Ai että. Mulla on shortlistattuna kirjanmerkeissä useampi chili tilattavaksi Heinän puutarhalta. Viime vuodelta pakkasessa on jäljellä vielä tulisia chilejä ja muutama Thai Dragon, joten painopiste tänä kesänä on miedoissa ja keskitulisissa. Ja iso kasa jalapenoja, että pääsee tekemään poppersseja. Kohtapuoliin lähtee tilaus menemään. ^_^
Pilkon tuoreet chilit minipusseihin pakkaseen, niitä on sitten tosi helppo ottaa käyttöön pitkin vuotta yksittäin. Osan säilöin viime vuonna öljyyn ja paria sorttia kuivatin kuivurissa, mutta kaikista eniten mulla kuluu noita pakastettuja versioita, joten pakastamisella taidan mennä tämän kesän chilien kanssa täysin.
Minä syön täällä lounaaksi juuri ihan perus kasviskeittoa (peruna, porkkana, kikherne), jossa on tuoretta habaneroa ja sitten Koskenlaskijaa pehmentämässä tulisuutta ja tuomassa kermaisuutta. Sellainen perus arkiruoka, jota teen kerran kuussa parin litran satsin vähintään ja pakastan annosbokseissa. Munakkaisiin tulee heitettyä chiliä, samoin kuin pitsan tai lämpimien leipien päälle, vaikkapa. Ja
tätä currya mulla on aina pakkasessa varalla.