Taasko se romu on hajalla? Täällä korjataan autoja

Eihän se auto katsastuksesta läpi mennyt kk seisonnan jälkeen, toinen takasatula oli ihan jumissa vaikka sitä runttaili matkalla konttorille (oli viimeinen päivä katsastaa, kun palasin työmatkalta). No uutta satulaa tilalle vaan, ei jaksa korjaussarjoja kun sen eilen irroitti ja yritti herkistellä: käsijarru ei vaan lähde pelittämään.

Mut oli kyl aika avuton katsuri
- ei osannut käyttää tuulilasin pesua, siitäkin merkintä. Toimii kyllä hyvin kun painaa viiksen päästä
- ei löytänyt mitään muuta vikaa vaikka jousi on poikki <- tuosta kuvittelinkin et hylky tulisi, kun työmatka venyi eikä sitä ehtinyt korjauttaa
Juuri tuon takia minä olen aina muka hallissa kun katsastus suoritetaan,voi heti kertoa tolloille jos eivät osaa käyttää vehkeitä.Nytkin olen käyttänyt samalla asemalla autoja jo pitempään, kun siellä on tolkun kaverit töissä jotka ei turhasta kitise ja ymmärtävät myös harrastevehkeitten päälle.
 
Juuh elikkäs, auto on Skoda Roomster 2007 1,6 bensa.
Pitkästä aikaa käytin takalasinpyyhintä, ja se alkoi toimimaan jatkuvasti. Ruiskautin myös viiksestä nestettä takalasiin. En saanut viiksestäkään sen pyyhkimistä loppumaan. Lopulta koko pyyhin lakkasi toimimasta muutaman minuutin kuluttua.
Avasin eilen takaluukun pahvit, ja mittasin pyyhkimen liittimen jännitteen.
4 johtoa siinä. Miinus mustaan kaapeliin, ja vuorotellen plus 3 eri johtoon. Jokaisessa löytyy 14v jännite.
Onkohan vika viiksessä vai johtosarja oikosulussa vai mikä?
 
Eilen tosiaan alkoi Tesla Model S 90D 8/2016 valittamaan käsijarrusta. Ajettu 249tkm.

Tulee kolme eri häiriötä.

IMG_20251109_115821.jpg


Avasin auton ikkunat ja mielestäni vasen taka käsijarru kyllä pitää normaalia ääntä. Oikea taka ehkä mykkä kokonaan? Mutta pitää varmaan kaverin kanssa paremmin kuunnella, että pyöriikö käsijarrujen "servo" moottorit molemmilla puolilla.

Käsijarru ei siis ole jäänyt vielä kertaakaan päälle, eli ehkä hyvää tuuria oli matkassa?


Miten lähteä korjaamaan? Ehkä tilaan kaksi tuollaista halpaa "servoa" käsijarruun ja vaihtaisin ne? Ehkä alottaisin remontin takaa oikealta? Mutta aivan arpapeliä vielä, että kumpi puoli on mennyt rikki?

Vaihdat koko moottorin, ei saa korjattua, on täynnä suolaa ja muuta skeidaa sisältä ja oletettavasti rattaat jo rikki. No ok, voit saada mutta paljon helpommalla ja nopeammin pääsee vaihtamalla koko moottorin, uusi kannattaa tiivistää jollain, ettei kerää vettä sisäänsä enää toiste niin paljoa. Ja vaihda molemmat kerralla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 443
Viestejä
4 983 338
Jäsenet
80 099
Uusin jäsen
SM1TT1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom