Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Tuokin toimii jos ne pelit vain pyörii ilman nettiä. On jopa ihan ok ratkaisu jos vaan tosiaan pelit pyörii ilman.Ottaa netin pois? Ei tuossa taida olla mitään estoasetuksia.
Ei toistaiseksi millään, mutta enemmän se on optimointi kysymys kuin teho. 3080 hieman haukottelee monissa peleissä Indexillä, mutta silti 120hz ei lähde.Ylipäätään millä näyttikseltä tuota 2 Pro resoluutiota ajetaan sen 120Hz (tai edes 90Hz)
Tarkoitat siis että pelien pitäisi olla optimoidumpia? Vähän hankalampaa kyllä kehittäjän kannalta optimoida peliengineä/piirtoa kuin lisätä jotain ajuritason päivityksiä kuten DLSS tai foveated rendering.Ei toistaiseksi millään, mutta enemmän se on optimointi kysymys kuin teho. 3080 hieman haukottelee monissa peleissä Indexillä, mutta silti 120hz ei lähde.
Kepeämmissä (hyvin optimoiduissa?) lähtee vaikka 144hz.
Jossain mielessä tuo DLSS olisi tähän optimointiin kuuluvaa, ja ottaisin mielelläni käyttöön myös VR puolella.Tarkoitat siis että pelien pitäisi olla optimoidumpia? Vähän hankalampaa kyllä kehittäjän kannalta optimoida peliengineä/piirtoa kuin lisätä jotain ajuritason päivityksiä kuten DLSS tai foveated rendering.
Eikös hp G2 omnicept ja decagearin eka pitäs teknisesti tukea ja ovat tulossa "kohta"? Ajurit kai jo tukeekin NVIDIA VRSS 2: Dynamic Foveated Rendering, No Assembly Required | NVIDIA Developer BlogJossain mielessä tuo DLSS olisi tähän optimointiin kuuluvaa, ja ottaisin mielelläni käyttöön myös VR puolella.
Foveated renderingistä lienee aika turha vieläkin huudella, ei ole tulossa kovinkaan pian.
Tehot eivät riitä joten joutuu yhä tasapainoilemaan fovin ja tarkkuuden välillä. Reverb antaa minusta jos tarpeeksi tarkan reson, siitä on hyvä pikkuhiljaa levittää fovia. Tosin aiempi kokemus Rift S:stä mikä oli jo paljon huonompi tarkkuudeltaan.Taas surkeat Fovit, harmi ku pimax on ainut joka edes yrittää kasvattaa fovia.
Tuo 120 astetta nurkasta nurkkaa on niin retroa.![]()
Voisi harkita tuota Vive Pro 2:ta Indexin tilalle, kun kerta majakat ja Indexin ohjaimet käy sen kanssa yhteenArvostelut pitää toki ensin lukea.
Ainakin indexistä Quest 2 laseihin oli aika iso hyppy resoluutiossa, varsinkin teksti on todella paljon luettavampaa resoluution takia ja tuossa se pitäisi olla vielä selkeästi parempi ja indexissä myös iso ongelma "glaren" takia, mahdollista että ongelma korjattu htc:ssä, jää nähtäväksi.Mikäs Indexissä on vikana kun kerta harkitset Vive pro 2:sta tilalle? Paremman resoluution takia? En usko että hyppy olisi niiden eurojen arvosta.
Suurempi resoluutio houkuttaa. Ainoa huono puoli olisi sitten vain se, miten pelit pyörisivät suurella resolla ja hyvällä ruudunpäivityksellä. DLSS:n yleistyminen VR-peleissä korjaisi tilanteen, mutta yleistyykö se niissä ja milloin?Mikäs Indexissä on vikana kun kerta harkitset Vive pro 2:sta tilalle? Paremman resoluution takia? En usko että hyppy olisi niiden eurojen arvosta.
Itse pidän edelleen tuota HTC/Valven käyttämää trackingia ylivoimaisesti parhaana. Tarkin, pienin viive ja ohjainten toiminta kaikkein varminta. Vaatii kuitenkin sen tilan, jossa majakat saavat olla, eivät oikein sovi siirtelyyn. Jos tila löytyy, niin ylivoimaisesti paras tracking - jos taas pitää usein uudelleen asentaa tai siirtää, niin eittämättä ei ehkä kovin kelpo ratkaisu. Langattomastihan nuo saa toimimaan, mutta edelleen ongelmaksi tullee se tilan tarve.
Mulle tarjosivat suoraan kaapelia....ainoa vaan että ei niillä ole varastossa mitään niin lupasivat että saan uuden kaapelin kuuden viikon kuluttua, ehkä juhannuksena pääsee sitten kokeilemaan seuraavan kerran. VMPMulla tais noin 2kk sitten mennä 1kk että uusi kaapeli tuli.
Ei meinanneet uskoa et vika on kaapelissa. Eka tuli uusi potta mutta vasta kaapeli pelasti tilanteen
Eli pyydä et kaapeli eka
Ainakin indexistä Quest 2 laseihin oli aika iso hyppy resoluutiossa, varsinkin teksti on todella paljon luettavampaa resoluution takia ja tuossa se pitäisi olla vielä selkeästi parempi ja indexissä myös iso ongelma "glaren" takia, mahdollista että ongelma korjattu htc:ssä, jää nähtäväksi.
Käytin aikoinaan Riftiä ja Viveä rinnakkain ja en muista että olisi mitään ongelmia ollut. Tosin muistaakseni käytin niin että Rift oli Oculus Homen kautta ja pelasin sillä enimmäkseen Oculus Exclusive pelejä. SteamVR oli konffattu Vivelle jolla sitten pelasin muita. Vähän muistelen että jotain ristiinkäyttökin olisi ollut ilman ongelmia mutten nyt muista enää miten ne vedin.Onko kellään kokemusta sellasesta kombosta, että olisi parit VR lasit samassa tietokoneessa. Kun itseäni himottaisi tilata tuo kyösti, ja pelata määrättyjä pelejä steam vr:n kautta.
Entuudesta löytyy Valve Index minkä samalla jättäisin tuohon simupenkkiin ajopeleille, ihan sen takia että isompi FOV ja 144....
Periaatteessahan sen pitäisi toimia, mutta kun tuon steam vr:n käyttöön ei löydy kauheaa luottoa, että se toimisi.
Niin kysynkin täältä muilta, että onko kellään kokemuksia 2 eri VR lasien käyttö samassa koneessa, (tietysti eri aikaan) ja sekoileekon silloin tuo steamvr.
Mulle tarjosivat suoraan kaapelia....ainoa vaan että ei niillä ole varastossa mitään niin lupasivat että saan uuden kaapelin kuuden viikon kuluttua, ehkä juhannuksena pääsee sitten kokeilemaan seuraavan kerran. VMP
Onko täällä joku tehnyt/hankkinut fov-modeja Reverb G2:lle? Kokemuksia? Lähinnä sweetspotin suurentaminen kiinnostaisi itseä.
Juu, soitin suoraan Suomen HP:lle 09 81 710 005 (HP-yhteystiedot: tekninen tuki ja palvelupyynnöt | HP® Suomi)Jahas, liityin sitten minäkin Error code 4-1:n saaneiden joukkoon. Peli otti ja kaatui ja lasit pimeni, ja kun rupesin tutkimaan että mikäs vialla niin alkoi 4-1-herjaaminen. Oikeastaan kaikki vippaskonstit käytetty BIOS-päivitystä lukuunottamatta (ajattelin sen vielä tehdä), ja lasit on kiinni X570-emoon USB headerin kautta.
Lasit tilattu viime vuoden puolella Bestwaresta, mutta olittekos suoraan Suomen HP:hen yhteydessä? Tuntuisi helpommalta ratkaisulta kuin alkaa hoitamaan asiaa Saksan kautta.
Jahas, liityin sitten minäkin Error code 4-1:n saaneiden joukkoon. Peli otti ja kaatui ja lasit pimeni, ja kun rupesin tutkimaan että mikäs vialla niin alkoi 4-1-herjaaminen. Oikeastaan kaikki vippaskonstit käytetty BIOS-päivitystä lukuunottamatta (ajattelin sen vielä tehdä), ja lasit on kiinni X570-emoon USB headerin kautta.
Lasit tilattu viime vuoden puolella Bestwaresta, mutta olittekos suoraan Suomen HP:hen yhteydessä? Tuntuisi helpommalta ratkaisulta kuin alkaa hoitamaan asiaa Saksan kautta.
Mikäs Indexissä on vikana kun kerta harkitset Vive pro 2:sta tilalle? Paremman resoluution takia? En usko että hyppy olisi niiden eurojen arvosta.
Antoiko ne sulle mitään arviota edes? Mulle lupailivat viime viikolla että saisin juhannukseksi.Kiitos!
edit: Tukeen soitettu ja hyvässä hengessä saatiin uusi piuha tilaukseen. Varastossa ei ollut tällä hetkellä, saas nähdä kauanko kestää saapua.
Tuohon Danol´s Designin Gasketiin ilmeisesti kannattaa ostaa suorilta se "PU HTC VIVE" cushion mukaan jotta sitten ei tarvitse itse alkaa säätää mitään ja vaihtaa tuon vaan tilalle? Sori jos on tyhmä kysymys, jotenkin muistelisin että muuten pitäisi just hajottaa se alkuperäinen HP:n versio että saa ne pehmusteet jne. ja tuntuisi kyllä säätämiseltä vs. 7€ hintaeroon. Eikös tuo ole kuitenkin vain 20€ ilman mitään vs. 27€ sen HTC:n palikan kanssa. Tuntuu vaan oudolta tuo HTC:n nimi tuossa.Tämä MRTV:n mainostama FrankenFOV oli ainakin itselle liian lähellä silmiä. FOV kyllä kasvoi, mutta modi sopii sellaisille, joilla ei ole lainkaan silmäripsiä.
Nyt tilauksessa Danol´s Designin Gasket, voin kirjailla tänne sitten kokemuksia kunhan itse laite taas toimii...
Simuilijan vinkkelistä on sanottava, että kun g2 kuvaan tottuneena testaa indexiä niin kuva on sellaista suttua ettei pystyisi enää. Ja kun huomioidaan että tuossa olisi vielä yli 20% enemmän pikseliä/silmä vs g2 niin väitän että tuo hyppy on joka pennin arvoinen ja suorastaan halpa.
Index OLI kuningas ja on kelpo setti vieläkin mutta loiston päivät takana päin. Uudet sukupolvet jyllää eikä indexin paneeli ole enää tätä päivää. Tämä on minun mielipiteeni.
Mulle tuo Vive pro 2 näyttää ihanteelliselta melkeinpä, jos fov on oikeasti sen 120 astetta vaakatasossa.
Mulla kävi sama joku aika sitten ja kiroilin jo voimallisesti tilanteen johdosta. Sitten huomasin että piuha olikin löysällä headsetin puoleisesta päästä. Oot varmasti jo kokeillut tämän mutta kerroin kuitenkin.
Antoiko ne sulle mitään arviota edes? Mulle lupailivat viime viikolla että saisin juhannukseksi.
Tuohon Danol´s Designin Gasketiin ilmeisesti kannattaa ostaa suorilta se "PU HTC VIVE" cushion mukaan jotta sitten ei tarvitse itse alkaa säätää mitään ja vaihtaa tuon vaan tilalle? Sori jos on tyhmä kysymys, jotenkin muistelisin että muuten pitäisi just hajottaa se alkuperäinen HP:n versio että saa ne pehmusteet jne. ja tuntuisi kyllä säätämiseltä vs. 7€ hintaeroon. Eikös tuo ole kuitenkin vain 20€ ilman mitään vs. 27€ sen HTC:n palikan kanssa. Tuntuu vaan oudolta tuo HTC:n nimi tuossa.
Antoiko ne sulle mitään arviota edes? Mulle lupailivat viime viikolla että saisin juhannukseksi.
Tuohon Danol´s Designin Gasketiin ilmeisesti kannattaa ostaa suorilta se "PU HTC VIVE" cushion mukaan jotta sitten ei tarvitse itse alkaa säätää mitään ja vaihtaa tuon vaan tilalle? Sori jos on tyhmä kysymys, jotenkin muistelisin että muuten pitäisi just hajottaa se alkuperäinen HP:n versio että saa ne pehmusteet jne. ja tuntuisi kyllä säätämiseltä vs. 7€ hintaeroon. Eikös tuo ole kuitenkin vain 20€ ilman mitään vs. 27€ sen HTC:n palikan kanssa. Tuntuu vaan oudolta tuo HTC:n nimi tuossa.
Simuilijan vinkkelistä on sanottava, että kun g2 kuvaan tottuneena testaa indexiä niin kuva on sellaista suttua ettei pystyisi enää. Ja kun huomioidaan että tuossa olisi vielä yli 20% enemmän pikseliä/silmä vs g2 niin väitän että tuo hyppy on joka pennin arvoinen ja suorastaan halpa.
Index OLI kuningas ja on kelpo setti vieläkin mutta loiston päivät takana päin. Uudet sukupolvet jyllää eikä indexin paneeli ole enää tätä päivää. Tämä on minun mielipiteeni.
Mulle tuo Vive pro 2 näyttää ihanteelliselta melkeinpä, jos fov on oikeasti sen 120 astetta vaakatasossa.
No Man's Sky tukee ja on vanhempi peli.![]()
Nvidia DLSS is now supported in VR, starting with No Man's Sky
Boost your framerates at high refresh in virtual reality with DLSS.www.pcgamer.com
Kova uudistus ja erittäin tervetullut. Harmittavasti vanhempiin peleihin tukea tuskin lisätään.
No Man's Sky tukee ja on vanhempi peli.
No Man's Sky tukee ja on vanhempi peli.
Pointti oli, että vanhoihin vr-peleihinkin voi tulla DLSSEi kait se vielä tue? Eikös tuo DLSS päivitys tule vasta joskus tulevina viikkoina No Man's Skyihin.
Ja olihan jo olemassa joku Stalkerin tapainen VR shooring missä DLSS tuki oli jo olemassa, eli ei ole edes ensimmäinen "VR" peli joka tuota tukee.
Skyrim VR:ään ja Project Cars 3:een kun tulisi, niin alkaisi Vive Pro 2 kiinnostamaan toden teolla 
Pointti oli, että vanhoihin vr-peleihinkin voi tulla DLSSSkyrim VR:ään ja Project Cars 3:een kun tulisi, niin alkaisi Vive Pro 2 kiinnostamaan toden teolla
![]()

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.