- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 289
Tässä yhteydessä patteri on peräisin ranskan sanasta "batterie", joka merkitsee tykistöpatteria tai ampumapaikkaa, jossa tykit on asetettu peräkkäin.Miksi tykistöryhmää kutsutaan patteriksi ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä yhteydessä patteri on peräisin ranskan sanasta "batterie", joka merkitsee tykistöpatteria tai ampumapaikkaa, jossa tykit on asetettu peräkkäin.Miksi tykistöryhmää kutsutaan patteriksi ?
Ei kutsuta. Patteri on kutakuinkin komppanian laajuinen ja siinä on monen monta ryhmää.Miksi tykistöryhmää kutsutaan patteriksi ?
Varmaan jostain muusta kielestäMiksi tykistöryhmää kutsutaan patteriksi ?
Historically the term "battery" referred to a cluster of cannons in action as a group, either in a temporary field position during a battle or at the siege of a fortress or a city. Such batteries could be a mixture of cannon, howitzer, or mortar types.
En tiedä mille ihmisille (vai otsikon mukaisille) saksalaiset alkoivat nimetä autojen malleja siten, että numero on mahdollisimman suuri, mutta se ei tarkoita samaa kuin ennen. Esim. juuri Bemarin kohdalla esim. 530 tarkoitti ennen 5-sarjaa, jossa on kolmen litran rivikuutonen moottorina. Nyt tuo luku 530 ei tarkoita enää samaa, vaan siellä onkin ihan muu moottori, eikä tuo luku 30 viittaa suoraan kai mihinkään...Sama homma nykyään autojen kanssa.
M3 = BMW M3 kaikille vähänkään autojen kanssa tekemisissä olleille. Nykypäivän propellihatut tarkoittavat sillä Teslan Model3:a
Huvittavaa millaisia väärinymmärryksiä tästä saadaan aikaan, kun sähköautojen myötä huoltojen etc. asiakkaiksi on tullut näitä ihmisiä jotka eivät kauheammin ole autoista aiemmin kiinnostuneita ja sekoitetaan tällaisia suhteellisen yleisiä nimityksiä.
Joo ja ei. Historiassa se on voinut tarkoittaa pienempää yksikköä ja Suomen armeijassa nykyään se tarkoittaa komppanian kokoa vastaavaa yksikköä.Ei kutsuta. Patteri on kutakuinkin komppanian laajuinen ja siinä on monen monta ryhmää.
Tyhmät ranskalaiset.Tässä yhteydessä patteri on peräisin ranskan sanasta "batterie"
Tykistöryhmä on 2-4 patteristosta muodostettava yksikkö.Miksi tykistöryhmää kutsutaan patteriksi ?
Onhan siellä vaikka kuinka monta patteria komppaniassa, mutta kuinka paljon ne sitten lämmittää ja paljonko ikkunat vuotaa.Ei kutsuta. Patteri on kutakuinkin komppanian laajuinen ja siinä on monen monta ryhmää.
Ihan yhtä hölmöä on Audin ja Volvon merkinnät. Esim joku 35tfsi tai 55TFSIe ja volvon B4 etc.En tiedä mille ihmisille (vai otsikon mukaisille) saksalaiset alkoivat nimetä autojen malleja siten, että numero on mahdollisimman suuri, mutta se ei tarkoita samaa kuin ennen. Esim. juuri Bemarin kohdalla esim. 530 tarkoitti ennen 5-sarjaa, jossa on kolmen litran rivikuutonen moottorina. Nyt tuo luku 530 ei tarkoita enää samaa, vaan siellä onkin ihan muu moottori, eikä tuo luku 30 viittaa suoraan kai mihinkään...
Audi totesi itsekin että oli tyhmää hommaa ja lopetti tuon numeroinninIhan yhtä hölmöä on Audin ja Volvon merkinnät. Esim joku 35tfsi tai 55TFSIe ja volvon B4 etc.
Olin aikoinaan kertausharjoituksissa, jostain kumman syystä tykistön käyneenä jouduin jalkaväen kertausharjoituksiin. Kutsussa oli tehtävänä komppanian vääpeli. "Vääpelin tiedän, mutta mikä h******* on komppania?" Pienen selvittelyn jälkeen selvisi, että tykistö-nurmiporat sanasto menee jotakuinkin näin:Ei kutsuta. Patteri on kutakuinkin komppanian laajuinen ja siinä on monen monta ryhmää.