Ostin tällä viikolla Powerista Panasonicin DP-UB450 soittimen pyörittämään 4K-levyjä.
Harkitsin myös UB150-soitinta myös mutta koska hintaero ei ollut kuin 20€ ja ostamassani tuotteessa löytyy Dolby Vision tuki, niin päädyin tähän. Oma televisioni on vanha Phillipsin 3D 4K-resoluution telkkari, missä ei ole HDR:ää, mutta ajattelin että varmaan sekin päivä joskus tulee kun pitää uusi telkkari ostaa missä sitten on se Dolby Vision niin on sitten sopiva soitin valmiina. Ja 200€ oli se hintataso, minkä ajattelin mun kokoonpanon olevan järkevin valinta. En nähnyt mieltä käyttää tuon enempää rahaa soittimeen, kun ei ole kunnon kotiteatteriakaan.
Uuden telkkarin hankkiminen, missä on HDR houkuttelisi aina, mutta haluan myös pitää 3D:n, esimerkiksi Gravity (2013) näyttää hitsin hienolta 3D:nä.
Ja eilen ensimmäinen 4K-leffa oli A Fistful of Dollars Arrowfilmsiltä.
Buy A Fistful of Dollars Limited Edition 4K UHD from Arrow Films.
www.arrowfilms.com
Kuvanlaatu oli erinomainen, voittaa tietysti perinteisen blu-ray julkaisun kuvanlaadussa, mutta kun vertailin miltä vuonna 2009 julkaistu italialainen blu-ray restaurointi näyttää, niin ei se kuvanlaadun suhteen kauaksi jäänyt tästä 4K versiosta. Minun silmään aika lähellä samaa tasoa.
Kyseessä siis tämä julkaisu:
https://www.amazon.it/-/en/Clint-Eastwood/dp/B0041KW6E8
Ja äänen otin Sennheiserin kuulokkeilla telkkarin 3.5mm liitännästä helkkarin pitkällä piuhalla, ja hyvältä kuulosti.

Välikysymyksenä, vaikuttaako pitkät piuhat äänenlaatuun? Kannattaako olla niin lyhyt piuha kuin vaan saa? Mulla käytössä Haman 5m audiojatkokaapeli prismasta.
Fyysisen median suhteen olen keräillyt blu-raytä, ja nyt kun on muutama 4K-leffakin tullut ostettua, niin mukavaa kun voi vihdoin niistäkin nauttia.
Seuraavaksi sitten katselmuksessa For a Few Dollars More 4K.