Työsuhde-edut ja muut henkilön eduksi neuvoteltavissa olevat asiat

Sama vika, maksan ilolla omasta puhelimesta ja liittymästä että saan pidettyä työpuhelimen ja siviilipuhelimen erillään. Lomalla ja muutenkin vapaa-aikana ei ihan hirveästi huvita kaikenmaailman työ-teamseja lueskella tai vastailla johonkin asiakkaiden puheluihin.

Nyt te olette käsittäneet jotain perustavanlaatuisesti väärin. Ei se, että sinulla on työnantajan puhelin ja liittymä käytössä, tarkoita sitä että teidän tarvitsisi sillä puhelimella tehdä yhtään mitään työasioita työajan ulkopuolella.

Jep. Joskus oli meilläkin sellainen haipakka päällä, että ylitöitä sai tehdä niin paljon kuin halusi. Tuli tienattua ylitöillä päälle 10.000 euroa vuodessa normipalkan päälle.
Itse teen töitä, joista maksetaan riittävästi. Jossain vaiheessa tein 80% työaikaakin. Töitä teen pääasiassa vain, jotta on varaa viettää vapaa-aikaa. Näin, vaikka työni onkin varsin mielekästä. Joillekin ilmeisesti on elämän tarkoitus, että tekee vaikka 24/7 töitä jos saa, että tienaa? Onkohan nämä niitä "sitten kun" -ihmisiä?

Edelleen, en ehkä työsuhde-etu -ketjussa puhuisi ylitöistä etuna. Enkä niistä vapaa-ajalla suoritetuista teamseista ja asiakaspuheluista. Itse päätän, sekä työ- että vapaa-ajalla mihin teamseihin ja puheluihin osallistun. Parempi paikka olisi ehkä fiilistellä näistä työelämä -ketjussa?

Viimeksi muokattu:
Itse teen töitä, joista maksetaan riittävästi. Jossain vaiheessa tein 80% työaikaakin. Töitä teen pääasiassa vain, jotta on varaa viettää vapaa-aikaa. Näin, vaikka työni onkin varsin mielekästä. Joillekin ilmeisesti on elämän tarkoitus, että tekee vaikka 24/7 töitä jos saa, että tienaa? Onkohan nämä niitä "sitten kun" -ihmisiä?
Keskimäärin 3-4 tuntia viikossa ylitöitä riitti yli 10k€ lisätienestiin, eli kaukana ollaan 24/7 työskentelystä.

Siihen aikaan oli ylimääräiselle rahalle käyttöä, joten miksipä ei. Silti en ole koskaan töiden vuoksi joutunut luopumaan mistään. Mutta joo, ehkä tämä ei työsuhde-etu-keskusteluun kuulu.

Korvaako työnantaja puhelinetuun kuuluvan puhelimen huollot ja korjaukset? Kaksi vuotta vanhasta kännykästä akku alkaa vetelemään viimeisiään, sormenjälkitunnistin on hajonnut jo aiemmin ja puhelin sammuilee itsestään, ilmeisesti akun ylikuumenemisen seurauksena, jota tapahtuu mm. käyttäessä puhelinta, kun se on laturissa.

Korvaako työnantaja puhelinetuun kuuluvan puhelimen huollot ja korjaukset? Kaksi vuotta vanhasta kännykästä akku alkaa vetelemään viimeisiään, sormenjälkitunnistin on hajonnut jo aiemmin ja puhelin sammuilee itsestään, ilmeisesti akun ylikuumenemisen seurauksena, jota tapahtuu mm. käyttäessä puhelinta, kun se on laturissa.
Se puhelin on hyvin todennäköisesti työnantajan omaisuutta, joten ota yhteyttä asian vastuuhenkilöön ja kysy häneltä.

Ainakin omassa yrityksessä tuossa vaiheessa saisi uuden puhelimen.

Puhelinetuunhan kuuluu ainoastaan liittymä, jota voi käyttää omaan käyttöön. Tai useita liittymiä.

Laite on ihan asia erikseen ja yritys voi antaa sinulle laitteen tai olla antamatta laitetta riippumatta siitä onko sinulla puhelinetu vai ei.

Huollot ja korjaukset menevät yrityksen toimisäännön tai käytäntöjen mukaisesti.

• Tykkää
Reactions: Mco
Se puhelin on hyvin todennäköisesti työnantajan omaisuutta, joten ota yhteyttä asian vastuuhenkilöön ja kysy häneltä.

Ainakin omassa yrityksessä tuossa vaiheessa saisi uuden puhelimen.
Meillä voi tilata uuden puhelimen vasta kolmen vuoden kuluttua. ATK-vastuuhenkilö on lomalla elokuuhun asti, joten en pysty firman politiikkaa varmistamaan ennen sitä.

Pääsääntönä jos puhelinta käytetään työasioiden hoitamiseen niin luurit on firman omaisuutta ja sulla lainassa, firma korjaa tai vaihtaa laitteet tarvittaessa.

Meillä 2v vanhaan luuriin todennäköisesti vaihdettaisiin uusi akku jos vanha on hapan ja sama luuri takaisin käyttöön huollon jälkeen.

Kaikenlaisia erityisjärjestelyitäkin on olemassa mutta tämä on se perusmalli.

Toki se huolto yleensä tapahtuu myös firman it:n tai vastaavan vastuuosaston/henkilön toimesta/siunauksella, joten voi olla ettei sulla homma liinu ennen kuin tarvittava henkilö palaa lomalta...

Meillä voi hakea kaupasta itse uuden kun vanha hajoaa ja nakata vanhan roskiin, sitten kuittia vastaan saa rahat takaisin. Voi myös pyytää it:tä hankkimaan, mutta itse olen kokenut paljon helpommaksi vaan tilata netistä itse sellaisen mallin kun haluan. Jos takuu aikana hajoaa niin sitten korjaukseen, mutta sen jälkeen uutta tilalle vaan.

Meillä voi hakea kaupasta itse uuden kun vanha hajoaa ja nakata vanhan roskiin, sitten kuittia vastaan saa rahat takaisin. Voi myös pyytää it:tä hankkimaan, mutta itse olen kokenut paljon helpommaksi vaan tilata netistä itse sellaisen mallin kun haluan. Jos takuu aikana hajoaa niin sitten korjaukseen, mutta sen jälkeen uutta tilalle vaan.
Tuo olisi pirun kätevää mutta työnantajalla ei joko riitä luottamus tai sitten ovat tehneet typerän sopimuksen välissä olevan palvelutoimittajan kanssa, jonka valikoimista puhelimet ja kaikki IT-lisälaitteet tilataan. Todennäköisesti myös huollot menevät tuon kautta, mutta vaatii meidän ATK-ukolta ensin tiketin.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
280 464
Jäsenet
78 066
Uusin jäsen
Juusto92

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom