Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Laatu ja luotettavuus ei oo ne sanat, mitkä tulee venäläisistä mieleen. Oli kyseessä sitten tuotteet tai ihmiset.
Sen sijaan tää kuva meijeristä tulee aina mieleen.. =)

milk_story_650_033114035237.jpg


No, videoiden kautta laadusta ei tiedä. Juustojakin vaikutti valitettavasti olevan "prisman" tyyppisessä kaupassa ihan reilusti. Sitä ei toki tiedä, mitä, mutta oli jokatapauksessa..
Kaikkea paskaa voi olla toki reilusti, mutta länsimaisia juustoja ei ole pahemmin Venäjälle viety ainakaan virallisia reittejä pitkin sitten vuoden 2014 ja maan omat juustot on pitkälti paskaa venäläisten omastakin mielestä.

Jos hyvää juustoa haluaa, niin varmaan joutuu maksamaan selvästi enemmän kuin Suomessa. Mikään "hyvä halpa arkijuusto" ei ole mikään juttu Venäjällä. Lähinnä tarjolla lienee paskaa tai sitten kallista (sveitsiläistä tms.) priimaa.
 
Viimeksi muokattu:
Lopettakaa nyt se offtopic.

 
Toivon mukaan Fire Pointilla on oikeasti kyvykkyys tuottaa pidemmän kantaman risteilyohjuksia ja Flamingon julkistaminen ei johtunut vain NABUn tutkinnasta:

 
Toivon mukaan Fire Pointilla on oikeasti kyvykkyys tuottaa pidemmän kantaman risteilyohjuksia ja Flamingon julkistaminen ei johtunut vain NABUn tutkinnasta:

Eiköhän flamingo lennä aivan lähiaikoina.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/bricktop_nafo/status/1962118551248011513?s=61&t=q8YAxK-4yWP4OKXD1AbbSw


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/bricktop_nafo/status/1962117651607482737?s=61&t=q8YAxK-4yWP4OKXD1AbbSw


Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/bricktop_nafo/status/1962118185664082355?s=61&t=q8YAxK-4yWP4OKXD1AbbSw
 
Mulla Volvo EX30:en sijainti on heittänyt pari kertaa useita kymmeniä metrejä ja sekoittanut navin toiminnan täysin. Navigointi hyppää sivuteille vaikka ajaa motaria tms. Toki voi olla auton bugi.
 
Mulla Volvo EX30:en sijainti on heittänyt pari kertaa useita kymmeniä metrejä ja sekoittanut navin toiminnan täysin. Navigointi hyppää sivuteille vaikka ajaa motaria tms. Toki voi olla auton bugi.
Hyvin mahdollista että on bugi kun olen ollut koodaamassa siihen katvealueen paikannusta! :rofl:

No joo onhan tuota ryssän häirintää myös Itä-Suomessa kun koneet pellolla menevät mihin sattuun kun GPS heittää.
 
Putinin Venäjä kokeilee lännen punaisia viivoja GPS häirinnällä:
Edit: itselläkin aina GT-kartta (viimeisin jota tehtiin) autossa tällaisten takia
Vähän omituista että GPS-signaalin häiriö pistää tuollaisen lennon pasmat ihan sekaisin. Lentokoneissa on kyllä perinteisetkin navigointijärjestelmät varalta, eikä yleensäkään voida olettaa, että GPS toimii kuin junan vessa.

Se on sitten eri juttu, että joillakin lentokentillä ei ole muita lähestymisjärjestelmiä kuin GPS. Oliko esim. Tarton kentällä Virossa ollut ongelmia tämän asian kanssa.
 
Putinin Venäjä kokeilee lännen punaisia viivoja GPS häirinnällä:
Edit: itselläkin aina GT-kartta (viimeisin jota tehtiin) autossa tällaisten takia
Hehän ovat tuota tehneet Suomeen ja muualle myös. Kyseessä ei siis ole mikään uusi juttu, muutenkuin, että nyt siitä kärsi Ursulan lento.

Vähän omituista että GPS-signaalin häiriö pistää tuollaisen lennon pasmat ihan sekaisin. Lentokoneissa on kyllä perinteisetkin navigointijärjestelmät varalta, eikä yleensäkään voida olettaa, että GPS toimii kuin junan vessa.

Se on sitten eri juttu, että joillakin lentokentillä ei ole muita lähestymisjärjestelmiä kuin GPS. Oliko esim. Tarton kentällä Virossa ollut ongelmia tämän asian kanssa.
No eikös tuossa juuri toimittu noin? GPS laittaa pasmat sekaisin koneessa kuin koneessakin ja siksi otettiin muut keinot käyttöön ja mitään pahaa ei sattunut.
 
Krimillä pari helikopteria ottanut osumaa ukrainalaisista lennokeista. Myös laivaan osuttiin.


Iskua pohjustettiin iskemällä tutka-asemiin.



 
Viimeksi muokattu:
Hehän ovat tuota tehneet Suomeen ja muualle myös. Kyseessä ei siis ole mikään uusi juttu, muutenkuin, että nyt siitä kärsi Ursulan lento.

No eikös tuossa juuri toimittu noin? GPS laittaa pasmat sekaisin koneessa kuin koneessakin ja siksi otettiin muut keinot käyttöön ja mitään pahaa ei sattunut.
No ei GPS-häiriöiden pitäisi antaa niin paljon vaikuttaa että joutuu tuntitolkulla kiertelemään ilmassa ja arpomaan että mitäs nyt tehdään. Luulisi, että muiden järjestelmien käyttöönotto tapahtuisi automaationa jos häiriöitä ilmenee.
 
Kuten esimerkiksi minkä järjestelmän?
Esimerkiksi VOR, NDB, ADF ja mitä näitä on..

Ja lennonjohdolta voi varmaan kysyä suuntimaa. On siinä lentokoneessa kompassikin. Lennonjohdolla puolestaan on tutka.

(Ja näitä järjestelmiä on tietenkin käytettykin, eihän ne nyt PELKÄN kartan varassa ole suunnistaneet. Kartasta on varmaan tutkittu radiomajakoiden sijaintia ja taajuuksia yms. Mutta mun pointti oli, että kesti aika kauan jos tunnin ovat arponeet...)
 
Viimeksi muokattu:
Esimerkiksi VOR, NDB, ADF ja mitä näitä on..

Ja lennonjohdolta voi varmaan kysyä suuntimaa. On siinä lentokoneessa kompassikin. Lennonjohdolla puolestaan on tutka.

(Ja näitä järjestelmiä on tietenkin käytettykin, eihän ne nyt PELKÄN kartan varassa ole suunnistaneet. Kartasta on varmaan tutkittu radiomajakoiden sijaintia ja taajuuksia yms. Mutta mun pointti oli, että kesti aika kauan jos tunnin ovat arponeet...)
No siis tämä arpominenhan on sinun keksintö jota tuskin kannattaa sen enempää viihdyttää. Ei siellä mikään tech palstan erkki ollut lentämässä tai koneita ohjaamassa, vaan ammattilaiset. Jos kesti tunnin niin siihen varmaan oli syy, eikä se syy varmasti mikään arpominen ollut. Voihan se olla, että koneelle piti varata erityinen laskeutumisikkuna tuon takia, eikä sellaista ollut saatavilla heti, kun ei hätätapauksesta ollut kyse. Syitä varmaan voi olla monia muitakin.
 
Viimeksi muokattu:
Syitä varmaan voi olla monia muitakin.
Voisi olla vaikka sellainen ei-ilmailullinen syy, että myöhästymisen tullessa ilmeiseksi päätettiin tehdä koneesta käsin joku etätyö, joka oli suunniteltu vasta majoitukseen saapumisen jälkeen, ja tästä johtuen laskeuduttiin vasta sen jälkeen.

Oletan siis tässä että kyseessä oli uutisen sanamuodon mukaan oikeasti "Ursulan kone" eli hänen delegaatiotaan kuljettanut yksityislento eikä mikään reittilento.
 
Erittäin pätevä syy ryypätä ilmassa, ihan vain lentopelkoon.

Mutta tosiasiassa, kuinkahan tarkasti tällaista gps häirintäsignaalia onnistuisi kohdistetusti suunta-antennilla ampumaan? Voisi kuvitella että sielä olisi koko seutu häirinnän kohteena, eikä pelkkä yksi kone niinkuin uutisesta saisi ymmärtää.

Viron ja Suomen ralleissa gps häirinnän huomasi hienosti, gps karttaseurannassa pallerot jatkoivat suoraa linjaa pitkin metsää välillä pompaten oikeille sijainneille.
 
Mutta tosiasiassa, kuinkahan tarkasti tällaista gps häirintäsignaalia onnistuisi kohdistetusti suunta-antennilla ampumaan? Voisi kuvitella että sielä olisi koko seutu häirinnän kohteena, eikä pelkkä yksi kone niinkuin uutisesta saisi ymmärtää.
Voihan se olla että vaikutusalue olikin melko suuri mutta oleellinen tai julkisesti puhuttu vaikutus vain ilmeiseen kohteeseen.

Mikäli voidaan maanpäällisellä suunta-antennilla vaikuttaa tehokkaan kohdennetusti vain yhteen koneeseen, uskallan mutuilla että vaikutus saadaan vain melko hetkellisesti, mutta sehän riittäisi estämään GPS-laskeutumisen. Toisaalta hyvin suuntaava ratkaisu pitäisi varmaan asettaa jonnekin kentän lähelle mistä sabotööri voidaan toista paikkaa helpommin tavoittaa. :hmm:
 
Ukraina ilmeisesti iskenyt noilla uusilla Flamingo ohjuksilla krimille, hyvä kun saa maa omaa puolustusteollisuutta ja ilmeisesti ihan kelpo värkki.

On ilmeisesti koemielessä isketty ihan siihen Krimin pohjoisrajalle. Vaikka Flamingoille olisi tietenkin paljon loogisempiakin kohteita paljon kauempana.

Ajatuksena on varmaan ollut se, ettei ohjukset vahingossakaan tipahda vihollisen alueelle räjähtämättöminä, jolloin venäläiset pääsisi urkkimaan sisuksia (turhan aikaisessa vaiheessa). Niinkin varmaan joskus tulee käymään, mutta toivon mukaan vasta sitten kun venäläisillä on kakka jo housussa ja ohjuksia sataa niskaan harvase päivä.
 
Putinin Venäjä kokeilee lännen punaisia viivoja GPS häirinnällä:
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000011464978.html?utm_source=ampparit
Edit: itselläkin aina GT-kartta (viimeisin jota tehtiin) autossa tällaisten takia
Otetaan pari poimintaa, mitä ja missä
Euroopan komission puheenjohtaja Ursula von der Leyenin kone joutui Venäjän gps-häirinnän kohteeksi Bulgariassa sunnuntaina

Mikä kenttä, se meni ohi, mutta tarinan mukaan koko alue oli häirinnässä, kentälle oli laskeudettu "paperisten" karttojen avulla, tunnin kierreltyä.

Aikaisempien muidenhärientä uutisointien perusteella joillekkin kentille ei laskeudeta jos häirintää, tosin jos tärkeä kenttä ja ollaan alueella missä häirintää toistuvasti niin valmiudet laskeutua myös GNSS häirinnän aikana, mutta jos vilkas kenttä vilkkaaseen aikaan niin välejä kasvatetaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
285 709
Viestejä
4 904 360
Jäsenet
79 045
Uusin jäsen
Pawetsoni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom