Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Lukeeko muuten noissa Mario Kart -vouchereissa jotain voimassaoloaikaa, eli milloin viimeistään lunastettava?
Ei ole mitään aikaa leimattuna ja samaa sanoisi googlen AI haku

1749196519688.png

Jos pitää paikkansa, niin on taas kyllä hyvä esimerkki siitä, miksi vähä-älyisiä ei pitäisi palkata mihinkään töihin, vaikka kuinka tuntuisi että työtä voisi tehdä kuka tahansa :)

Ovat siis kaupassa niitanneet kuitin pakettiin niin, että niitti on painanut kolon Switch 2:n näyttöön.

Viimeksi muokattu:
Fnac tulossa Tanskassa. Ohjainta kattellu, ilmeisesti tuolla switch 1 ohjaimella pärjäisi? Ei löysy valmiiksi, ja arpoo kumman hommaisi.

Nyt puheet pakettien seurannasta seis ja lisää kokemuksia kehiin! Niin peleistä kuin itse laitteesta. Ei ketään kiinnosta missä kenenkin paketti seikkailee ja koska kotiutuu :)
Miten voi sanoa ettei ketään kiinnosta jos täällä useampi ihminen keskustelee asiasta keskenään.

Keskustela voi ohjata ja kannustaa haluamaansa suuntaan muutenkin kuin yrittämällä tukehduttaa aiheita jotka ei itseä kiinnosta. Ne viestit jotka ei kiinnosta, voi jättää lukematta.

Ja tämä siis ihan yleisellä tasolla.

Noniin, vaikka vielä keskiviikkona Saksan maalta lupailivat pakettia vasta 9.6 niin tuli tänään klo 8 viestiä että Nipa noudettavissa. Tilaukseni tein jotakuinkin toukokuun puolessa välissä.
Hyvinhän se DHL näitä paketteja kiikuttaa, yleensä Suomen päässä "vauhti" hidastuu :lol:

Ei ole mitään aikaa leimattuna ja samaa sanoisi googlen AI haku

1749196519688.png
Tämä kannattaa vielä varmistaa. Mulla on mielikuva että joku tubettaja puhui jotakin puolesta vuodesta (ei välttämättä ostosta) ja siitä että vanhentunee jossakin välissä.
Nyt en kyllä saa millään päähäni että mistä lähde tuolle, mutta että pienellä varauksella kannattaa asiaa valmistella vielä.

Jos pitää paikkansa, niin on taas kyllä hyvä esimerkki siitä, miksi vähä-älyisiä ei pitäisi palkata mihinkään töihin, vaikka kuinka tuntuisi että työtä voisi tehdä kuka tahansa :)

Ovat siis kaupassa niitanneet kuitin pakettiin niin, että niitti on painanut kolon Switch 2:n näyttöön.

En usko, että jenkkikassalla saa paljon sooloilla, ei se itse sitä nitojaa liene ostanut, mutta joo, osavaltiosta riippuen hyvinkin saa kenkää. Ehdotan jotain muuta threadia keskustelulle vähä-älyisten työllistymisen estämiselle.

Tämä kannattaa vielä varmistaa. Mulla on mielikuva että joku tubettaja puhui jotakin puolesta vuodesta (ei välttämättä ostosta) ja siitä että vanhentunee jossakin välissä.
Nyt en kyllä saa millään päähäni että mistä lähde tuolle, mutta että pienellä varauksella kannattaa asiaa valmistella vielä.

No en kyllä keksi mitään syytä, miksi koodi vanhenisi koskaan. Sehän on maksettu ostos, josta Nintendo on jo saanut rahansa, joten ei sillä pitäisi olla Nintendon suuntaankaan mitään merkitystä milloin peli lunastetaan.

Fnac tulossa Tanskassa. Ohjainta kattellu, ilmeisesti tuolla switch 1 ohjaimella pärjäisi? Ei löysy valmiiksi, ja arpoo kumman hommaisi.

Jos virallisesta Pro Controllerista kyse niin Switch 1 ohjaimessa on yksi pieni mutta samaan aikaan mahdottoman suuri ongelma Switch 2 kanssa: sillä ei voi käynnistää Switch 2 konsolia. Jotain muitakin eroja toki löytyy, mutta tämän pienen typerän ongelman vuoksi tuli ostettua Switch 2 Pro Controller vaikka löytyy jo moitteettomasti toimiva ekan Switchin ohjain.

Omasta MKW lipukkeesta koitin ihan katsoa, mutta ei ole mitään aikaa mainittu missään, ainoastaan "this code can only be redeemed once".

Edit: ketjuun vielä yleisesti, niin YouTube alkaa täyttymään eri testivideoista S1 vs S2, esim. tässä muutama peli käyty läpi miten pyörii ja hieman latausaikojakin:

Juu, kyllä tuo DHL express ihan omaa luokkaansa nopeudessa, alle 24h lähetyksestä toimitus perillä. Plussaa mahdollisuudesta itse jouduttaa kuljetusta sovelluksessa. Samaa ei voi sanoa Suomen päässä Postnordista. Lisätarvikkeet saapuneet yöllä 1.30 varastoon 40 km päähän ja toimitus onnistuu vasta maanantaiksi 🤨

Konsolihan vaikuttaa alkukokemusten perusteella erinomaiselta. Näyttö ihan omaa luokkaansa, kun vertailu on original Switch ykköseen. Tatit paremmat, kiinnitys helpompi, kaikki toimii. Dockattuna tuota tosin pääosin tulee käytettyä, 4k hdr näyttää hyvältä ja 60 fps ainakin Kartissa riittää ja näytön jaossa kaksinpelissä ei pätkimistä ole.

Jos virallisesta Pro Controllerista kyse niin Switch 1 ohjaimessa on yksi pieni mutta samaan aikaan mahdottoman suuri ongelma Switch 2 kanssa: sillä ei voi käynnistää Switch 2 konsolia. Jotain muitakin eroja toki löytyy, mutta tämän pienen typerän ongelman vuoksi tuli ostettua Switch 2 Pro Controller vaikka löytyy jo moitteettomasti toimiva ekan Switchin ohjain.

Itse mietin josko pitäisi joyconia tuossa pöydällä, niin voisi aina joyconilla käynnistää konsolin vaikka sitten varsinainen pelaaminen tapahtuu Switchin pro-ohjaimella. Pitää nyt kokeilla alkuun, ennenkuin tuhlaa taas yhden satasen tuohon ohjaimeen :)

Omasta MKW lipukkeesta koitin ihan katsoa, mutta ei ole mitään aikaa mainittu missään, ainoastaan "this code can only be redeemed once".

Edit: ketjuun vielä yleisesti, niin YouTube alkaa täyttymään eri testivideoista S1 vs S2, esim. tässä muutama peli käyty läpi miten pyörii ja hieman latausaikojakin:

Olen sekoittanut varmaankin tähän keissiin, eli DLC-koodit saattavat vanheta.

Juu, kyllä tuo DHL express ihan omaa luokkaansa nopeudessa, alle 24h lähetyksestä toimitus perillä. Plussaa mahdollisuudesta itse jouduttaa kuljetusta sovelluksessa. Samaa ei voi sanoa Suomen päässä Postnordista. Lisätarvikkeet saapuneet yöllä 1.30 varastoon 40 km päähän ja toimitus onnistuu vasta maanantaiksi 🤨

Konsolihan vaikuttaa alkukokemusten perusteella erinomaiselta. Näyttö ihan omaa luokkaansa, kun vertailu on original Switch ykköseen. Tatit paremmat, kiinnitys helpompi, kaikki toimii. Dockattuna tuota tosin pääosin tulee käytettyä, 4k hdr näyttää hyvältä ja 60 fps ainakin Kartissa riittää ja näytön jaossa kaksinpelissä ei pätkimistä ole.
Itellä postnordilla tilattu fyysinen mario eilen saapunut tampereelle ja näyttää toimitusta maanantaiksi 😅😂

Olen sekoittanut varmaankin tähän keissiin, eli DLC-koodit saattavat vanheta.

Onpas törkeää toimintaa pelifirmalta. Samaa roskaahan on ollut jo Switchin aikana joissain peleissä, jossa osa sisällöstä toimitetaan DLC koodina, jolloin peliä eteenpäin myydessä uusi ostaja ei saakaan koko sisältöä käyttöönsä. Hyvänä esimerkkinä Final Fantasy X / X-II, jossa X-II oli DLC-koodina, jolloin pelin myydessä eteenpäin uusi ostaja ei saanut käyttöönsä tuota X-II peliä ollenkaan.

En usko, että jenkkikassalla saa paljon sooloilla, ei se itse sitä nitojaa liene ostanut, mutta joo, osavaltiosta riippuen hyvinkin saa kenkää. Ehdotan jotain muuta threadia keskustelulle vähä-älyisten työllistymisen estämiselle.

Ei ollut tarkoitus keskustella vähä-älyisten työllistymisen estämisestä, vaan tämä oli ihan vain tuollainen kiinnostava Switch 2:een liittyvä huomio :)

Onko muuten cyberpunk vasta julkaistu nyt switch 2:selle vai minkätakia porukka ostelee tuota Nintendolle? Itsellä tuo pleikkari vitosella niin onko jotain uutta Nintendon versiossa?

Jotenkin lämmittää mieltä, että Prismat/Powerit/Gigantit täynnä konsoleita. Ei sillä aika hyvä saatavuus taitaa olla ulkomaillakin, mutta erityisesti Suomen hinnoittelulla saakin jäädä hyllyihin mätänemään. Katsotaan missä vaiheessa oman raaskii tilata :lol:

Onko muuten cyberpunk vasta julkaistu nyt switch 2:selle vai minkätakia porukka ostelee tuota Nintendolle? Itsellä tuo pleikkari vitosella niin onko jotain uutta Nintendon versiossa?
On. Tuore julkaisu. Sisältää DLC:n. Ei varmaan mitään ihmeellistä PS5:lla pelanneelle, mutta itselläni menee kyllä hankintaan kun tuli PS4:llä pelattua julkaisussa se ennen kuin iso fixi tuli peliin.

Kiitos tästä fnacin tiedosta. Mites eroaa tuohon Nintendon saksan kautta tilattuun? Tai siis miksi odottaisit täydennystä ?
En ole aiemmin tilannut fnac:in puolelta, niin en tiedä minkälainen varastotilanne heillä on oikeasti tällä hetkellä tai miten kauan toimituksessa kestää (Ships from 09/06/2025), onko mahdollista että oikeasti ei ole mitään lähetettäväksi ja joutuu odottelemaan. Olisi sinällään kiva tehdä kaikki Nintendo-ostokset kerralla.

Jotenkin lämmittää mieltä, että Prismat/Powerit/Gigantit täynnä konsoleita. Ei sillä aika hyvä saatavuus taitaa olla ulkomaillakin, mutta erityisesti Suomen hinnoittelulla saakin jäädä hyllyihin mätänemään. Katsotaan missä vaiheessa oman raaskii tilata :lol:

Yhdysvalloissa vähän toisenlaiset hulinat. Ei ole ainoa jonotusvideo mitä tullut vastaan.

Trumplandia onkin oma lukunsa :x3:
Juuri tuli redditissä vastaan kuva, meanwhile in Staples, jossa oli konsoleita saatavilla. Samoin walmarttien hyllyillä. En usko saatavuusongelmaa olevan kun yleisimmät pelikaupat mistä porukka tietää tilata. Harva ajattelee perusmarketeissa olevan.

Suomi lisä tai ei niin näin sen kuuluisikin olla, että koneita heti julkkarista asti riittävästi kauppojen hyllyillä. Jos korona ajan v 2020 alkanut kaikki loppuunsaatavuus onglemat olisi nyt saatu pikkuhiljaa selätettyä tekniikassa niin olisi hienoa.

Onko raadilla ehdotuksia must have peleiksi?

En ole alkuperäisen DS:n jälkeen omistanut muuta nintendo konsolia eli aika heikko tuntuma nykyiseen nintendon ja 3rd party pelivalikoimaan.

Mariokart bundle tuli napattua

15 tunnissa paketti liikkunut Puola -> Saksa -> Helsinki -> Tampere ja tunti sitten lähti kohti Jyväskylää. Jospa tuo tänään vielä tulis :nb:
Onkohan Saksan DHL ohitettu tuolla (koska lakko) että lähellään Puolasta ja lentojen mukana sitten kulkee mukavasti.
Oma venähtää tiistaille vaikka on jo tänään lähtenyt, mutta on tuo hurja vauhti kyllä.

En ole alkuperäisen DS:n jälkeen omistanut muuta nintendo konsolia eli aika heikko tuntuma nykyiseen nintendon ja 3rd party pelivalikoimaan.

Pelimakunsa kullakin. Täällä Mario Kart World tuli bundlen mukana ja Cyberpunk 2077 ostin fyysisenä siihen rinnalle peliaikaa kuluttamaan. Lisäksi asennettuna ovat Fortnite ja Splatoon 3. Nämä olivat itselle ne ”pakolliset” tähän aloitukseen.

IMG_7693.jpeg

Onkohan Saksan DHL ohitettu tuolla (koska lakko) että lähellään Puolasta ja lentojen mukana sitten kulkee mukavasti.
Oma venähtää tiistaille vaikka on jo tänään lähtenyt, mutta on tuo hurja vauhti kyllä.
Kyse lienee vaan siitä, että nuo Nintendon varastot sijaitsevat Puolassa, Englannissa ja Espanjassa, ja tilaajan maan mukaan valitaan noista kolmesta se lähetyspaikka.

Nuo oli siinä tilausvahvistuksessa mainittu, jos haluaa palauttaa tilauksensa. Mm. Suomeen tilatut tuotteet pitää palauttaa tuonne Puolaan.

Zelda: Breath of the Wild on aika lailla kaikkien aikojen suosikkipelini, joten sanoisin että sillä ei mene vikaan.

Jos metroidvania-tyyliset pelit iskee niin Metroid Dread on kyseisessä genressä omalla top 3 -listalla. Tasoloikista tietysti Mariot; Odyssey, 3D World (+ Bowser's Fury) ja Wonder on kaikki hyviä ja kaikki eri tyylisiä. 3D-Zeldoista suosittelen pelaamaan ensin Breath of the Wildin ja sitten Tears of the Kingdomin.

Jos uutta ostaa niin hommaisin suoraan Switch 2 -ohjaimen vaikka hinta onkin kova. Hieman parempi yhteensopivuus (jo mainittu konsolin käynnistäminen ja chattinappi), takanapit ja oletettavasti korjattu ristiohjain. Uuden ohjaimen tatteja on myös kehuttu.

Otin tänä aamuna vielä ennen töitä testit sängyssä tuossa hand-held modessa. Ei mulla itellä näytöstä mitään valittamista, varmasti OLED olisi parannus, mutta siihen oli muutkin syyt kuin ahneus miksi ei-OLED oli valittu. Taisi liitty vaihteleviin hertseihin 120Hz asti jne, joka ei taida OLED:issa olla kovin hyvin mahdollista. Mutta eiköhän sellainenkin näyttö muutaman vuoden päästä nähdä ja ns. keskikauden päivitysversio. Itse pärjään kyllä tällä näytöllä mainiosti.

Onhan tää kannettavuus/siirrettävyys ihan kiva lisä. En nyt sanois myyntivaltiks tai ominaisuudeks mistä maksaisin erikseen lisähintaa edes, mutta kyllä tälle varmaan käyttöä keksii. Parin viikon päästä hotelliloma lasten kanssa niin pitää kokeilla ottaa konsoli matkaan.

Miinusta siitä, etten löytänyt itse oikein asentoa, missä voisin olla yli 10min kädet puutumatta tai vaihtamatta hieman asentoa. Sen verran raskas ja lopulta isokin laite. Myös Joy-conit esim. mario kartissa toimi ihan kivasti, kun tarvittavia nappeja oli vähemmän. Kun taas Zeldassa oli ihan tuskallista käyttää kahta tattia + takanappeja sekä oikeastaan kaikki muitakin nappeja tässä hand-held moodissa. Pitääkö Pro controller ottaa messiin handheldinäkin pelatessa..

Varmasti yli 95% käytöstä ihan perinteisesti telkussa kiinni.

Oho. Eilen oli vielä Saksan Nintendon DHL Express paketti jumissa Saksan lakoissa. Tänään oli kuitenkin tunti sitten kuriiri ovella (Tampereella). Olin jo ihan varautunut siihen, että menee ensi viikkoon.

Taisi liitty vaihteleviin hertseihin 120Hz asti jne, joka ei taida OLED:issa olla kovin hyvin mahdollista. Mutta eiköhän sellainenkin näyttö muutaman vuoden päästä nähdä ja ns. keskikauden päivitysversio. Itse pärjään kyllä tällä näytöllä mainiosti.

Höpöjuttuja, kyllä OLED kykenee VRR:ään. Kyse on vain hinnasta. Tuon kokoinen OLED 120hz paneli VRR-tuella olisi maksanut enemmän. Todennäköisesti merkittävästi enemmän (tasoa helposti satanen lisää laitteen hintaan) ja Nintendo katsoi että perusmalliin tämä on liikaa. Lienee aika selvää että vaihtoehtoisia malleja (OLED, käsikonsoli-only) tästäkin jollain aikataululla tehdään ihan samoin kuin Switch 1:stä.

Akkukesto ei vaikuta olevan kovin erikoinen. Ainakin Zeldaa pelatessa (ja pelejä ladatessa storesta) hupenee melko nopeasti. Langattoman verkon käyttö on outoa, ei meinaa palkkeja olla ja melko hitaasti latailee. No kattellaan. Zelda Breath of wild näyttää kyllä hienolta ja pyörii sulavasti.

Höpöjuttuja, kyllä OLED kykenee VRR:ään. Kyse on vain hinnasta. Tuon kokoinen OLED 120hz paneli VRR-tuella olisi maksanut enemmän. Todennäköisesti merkittävästi enemmän (tasoa helposti satanen lisää laitteen hintaan) ja Nintendo katsoi että perusmalliin tämä on liikaa. Lienee aika selvää että vaihtoehtoisia malleja (OLED, käsikonsoli-only) tästäkin jollain aikataululla tehdään ihan samoin kuin Switch 1:stä.
Ja kannattaa myös muistaa että kun myydään miljoonia laitteita niin yhtäkään riskaabelia osaa ei kannatt
a vehkeeseen laittaa. Kaikki on mielellään hyväksi havaittua peruskamaa. Kuten tuo Nvidian vuosia vanha piirikin, ei ne uusinta uutta edes uskaltaisi laittaa vaikka halvalla saisikin.

Jos metroidvania-tyyliset pelit iskee niin Metroid Dread on kyseisessä genressä omalla top 3 -listalla. Tasoloikista tietysti Mariot; Odyssey, 3D World (+ Bowser's Fury) ja Wonder on kaikki hyviä ja kaikki eri tyylisiä. 3D-Zeldoista suosittelen pelaamaan ensin Breath of the Wildin ja sitten Tears of the Kingdomin.

MIelenkiinnosta miksi suosittelet BotWia ennen Tears of the Kingdomia? Itse ajattelin, että en varmaan jaksa pelata molempia niin ajattelin pelata vain jälkimmäisen. SItä nyt useampi tunti takana (Switch OLEDilla tosin). Mielellään ilman spoilereita jos liittyy jotenkin tarinaan :)

Kyllä Oledin ja VRR teknologioiden kanssa taitaa oikeesti olla jotain ongelmia. Mun ymmärtääkseni ei ole olemassa yhtäkään PC-käsikonsolia josta löytyy Oled-näyttö ja VRR tuki.

MIelenkiinnosta miksi suosittelet BotWia ennen Tears of the Kingdomia? Itse ajattelin, että en varmaan jaksa pelata molempia niin ajattelin pelata vain jälkimmäisen. SItä nyt useampi tunti takana (Switch OLEDilla tosin). Mielellään ilman spoilereita jos liittyy jotenkin tarinaan :)
Onhan tuo Tears suora jatko-osa tarinaltaan, toki näiden pelien tarinat ovat sen verran kevyitä että varmasti toimii itsenäisenäkin. Noin muuten lähinnä ajattelen että jos aikoo koskaan Breathia pelata niin siihen voi olla hankala mennä takaisin Tearsin jälkeen.

DHL:n arvio on että maanantaiksi ehtii Ouluun.
Vaikka tämä ei kauheasti kiinnosta, niin ehti sittenkin jo perjantaiksi Ouluun. Onhan tämä fyysisesti huomattava parannus ja varsinki kun on pienet kädet niin tuntuma erinomainen. Asensin ensin Spigen:n panssarilasin, jonka olin tilannu ennakkoon Amazonista ja sitten aloitin siirron vanhasta Switchistä. Nyt sitten uusi Mario Kart pyörimään 🍺

BOTW on mielestäni noista kokonaisuutena onnistuneempi peli, ja jos tahtoo pelata vain yhden niin se on näistä se suurempi merkkitapaus. TOTK taas parantaa käyttöliittymän tuntuvia osa-alueita (menut, pikamenut, ym.) tavoilla jotka ei olisi BOTWille eduksi jos ne pelaisi käänteisessä järjestyksessä.

Tarinan älyämisen kannalta kuitenkin TOTK toimisi mainiosti standalonena, ja tällöin TOTK voi tuntua freesimmältä kun maailma ei ole ennestään tuttu. Tarinat on kumminkin varsin erillisiä toisistaan.

e: ai mutta kun kerran olet jo aloittanut TOTKia, niin ei siinä päätöksessä ole mitään suurta ongelmaa. Jatka vain.

Vaikka tämä ei kauheasti kiinnosta, niin ehti sittenkin jo perjantaiksi Ouluun. Onhan tämä fyysisesti huomattava parannus ja varsinki kun on pienet kädet niin tuntuma erinomainen. Asensin ensin Spigen:n panssarilasin, jonka olin tilannu ennakkoon Amazonista ja sitten aloitin siirron vanhasta Switchistä. Nyt sitten uusi Mario Kart pyörimään 🍺
Tuliko ns. ylläri-ilmoitus että tässäpä paketti, vai pyysitkö itse aikaistettua toimitusta?

Itsellä oli kanssa sinetti rikki, ihmettelin sitä mutta ei varmaankaan itse laatikkoa oltu kuitenkaan avattu. Itse lätkäisin ennen käyttöönottoa panssarilasin päälle niin kuin edellisessäkin Switchissä ja se on vieläkin hyvin siinä kiinni :)

Piti sitten tilata 256Gt kortti tuohon ettei tila lopu kesken.

Itsellä oli kanssa sinetti rikki, ihmettelin sitä mutta ei varmaankaan itse laatikkoa oltu kuitenkaan avattu. Itse lätkäisin ennen käyttöönottoa panssarilasin päälle niin kuin edellisessäkin Switchissä ja se on vieläkin hyvin siinä kiinni :)

Piti sitten tilata 256Gt kortti tuohon ettei tila lopu kesken.
Mistä ostit panssarilasin? Nintendon virallinen näyttää olevan muovikalvo...

Switch 2:ssa on kuulemma muovikalvo lasipaneelin päällä johon tulee todella helposti naarmuja. Ajattelin laittaa myös tohon panssarilasin vaikka en käytä edes puhelimessa :D

Onko joku bongannut jotain päteviä grippejä tähän? Tuli yksi Mario Kart Cuppi vedettyä ja samalla todettua että ei tätäkään voi käsikonsolina käyttää ilman jotain ulokkeita mistä pitää kiinni.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
279 544
Jäsenet
77 944
Uusin jäsen
viilu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom