Minä kyllä pidän enemmän Googlen Phone- ja Messages-sovelluksista. POCO:ssa ei näköjään vakiona muuta olekaan. Mutta makuasia. Enkä minä ole EU-rommeissa mitään yleistä nykimistä havainnut, mitä sitten tarkoittaakin. Jotain häikkää on joskus ollut, beta-versioitahan ne viikoittaiset ovat.Mitä uutta tai parempaa Xiaomi.eu sitten toi? Ei oikein mitään. Muutama uusi soittoääni, ok kiva. Vaihtoehtoiset dialer ja tekstiviesti-sovellus, vakiot paremmat. Lisää pikavalintoja lukitusruudulla, noh näitäkään ei tule käytettyä kun sormenjäljellä tämä ruutu skipataan kokonaan.
Mikä sitten oli huonompaa? Englanninkieltä monissa sellaisisa paikoissa, mitkä vakiona ovat käännettyjä. Suurin miinus oli että puhelin alkoi nykimään päivittäisessä käytössä. Vakioromilla tätä ei tapahdu.
Eihän näissä globaaleillle markkinoille tarkoitetuissa Xiaomeissa ole kiina-tauhkaa nähty pitkään aikaan. Ja kyllä varmaan vakio-rom mainiosti riittää sellaiselle joka haluaa vain toimivan puhelimen. Mutta minulle luuri on teknolelu, jota voi myös tarvittaessa käyttää puhelimena. Siksi custom rom.Mielestäni puhelimessa ei ihmeemmin ole mitään kiina-tauhkaa mukana mitä rom poistaisi. Mainoksia ei ole valikoissa tai muutakaan. Puhelin on vielä niin uusi että virallisiakin päivityksiä on tarjolla. Tuo nykiminen sai palaamaan vakioon, kun piti oikein kokeilla että nykikö se silläkin.
Vanhempaan puhelimeen, johon ei enää virallisia päivityksiä tule, niin varmasti ihan toimiva (ja varmaankin ainoa) rom.
Sehän juuri on se harrastelun palkitseva osa. Vaikeuksien kautta voittoon.Asennus ei todellakaan sujunut kivuttomasti.
Viimeksi muokattu: