- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 2 060
Ei oikein eri korkuisia ja muotoisia autoja voi verrata kameran likaantumisen osalta.Eikös se kameratekniikka ole sama kuin Highlandissa? Ne ovat kyllä nähneet jo reilusti huonoja kelejä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Ei oikein eri korkuisia ja muotoisia autoja voi verrata kameran likaantumisen osalta.Eikös se kameratekniikka ole sama kuin Highlandissa? Ne ovat kyllä nähneet jo reilusti huonoja kelejä.
Eikös se kameratekniikka ole sama kuin Highlandissa? Ne ovat kyllä nähneet jo reilusti huonoja kelejä.
Riippuu paikallisista säännöistä ja softan toimivuudesta.
Kaliforniassa on operaattori kuskin paikalla valmiina ottamaan auton hallintaan. Sama tapaus kuin ajaisit omaa autoa fsd:lla, kuski/operaattori vastuussa.
Austinissa operaattori on pelkääjän paikalla(ei kuskina) varmistamassa, että jos auto yrittää pöljäillä niin pelkääjän paikalta painetaan abort.
Teslan takseiksi muutetuissa autoissa on extra modeemit+nettikaista joiden avulla autoa voidaan etäoperoida tarpeen vaatiessa(saadaan live 360 kuva siirrettyä intiaan ihmiselle tms.). Varmaan jossain kohtaa kun sekä softa paranee, että luvat heltiävät niin autot ajavat ilman operaattoria. Etäoperaattori hanskaa jos tulee perätila mitä auto itse ei osaa. Kauanko tähän etäoperaattorivaiheeseen pääsemiseen menee, ehkä joskus, ehkä joissain maissa ei koskaan.
Austinissa operaattori on pelkääjän paikalla(ei kuskina) varmistamassa, että jos auto yrittää pöljäillä niin pelkääjän paikalta painetaan abort.
Austinissa sallitaan tuo että istuu pelkääjän puolella. Autossa ei olisi ketään jos sallittaisiin mutta Teslalla ei ole lupia tuohon.
Tuota, jos olen matkustajana niin itselle tuntuisi turvallisempana jos se olisi siinä kuskin paikalla, varsinkin jos alkaa eskaloitumaan ja auto menee vastaantulijoiden kaistaa, tai algoritmit alkaa riiteleen keskenään käännytäänkö vai ei.Mielikuvana parempi se pelkääjä kuin kuskin paikalla.
Miksi on outo päätös?Ei tullut Dojosta uutta AI piiriä. Dojo ajetaan alas ja vetäjä lähtee muualle.
Outo päätös kun kuitenkin AI/Robofirma kyseessä.![]()
Tesla’s ‘Dojo’ Supercomputer For FSD Is Dead
The data center was built to analyze video footage from cars running FSD and learn from it for future decisions.insideevs.com
Tuossa jotain ilman maksumuuriaEi tullut Dojosta uutta AI piiriä. Dojo ajetaan alas ja vetäjä lähtee muualle.
Outo päätös kun kuitenkin AI/Robofirma kyseessä.![]()
Tesla’s ‘Dojo’ Supercomputer For FSD Is Dead
The data center was built to analyze video footage from cars running FSD and learn from it for future decisions.insideevs.com
Tesla on AI firma. Dojoa alettiin kehittämään jotta saisivat paremmin tehtyä tekoälysovellutuksia ja käytyä dataa läpi FSDlle jne.Miksi on outo päätös?
Insideev pitäisi olla avoin?Tuossa jotain ilman maksumuuria
E: Vähän avaan tota artikkelia. Musk:
""It doesn't make sense for Tesla to divide its resources and scale two quite different AI chip designs," Musk said in an X post late on Thursday."
Teslahan tilaa Samsungilta AI6 siruja, jolle Dojo olisi kilpailija.
En kai kirjoittanut että parempi, kirjoitin vain miten se taksihärveli tällä hetkellä toimii eri paikoissa. Miksi tesla preferoi lainsäädännön salliessa apukuskin paikalla oloa versus kuskin paikalla niin vain tesla tietää. End game, jos tesla joskus sinne pääsee, on ettei ole ihmistä kuskin tai apukuskin paikalla. Teleoperaattorin kautta hoidetaan jos auto joutuu pulaan mistä ei softalla selviä. Syystä tai toisesta sf:ssa teslan robotaxin mailihinta oleellisesti kalliimpi kuin austinissa.Missä skenaariossa tämä on parempi verrattuna siihen että operaattori istuisi kuskin paikalla?
Ei tullut Dojosta uutta AI piiriä. Dojo ajetaan alas ja vetäjä lähtee muualle.
Outo päätös kun kuitenkin AI/Robofirma kyseessä.![]()
Tesla’s ‘Dojo’ Supercomputer For FSD Is Dead
The data center was built to analyze video footage from cars running FSD and learn from it for future decisions.insideevs.com
Ainut este on tälle se että vaatii äänestyksen. Muuten se olisi varmaan tehty. Samoiten myös hakee sitä, että Teslan pitäisi sijoittaa xAIn.Seuraavaksi Tesla sitten ostaa xAI:n joka onkin jo ottanut Elonin twitter-oston hoitaakseen, näin se pyörä pyörii ja toimari käärii sijoittajien massit itselleen.
Firma ei ole enää kuin Elonin henkilökohtainen possupankki, jota hölmöläiset rahoittavat. Näön vuoksi vähän myydään autoja ja hypetetään tekoälyä.