Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Se kameraosa ikkunaa vasten on tiivistetty jo omaan koteloon eli se pitäisi olla riittävän tiivis. Ongelma on siinä että sinne muodostuu kosteutta joka ei pääse pois joka taas huurtuu jne.

Eikä se vanhakaan lasi tee välttämättä autuaaksi koska siinäkin havaittu samoja ongelmia. Tesla ilmeisesti vähentänyt lämmityksen voimaa vastauksiin mikä sitten tuottaa näitä outoja ongelmia.

Lämmitystä vaan pitkäksi aikaa niin kyllä se siitä huuru katoaa kun talvi tulee.

Vaikka ei tutkat mene nyt loskan peittoon niin kamera/lasi huurtuu. Muistan kun kehuttiin että kamera toimii kelissä kuin kelissä vs tutkat mitkä meni loskan takia käyttökelvottomaksi.
Kaippa tuo uusi vastus-design toimii HW4 autoissa? En ole kuullut että olisi valitusta tullut. HW3 vehkeille suosittelen kyllä metsästämään sellaisen lasin jossa on vannhanmalliset vaakavastukset.

Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
 
Aika tuskaista ollut viime aikoina ajaa tuolla uudenmallisella Model 3:n tuulilasilla kosteina aamuina konttorille. Keväällä vaihdettiin halkeaman vuoksi tuulilasi uuden malliseen versioon, jossa on erilaiset vastuslangat. Kesä meni hyvin, mutta nyt kun on kylmää ja kosteaa, niin kameroiden edusta vetää sellaiseen huuruun, että vakionopeudensäädintä ei voi käyttää ollenkaan menomatkalla.

Ei ole mikään mukavin vedellä jalkakaasulla vajaa tunti, varsinkin kun edes yhden polkimen ajoa ei saa pois päältä, että edes vähän voisi jalkaa lepuuttaa tai liikutella välillä. Saa nähdä millaista koko talvi tulee olemaan tuon kanssa, kun lasi on jäässä/huurussa jatkuvasti.

En tiä olisiko jotain apua, jos putsaisi kameroiden edustan huolellisesti ja vaikka koittaisi kuivatella koteloa, jos sinne on jotain kosteutta tiivistynyt sisäpuolelle.
Oliko tässä siis kyse Highlandista eli HW4 autosta? En olisi uskonut, että tuo on edelleen ongelma. Omaan '22 kolmoseen vaihdettiin lasi 24 keväällä ja jo silloin sanottiin, että on uusinta Teslan lasia eikä muuta ole saatavilla tai tulossa. On toiminut ihan hyvin sen osalta, joskaan en hirveästi ole pitkää matkaa kosteina syysaamuina ehkä ajellut.

Tuulilasin huurtumisen kanssa oli aiemmin ongelmia joiden luulin johtuvan puutteellisesta lämmityksestä, mutta korjaantui perusteellisella lasin ja pyyhkijöiden pesulla. Tuntuu, että Juhlapesun harjaton pesu aiheuttaa jonkun kalvon.
 
Kaippa tuo uusi vastus-design toimii HW4 autoissa? En ole kuullut että olisi valitusta tullut. HW3 vehkeille suosittelen kyllä metsästämään sellaisen lasin jossa on vannhanmalliset vaakavastukset.

Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Mutta kun Teslalla ei ole. Se etukameran veden tulokaan ei puhdista kameraa kunnolla.
 
Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Mitä noilla eri autoilla talvella ajanut niin ei se pesuri todellakaan auta yhtään mitään ku se sinne loskapaskan tai jään sisään on jäänyt niin näkyvyys kamerasta vaikka miten yrittäisi pestä on tasan nolla. Ainoat kunnolliset mitä tullut vastaan on mercedes/vw toteutus, mitkä nekin sopivalla kelillä jumiutuvat.
Paras ratkaisu mikä suuresta osasta onneksi löytyy tietysti on, että löytyy tutkat sekä kamerat niin hyvällä tuurilla edes jompi kumpi toimii kun suomen ilmasto näyttää parastaan.
 
Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Kyllä tutkat toimivat varmemmin kuin kamera pesurilla. Pesurin pesukyky on rajallinen ja ei todellakaan auta riittävästi kun linssiin on jo ehtinyt kuivua paskaa. Ittellä molemmat autossa ja tämä perustuu ihan käytännön havaintoihin. Täydentävät hyvin toisiaan ja aina jompi kumpi toimii tai molemmat. Takapää on tietty se haasteellisin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 807
Viestejä
4 992 725
Jäsenet
80 150
Uusin jäsen
joelpollanen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom