Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Sinänsä Vehon myymä Smart on myös lähes kokonaan kiinalainen..

Tarkoitatko fyysistä autoa vai yritystä?

Smartin omistaa puoliksi mersu ja geely.

Mersun emoyhtiö Daimler AG(nyttemmin mersu group) omistuksesta on näköjään jonkin verran kiinalaisilla muilla tahoilla.

Geelyhän tuo autona on suurelti toki.

Samalta valmistajalta löytyy, mutta eivät suostuneet myymään ennen kuin saavat uuden version tehtyä markkinoille, oli kuulemma asiakkaat saaneet rikki. Teslan oman ohjeen mukaan pitäisi vähällä voimalla irrota, mutta tuskin jos on muutaman vuoden suolakylvyssä olleet, mullakin pamahti m12 12.9 pultti poikki (toki oikea ainevahvuus olisi ollu 14)… Ei tullut mieleenkään laittaa loctiteä kaveriksi uusien puslien kanssa, kuten tehtaan ohje kertoo.

Mutta tälläselle penninvenyttäjille suosittelen ottamaan koko navan irti, ja prässillä tekee vaihdoin, itsellä oli alapuslassa vähän klappia, mitä inssi ei ollut huomannut. Irti ollessa tuonkin saa vaihdettua.
Mulla on tuo Lincosin työkalu (Rear Steering Knuckle Bushing Puller for Tesla Model 3 and Model Y W0747 | Lincos) ja olen vuokrannut sitä parille yksityishenkilölle. Kummallakin on onnistunut tuolla työkalulla vaihto, mutta laakereita on mennyt rikki työn lomassa. Nuo holkit tuskin menevät miksikään, joten vaikkapa trapetsikierretangolla tuosta saa varmasti kestävän.

Mistä kuulit, että uusi versio olisi tulossa?

Yksi huomionarvoinen seikka on, että aika helposti sitä puslaa alkaa työntämään väärään suuntaan ja eihän se silloin mihinkään liiku. Kyllä kai tuolle navalle voisi hieman lämpöäkin tarjota, jolloin alumiininen napa laajenee enemmän kuin oletettavasti teräksestä tehty puslan ulkokehä. Helpottaa sekä poistoa että asennusta.

Mulla on tuo Lincosin työkalu (Rear Steering Knuckle Bushing Puller for Tesla Model 3 and Model Y W0747 | Lincos) ja olen vuokrannut sitä parille yksityishenkilölle. Kummallakin on onnistunut tuolla työkalulla vaihto, mutta laakereita on mennyt rikki työn lomassa. Nuo holkit tuskin menevät miksikään, joten vaikkapa trapetsikierretangolla tuosta saa varmasti kestävän.

Mistä kuulit, että uusi versio olisi tulossa?

Yksi huomionarvoinen seikka on, että aika helposti sitä puslaa alkaa työntämään väärään suuntaan ja eihän se silloin mihinkään liiku. Kyllä kai tuolle navalle voisi hieman lämpöäkin tarjota, jolloin alumiininen napa laajenee enemmän kuin oletettavasti teräksestä tehty puslan ulkokehä. Helpottaa sekä poistoa että asennusta.

En tiedä onko sama, mutta tämä on puolalaistoimittajan WAR 747, edustajana profiauto. No mallinimi ainakin täsmää.

IMG_4614.jpeg
Mun mielestä tuossa puslassa oli ulkokehäkin alumiinia, mersuista joskus vastaavan teräksisen puslan ulkokehän on saanut vasta hitsaamalla sisäpuolelle ja odottamalla jäähtymistä.

En tiedä onko sama, mutta tämä on puolalaistoimittajan WAR 747, edustajana profiauto. No mallinimi ainakin täsmää.

IMG_4614.jpeg
Mun mielestä tuossa puslassa oli ulkokehäkin alumiinia, mersuista joskus vastaavan teräksisen puslan ulkokehän on saanut vasta hitsaamalla sisäpuolelle ja odottamalla jäähtymistä.
Enpä olekaan aiemmin nähnyt, että olisi vinoja vastinpintoja myös. Samalta työkalulta kuitenkin vaikuttaa.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 696
Jäsenet
78 295
Uusin jäsen
Aapo2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom