• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Se kameraosa ikkunaa vasten on tiivistetty jo omaan koteloon eli se pitäisi olla riittävän tiivis. Ongelma on siinä että sinne muodostuu kosteutta joka ei pääse pois joka taas huurtuu jne.

Eikä se vanhakaan lasi tee välttämättä autuaaksi koska siinäkin havaittu samoja ongelmia. Tesla ilmeisesti vähentänyt lämmityksen voimaa vastauksiin mikä sitten tuottaa näitä outoja ongelmia.

Lämmitystä vaan pitkäksi aikaa niin kyllä se siitä huuru katoaa kun talvi tulee.

Vaikka ei tutkat mene nyt loskan peittoon niin kamera/lasi huurtuu. Muistan kun kehuttiin että kamera toimii kelissä kuin kelissä vs tutkat mitkä meni loskan takia käyttökelvottomaksi.
Kaippa tuo uusi vastus-design toimii HW4 autoissa? En ole kuullut että olisi valitusta tullut. HW3 vehkeille suosittelen kyllä metsästämään sellaisen lasin jossa on vannhanmalliset vaakavastukset.

Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
 
Aika tuskaista ollut viime aikoina ajaa tuolla uudenmallisella Model 3:n tuulilasilla kosteina aamuina konttorille. Keväällä vaihdettiin halkeaman vuoksi tuulilasi uuden malliseen versioon, jossa on erilaiset vastuslangat. Kesä meni hyvin, mutta nyt kun on kylmää ja kosteaa, niin kameroiden edusta vetää sellaiseen huuruun, että vakionopeudensäädintä ei voi käyttää ollenkaan menomatkalla.

Ei ole mikään mukavin vedellä jalkakaasulla vajaa tunti, varsinkin kun edes yhden polkimen ajoa ei saa pois päältä, että edes vähän voisi jalkaa lepuuttaa tai liikutella välillä. Saa nähdä millaista koko talvi tulee olemaan tuon kanssa, kun lasi on jäässä/huurussa jatkuvasti.

En tiä olisiko jotain apua, jos putsaisi kameroiden edustan huolellisesti ja vaikka koittaisi kuivatella koteloa, jos sinne on jotain kosteutta tiivistynyt sisäpuolelle.
Oliko tässä siis kyse Highlandista eli HW4 autosta? En olisi uskonut, että tuo on edelleen ongelma. Omaan '22 kolmoseen vaihdettiin lasi 24 keväällä ja jo silloin sanottiin, että on uusinta Teslan lasia eikä muuta ole saatavilla tai tulossa. On toiminut ihan hyvin sen osalta, joskaan en hirveästi ole pitkää matkaa kosteina syysaamuina ehkä ajellut.

Tuulilasin huurtumisen kanssa oli aiemmin ongelmia joiden luulin johtuvan puutteellisesta lämmityksestä, mutta korjaantui perusteellisella lasin ja pyyhkijöiden pesulla. Tuntuu, että Juhlapesun harjaton pesu aiheuttaa jonkun kalvon.
 
Kaippa tuo uusi vastus-design toimii HW4 autoissa? En ole kuullut että olisi valitusta tullut. HW3 vehkeille suosittelen kyllä metsästämään sellaisen lasin jossa on vannhanmalliset vaakavastukset.

Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Mutta kun Teslalla ei ole. Se etukameran veden tulokaan ei puhdista kameraa kunnolla.
 
Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Mitä noilla eri autoilla talvella ajanut niin ei se pesuri todellakaan auta yhtään mitään ku se sinne loskapaskan tai jään sisään on jäänyt niin näkyvyys kamerasta vaikka miten yrittäisi pestä on tasan nolla. Ainoat kunnolliset mitä tullut vastaan on mercedes/vw toteutus, mitkä nekin sopivalla kelillä jumiutuvat.
Paras ratkaisu mikä suuresta osasta onneksi löytyy tietysti on, että löytyy tutkat sekä kamerat niin hyvällä tuurilla edes jompi kumpi toimii kun suomen ilmasto näyttää parastaan.
 
Ja tuohon parkkitutkahommmaan niin väitän edelleen että kamerat (etu ja takapuskurissa) joissa on pesuri ja lämmitys auttavat enempi pysäköinnissä kuin loskan peitossa olevat parkkitutkat. Vielä kun Tesla lisäisi takapuskurikameralle pesurin...
Kyllä tutkat toimivat varmemmin kuin kamera pesurilla. Pesurin pesukyky on rajallinen ja ei todellakaan auta riittävästi kun linssiin on jo ehtinyt kuivua paskaa. Ittellä molemmat autossa ja tämä perustuu ihan käytännön havaintoihin. Täydentävät hyvin toisiaan ja aina jompi kumpi toimii tai molemmat. Takapää on tietty se haasteellisin.
 
Karvalakki-kolmonen tulossa myös Suomeen nykyisen RWD:n tilalle? HTML sourcessa myös "Model 3 Standard". Konfiguraattori ei ole päivittynyt.


1763100363800.png
 
Ja kolmosen hinnat näyttää nousseen 2000€ verran ainakin tuossa nykyisessä perusmallissa.
Niin ne nopeasti hommat muuttuu, toissapäivänä kävin karvalakkia koeajaa, eilen laitoin vaihtoautotarjouksesta kyselyä ja nyt onki hinnat pompannu parilla tonnilla eikä ole koko vaihtoautotarjousta, saati nollakorkoa. Vähän tällänen day late dollar short :D.
 
Niin ne nopeasti hommat muuttuu, toissapäivänä kävin karvalakkia koeajaa, eilen laitoin vaihtoautotarjouksesta kyselyä ja nyt onki hinnat pompannu parilla tonnilla eikä ole koko vaihtoautotarjousta, saati nollakorkoa. Vähän tällänen day late dollar short :D.
Näyttää ainakin vielä muissa malleissa olevan tarjoukset paitsi tuossa perus rwd mallissa. Tai ainakin tulee halvemmaksi tuo lr rwd kuin toi perusmalli ajankohtaisesti jos rahoituksella ottaa.
 
Niin ne nopeasti hommat muuttuu, toissapäivänä kävin karvalakkia koeajaa, eilen laitoin vaihtoautotarjouksesta kyselyä ja nyt onki hinnat pompannu parilla tonnilla eikä ole koko vaihtoautotarjousta, saati nollakorkoa. Vähän tällänen day late dollar short :D.
Testasitko tuota karvalakkikolmosen äänentoistoa, oliko millainen? Itsellä olisi karvalakki RWD:n toimitus ensi viikolla mutta vähän kaksijakoiset on fiilikset ollako innoissaan vai kauhuissaan kun melko sokkona tilasin lyhyen AWD mallin koeajon jälkeen :D Youtubesta ja netistä kun lueskellut niin osa sanoo että äänentoisto melko keskinkertainen 9 kaiuttimella vs 17, osa taas sanoo että tuo 9 kaiutintakin pesee monen autovalmistajan premium hifit 10-0 eikä isoa eroa ole 17 kaiuttimen versioon. Sitten aktiivivakkarista osa sanoo että se on täysin käyttökelvoton eivätkä käytä siksi ikinä, voimakkaita haamujarrutuksia puolenkymmentä kertaa 100km matkalla ja osaa sanoo ajaneensa 10tkm ilman ensimmäistäkään. Sitten LFP-akku, jossain pelotellaan että se on todella huono latautumaan pakkasella ja ei ota regeniä talvella ollenkaan vastaan ilman pitkää lämmitystä. Maalipinnasta sama homma, jotkut sanoo että laatu parantunut reilusti ja nyt samalla tasolla muiden valmistajien kanssa ja osa sanoo että naarmuttuu jos kynnelläkin vähän koskee. Huh huh, noh saa nähdä mitä tästä tulee :D
 
Viimeksi muokattu:
Näyttää ainakin vielä muissa malleissa olevan tarjoukset paitsi tuossa perus rwd mallissa. Tai ainakin tulee halvemmaksi tuo lr rwd kuin toi perusmalli ajankohtaisesti jos rahoituksella ottaa.
LR awd myös halvempi ku alkaenmalli jos rahoituksella ottaa. Voi olla perusmallin myynti nyt vähä nihkeää. Muutenki tuo alkaenmalli vähä outo, parilla tonnilla saa yli 200km rangea ja reippaasti lisää tehoa kun ottaa LR version.
 
Enhancella alkoi BF alet tuon uuden dashboardin julkistuksen myötä ja netistä löytyvillä koodeilla kuten "BJORN", "FROZENTESLA" tms. saa vielä 10% lisää pois

Knob+Commander tuli pistettyä tilaten autoa odotellessa, yllä olevaa hintasekoilua lukiessa voi olla ihan tyytyväinen, että laittoi aiemmin tuon RWD karvalakin tilaukseen.
 
Enhancella alkoi BF alet tuon uuden dashboardin julkistuksen myötä ja netistä löytyvillä koodeilla kuten "BJORN", "FROZENTESLA" tms. saa vielä 10% lisää pois

Knob+Commander tuli pistettyä tilaten autoa odotellessa, yllä olevaa hintasekoilua lukiessa voi olla ihan tyytyväinen, että laittoi aiemmin tuon RWD karvalakin tilaukseen.
Kiitoksia vinkistä, knob oli pakkohankinta ettei tarvitse tökkiä nopeusvaroituksen piippausta pois. Eiköhän tuolla muutakin käyttöä keksi.
 
Jopas on härski hinnan pumppaus tehty. Viimeksi kun tuota knob+commander ostohousut jalassa katselin niin hinta oli 20% alen kanssa jotain ~230€ ja netistä joku random ale koodi ois varmaan ottanut vielä vähän pois.
 
Kiitoksia vinkistä, knob oli pakkohankinta ettei tarvitse tökkiä nopeusvaroituksen piippausta pois. Eiköhän tuolla muutakin käyttöä keksi.
Tuon ylinopeus-pimputuksen taitaa käsittääkseni saada ihan jo Commanderilla hoidettua, eli Knob vapautuu muuhun käyttöön, kuten vaihdevalitsimeksi, regenin säätöön, penkkien lämmitys/viilennyssäätöön yms. :tup:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 922
Viestejä
4 994 037
Jäsenet
80 185
Uusin jäsen
Hiutale81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom