Yale-älylukot (Doorman & Linus)

Katselin aqaran sivuilta ja siellä tuo koko on ilmoitettu olevan :

Product Dimensions(Door Lock)​

2.4 × 2.4 × 6 in. (62.3 × 60.6 × 152.5 mm)

Eli eikös tuo asenneta tasan keskelle niin vaadittava tila navasta karmiin olis siis jotakuinkin 32mm ? 40mm nyt pitäisi riittää mainiosti ? Itseänikin tämä himottaa, tästä on myös lite malli jossa ei ole näppistä, sellaisen voisi terassin oveen laittaa..

Tulipa tilattua. proshopissa ilmaiset postit.
Tuli, ja asennettu. Olipa helppo asennus. Hienosti toimii, joskin on vähän äänekäs. Pariutui home assistanttiinkin helposti matter laitteena.

Kyllä on ainoa ulko-ovi ja sillä Doormania rajailinkin pois

Nääh, living on the edge :)
7v+ Doorman ollut, toki Herra Puukkosaha löytyy helpohkosta paikasta.

PS. Näin sanottuani, tuolle Herralle tulee aikalailla kohta puolen käyttöä :)

1000009784.jpg

Ei omaan silmään näy tuntomerkkejä. Enemmällä pohtimisella tämä taitaa joka tapauksessa mennä vaihtoon, koska vipstaakista/avaimesta kääntämällä aukeaa aina molemmst kielelleet. Voihan se olla että kohta ollaan ovikaupoillakin.

Tutustutaanpas lisää. Tämän vanha eikä uusikaan näppäimistö ei silti näytä saavan kehuja
Itse olen yhden tuon näköisen muuttanut Abloy 4190 lukkorungolle. Kannattaa mittailla käykö tuohon tilalle joku abloy lukkorunko, niin ei koko ovea tarvitse vaihtaa. Abloy lukkorunkonen kanssa sitten vaikka Linus (kumpi vaan versio). Jää mekaaninen avain käyttöön. Käytössä ei itsellä ole näppäimistöä. Kännykällä saan lukon auki etänä, jos pitäisi jollekkin avata ovi etänä.

Meillä on nyt ongelmana kun koira on oppinut avaamaan Yale Doorman L3 lukon sisältä. Mikä tuohon voisi olla toimiva ratkaisu, että saisi estettyä sen napin painamisen meidän ollessa pois kotoa?

Itse olen yhden tuon näköisen muuttanut Abloy 4190 lukkorungolle. Kannattaa mittailla käykö tuohon tilalle joku abloy lukkorunko, niin ei koko ovea tarvitse vaihtaa. Abloy lukkorunkonen kanssa sitten vaikka Linus (kumpi vaan versio). Jää mekaaninen avain käyttöön. Käytössä ei itsellä ole näppäimistöä. Kännykällä saan lukon auki etänä, jos pitäisi jollekkin avata ovi etänä.

Laitan LC102, tai semmoinen on odottamassa. Jonkin verran joutuu sorvaamaan ja peitelevyt laittamaan.

LC204 olisi ollut mitoiltaan likimain suora swappi, mutta googlauksen perusteella jäi toiminnasta epäselväksi aukeaako ovi avainta kääntämällä vai pelkästään kahvasta. Pitää vielä tutkia

Laitan LC102, tai semmoinen on odottamassa. Jonkin verran joutuu sorvaamaan ja peitelevyt laittamaan.

LC204 olisi ollut mitoiltaan likimain suora swappi, mutta googlauksen perusteella jäi toiminnasta epäselväksi aukeaako ovi avainta kääntämällä vai pelkästään kahvasta. Pitää vielä tutkia
Pientä työstöä se hyvin todennäköisesti vaatii kun vaihtaa lukkorungon, mutta eiköhän tuohonkin sen saa ihan kohtuu vaivalla ilman oven vaihtoa. Kunnon ulkovi kuitenkin jo kohtuu kallis vrt. lukkorungon vaihto (olettaen, että tekee itse lukkorungon vaihdon).

Menee jo sivuun älylukoista, mutta nyt on LC102 lukkorunko sovitettu tuohon 80-luvun lopun oveen ja ASSA SYM 560(?) tilalle.

Aika paljon sai lastua vuolla, mutta parin tunnin äherryksella se sinne istahti. Rintalevyn upotuksen hienosäätö, lukkorungon poteron syvennys ~5mm, vääntimen reiän nosto ~7mm (ovaaliksi), painikkeen 40mm reiän poraus uuteen kohtaan ylemmäs. Painikkeen alle peitelevyy jotka peittää vanhat aukot. Vastaraudalle ei tarvinnut tehdä mitään.

Paineilma koneviila oli hyvä työkalu

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 248
Jäsenet
78 365
Uusin jäsen
päätönmehu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom