Mulla VAG konsernin ajokissa OTA-päivitys rikkoi auton ja lähetettiin lavetilla merkkihuoltoon, missä makoili kuukauden päivät. Tesloilla ikinä ei ensimmäistäkään ongelmaa ole päivitysten suhteen ollut.
Ei Teslan päivityksen yleisesti aina riko tai aiheuta vikoja mutta bugeja kyllä löytyy. Joista tulee joko ominaisuuksia tai ne korjataan.
Viimeaikoina esim. auto ei ole mennyt nukkumaan koska tietoliikenne jää päälle, joka kuluttaa akkua. Sen lisäksi autosta poistuessa/lukituksen jälkeen jää radio soimaa.
Kun seuraavaksi tulee teksti, että ei koske minua. Niin näin se meneekin softassa. Kaikkia nämä ongelmat eivät aina riivaa mutta toisia kyllä. Vaikka Tesla reagoi asioihin niin mitä kautta käyttäjä saa palautetta Teslan suuntaan antaa? Tiketti jossa ehkä tulee lasku että vaihdetaan osaa kun ei huolto tiedä asian olevan softavika.
Sitten muihin uutisiin. Ensi kuussa Austinissa alkaa Teslan Robotaksi-palvelu. Tämä siirrettiin kuun loppuun. Aikaisemmin piti alkaa kuun alussa, sitten keskivaiheilla. Nyt lopussa.
- Aluksi 10 nykyistä Model Y autoa. Ei tullut uutta luvattua Cybercabia.
- Hyvin rajatut alueet eli geofence mitä ei Muskin mukaan ei koskaan tulisi.
- Käyttää FSD Unsupervised testisoftaa.
- Ei kuskia mutta paljon teleoperaattoreita.
- Rajatut käyttäjät.
- Toteutus skaalautuvuus tuhansiin autoihin kuukausissa.
Tesla ei ole vastannut NTHSAlle turvallisuuus jne. kysymyksiin mutta silti saanut pitää ”luvan” aloittaa palvelu vaikka muiden toimijoiden osalta asia ovat menneet erilailla.
Lisäksi nostetttu esiin, että FSDn lisensoinista ollaan kiinnostuneita vaikka tästä ei ole hetkeen tai ilmeisesti pariin vuoteen kukaan kiinnostunut.