Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Onko kokemuksia viime aikoina suomi-teslalla autoilusta ulkomailla? Pientä euroopanreissua tuli ajettua, niin ainakin Ruotsissa pätki auton netti aika paljon. Tuskin Ruotsissa pääteillä nyt niin huono nettipeitto on. Spotify (maksullinen connectivity käytössä) tökki erityisen paljon, biisin vaihto saattoi kestää 30 sek ja välillä jäi vaan kesken biisin junnaamaan. Navigaattorikin heitti välillä offline-tilaan. Voisikohan noissa olla joku 100kbps roaming muualla kuin auton myyntimaassa. Tosin oma Elisan kännykkäliittymäkin toimi ajoittain luvattoman huonosti joissakin paikoissa.
(aika hanurista osin Teslan kartat kyllä, puuttui mm. etelä-ruotsista koko nykyinen E22 tie kymmenien kilometrien matkallta paristakin eri kohtaa - peltoja pitkin mentiin sataa auton mielestä).
Superchargerit toimivat hyvin, tosin melkein joka kentällä oli 1-2 risaa pönttöä - toki yleensä lukee ruudulla ne risojen numerot. Iso plussa kyllä tuo latausverkko nin ei tarvitse ihmetellä. Jotain hotellien tms hidaslatauksia ja appejä/maksuja kokeilin huonolla menestyksellä. Erroria äpistä tai laturista. Hermo olisi mennyt noiden varassa.
Ei reissaamisesta, mutta mulla on pätkiny netti nyt pari päivää, en ole ennen huomannut tämmöistä. Nimenomaan biisit ei meinaa lähteä soimaan. En ole tehnyt rattiboottia, pitänee ehkä kokeilla.

Ei reissaamisesta, mutta mulla on pätkiny netti nyt pari päivää, en ole ennen huomannut tämmöistä. Nimenomaan biisit ei meinaa lähteä soimaan. En ole tehnyt rattiboottia, pitänee ehkä kokeilla.
Sama homma, tosin olen kyllä ollut viime viikot todella äärimmäisessä korvessa, joten olen laittanut sen piikkiin.

Se olisi sitten Q2 alkanut ja Teslalla on siis uusi halpa-malli jo tuotannossa. Mitään vuotoja ei ole ollut, joten täytynee olettaa tuon olevan vain halpuutettu Model 3 tai sitten joku yksittäinen koe-erä uudesta pienemmästä mallista, ihan mielenkiinnolla odotetaan kuukauden lopun tulosjulkistusta ja mitä siellä asiasta mainitsevat.

Se olisi sitten Q2 alkanut ja Teslalla on siis uusi halpa-malli jo tuotannossa. Mitään vuotoja ei ole ollut, joten täytynee olettaa tuon olevan vain halpuutettu Model 3 tai sitten joku yksittäinen koe-erä uudesta pienemmästä mallista, ihan mielenkiinnolla odotetaan kuukauden lopun tulosjulkistusta ja mitä siellä asiasta mainitsevat.
Ite luulen että sillä ei oo niin väliä itse asiakkaalle, että onko se pienennetty nykymalli vai täysin uusi alusta. Jos hinnasta saadaan 5ke pois, siinä on sama teknologia kuin nykyisissä ja se on pienempi, se löytänee ostajia. Se, että kuinka pienillä muutoksilla saadaan 5ke pois, on mysteeri. Riittääkö pienemmän korin myötä vähempi materiaalia, pienempi akku, halvemmat matskut sisällä, peltikatto, vähemmät kajarit, manuaalikontti, ledit sisältä pois, ei HEPA-filtteria, ei takanäyttöä, pienemmät vanteet tjs. siihen. Y:n pohjalta tuon on varmaan oltava, että saadaan jonkinlaista hatcback säilytystilaa taakse.

Ite luulen että sillä ei oo niin väliä itse asiakkaalle, että onko se pienennetty nykymalli vai täysin uusi alusta. Jos hinnasta saadaan 5ke pois, siinä on sama teknologia kuin nykyisissä ja se on pienempi, se löytänee ostajia. Se, että kuinka pienillä muutoksilla saadaan 5ke pois, on mysteeri. Riittääkö pienemmän korin myötä vähempi materiaalia, pienempi akku, halvemmat matskut sisällä, peltikatto, vähemmät kajarit, manuaalikontti, ledit sisältä pois, ei HEPA-filtteria, ei takanäyttöä, pienemmät vanteet tjs. siihen. Y:n pohjalta tuon on varmaan oltava, että saadaan jonkinlaista hatcback säilytystilaa taakse.

Teslalle, jos haluaa nykymallaiseta pitää hintaa, niin tarvitaan riittävä ero halvempiin, ettei ne se kalliipien mallien hintoja.
Siinä tapauksessa markkinasta riippuen halppiksen ehkä pitää erottua ulkonäöltä, "värityksellä" voi saada näkyvää eroa. Ohjelmistolla voidaan pudottaa ominaisuuksia, ja jättää kokoonpanossa komponenteja pois, onko komponenttien pois jättämisessä järkeä, jos se vitosin komponentti asennetaan joka tapauksessa, niin se voidaan myydä asiakkaalle myöhemmin palveluna tai kertamaksuna. Ja jos voimalinja sama, niin vakiona corolla tasoa, ja sitten palveluna tehoja.

Joskus akkukapasiteetti ole se millä isosti pysty vaikuttaan kustannuksiin, siinä voisi olla tekiä millä tehdä rautapohjaista eroa kalliimpiin, millä myös säästää kutannuksia.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 973
Jäsenet
78 187
Uusin jäsen
Hankkis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom