Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Lataan siellä mikä osuu sopivaan paikkaan ja on halvin. Nyt tullut käytettyä supereita kun hinta samaa luokkaa kun muualla. Ja onhan ne mukavia kun ei tarvitse mitään äppiä räpeltää, mutta ei se nyt ole myöskään minulle mikään kynnyskysymys, räplään äppiäkin ihan mielelläni jos sillä saa halvemmalla.
 
ABC:n asemat ovat parhailla paikoilla ja kun saavat nostettua latauskenttien koot siellä sun täällä megawattiluokkaan, on muiden aika vaikea kilpailla pidempiä siirtymiä tekevien kilowattitunneista. Esim. nyt kolmostien varressa Hämeenlinna / Tiiriön 2400 kW kenttä on sellainen, että vauhtia piisaa useammankin lataajan tapauksessa. Sovelluksen käyttö ottaa sen 20-30 sekuntia, joten ei ole ainakaan minulle kynnyskysymys. Enemmän tökkisi ajaa 5 km mutkaa tietylle laturille päästäkseen.
 
Ruotsin SC osalta hyvät kokemukset isoissa väylissä ja paikoissa. Pohjoisessa samaan törmännyt, että siinä on vähän nihkeä esim Kiirunan jälkeen ja melkein sinnekin selvitä pelkällä Teslan latauksilla ellei lähde kiertoteille. Björklidenin SC oli kyllä maisemiltaan yksi hienoimmista latureista.
Ruotsissa oli noita isoja SC-kenttiä, olikohan jotain 40 tolppaa tms tai jopa enemmän. Ja välillä oli SC:t täynnä - harvemmin Suomessa noin. Joku tuollainen lähes 40 autoa V3 latureissa vei sen verran virtaa, että auto sanoi, että laturi rajoittaa. Ei Suomessa ole koskaan SC:llä noin sanonut (paitsi V2 tietty).
Toki sitten jossain isommassakin kaupungissa oli 16 paikkaisia tms jotka lisäksi auki muillekin merkeille, niin oli hauskan näköistä säätämistä, kun siellä oli seassa "vääränpuolisia" lataajia peräkärryn kanssa tukkimassa puolet kentästä ja useampi auto kiersi ympyrää parkkipaikalla odottamassa tai lähti suosiolla muualle. V2 antoi 150 kW, kun ne mitä Suomessa olen käyttänyt, ovat olleet ~120kW.
 
ABC:n asemat ovat parhailla paikoilla ja kun saavat nostettua latauskenttien koot siellä sun täällä megawattiluokkaan, on muiden aika vaikea kilpailla pidempiä siirtymiä tekevien kilowattitunneista. Esim. nyt kolmostien varressa Hämeenlinna / Tiiriön 2400 kW kenttä on sellainen, että vauhtia piisaa useammankin lataajan tapauksessa. Sovelluksen käyttö ottaa sen 20-30 sekuntia, joten ei ole ainakaan minulle kynnyskysymys. Enemmän tökkisi ajaa 5 km mutkaa tietylle laturille päästäkseen.
Riihimäen ABC:lläkin on jo 2000kW kenttä vanhan pienemmän lisäksi. Tesla jäi ihan lasten kenkiin "superiensa" kanssa tässä maassa. Ehkä nimeäminen oli liian konservatiivista. Gigacharger olisi ollut parempi. Tiiriössä on muuten myös citymarketin pihassa 1600kW K-latausta.
 
Riihimäen ABC:lläkin on jo 2000kW kenttä vanhan pienemmän lisäksi. Tesla jäi ihan lasten kenkiin "superiensa" kanssa tässä maassa. Ehkä nimeäminen oli liian konservatiivista. Gigacharger olisi ollut parempi. Tiiriössä on muuten myös citymarketin pihassa 1600kW K-latausta.
Toisaalta onko nuo laturit mikään hyvä bisnes Teslalle koskaan ollutkaan? Tekivät niitä aluksi varmaan lähinnä siksi kun mitään muitakaan latureita ei ollut olemassa joten ei kukaan olisi ostanut Teslaakaan, joten oli pakko tehdä myös laturit itse. Nyt kun on tarjontaa latureista yllin kyllin niin ei ole Teslankaan mikään pakko noita enää kauheasti lisätä?

Ennen kun tosiaan mitään muita latureita ei ollut niin ei olisi oikein voinut ostaa kuin Teslan jos halusi sähköauton, toki eipä sähköautojakaan juuri muita ollut tarjollakaan.
 
Toisaalta onko nuo laturit mikään hyvä bisnes Teslalle koskaan ollutkaan? Tekivät niitä aluksi varmaan lähinnä siksi kun mitään muitakaan latureita ei ollut olemassa joten ei kukaan olisi ostanut Teslaakaan, joten oli pakko tehdä myös laturit itse. Nyt kun on tarjontaa latureista yllin kyllin niin ei ole Teslankaan mikään pakko noita enää kauheasti lisätä?

Ennen kun tosiaan mitään muita latureita ei ollut niin ei olisi oikein voinut ostaa kuin Teslan jos halusi sähköauton, toki eipä sähköautojakaan juuri muita ollut tarjollakaan.
Ymmärtääkseni latausinfra tuottaa ihan hyvää tulosta Teslalle.
 
Ymmärtääkseni latausinfra tuottaa ihan hyvää tulosta Teslalle.
Ok, no hyvä näin ja toisaalta suomi taitaa olla latureiden osalta aika kärkeä maailmalla? Ehkä monissa muissa maissa Tesla on paljon merkittävämpi latauksen tarjoaja kuin suomessa?
 
Ok, no hyvä näin ja toisaalta suomi taitaa olla latureiden osalta aika kärkeä maailmalla? Ehkä monissa muissa maissa Tesla on paljon merkittävämpi latauksen tarjoaja kuin suomessa?
Euroopassa muilla on paremmat kokonaisuudet kuin SC:lla, Suomessakin ABC ja K-lataus kattavat paljon paremmin mitä SC. SC on hyvä siellä Atlantin toisella puolella mutta Euroopassa ei niin laajasti vs mitä siellä on.
Tesla ei suoraan erottele SC puolta tuloksessa mutta ihan hyvän kasvun se on tehnyt vaikka Muskin mukaan ei pitänyt koskaan tuottaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 718
Viestejä
4 904 656
Jäsenet
79 046
Uusin jäsen
nooamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom