Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tästä käppyrästäkö sen vain päättelet?
Kyllä. Toiseksi heikoin viikko koko vuoden aikana, vaikka Juniper-siirtymä oli tehty Kiinan tehtaalla kokonaan jo viime kvartaalin aikana, eikä huhtikuussa vientiinkään päätynyt mitään massiivisia määriä.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä käppyrästäkö sen vain päättelet?
Näkyyhän tuossa selvä kvartaalitrendi. Q3 ja Q4 vuodelta 2024 vs. Q1 vuodelta 2025. Maaliskuun Tesla sai vielä kiritettyä piikittämään, muuten koko vuosi selvästi heikompaa tekemistä kuin 2024 ja suunta vielä alaspäin mitä pidemmälle vuotta mennään. Jos Juniper myisi, niin käppyrän pitäisi olla tukevaan yläkenoon.
 
Nyt kun noita uusia Y malleja on tuolla liikenteessä, niin jostain syystä silmä alkanut sittenkin pitämään enemmän siitä vanhasta mallista. Aluksi olin sitä mieltä että uudessa oli onnistuntu face- ja asslift, mutta mieli on hieman muuttunut. Varsinkin uuden keula ei enään mielytä silmä ollenkaan, vanha "viirusilma" on parempi. Takapuolen suhteen tilanne on hiemna parempi. Valonauha ei ole niin häiritsevä, mutta silti kallistun tässäkin vanhan puoleen.

On tämä perkeleeenmoinen villitys nämä led valonauhat. Saisivat jo mennä pois muodista.
Olenko yksin ajatusteni kanssa ?

Ajoin tänään uuden Y:n perässä enkä kyllä yhtään tykännyt siitä pelkästä päällä olevasta valonauhasta takana. Jarruttaessa näytti hyvältä kun valot olivat päällä myös reunoilla eikä vaan se pelkkä ledinauha.

Porsseissa sen sijaan näyttää todella hyvältä.

tesla-model-y-juniper-everything-we-know-and-hope-for-237975_1.jpeg


Model-Y-Image-4.png


Porsche_Taycan__0172.jpg
 
Ei ole montaa uutta Y:tä tullut vastaan mutta ne pari jotka nähnyt niin uusi keula korostaa sitä epäsuhtaa eli "ohjaamo" näyttää aivan liian isolta alaosaan verrattuna, vanha näytti mummoankalta mutta uudessa korin epäsuhta erottuu paremmin.

Takaapäin vanha oli hyvännäköinen, nyt on ehkä vähän meh mutta ei häiritsevä.
 
Vanha Y ei kauneuskilpailuja voittanut S:ään nähden, mutta oli sentään omansa näköinen. Juniper vaikuttaa siltä, että suunnittelijalla lyönyt tyhjää ja pöllinyt ideat muista autoista, valojuova edessä ja takana tuntuu olevan vähän joka autossa tätä nykyä. Ei oikein sovi mihinkään automalliin nuo juovat minusta.
 
Näkyyhän tuossa selvä kvartaalitrendi. Q3 ja Q4 vuodelta 2024 vs. Q1 vuodelta 2025. Maaliskuun Tesla sai vielä kiritettyä piikittämään, muuten koko vuosi selvästi heikompaa tekemistä kuin 2024 ja suunta vielä alaspäin mitä pidemmälle vuotta mennään. Jos Juniper myisi, niin käppyrän pitäisi olla tukevaan yläkenoon.
Eikös sen halvemman mallin (tai monikko) joka tulee samoilta tuotantolinjoilta pitänyt tulla ulos H1 2025? Voi olla siihen liittyviä päivityksiä tai testejä jotka syö tuotantokapaa eikä välttämättä liity kysyntään. Tai sitten liittyy - emme tiedä.

Tesla's Q3 2024 earnings call on October 23, 2024, CEO Elon Musk stated that "affordable models" are on track for launch in the "first half of 2025."
 
Eikös sen halvemman mallin (tai monikko) joka tulee samoilta tuotantolinjoilta pitänyt tulla ulos H1 2025? Voi olla siihen liittyviä päivityksiä tai testejä jotka syö tuotantokapaa eikä välttämättä liity kysyntään. Tai sitten liittyy - emme tiedä.

Tesla's Q3 2024 earnings call on October 23, 2024, CEO Elon Musk stated that "affordable models" are on track for launch in the "first half of 2025."
Ei missään ole yhtäkään viitettä, että tuotanto rajoittaisi. Ei väkeä lomauteta, jos ei kyetä tuottamaan tarpeeksi autoja.
 
Nyt kun noita uusia Y malleja on tuolla liikenteessä, niin jostain syystä silmä alkanut sittenkin pitämään enemmän siitä vanhasta mallista. Aluksi olin sitä mieltä että uudessa oli onnistuntu face- ja asslift, mutta mieli on hieman muuttunut. Varsinkin uuden keula ei enään mielytä silmä ollenkaan, vanha "viirusilma" on parempi. Takapuolen suhteen tilanne on hiemna parempi. Valonauha ei ole niin häiritsevä, mutta silti kallistun tässäkin vanhan puoleen.

On tämä perkeleeenmoinen villitys nämä led valonauhat. Saisivat jo mennä pois muodista.
Olenko yksin ajatusteni kanssa ?
Vähän samaa mieltä, olen aina tykännyt vanhasta Y:stä, mielestäni todella hieno. Myös vanha kolmonen on paljon paremman näköinen kuin uusi, ainakin edestä. Ne uuden kolmosen valot eivät vain jotenkin yhtään sovi siihen autoon.
 
Vähän samaa mieltä, olen aina tykännyt vanhasta Y:stä, mielestäni todella hieno. Myös vanha kolmonen on paljon paremman näköinen kuin uusi, ainakin edestä. Ne uuden kolmosen valot eivät vain jotenkin yhtään sovi siihen autoon.
Itsekin pidän enemmän tuosta vanhasta Y:stä vaikka ruma se onkin. Sen tunnisti etu ja takavaloista helposti teslaksi. Muutama uusi Y bongattu, mutta siitä tulee enemmän mieleen joku korealainen (Kona?) kuin Tesla. Sama käynyt toisinpäin eli nähty sämpylä lednauha etuvalolla ja luulin aluksi uudeksi Y:ksi, mutta olikin jokin muu merkki. Summa summarum ehkä hitusen hienompi ulkoa, mutta nyt paljon geneerisemmän näköinen. Toyotassa ei haittaa, mutta Teslan hintaluokassa toivoisin autolla olla enemmän yhteistä muotokieltä.
 
En tarkoita vain Bzkrxyst:tä vaan Toyotalla polttikset mukaan lukien yleisesti on aika paljon halvempia autoja kuin tuo 50t€.
Ei ole. noin suunnileen samankokoisista rav4 esim on kalliimpi ja corolla cross saman hintainen. En katsonut ihan halvimpia versioita toyotalta jotta varusteetkin täsmäisi edes hieman.
Tietysti joku aygo tai yaris on edullisempia.
 
Ei ole. noin suunnileen samankokoisista rav4 esim on kalliimpi ja corolla cross saman hintainen. En katsonut ihan halvimpia versioita toyotalta jotta varusteetkin täsmäisi edes hieman.
Tietysti joku aygo tai yaris on edullisempia.
Kuka on puhunut mistään samankokoisista autoista tai varusteista? Yrität nyt vääntää jotain ihan omaa tarinaa. Toyota oli esimerkkinä siitä imho harmaasta massasta, autosta ilman identiteettiä.

Teslalla taas on ollut autoissaan selkeä oma muotokieli (pl meemiauto), mutta nyt uuden Y:n myötä menty selkeästi geneerisempään suuntaan.
 
Kuka on puhunut mistään samankokoisista autoista tai varusteista? Yrität nyt vääntää jotain ihan omaa tarinaa. Toyota oli esimerkkinä siitä imho harmaasta massasta, autosta ilman identiteettiä.

Teslalla taas on ollut autoissaan selkeä oma muotokieli (pl meemiauto), mutta nyt uuden Y:n myötä menty selkeästi geneerisempään suuntaan.
Kyllä toyotan ”tämä auto on tunteeton järkiostos” on ihan tarkoin harkittu identiteetti.
 
Kyllä toyotan ”tämä auto on tunteeton järkiostos” on ihan tarkoin harkittu identiteetti.
Mielikuva merkistä kyllä, mutta kun keskustellaan ulkopuolesta niin ulkoisesti muotokielessä ei ole mitään identiteettiä. Tyyli tuppaa vaihtua täysin mallivuosien välillä eikä yhtenäistä Toyotan muotokieltä ole. Yhtäläisyyksiä löytyy vain sattuman varaisesti samaan aikaan julkaistujen autojen kohdalla. Lisäksi autoissa on yksityiskohtia ja kulmia yhtä paljon kuin keskimäärin kymmenessä muussa autossa. Pointti olikin että Tesloissa tuo yhteinen muotokieli oli, mutta Y:n osalta tuo rikottiin. Kolmosen kohdalla toimittiin toisin.
 
Ihan puhtaasti tuo muotoilu on mennyt Kiina edellä. Sieltä tulee ihan identtistä autoa tällä hetkellä ulos.
 
Pointti olikin että Tesloissa tuo yhteinen muotokieli oli, mutta Y:n osalta tuo rikottiin. Kolmosen kohdalla toimittiin toisin.
Eikös se CT rikkonut tuon aikaisemmin ? Roskalava desing on aikamoinen outolintu ja kauhistus. Muuthan ovat edelleen ihan tunnistettavia Tesloja.

Ja samassa yhteydessä on pakko vetää omia sanoja menneisyydestä takaisin. Ovat vielä ihan hyvän/ OK näköisiä. Jos aikaisemmin pidin Tesloja hieman omituisen näköisinä, niin en enään., jotkut muut merkit ovat otaneet sen tittelin hyvin haltuun. Omituisen ja ruman palkinto menee kyllä nykyään ihan muualle kuin Teslalle.
 
Kerro nyt ihan reilusti suoraan mita autoja tassa taytyisi verrata?

Onko tama se suuri hintaero?
Corolla 35te
Tesla 41te

Summa summarum ehkä hitusen hienompi ulkoa, mutta nyt paljon geneerisemmän näköinen. Toyotassa ei haittaa, mutta Teslan hintaluokassa toivoisin autolla olla enemmän yhteistä muotokieltä.
Ei kai tämä voi olla näin vaikeaa? Missä olen puhunut mistään yksittäisten autojen vertailusta? Vertasin teslan koko mallistoa esim Toyotan mallistoon. Teslalla on ollut selkeä muotokieli pl meemiauto, mutta tuon uusimman faceliftin jälkeen heitettiin vanhat osat roskiin ja geneeristä tilalle.
 
Ei kai tämä voi olla näin vaikeaa? Missä olen puhunut mistään yksittäisten autojen vertailusta? Vertasin teslan koko mallistoa esim Toyotan mallistoon. Teslalla on ollut selkeä muotokieli pl meemiauto, mutta tuon uusimman faceliftin jälkeen heitettiin vanhat osat roskiin ja geneeristä tilalle.
Kyllä, Teslalla on ollut oma muotokieli mutta se on ollut erittäin ruma. Ei mitään syytä jättää päivittämättä. Uusi Y-paljon kivemman näköinen.
 
Kyllä, Teslalla on ollut oma muotokieli mutta se on ollut erittäin ruma. Ei mitään syytä jättää päivittämättä. Uusi Y-paljon kivemman näköinen.
Minusta kanssa uusi Y on onnistunut muotoilultaan. Livenä toki en ole tainnut sitä vielä nähdä edestä. Uusi Y siis aika isoksi möhkö autoksi silti ihan hyvän näköinen.

Riippuen sitten auton väristä uusi 3 on jotenkin vaan minusta hassu auton etuvalojen takia? Etuvalot on toki paremmat, kuin alkuperäisessä mallissa. Mutta joku vaan silti omaa silmää tökkii? Ehkä siis juuri valkoinen väri ja uudet etuvalot yhdessä?
 
Tuli aiemmin täällä ihmeteltyä auton pientä epävakautta niin se selvisi nelipyöräsuuntauksella joka meni takuuseen.

Toinen vika jossa harjattomassa konepesussa tulee muutamia pisaroita ikkunan välistä tupaan ei saatu korjattua, tai yrittivät tiivistää mutta ei ollut lopulta vaikutusta. En tuosta oikein jaksa valittaakaan kun tuntuu ihan hyväksyttävältä jos karmittomaan ikkunaan tykittää painepesurilla läheltä, niin kait se on vaan luonnonlait..

Mutta asiaan:
Onko jengillä tietoa miten vaikuttaa takuuseen jos teettäisi parannetun äänieristyksen? Vähän pelkään että takuut raukeaa, mutta kiva kuulla jos joku on selvitellyt.
Ei noillakaan ilmeisesti ihmeitä saa, kun jossain videossa saatiin huikeat 1db meteliä alas.. :D Toki kiva jos jollain jakaa omia kokemuksia, m3 highland liittyen.
 
Toinen vika jossa harjattomassa konepesussa tulee muutamia pisaroita ikkunan välistä tupaan ei saatu korjattua, tai yrittivät tiivistää mutta ei ollut lopulta vaikutusta.
'23 Y:ssä ei tule vettä sisään pesukoneessa yhtään. Mutta toisaalta tuli ekan vuoden ajan moottoritiellä sateella vettä takakontin tiivisteen väärälle puolelle. Korjaantui itsestään ennen kuin jaksoin alkaa valittaa.
Muuttokuormaa tuli joskus Y:llä kärrättyä, niin kun auton takaosa oli täynnä patjoja jne, niin melutaso oli selkeästi alempi. Eli möykkä tulee taka-akselin tienoilta, sinne mattoa kannattanee laittaa. Itsellä kohta takuut ohi, niin tulee varmaan laitettua. Takuuseen vaikutuksesta en tiedä..
Y toki eri kuin 3, mutta varmaan se melu on samaa sukua.
 
Viimeksi muokattu:
Raision liikkeen parkkipaikalle on alkanut kertyä aika paljon Tesloja. Ohi ajaessa näytti, että ainakin 4-5 uutta y:täkin pihassa, vanhoja malleja enemmän. Saas nähdä mihin suuntaan inventaari kehittyy, niilltä loppuu noista nurkista kohta tila.
 
Mielestäni juniper on kuvissa ja videoilla paljon paremman näköinen kuin mitä luonnossa. Ensimmäisiä kun tuli livenä vastaan niin oli vähän sellainen sekasikiöfiilis siitä keulan ja perän yhdistelmästä. Ihan kun kaksi eri autoa oltaisiin liimattu yhteen
 
Jännä keissi kävi oman HW3 takuuttoman kolmosen kanssa. Lakkasi muutama täysin satunnainen ominaisuus toimimatta, mm. sentry ei ollut käytettävissä (paitsi äänikomennolla) ja kuljettajaprofiileja ei päässyt vaihtamaan. Rattibootit ja service moden uudelleenasennus ei auttaneet, joten tikettiä sisään. Ongelmat taisivat alkaa 2025.14 päivityksen jälkeen.

Tesla huollosta tulikin pyyntöä laittaa videota ym. viasta ja tutkittiin logeja. Lopulta epäiltiin joidenkin tietokantojen menneen solmuun ja ehdotettiin tehdasasetusten palautusta, mikä korjasikin hienosti kaikki esiintyneet häiriöt. Vaikka toki "hauskaa" tällaisen softavian ilmestyminen autossa, niin oli kyllä positiivista että vikaan sai apua sovelluksen kautta eikä tuosta mitään laskuakaan tullut.
 
Rikki veikkaisin. Itse en radiota kuuntele, mutta isäni kuuntelee ja mielestäni ihan hyvin kuuluu esim Järviradio, jonka kuuluvuus meillä on vähän sijaintikohtaista.
 
Jännä keissi kävi oman HW3 takuuttoman kolmosen kanssa. Lakkasi muutama täysin satunnainen ominaisuus toimimatta, mm. sentry ei ollut käytettävissä (paitsi äänikomennolla) ja kuljettajaprofiileja ei päässyt vaihtamaan. Rattibootit ja service moden uudelleenasennus ei auttaneet, joten tikettiä sisään. Ongelmat taisivat alkaa 2025.14 päivityksen jälkeen.

Tesla huollosta tulikin pyyntöä laittaa videota ym. viasta ja tutkittiin logeja. Lopulta epäiltiin joidenkin tietokantojen menneen solmuun ja ehdotettiin tehdasasetusten palautusta, mikä korjasikin hienosti kaikki esiintyneet häiriöt. Vaikka toki "hauskaa" tällaisen softavian ilmestyminen autossa, niin oli kyllä positiivista että vikaan sai apua sovelluksen kautta eikä tuosta mitään laskuakaan tullut.
Tää on ihan ylivoimainen vrt. muihin merkkeihin. Muilla merkeillä vielä kamppaillaan langattomien OTA-päivitysten ongelmien parissa.
 
Tää on ihan ylivoimainen vrt. muihin merkkeihin. Muilla merkeillä vielä kamppaillaan langattomien OTA-päivitysten ongelmien parissa.

Ai eli kun OTA päivitys rikkoi auton ja se sitten läheteltiin videoita huoltoon ja kaivettiin logeja ja lopulta vedettiin auto tehdasresettiin jotta saatiin OTA päivityksen aiheuttama vika korjattua niin se on merkki Teslan ylivoimaisuudesta? Joku voisi sanoa juuri päinvastaista.
 
Ai eli kun OTA päivitys rikkoi auton ja se sitten läheteltiin videoita huoltoon ja kaivettiin logeja ja lopulta vedettiin auto tehdasresettiin jotta saatiin OTA päivityksen aiheuttama vika korjattua niin se on merkki Teslan ylivoimaisuudesta? Joku voisi sanoa juuri päinvastaista.
Joo enemmän kallistuisin tähän kommenttiin, mutta enpä silti ole muiden merkkihuoltojen harrastaneen vikadiagnoosia tässä mittakaavassa maksutta.

Omalta osaltani pääasia, että tuli kuntoon ilman huoltokäyntiä. Lisää kyllä samalla halua jättää asentamatta päivityksiä heti niiden tultua ellei mukana tule jotain aivan välttämätöntä uutta ja hienoa.
 
Menty ilman suurempia hikkoja tavallisella päivitystahdilla, ei "etulinjan betatestaaja" aktivoituna.
 
Joo enemmän kallistuisin tähän kommenttiin, mutta enpä silti ole muiden merkkihuoltojen harrastaneen vikadiagnoosia tässä mittakaavassa maksutta.

Omalta osaltani pääasia, että tuli kuntoon ilman huoltokäyntiä. Lisää kyllä samalla halua jättää asentamatta päivityksiä heti niiden tultua ellei mukana tule jotain aivan välttämätöntä uutta ja hienoa.
Tais olla kavereilla etiäinen, että itse paskoivat auton. Muillakin merkeillä varmasti diagnoosia tekevät maksutta, jos heistä löytyy lopulta syy. Muuten tulee lasku perään.

Teslan radio, onko se huono ja rikki? Eli ei löydä kuin satunnaisia kanavia ”listalle”. Tajuuden manuaalisesti syöttämällä kuitenkin kuuluu. Onko normaalia?
Jos et sattumalta asu maakuopassa ja ongelma jatkuu riippumatta ajopaikasta, niin rikkihän se varmaan jotenkin on. Oman vanhan romun radio teki samaa, kun sieltä oli joku komponentti porsinut. Manuaalisesti kohdalleen pistettynä ei kovin hyvin kuullut, että signaalissa oli kuitenkin vikaa. Koska toisaalta voi olla isojakin alueita, joissa kuuluvuus on paljon heikompi, niin kannattaa varmistaa toisen auton kanssa tai muuten vaan ajelemalla. Esim. 1-tiellä Lohjan kohdilla vain voimakkaimmat asemat kuuluvat.
 
2025.14 tulee aika tiuhaan tahtiin uutta versiota joka lienee kertovan, että aika bugisena pistetty ulos. Nyt jaossa 14.7 versio.
 
Just tuli tänää 14.6. Liekö tulee nopsaa tuo 7. X:ssä ollut puhetta että autopilottiin olisi euroopassa tullut parannuksia näissä versioissa siihen miten nätisti se ajelee. Pitää koittaa testailla.
 
Millä konstilla olette saaneet varausmaksun pois teslalta? CT:n perusin jo aiemmin ja nyt taas muistin. Tulee vain sähköpostiin: " Palautusta ei voitu käsitellä."
 
Ehkä soittaisin vaikka johonkin.

Teslan tapauksessa tämä ei taida olla vaihtoehtona vaan pitää tilata äppistä huoltopyyntö omalle lompakolle tjsp jotta saa eteenpäin.

Mutta mietinpä tässä että oliko CT:t ennakkomynnissä Suomessakin ja mitäköhän kuluttajansuojalakia sovelletaan jos pitää alkaa riitelemään? Toki jos ihan Suomen sivuilta sai ennakkotilata niin fine mutta jos on mennyt jenkkisivustolta tilaamaan niin taitaa olla suomalaiset tahot aika hampaattomia?
 
Ai eli kun OTA päivitys rikkoi auton ja se sitten läheteltiin videoita huoltoon ja kaivettiin logeja ja lopulta vedettiin auto tehdasresettiin jotta saatiin OTA päivityksen aiheuttama vika korjattua niin se on merkki Teslan ylivoimaisuudesta? Joku voisi sanoa juuri päinvastaista.
Mulla VAG konsernin ajokissa OTA-päivitys rikkoi auton ja lähetettiin lavetilla merkkihuoltoon, missä makoili kuukauden päivät. Tesloilla ikinä ei ensimmäistäkään ongelmaa ole päivitysten suhteen ollut.
 
Mulla VAG konsernin ajokissa OTA-päivitys rikkoi auton ja lähetettiin lavetilla merkkihuoltoon, missä makoili kuukauden päivät. Tesloilla ikinä ei ensimmäistäkään ongelmaa ole päivitysten suhteen ollut.
Ei Teslan päivityksen yleisesti aina riko tai aiheuta vikoja mutta bugeja kyllä löytyy. Joista tulee joko ominaisuuksia tai ne korjataan.

Viimeaikoina esim. auto ei ole mennyt nukkumaan koska tietoliikenne jää päälle, joka kuluttaa akkua. Sen lisäksi autosta poistuessa/lukituksen jälkeen jää radio soimaa.

Kun seuraavaksi tulee teksti, että ei koske minua. Niin näin se meneekin softassa. Kaikkia nämä ongelmat eivät aina riivaa mutta toisia kyllä. Vaikka Tesla reagoi asioihin niin mitä kautta käyttäjä saa palautetta Teslan suuntaan antaa? Tiketti jossa ehkä tulee lasku että vaihdetaan osaa kun ei huolto tiedä asian olevan softavika.

Sitten muihin uutisiin. Ensi kuussa Austinissa alkaa Teslan Robotaksi-palvelu. Tämä siirrettiin kuun loppuun. Aikaisemmin piti alkaa kuun alussa, sitten keskivaiheilla. Nyt lopussa.

- Aluksi 10 nykyistä Model Y autoa. Ei tullut uutta luvattua Cybercabia.
- Hyvin rajatut alueet eli geofence mitä ei Muskin mukaan ei koskaan tulisi.
- Käyttää FSD Unsupervised testisoftaa.
- Ei kuskia mutta paljon teleoperaattoreita.
- Rajatut käyttäjät.
- Toteutus skaalautuvuus tuhansiin autoihin kuukausissa.


Tesla ei ole vastannut NTHSAlle turvallisuuus jne. kysymyksiin mutta silti saanut pitää ”luvan” aloittaa palvelu vaikka muiden toimijoiden osalta asia ovat menneet erilailla.

Lisäksi nostetttu esiin, että FSDn lisensoinista ollaan kiinnostuneita vaikka tästä ei ole hetkeen tai ilmeisesti pariin vuoteen kukaan kiinnostunut.
 
Oliko tähän jokin syy miksi mies ei saannut autoaaan ? Valmistuskapasiteetista se tuskin oli kiinni , jos olen oiken tulkinnut tilannetta.
 
Raision liikkeen parkkipaikalle on alkanut kertyä aika paljon Tesloja. Ohi ajaessa näytti, että ainakin 4-5 uutta y:täkin pihassa, vanhoja malleja enemmän. Saas nähdä mihin suuntaan inventaari kehittyy, niilltä loppuu noista nurkista kohta tila.
Miettisin ihan samaa kun ajoin ohi, ihan hitosti Tesloja!

Siitä pari km on kulahtaneessa lasipalatsissa Veho ja pihalla näkys vaan muutama mersu. Hiljaista. Vanha saksalainen taloudellisen menestyksen ja vanhan rahan symboli vaihtunut Teslaan.
 
Ehkä soittaisin vaikka johonkin.
Muskille ehkäpä?

Nyt se Vesa Keskinen oli kaiketi saanut rahansa takaisin, mutta aika kovan väännön jälkeen. Asiasta ainakin Ilta-Sanomissa: Vesa Keskinen väänsi Teslan kanssa kuukausikaupalla – nyt tapahtui käänne

Huoh. Kuulostaa aika työläältä. Taidan ruksailla kkv:lle jonkun valituksen vaikka en tiedä kuuluisiko edes. Ehkä nopeuttaa vs. alkaa teslaa pommittamaan sähköpostilla.
 
Tesla on aiemmin päättänyt olla noudattamatta kuluttajariitalautakunnan suosituksia, joiden mukaan takuuajan jälkeen hajonneet lämpöpumput pitäisi korjata virhevastuuseen. Tesla ei tullut asiassa vastaan millään tavalla, ja asiasta nostettiin kanteita.

Nyt näitä kanteita hoitanut juristi kertoi Facebookissa, että kanteet onkin soviteltu. Varsin harmillista, että kuluttajan täytyy turvautua lakiapuun ja että tästä asiasta ei vieläkään saatu oikeuden ratkaisua.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 119
Viestejä
4 789 437
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom