Uniapnea

Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta oletteko käyttäneet CPAP-laitetta ihan normaalisti, jos menee hiprakassa nukkumaan? Mahtaako tuossa tulla riskejä terveydelle tai laitteen rikkoutumiselle?
Krapulat (päänsäryt) tuo on vienyt minulla kokonaan, alkoholihan vain pahentaa uniapneaa. Rikki se nyt lähinnä vois mennä, jos vaikka vetäset sen pöydältä lattialle vessaan lähtiessä tms.

Nyt metsästän lääkärin mielipidettä, jatkanko CPAP:n käyttöä kunnes nukahdan rattiin, hommaanko kiskot tms. vai unohdanko koko uniapnea-asian ja jatkan ilman apuvälineitä kuten nytkin. Uniapnea ei kuitenkaan ole pelkästään väsymystä vaan kyllähän hengityskatkot vaikuttavat muutenkin...
Lääkäri (työterveys) oli hyvä ja hänellä oli omakohtaista kokemusta jne.
Ei erityisemmin suositellut kiskoja, niissä on omat riskinsä ja varsinkin itselläni kun on epilepsia niin ei ole välttämättä hirveän hyvä saada kohtausta kisko suussa.
Minulla on muutenkin tavoitteena yleinen kunnonkohotus ja painonlasku tänä vuonna niin ei nyt tullut muita actioneita kuin tilanteen tarkistus myöhemmin. Katsotaan sitten jatkoja (ja olenko yhtään onnistunut) ja tälle mitään.

Oliko täällä Ouran käyttäjiä, kiinnostaisi tulokset CPAP:lla ja ilman niin näkisi millaisia käppyröitä muille piirtää. En oikein tiedä erottuuko uniapnean hengityskatko ollenkaan Ouralla...

Tuossa on minulle tyypillinen yö, pari pientä tapahtumaa tai ei ollenkaan, mutta joskus enemmän.

Screenshot_20260123-135026.png

Lääkäri (työterveys) oli hyvä ja hänellä oli omakohtaista kokemusta jne.
Ei erityisemmin suositellut kiskoja, niissä on omat riskinsä ja varsinkin itselläni kun on epilepsia niin ei ole välttämättä hirveän hyvä saada kohtausta kisko suussa.
Minulla on muutenkin tavoitteena yleinen kunnonkohotus ja painonlasku tänä vuonna niin ei nyt tullut muita actioneita kuin tilanteen tarkistus myöhemmin. Katsotaan sitten jatkoja (ja olenko yhtään onnistunut) ja tälle mitään.

Oliko täällä Ouran käyttäjiä, kiinnostaisi tulokset CPAP:lla ja ilman niin näkisi millaisia käppyröitä muille piirtää. En oikein tiedä erottuuko uniapnean hengityskatko ollenkaan Ouralla...

Tuossa on minulle tyypillinen yö, pari pientä tapahtumaa tai ei ollenkaan, mutta joskus enemmän.

Screenshot_20260123-135026.png
Tuosta happipitoisuudesta täytyisi saada joku yksityiskohtainen käppyrä, keskimääräinen 97% vaikuttaa kovin hyvälle (oliko tämä nyt siis cpapilla vai ilman?).

Statistiikka

Viestiketjuista
298 479
Jäsenet
81 496
Uusin jäsen
antton00

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom