Ongelma vuoden 2016 facelift Model S:sä. Auto ostettu joulukuussa ja myyjäkin saatu myös kiinni, eli olen saanut ilmoitettua asiasta. Olen ymmärtänyt että jonkinlainen 6kk virhevastuu olisi myyjällä. Toki jo vanha alle 240tkm ajettu auto. Eli vaikka vika saataisiin korjattua, niin vain osan maksaisi autoliike (jos hyvin menee) ja joku osa laskusta taas minulle.
Luulin/epäilin siis, että ilmastoinnin kompressori ei pyöri ollenkaan. Eilen illalla purin sen etutavaratilan pois (oli helppo) ja kompura kyllä pyörii täysin normaalisti. Siis ainakin äänen perusteella.
Tuossahan siis sisäpuhaltimen säätöalue on 1-8. Mutta sitten sisäkierto päällä saa lisää tehoa, eli vielä 9-11.
Eli Model S ja jäähdyttääköhän ilmastointi myös akkua? Mitä niitä jotain putkia kokeilin, niin oikein mikään putki ei ollut kunnolla kylmä. Onko siis jollain fiksulla tästä mitään tietoa, että miten tuo ilmastointi kuuluisi toimia?
130km/h kun ajeltiin ja menin pikalaturille, niin äänen perusteella jäähdytti kyllä akkua. Prosentit taisi mennä noin 18 -> 80%. Mutta onkohan akun jäähdytys sitten kokonaan erillinen juttu?
Jos siis kompura toimii normaalisti, niin voisiko olla jotain "venttiileitä"? Ja siellä siis joku rikki oleva osa?
Esim motonetissä ilmastoinnin kompressori olisi 1300€. Mutta kompura voi olla ehjä ja vika muualla?
Ilmastointilaitteen kompressori asennustarvikkeilla. Tuotteen pakkauksessa tulee mukana kaikki tiivisteet ja tarvikkeet onnistuneen asennustyön takaamiseksi
www.motonet.fi
Kylmäaineen vuotoa ei ainakaan pitäisi olla. Tässä joku päivä sitten oli täyttö. Mutta taisi puuttua vain noin 100g kylmäainetta. Ilmeisesti oli niin pieni vajaus, että se ei pitäisi vaikuttaa mitään?