Vaihdoin tänään kahteen autoon talvirenkaat, ja menin huoltoasemalle tarkistamaan rengaspaineet.
Ja taas sama juttu: Pitkät jonot, varmaan 20 min. meni jonottaessa, mutta kukaan (muu kuin minä) ei valmistellut rengaspaineiden tarkistusta edes sen vertaa, että ottaisi venttiilikorkit etukäteen pois.
Saatikka sitten sitä, että kun tulee valmista, lähtisi samantien liikkeelle ja laittaisi ne venttiilikorkit paikalleen pihan seuraavalla vapaalla parkkipaikalla (kuten minä aina teen).
Ja sitten joukkoon mahtui niitäkin (tosin vain yksi tällä kertaa), jotka automatisoidun ilmanpainepumpun kanssa kävivät kolmeen kertaa jokaisen renkaan läpi (ei kai osannut käyttää sitä oikein).
Ja joka kerta jokaisen renkaan kohdalla äsken suljettujen venttiilikorkkien uudelleen irroittaminen ja takaisin laittaminen. Kyllä siinä paloi aikaa, mutta kun ei minulla nyt varsinainen kiirekään ollut, en viitsinyt lähteä opastamaan.
Lähinnä hämmästyttää, etteivät nuo jonottajat edes tuon vertaa tajunneet omaa ja muiden jonottamista nopeuttaa.