hiekkapölyn seassa. Eli paripurkkia ML:ää sinne joka tuutista ja sitten paikalleen.
 
Pitäisi vaihtaa autoon apurunko. Jos joku on pintakäsitellyt tarvikeosia, niin mitä olette laittaneet? Ei kyllä uskalla jättää pelkän varastomaalin varaan, ja kun apurunko oli useamman satasen, niin mieluusti tekisi kunnolla.

Lähistöllä on sinkityspaja, (sähkö-)sinkillä saisi varmaan parhaan keston. Osa on sitten sinkin värinen mutta jää piiloon.

Maston Modena. Pensselillä pintaan paksu kerros. 20€ ja pari päivää kun maalailee ja kuivattaa. Ripustin tallin katosta naruilla roikkumaan ja maalailin siinä.

Sisäpuolella on laitettu Tecty ML:ää niin paljon kuin vain sai laitettua 360 asteen suutinta käyttäen.

DSC_0015.JPG
 
Maston Modena. Pensselillä pintaan paksu kerros. 20€ ja pari päivää kun maalailee ja kuivattaa. Ripustin tallin katosta naruilla roikkumaan ja maalailin siinä.
Kiitos, ensimmäinen vastaus, missä ei pohdita käsittelyn järkevyyttä tai osan kestoikää.

Kun osa kerran on valmiina pöydällä, niin samalla vaivalla laittaa jonkun parin kympin maalin päälle. Tarvikeosat lahoaa kokemuksen mukaan nopeasti tai tosi nopeasti käyttöautossa, joten kaikki lisäaika pienellä vaivalla on bonusta.
 
Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.

E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.

On kyllä ihania nämä ureavehkeet :love:
 
Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.

E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.

On kyllä ihania nämä ureavehkeet :love:
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.
 
Ootko mersuforumilta kysellyt/lueskellut? Aikanaan oli ainakin hyvä apu.

En oo. Tuon adblue tankin kanssa en ala kikkailemaan. Jotain käytettyjä liikkuu tonnin reteliis, kuulemma, mutta niissäkin helposti käy niin että joutuu sitte kuitenkin sen uuden ostamaan.

Eemelin asiaa pitää vielä selvittää. Autohan on noin 10ke arvoinen, että mikään yli 2 tonnin remontti ei oikein kiinnosta. Niin siihen vois jotain käutettyäkin kokeilla ja sitte vaihtoriviin.
 
Nyt on sellanen tilanne, että Lappiin pitäisi lähteä ja molemmat autot rikki.
Gls mersusta meni adblue tankin korkeusanturi. Ei siis anna ajaa kun 800km,ennenkö vaipuu ikiuneen.
Sellaista ei tietenkään löydy mistään alle viikon toimitusajalla ja hintakin vaivaiset 2750€.

E mersusta valittaa taas kaikkea Nox antureiden ja katin toiminnasta. Siihen on nyt kahteen kertaan vaihdettu molemmat noxit, kahteen kertaan adblue letku ja katti pesty. Kahdessa paikassa käyttänyt, eikä kumpikaan uskalla antaa takuuta, että sammuuko valo uudella katilla. Sekin maksaa vain joku 3ke.

On kyllä ihania nämä ureavehkeet :love:
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
 
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?
Minulta on monesti kysytty, että miksi en vaihda vuoden 2008 landcruiseria uudempaan, no koska kusilaitteet pilaa tuonkin auton.

Tekniikka varmasti kestäisi, mutta nämä apulaitteet ei.
 
Olen ollut uskossa, että Merssujen ongelma on hienoinen ruostuminen, mutta tekniikka kestää...miksi kukaan ylipäätään ostaa näitä?

Siis kyllähän näissä tekniikka kestää, mutta nämä ureavehkeet ei määräänsä kauempaa kestä missään merkissä.
Eemelillä esim ajettu 350tkm ja pois lukien ureavehkeet siihen ei ole muuta rempattu kuin kulutusosia. Parin vuoden aikana usiampi tonni menny noihin ureavehkeisiin, mutta vanhalla autolla ajaessa arvonalenemaa ei juurikaan enää tule, niin osa siitä siirtyy remontteihin.

Tätä monikaan ei tunnu ymmärtävän, autoilu maksaa aina. Jotkut haluavat ajaa uudella autolla, silloin takuu yleensä hoitaa viat, mutta auton arvo tippuu toin 10-20 prosenttia vuodessa. 5 ekan vuoden aikana auton arvo vähintään puolittuu ja sama tapahtuu seuraavan 5 vuoden aikana.

Tonni pari vuodessa nyt ei ole pahakaan remonttiin ja saa ajaa hyvälaatuisella ja turvallisella autolla.
 
Tonni pari vuodessa nyt ei ole pahakaan remonttiin ja saa ajaa hyvälaatuisella ja turvallisella autolla.
Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.
Itsekin olen autot toistaiseksi ajanut vanhoiksi (vaikka aina vannon, että viimeinen kerta), mutta ei noita edes tonnin remppoja ole vuosittain tarvinnut tehdä. Parin tonnin korjauksilla per vuosi alkaa jo uuden keskivertoauton arvonalenema tuntumaan kohtuulliselta.
 
Tonni-pari vuodessa tarkoittaa sitä, että laatu ei ole kovin hyvä tai auto on elämänsä lopussa. Harrasteet toki oma lukunsa.
Itsekin olen autot toistaiseksi ajanut vanhoiksi (vaikka aina vannon, että viimeinen kerta), mutta ei noita edes tonnin remppoja ole vuosittain tarvinnut tehdä. Parin tonnin korjauksilla per vuosi alkaa jo uuden keskivertoauton arvonalenema tuntumaan kohtuulliselta.
Jos autossa on ureavehkeet, ja ajaa 30-40tkm vuoteen, niin kyllä sitä remppaa tulee.
Tommonen uus E meisseli maksaa 80 k€, niin jos sen 5 vuotta vanhana saa alle 30k€,niin jää siinä vähä remonttirahaakin.
Jonku dacia dusterin arvonalenema saattaa olla ykköstonneja, mutta ne on asia erikseen.

Ja kun katsoo autokorjaamojen tubekanavia, niin ihan yhtälailla näkyy uudet autot olevan korjaamolla, ihan tuurista kiinni minkälainen yksilö sattuu kohdalle.
 
Mihin tää väite perustuu?

En ole kovin montaa apurunkoa vaihtanut mutta uudelleenmaalattuja en ole tavannut. Ja uuden erottaa vanhasta maalatusta sokea mummokin.
Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä lähes aina.
Ja muitakin paikkoja Puolassa mitkä tuota harrastaa.
 
Viimeksi muokattu:
Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
 
Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.
 
Se riippuu siitä minkälaisen työn otat vastaan. Kannattaa tarkastaa tulos, ennen kuin sen työn hyväksyy vastaanotetuksi. Yleensä ensin tehdään vähän halvempi maalaus, kun se yleensä melkein kaikille menee läpi. Yleensä kyllä ihan mukisematta tehdään kerran tai pari uusiksi, että kelpaa sille tarkemmallekin asiakkaalle.
Kysyin kun en tiedä mitä voi vaatia kohtuudella? Tuo on muutenkin päin sitä tehty, roskaa jne.
 
Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Itsellä tullut ensiyrittämällä ihan hyvää: vaihtoivat etupuskurin, etulokarin ja sen sivun ovet (pelleissä puhkiviillot jostain terävästä kulmasta) kun olivat ottaneet osumaa parkkipaikalla. Ei valumia, pinta ei ollut appelsiinilla mitä toisinaan näkee joissain autoissa. Toki käyttivät purkuauton yms 2 luokan osia/peltejä, kun olisi muuten mennyt lunastukseen.
 
Ovoko ja autodoc missä tullut noita puretuista lähtöisin olevia, uudelleen maalattuja. Kerrottu kyllä myydessä.
Ja muitakin paikkoja Puolassa mitkä tuota harrastaa
Suurempi ylläri kai olisi jos Ovoko myisi uutta osaa. Autodocilla en ole moisiin törmännyt mutta voi olla joku tiettyjen merkkien juttu.
Esim Qashqain etuapurunko oli virossa niin halpa ettei paljon tarvinnut uudismaalattua harkita. Ihan paskat maalit orkkis-uutenakin joten en nähnyt tarvetta maalata, ei ole kuitenkaan tarkoitusta pitää autoa 30 vuotiaaksi.
 
Kysyin kun en tiedä mitä voi vaatia kohtuudella? Tuo on muutenkin päin sitä tehty, roskaa jne.
Sitä voi vaatia, että korjattua kohtaa ei erota muusta. Jos näkyy selvät häivytysrajat tai esimerkiksi korjattu ovi on eri värinen kuin muu auto, niin eihän se silloin kunnolla ole korjattu. Tietysti siinä hieman auton yleistä kuntoa muutenkin voi katsoa, jos auto on uudenkarhea tai muuten mintissä, niin korjaus pitäisi olla myös. Jos taas joku vanha ruosteinen ysäripeli, niin eihän siinä ihan samalla tavalla sitten voi enää vaatia.
 
Millaista jälkeä vakuutuskorjauksesta voi odottaa saavan? Puskuri on esim. alapuolelta kiveniskemien karhentama ja maalattu vaan päälle.
Ei ne siitä periaatteessa kolaria aikaisempaa tilannetta parempaa tee tai tarvi tehdä.

Jos auton vanha puskuri on maalattu vanhojen kiveniskemien päälle niin taso on jotenkin säilynyt, sit jos 2 kk vanhaan autoon on laitettu toisesta kolariautosta naarmuinen puskuri ja se on maalattu päin helvettiä niin ei voine sanoa että auto pysyi samassa kuosissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 422
Viestejä
4 958 673
Jäsenet
79 626
Uusin jäsen
LP000001

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom