- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 3 409
mikä sen löystyttää jos kierteet on kunnossa? kiristät vaan tarpeeks tiukkaan = ei ongelmaaKaikki oli onneksi kunnossa kierteiden suhteen. Ei tarvinnut patentteja kierteisiin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä sen löystyttää jos kierteet on kunnossa? kiristät vaan tarpeeks tiukkaan = ei ongelmaaKaikki oli onneksi kunnossa kierteiden suhteen. Ei tarvinnut patentteja kierteisiin.
mikä sen löystyttää jos kierteet on kunnossa? kiristät vaan tarpeeks tiukkaan = ei ongelmaa
Joissakin tapauksissa tuo on oikeasti jatkuva ongelma, vaikka olisi miten uudet kierteet, uusi pinnapultti jne oppikirjan mukaisesti. Siinä varmaan yhdistyy eri materiaalien erilaiset lämpölaajenemiset ja värähtelytaajuudet sopivassa suhteessa ja lopputulos on se, että pinnapultti pakittaa ulos vaikka mitä taikoja tekisi.mikä sen löystyttää jos kierteet on kunnossa? kiristät vaan tarpeeks tiukkaan = ei ongelmaa
Noita korjausmassoja on erilaisia. Laipoissa olen käyttänyt pakoputken asennustahnaa, joka kuivuu jauhoksi. Äänenvaimentimen ulkopinnassa taas kitti on liimautunut kiinteäksi ja kovaksi.Et vissiin ikinä ole kokeillut. Jos se kierre olisi löysä, olisi se silloin myös käytännössä sökö kierre. Se massa ei pala, vaan kuivuu ohueksi kerrokseksi joka liikkeestä murenee hienojakoiseksi "jauhoksi", tiivistää kyllä ilmavuodolta, mutta ei se sitä pulttia (tai pakoputkea) mitenkään yhteen liimaa.
Käytännön esimerkkinä pakoputki jossa on laippoihin ja samalla pultteihin (vahingossa) voideltu massaa, nämä pultit lähtee aina helposti auki, kun taas sitten normaalisti auton alla pakoputken pultti ei ikinä lähde suosiolla auki.
Kelit kun sahaa nollan molemmin puolin niin voi hyvinkin tulla kondensiota tankkiin, lisäksi juniorit varmaan ajelevat tavallista useammin opiskelijavalo päällä?Suodatin on vaihdettu kolmisen kuukautta sitten, joten ei sinne paljoa vettä olisi pitänyt kerääntyä. Jos ei nyt vesinaftaa ole huoltsikan pumpulta tullut. Tunnistin on suodattimessa kiinni.
Jos noita tankkiin lisättäviä litkuja ei suositella, niin seurataan tilannetta.
Tällä jaksolla ei ole varmaan ollut kuin yksi hallayö ja muutenkin erikoista olisi, jos dieselsuodatin pitää vaihtaa neljä kertaa vuodessaKelit kun sahaa nollan molemmin puolin niin voi hyvinkin tulla kondensiota tankkiin, lisäksi juniorit varmaan ajelevat tavallista useammin opiskelijavalo päällä?
Helpompi vaihtaa suodatin ennen kuin se kippo jää tienposkeen
Nissan micraan pitäisi tehdä ketjun vaihto, koneena CR12DE (vai oliko CR14DE). No kuitenkin tehtaan manuaalin mukaan pitää koko paska pudottaa pois autosta että homman saa tehtyä, onko todella näin?
Riippuu täysin katalysaattorista, edes automallilla ei saa tarkkaa arviota. Setä kysyi jonkun vanhan Almeran katille hintaa, niin olisko ollu 20e. Mut voi olla useemman satasenkin.Paljonko noin suurinpiirtein katalysaattoreista maksetaan? Kukaan myynyt omaansa?
Koneen kannakkeet pitänee ainakin oikealta puolelta purkaa ja siis tukea konetta alta/vinssillä. Jos tiputtaa kokonaan niin on helpompaa kun paremmin tilaa.
Uusintakatsastukseen alle motonetin halvimmat kengät ja leima tuli. Noin 1000km ajon jälkeen meni poljin aika veteläksi. Voiko tuossa epäillä mitään asennusvirhettä tms, vai ainoastaan tarvikeosan laatua?
![]()
![]()
D-Max 2015. Osa: Jarrukenkäsarja 22-00332 | Motonet OyMikä auto? En oo ennen nähnyt että käytetyistä hernekeittopurkeista tehdään jarruosia..
D-Max 2015. Osa: Jarrukenkäsarja 22-00332 | Motonet Oy
Vieterijouset kyllä. Sitten on nuo jarrukenkää pitävät jousilevyt alkuperäiset, mutta lukkotappi on vaihtunut pultiksi, jossa sama pituus kuin alkuperäisellä tapilla on ollut (näkyy kuvassa). Kaikki muuten ehjän näköistä paitsi tuo kenkä. Samalta puolelta mäntä pulpahti ulos.Oliko kaikki jouset nyt purettaessa ehjiä, kuvissa ei näy yhtäkään?
Vieterijouset kyllä. Sitten on nuo jarrukenkää pitävät jousilevyt alkuperäiset, mutta lukkotappi on vaihtunut pultiksi, jossa sama pituus kuin alkuperäisellä tapilla on ollut (näkyy kuvassa). Kaikki muuten ehjän näköistä paitsi tuo kenkä. Samalta puolelta mäntä pulpahti ulos.
Puolet purettu yksi kerrallaan, joten osia ei ole sekoitettu.
Tuo on apparin puoli ja peräpuolen kenkä. Rummun sisäpuolelle painettu Max dia 296,5mm. Motonetin sivuilla: Jarrurummun halkaisija, sisäpuoli [mm]: 295.Ja ilmeisesti vielä pakitettaessa vääntynyt, jos nyt kulkusuunnan päättelin oikein.
Oisko mahdollista että sulla on 295mm sisuskalut 300mm rummussa?
![]()
En kyllä heti hahmota kuinka nuo osat edes voi vääntyä noin rummun ollessa paikoillaan.Tuo on apparin puoli ja peräpuolen kenkä. Rummun sisäpuolelle painettu Max dia 296,5mm. Motonetin sivuilla: Jarrurummun halkaisija, sisäpuoli [mm]: 295.
Kyllä, Lopullinen hajoaminen tapahtui traileria kyytiin ottaessa, siinä pakiteltiin monta kertaa, kässäriä päälle ja katsomaan missä koukku menee. Tosin jo katsastuksen jälkeen ajossa huomasin, että käsijarru vähitellen pakeni aika paljonkin ylöspäin. Siitä varmaan voi päätellä, että jotain muodonmuutosta aikaisemminkin oli tapahtunut. Auto on ollut 10 vuotta, ajettu 220tkm ja kärryhommia harrastettu kaiken aikaa. Kahdet alkuperäiset kenkäsarjat on tallessa, eikä ikinä ole tuollaista tapahtunut. On myös vaikea uskoa, että tämä kenkä olisi voinut jotenkin mennä vinoon asennuksessa, kun alapää menee jarrukilven hahloon, mikä nyt myös levähti auki. Pitää vielä verrata noita alkuperäisiin kun käyn pajalla.
Ylhäältä mäntä painaa kenkiä leveämmälle ja alhaalta kenkä on puristukella saranaa vasten. Aika hekko peltirunko tarvikekengässä on ja jos on ollut vähänkin kiero tai leikkauspinta vino, lähtee vãäntymään sitäkin helpommalla. Kengän takertelu rumpuun myös peruuttaessa mahdollista. Silti olen sitä mieltä että kengän pitäisi ne voimat kestää mitkä kitka mahdollistaa.En kyllä heti hahmota kuinka nuo osat edes voi vääntyä noin rummun ollessa paikoillaan.
No joo ehkä jos se pelti on jotain todellista taikinaa. Ihmeellisen ehjät vain toiseen suuntaan kun on jarrydynossakin käytetty.Ylhäältä mäntä painaa kenkiä leveämmälle ja alhaalta kenkä on puristukella saranaa vasten. Aika hekko peltirunko tarvikekengässä on ja jos on ollut vähänkin kiero tai leikkauspinta vino, lähtee vãäntymään sitäkin helpommalla. Kengän takertelu rumpuun myös peruuttaessa mahdollista. Silti olen sitä mieltä että kengän pitäisi ne voimat kestää mitkä kitka mahdollistaa.
Usein kun muotolujuus on vähänkin menetetty, siitä samasta kohdasta lähtee menemään pienemmälläkin voimalla helposti lisää. Ehkäpä tuokin kenkä olisi kestänyt jos rakenne olisi ollut aivan suora. Toinen puoli on vielä purkamatta.No joo ehkä jos se pelti on jotain todellista taikinaa. Ihmeellisen ehjät vain toiseen suuntaan kun on jarrydynossakin käytetty.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.