Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kysynkö tyhmiä jos kysyn, että miksi se tesla nappi ei ole autossa luukun alla ? Miksi se on kaapeliin sijoitettu ?Tesla napilla kaapelin päästä (jos on) tai apin (tai näytön) kautta jos ei.
Eikö se aukaise myös luukun?Kysynkö tyhmiä jos kysyn, että miksi se tesla nappi ei ole autossa luukun alla ? Miksi se on kaapeliin sijoitettu ?
Teslahan osa avata sen takaluukunkin jos seisoo auton takana. Miksi ei voi vain seista latausluukun edessä niin se vaan vapauttaisi kaapelin / avaisi latausluukun ?
Nii siis saiko nyt mitään lukuja kattoa ollenkaan? Jos sai, niin mitä ne nyt sit olikaan?No tuijotellaanhan taas kuukausia! Nyt kesäkuussa alkaa porukka saamaan niitä takavetoja hiljalleen. Tässä kohtaa kesäkuuta Tesla on jo mennyt Volkkarista ohi. Saa nähä kummin päin tässä kuussa menee. Hyvä se kakkospaikkakin on kokonaismyynneissä.![]()
Seisotko useinkin siinä vieressä tekemättä mitään kun auto lataa vai on parkissa?jos ei haluta lopettaa lataamista??
Seisotko useinkin siinä vieressä tekemättä mitään kun auto lataa vai on parkissa?
Menisi sitten taas lukkoon kun poistuu vierestä.Eihän se lopeta latausta, vain vapautaisi kaapelin. Ei tarvitsisi teslanappia hivellä. Ylipäätään miksi kaapelin tarvittisi ola lukittu jos hyörii ylipäätään avaimet taskussa auton ympärillä.
Kyllä se lataa vaikka ei lukkoon menisi.Olen ollu siinä käsityksessä että ladata ei saa jos töpseli ei ole lukittuna. siksi tuo olis ongelma että se aukeis automaattisesti vieressä seistessä.
Varoitusten saattelemana ja se lienee jonkinlainen vikatila. Luukussa/lukossa on sen verran usein ongelmaa ollut ainakin itsellä. Kovemman tehon lataus ei varmaan edes onnistuisi?Kyllä se lataa vaikka ei lukkoon menisi.
Kokemusta vain AC latauksesta.Varoitusten saattelemana ja se lienee jonkinlainen vikatila. Luukussa/lukossa on sen verran usein ongelmaa ollut ainakin itsellä. Kovemman tehon lataus ei varmaan edes onnistuisi?
Mutta joo, olisihan tuohon hyviä ratkaisuja, lähtien ihan siitä että voisi valita lukon avautuvan automaattisesti sitten kun lataus on valmis.
Kysynkö tyhmiä jos kysyn, että miksi se tesla nappi ei ole autossa luukun alla ? Miksi se on kaapeliin sijoitettu ?
Se piste löytyy varmaan kun käyt selaamassa asetukset läpi, sieltä poistunee?Uuden softan myötä kun johonkin juttuun tulee uusia asioita niin ne näkyvät sitten sinisenä pisteenä sen ominaisuuden kohdalla ja piste katoaa kun ominaisuuden avaa tms.
Mutta miten nyt kun tuolle kuvakkeelle jolla voi tallentaa ajossa videota on tullut jotain uutta? Siinä siis alla sininen piste, mutta kuvakkeesta painamalla ei tapahdu muuta kun etta auto alkaa tallentamaan, joten pistettä ei saa mitenkään pois? Eihän tuo nyt sinänsä haittaa, mutta jotenkin häiritsee tuo sininen piste tuossa turhan takia.
Kysynkö tyhmiä jos kysyn, että miksi se tesla nappi ei ole autossa luukun alla ? Miksi se on kaapeliin sijoitettu ?
Vikataajuus lienee jotain 10-20 %, kun noista on ollut fb:ssä lukuisia kyselyitä. Ei ne kaikki hajoa. Softalla noihin on varmasti tehty kaikenlaista korjausta, mutta kyllähän se hajoamisriski on ja lämpöpumpullisen kanssa vaan hyväksyttävä jos sellaisen ostaa.Teslan ostaminen alkaa olemaan lähellä, Model Y rwd vm.23. Vuoden kilometrit vielä ja sitten tulisi todennäköisesti 80tkm täyteen. Nuo alustan osat ja niiden vaihdot on helppo tiedostaa tulevaksi, mutta tuo lämpöpumppu mietityttää. Oon tuota yrittänyt opiskella ja todella epämääräistä kuinka yleistä tuo oikeasti on, vai meneekö tuo kaikilla viimeistään 120tkm. Kerran vielä ymmärtäisikin mutta voinee mennä useastikin. Eikä mitään selkeää kaavaa miten tuota voi ennaltaehkäistä. Onko heittää neuvoja?
Teslaan 12 V minikompressori: onko kokemuksia ja mitä suosittelette?
Voisiko tuota Xiaomia käyttää samalla kun sitä lataa/riittääkö virta usb johdon kautta? Itselläni siis kanssa tuollainen xiaomi ja olen lähinnä pyörän ja lastenrattaiden renkaita täytellyt enkä auton renkaita.Teslaan 12 V minikompressori: onko kokemuksia ja mitä suosittelette?
Ollut joskus sellainen Motonetin Osramia vastaava pyöreä, digit. mittarilla, mutta hajosi reilu 2 v. käytön jälkeen ja käytetty vaan keväisin ja syksyisin.
Saako Teslan 12 V akusta ottaa normisti virtaa minikompuralle, vai onko jotakin rajoitteita?
Akkukäyttöinen Xiaomi löytyy ja se on ollut hyvä, mutta akku ei riittäne ku max. 1 renkaan täyttöön 2,9 Bar:Iin, jos on vaikka rengasrikko. Jos ei olekaan täydessä latingissa.
Mulla hajosi vasta 2 kpl renkaita kerralla tietyömaan vuoksi, niin olis ollu akkukäyttösellä pulassaOnneksi pääsin just huoltoasemalle.
Itselläni on kohta 100tkm ajettu -23 MYLR ja ei mitään vikaa pumpussa. Joillain on vikaa ja joillain ei. Mahdollisuus hajoamiseen on, mutta tuskin kukaan tietää tarkalleen kuinka suuri.Teslan ostaminen alkaa olemaan lähellä, Model Y rwd vm.23. Vuoden kilometrit vielä ja sitten tulisi todennäköisesti 80tkm täyteen. Nuo alustan osat ja niiden vaihdot on helppo tiedostaa tulevaksi, mutta tuo lämpöpumppu mietityttää. Oon tuota yrittänyt opiskella ja todella epämääräistä kuinka yleistä tuo oikeasti on, vai meneekö tuo kaikilla viimeistään 120tkm. Kerran vielä ymmärtäisikin mutta voinee mennä useastikin. Eikä mitään selkeää kaavaa miten tuota voi ennaltaehkäistä. Onko heittää neuvoja?
Mikä auto kyseessä?Pitäisikö tuolla vakkarin nopeusrajoitus/nykyinen nopeus olla jotain vaikutusta siihen ettei auto revi näitä 70km/h keskellä motaria asetuksia yllättäen? Vai onko pelkkä vakkarikin nykyään käyttökelvoton?
Aina ollut tuommoinen.Pitäisikö tuolla vakkarin nopeusrajoitus/nykyinen nopeus olla jotain vaikutusta siihen ettei auto revi näitä 70km/h keskellä motaria asetuksia yllättäen? Vai onko pelkkä vakkarikin nykyään käyttökelvoton?
Eikös adaptiivinen vakkari aja sitä nopeutta joka on asetettu?Nuo satunnaiset hidastukset on kyllä vittujen vittu kun ajelet ajatuksissas tutulla väylällä vakkari päällä ja yhtäkkiä laskee ~20-30km/h ilman syytä.
Sen olen huomannut että joko kartassa oleva tien mutka tai jyrkkä ratin kääntökulma hidastaa vauhtia hieman (että pysyisi tiellä).Ajaa, kunnes tulee syystä X se mystinen hiljennämpä tässä nopeuttani ilman mitään selkeää syytä.
Joku "äly" kumoaa sen tyhmän adaptiivisen vakionopeudensäätimen älyn, että hidastaa vasta kun edessä on 'jotain.'
Eli jos oikein ymmärsin, niin mallista riippuen anturit (kamerat) tekee häröhavaintoja tietyissä kohteissa tai satunnaisesti toisissa. Lisäksi karttadatan perusteella hiljennetään "oikeaan" tilannenopeuteen.Sen olen huomannut että joko kartassa oleva tien mutka tai jyrkkä ratin kääntökulma hidastaa vauhtia hieman (että pysyisi tiellä).
Myös autossa olevat säädöt vaikuttaa. Esim tuo 2016 on minusta aika hyvin säädettävissä, että ei turhaan "jarruttele".
Jaa en osaa sanoa, pitää melkein tarkistaa tuo jänniteasia.Riippuu onko Teslassasi 12V vai 16V pienjännitejärjestelmä. Sanoisin, että paikkapullo tai kaks konttiin riittäis, tuo oli aika harvinainen tapahtuma mikä sulle kävi.
Joo aika harvinaista kyllä. Eka kerta meni kaks kumia laakista. Aiemmin vain yksi puhjennut useampi vuosi sitten.
Toki vakuutusyhtiön piikkiin voi hinurin tilata, mutta jos sattuu olemaan jossaki syrjäseuduilla, niin saattaa mennä useampi tunti, että saa apua. Olis hyvä olla omavarainen gummiasiassa![]()
En tiedä voiko. Latausaika vajaa 3 tuntia täyteen.Voisiko tuota Xiaomia käyttää samalla kun sitä lataa/riittääkö virta usb johdon kautta? Itselläni siis kanssa tuollainen xiaomi ja olen lähinnä pyörän ja lastenrattaiden renkaita täytellyt enkä auton renkaita.
Mulla on tubeless-paikat ja rengasavain mukana. Kevyt 1,5 tn saksitunkki hommattu ja pitäs vielä se kompura löytääPaikkapullot mukaan, ei kai ne rengasliikkeistä sanomista enempää hermostu, liikkeen lisäpesu vaiva vs se vaiva että turata jossain pysäkillä kompuran kanssa vähän väliä että pääsee rengasliikkeeseen saati pilaa se vanne ja kumi lopullisesti.
Jos renkaita mennyt ennenkin, niin ilmeisesti jollain raksa-alalla, työmailla ja tai raksaheppujen tukkurien pihoissa. En ole muilla kuullut renkaita tyhjenevän, jos ei ilkivaltaa.
Tietenkin jos riskitaso iso, pitkä matka/aika liikkeeseen, niin yksi vararengas voi houkuttaa, kahta tuskin mukana haluaa arjessa kantaa.
Joo, jos akulta sais laitettua 12V-ulostulon frunkiin juuri minikompuraa varten. Voihan sitä liitäntää käyttää myös muuhunkin tarvittaessa, vaikka kylmälaukkuun.Xiaomi hajosi itseltä myös jonkin aikaa takuun jälkeen. Kai teslasta jostain saa virtaa (12v liitin tai adapterilla normiliittimestä) normi autokompuraan. Tuntunut olevan toki osassa se liitin ärsyttävän tiukasti venttiiliin kiinni ottava ja irroitettaessa ehtii ilmaakin tulla ulos. Bilteman halpikset olleet kaikki ihan ok (saisi olla ruuvattava niin heppoisempikin toimii kun pikaliittimissä on toteutus aika kirjavaa).
Jos pitäisi johonkin akkuun kiinnitella virran takia niin samalla vaivalla ostaa sitten jokin Boschin suht siron ja edullisen akkuvempeleen.
Mikä tuon Teslan 16v järjestelmän jännitteen vaihteluväli on? No 16v sinänsä jo osalle 12v autoille tarkoitetuista liikaa, ja voi olla 12/24 laitteille hankala, jos hyväksytty inputti ei ole tyyliin 10v-30v, Paljonko noita 16v liitäntöjä saa kuormittaa. 14-30v D-> 13,8v DC/DC muuntimelle kompura ei ehkä ihan paras kaveri, jos halpaa etsii. Tai no jos ihan jännitteen alennin, missä jotain diodeja muutama sarjaan.Joo, jos akulta sais laitettua 12V-ulostulon frunkiin juuri minikompuraa varten. Voihan sitä liitäntää käyttää myös muuhunkin tarvittaessa, vaikka kylmälaukkuun.
Kyllä tuo teslan vakkari on vasemmalla kädellä koodattu purkka-viritys jonka saisi kyllä toimivaksi kun vaan antaisivat auton tehdä kaikki käyttäytymiseen vaikuttavat päätökset sen avulla mitä kamerat näkee, eikä ottaa _mitään_ päätöksiin vaikuttavaa dataa mistään karttadatasta.Eli jos oikein ymmärsin, niin mallista riippuen anturit (kamerat) tekee häröhavaintoja tietyissä kohteissa tai satunnaisesti toisissa. Lisäksi karttadatan perusteella hiljennetään "oikeaan" tilannenopeuteen.
Anturinpuolen osalta ymmärettävää että jos käyttää kunnon turvaväliä niin kaikenlaista häröä voi välillä syntyä. Oikea tilanne nopeus on toki hyvä juttu, jos oikessa paikoissa, eikä suoraa samaa kaistaa motarilla yksinään ajellessa, vaikka liityntä(kiihdytys)kaistaa vierellä olisi, se menee jo vaaralliseksi jos sellaisessa muuttaa nopeutta voimakkaasti.
Ei se paikkausvaahto haittaa, vaikka jotkut siitä "kiroavat"/valittavat.Rengasliikkeet ei ole paikkapulloista mielissään, ku sotkee kuulema aika huolella vanteet.
Joo aika harvinaista kyllä. Eka kerta meni kaks kumia laakista. Aiemmin vain yksi puhjennut useampi vuosi sitten.
Toki vakuutusyhtiön piikkiin voi hinurin tilata, mutta jos sattuu olemaan jossaki syrjäseuduilla, niin saattaa mennä useampi tunti, että saa apua. Olis hyvä olla omavarainen gummiasiassa![]()
Jos löytyy jostain läheltä huoltamo, niin siellä voisi käyttää kompressoria ja tarkistaa paineet?Eikö se paikkapulloki tarvi kaveriksi vehkeen, jolla saa ilmaa renkaaseen?
Edit. Eikö se paikkapulloki tarvi kaveriksi vehkeen, jolla saa ilmaa renkaaseen?
Joo, mieki sain ajeltua 2 km huoltamolle rengasrikon jälkeen. Jos sattuu olemaan keskellä ei mitään, niin silloin olis hyvä olla kompura omasta takaaEi se paikkausvaahto haittaa, vaikka jotkut siitä "kiroavat"/valittavat.
Jos löytyy jostain läheltä huoltamo, niin siellä voisi käyttää kompressoria ja tarkistaa paineet?