Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Teslaan liittyy vahvasti, taitaa olla ainoa autovalmistaja jonka tuotteisiin ei saa jälkiasennettua vetokoukkua?
Ei se koukku autokaupoilla paljoa vaikuta jos ostetaan +25k€ autoja, koukun saa moneen alle tonnilla jälkeenpäin jos sitä tarvitsee...
No ei se nyt kuule ihan noin ole. Miksi helvetissä kukaan ostaisi koukutonta, kun koukullisen (jos tarjolla) saa käytännössä samaan hintaan? Oot kyllä myyjälle unelma-asiakas, jos tonnilla ei ole merkitystä. Ja aina siinä on oma vaivansa se koukku siihen autoon pistää.
 
No ei se nyt kuule ihan noin ole. Miksi helvetissä kukaan ostaisi koukutonta, kun koukullisen (jos tarjolla) saa käytännössä samaan hintaan? Oot kyllä myyjälle unelma-asiakas, jos tonnilla ei ole merkitystä. Ja aina siinä on oma vaivansa se koukku siihen autoon pistää.
Boomerien vanha kikka, hei siinä on koukku, älä sitä osta, sillä varmaan vedetty pelkkää asuntovaunua. Kone keitelty, nyt voisi sanoa akkua kiehuteltu.

Mutta vakavasti, ensin vähän että kärry noiden mokki vanhusten juttuja, mutta vuokrakärryjä "aina" ollut, mutta jo varsin piktään joissain liikkeissä saanut kärryn lainaan kaupan päälle, ja tai sitten tullut kohtuu hintaista tarjontaa, millä voi sitten kuskata muidenkin myymiä kamoja.

Kylmätornin , sohvan voi tuoda itse kotiin, vs sovitella aikoja sen kuljetuspalvelun kanssa. Ei välttämättä joka vuosi, mutta jos nyt samaan rahaan.

Jälkiasennusta ala tarpeen tullessa kyseleen, saati maksaan siitä tonnia, sillä rahalla vuokraa jo pakettiautonkin, useamman kerran.
 
No ei se nyt kuule ihan noin ole. Miksi helvetissä kukaan ostaisi koukutonta, kun koukullisen (jos tarjolla) saa käytännössä samaan hintaan? Oot kyllä myyjälle unelma-asiakas, jos tonnilla ei ole merkitystä. Ja aina siinä on oma vaivansa se koukku siihen autoon pistää.
Ongelma onkin siinä, että jos sen koukun tarvitset, niin valikoima supistuu merkittävästi käytetyissä. Ei olisi mikään ongelma sijoittaa siihen asennukseen tonnia, jos saisi valita haluamansa mallin koko käytettyjen valikoimasta vs. vain koukulliset.

Eikös näihin viimeisimpiin Tesloihin nyt saa sen jälkiasennettunakin ihan vetokuorman kanssa.
 
No ei se nyt kuule ihan noin ole. Miksi helvetissä kukaan ostaisi koukutonta, kun koukullisen (jos tarjolla) saa käytännössä samaan hintaan? Oot kyllä myyjälle unelma-asiakas, jos tonnilla ei ole merkitystä. Ja aina siinä on oma vaivansa se koukku siihen autoon pistää.
Uutena näin, mutta silloin kun tuli vielä itse ajeltua ja hankittua käytettyjä farkkuja, niin kyllä mä preferoin koukuttomia ja syynä kyllä ihan puhtaasti se, että en halunnut vahingossakaan autoa, jolla on kiskottu painavaa munankuorta kesät läpeensä.
 
Ongelma onkin siinä, että jos sen koukun tarvitset, niin valikoima supistuu merkittävästi käytetyissä. Ei olisi mikään ongelma sijoittaa siihen asennukseen tonnia, jos saisi valita haluamansa mallin koko käytettyjen valikoimasta vs. vain koukulliset.
Totta, jos käytettynä ei löydy haluttua koukullisena mutta löytyy malli mihin sen saa jälkiasennettuna, niin sitten sen laskee siihen budjetiin.

Joku joka melkein joka vuosia hakee jonkun kyhlmätornin, huonekalun miettii vaihtoehtoja, vuokraa pakettiauton, tilaa kotiin tuotuna. jne.
Vuosittaisiin asuntovaunoretkiä varten se tarpeen täyttävä jälkiasennus optio on ihan vaan kustannus sille koukuttoman auton pyynnin päälle. kuten jotkut rengassarjan puutteet jne.
 
No ei se nyt kuule ihan noin ole. Miksi helvetissä kukaan ostaisi koukutonta, kun koukullisen (jos tarjolla) saa käytännössä samaan hintaan? Oot kyllä myyjälle unelma-asiakas, jos tonnilla ei ole merkitystä. Ja aina siinä on oma vaivansa se koukku siihen autoon pistää.
Olen ostanut useampia koukuttomia ja asentanut koukun, kun koukulliset on olleet väärällä varustelutasolla, värillä, niistä on puuttunut jotain muita ominaisuuksia, ovat olleet liikaa ajettuja, liian vanhoja, etc.

Useammankin kerran on koukkua tarjottu kaupan päälle ilman lisäkuluja, kun olen sanonut myyjälle, että "muuten hyvä, mutta koukku puuttuu". Toki joo sen koukun hinnan 600-1000e olis ehkä saanut tingattua ko. yksilöistä pois muutenkin, mutta kun koukku on oltava niin vertaillaan lopullisia tarjouksia ja huomioidaan hinnassa koukun olemassaolo. Kerran jouduin kyllä maksamaan sen koukun asennuksen, mutta kokonaisuus oli silti sen väärti hinnan ja ominaisuuksien suhteen.

Onhan se harmi jos koukkua ei ole mahdollista edes asentaa tiettyihin vuosimalleihin, saa olla tarkkana ostosten kanssa. Ei toki koske vain Teslaa, myös Mersulla oli mm. EQB:ssä sama.
 
Onhan se harmi jos koukkua ei ole mahdollista edes asentaa tiettyihin vuosimalleihin, saa olla tarkkana ostosten kanssa. Ei toki koske vain Teslaa, myös Mersulla oli mm. EQB:ssä sama.

ja se jos bensa vehkeissä tottunut että jarrutonta voi hinata pienellä kuormalla, niin muistaa katsoa mitä siinä koukullisena myyttävän koukulla saa oikeasti tehdä pyörätelineen lisäksi.
 
Ongelma onkin siinä, että jos sen koukun tarvitset, niin valikoima supistuu merkittävästi käytetyissä. Ei olisi mikään ongelma sijoittaa siihen asennukseen tonnia, jos saisi valita haluamansa mallin koko käytettyjen valikoimasta vs. vain koukulliset.
Uutena näin, mutta silloin kun tuli vielä itse ajeltua ja hankittua käytettyjä farkkuja, niin kyllä mä preferoin koukuttomia ja syynä kyllä ihan puhtaasti se, että en halunnut vahingossakaan autoa, jolla on kiskottu painavaa munankuorta kesät läpeensä.
Olen ostanut useampia koukuttomia ja asentanut koukun, kun koukulliset on olleet väärällä varustelutasolla, värillä, niistä on puuttunut jotain muita ominaisuuksia, ovat olleet liikaa ajettuja, liian vanhoja, etc.
Selkeästi ette huomioineet viestissäni ollut kommenttia, että jos sopiva saatavilla. Siitähän tässä Teslankin tapauksessa (toki lisärajoituksen kera) oli kyse. Sopivasti varusteltu vehje katoaa nopeasti markkinoilta.
 
Ongelma onkin siinä, että jos sen koukun tarvitset, niin valikoima supistuu merkittävästi käytetyissä. Ei olisi mikään ongelma sijoittaa siihen asennukseen tonnia, jos saisi valita haluamansa mallin koko käytettyjen valikoimasta vs. vain koukulliset.

Eikös näihin viimeisimpiin Tesloihin nyt saa sen jälkiasennettunakin ihan vetokuorman kanssa.
Taitanee saada, highlandin rekisteriotteessa on vetomassa ilman jarruja 750kg ja jarruilla 1000kg vaikka ei oo koukkua laitettuna.
 
Salakuvia Model YL:stä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Yllättävän sopusuhtaisen näköinen tuo isonnettu malli, ja tulee vihdoinkin säädettävällä iskunvaimennuksella.. Vielä kun saataisiin muita sisustan värejä, enkä nyt tarkoita harmaata noiden mustan ja valkoisen lisäksi.

Ja vihdoin säädettävä reisituki.
 
Oho, yllättävän mielenkiintonen paketti tuo Model Y L. Ovat saaneet ihan toimivan näköisen kolmannen rivin ja autossa oli ylipäätänsä aika paljon lisäominaisuuksia, kuten enemmän säätöjä penkeissä, alustamuutosta, ilmakanavia, valoja ym.
 
Oho, yllättävän mielenkiintonen paketti tuo Model Y L. Ovat saaneet ihan toimivan näköisen kolmannen rivin ja autossa oli ylipäätänsä aika paljon lisäominaisuuksia, kuten enemmän säätöjä penkeissä, alustamuutosta, ilmakanavia, valoja ym.

Ihan siistin oloinen setti, keskirivillä sähköllä nousevat kyynärnojat yms. Tuossa alkaa jo hyvin olla tilaa isommallekin patjalle.
 
Oho, yllättävän mielenkiintonen paketti tuo Model Y L. Ovat saaneet ihan toimivan näköisen kolmannen rivin ja autossa oli ylipäätänsä aika paljon lisäominaisuuksia, kuten enemmän säätöjä penkeissä, alustamuutosta, ilmakanavia, valoja ym.
Kilpailutilanne pakotti Teslan ottamaan pään pois omasta hanurista. Joku voisi sanoa, että oli jo aikakin. Tästä tosin seuraa suora kysymys, että miksei näitä ole tavalliseen Y:n viety. Vai jääkö tähän mennessä uuden Y:n ostaneille tyhjä arpa, kun nykyinen malli alkaa muistuttaa epäilyttävästi halpamallia ja tulee uusi premium-versio, joka sisältää Y L:n lisäykset.
 
Salakuvia Model YL:stä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Nyt on kyllä tyylikkäät pölykapselit vrt. aikaisempiin. Onkohan muuten tulossa Eurooppaan? Yleensä CN julkaisuiden jälkeen menee puolisen vuotta, ennenkuin muutokset ovat rantautuneet Eurooppaan.
 
Saattaa se tullakin jos tämä S/X häviäminen on pysyvää eikä faceliftiin liittyvää kuten ryhmissä uutiselle kiukutellaan. Itse epäilen kyllä, että isojen teslojen aika Euroopassa meni ja nyt tarjolla on enää budjettia.
 
Saattaa se tullakin jos tämä S/X häviäminen on pysyvää eikä faceliftiin liittyvää kuten ryhmissä uutiselle kiukutellaan. Itse epäilen kyllä, että isojen teslojen aika Euroopassa meni ja nyt tarjolla on enää budjettia.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


En usko tippaakaan, että s/x poistuisivat Euroopan markkinoilta. Pieniä muutoksia tulossa ja kenties fsd/free SC/premium connectivity voisivat sisältyä hintaan kun hinta nousee 100ke?
 
En usko tippaakaan, että s/x poistuisivat Euroopan markkinoilta. Pieniä muutoksia tulossa ja kenties fsd/free SC/premium connectivity voisivat sisältyä hintaan kun hinta nousee 100ke?
On kyllä harvinaisen tylsää kun eivät saa aikaiseksi edes ajovaloja päivittää. Varsinkin peräpää on omaan silmään vanhentuneen näköinen.
Hyvin vaikeaa nähdä noille autoille kunnollista markkinaa, kun samaan hintakategoriaan taitaa saada paljon uudempaakin tuotetta muilta valmistajilta. Jos on laittaa sata tonnia autoon, niin yleensä haluaa sen myös näyttävän uudelta.
 
Eihän tuo ulkoasukaan ole se suurin ongelma. Tehokkaan lelun haluava ostaa muun ja jos haluaa oikeaa luksusta, jälleen muilta löytyy paljon parempaa tarjolla. Kaupan päälle vielä imago-ongelma, joka executive tasolla monesti merkkaa jo hyvin paljon. Kilpailu on tältäkin osin saavuttanut ja ohittanut Teslan, 10 vuotta sitten näitä oli helppo ja mukava myydä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 544
Viestejä
4 889 101
Jäsenet
78 837
Uusin jäsen
Sara&Iina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom