Yleinen Nintendo ketju (Switch 2, julkaisu 05.06.25)

Nintendohan on siitä hyvä tapaus, että pelit ei vanhetessaan erityisemmin happane. Wii U:lla on tullut pelattua mm. noita Zeldoja joita ei vielä Switchille ole.
 
Nintendohan on siitä hyvä tapaus, että pelit ei vanhetessaan erityisemmin happane. Wii U:lla on tullut pelattua mm. noita Zeldoja joita ei vielä Switchille ole.

Totta puhut, eihän toimiva rauta ja mainiot pelit sinällään vanhene vaan pelattavuus säilyy jatkossakin.

Ehkä mietin tässä myös hiukan tietynlaista jatkumoa tulevaisuuteen sen suhteen, että toimiiko nyky-Switchin pelit myös uudessa versiossa. Luulisi toimivan mutta koskaan ei tiedä.
Fakta on myös se, että saahan sitä aina vanhan laitteen myytyä ja ostettua uudemman version tilalle jos siltä tuntuu. Liikaa kun miettii ja speksailee mielessään niin ei voi koskaan ostaa mitään :)
 
Totta puhut, eihän toimiva rauta ja mainiot pelit sinällään vanhene vaan pelattavuus säilyy jatkossakin.

Ehkä mietin tässä myös hiukan tietynlaista jatkumoa tulevaisuuteen sen suhteen, että toimiiko nyky-Switchin pelit myös uudessa versiossa. Luulisi toimivan mutta koskaan ei tiedä.
Fakta on myös se, että saahan sitä aina vanhan laitteen myytyä ja ostettua uudemman version tilalle jos siltä tuntuu. Liikaa kun miettii ja speksailee mielessään niin ei voi koskaan ostaa mitään :)
Aivan varmasti tulee vanhan Switchin pelit toimimaan siinä uudessakin, jos sellanen on tulossa. Suurin ongelma on se et tuleeko New Nintendo 3DS tyylinen ratkasu ja osa peleistä jatkossa toimii vaan uudella switchillä.

Nykynen Switch on kuitenkin täys mopo, siitä ei pääse mihinkään. Ihan jokaselta osa-alueelta. Uuteen switchiin tartteis tehdä aikamoista remonttia jokaselta osa-alueelta, eikä se sen jälkeen enää ookkaan niin yksinkertaista et kaikki pelit jatkossa toimis molemmilla. Pelkällä näyttispäivityksellä samaan tyyliin ku PS4 Pro ja One X ei kovin pitkälle pötkitä, vaan pitäs vähän suurempaa remonttia tehdä ja siinä vaiheessa ne ongelmat yhteensopivuuden kanssa tulee ilmoille, kun laitteilla ei yhtäkkiä enää olekaan ihan kauheasti yhteistä. Vaatii kehittäjiltä käytännössä kohtuuttoman paljon ylimäärästä duunia saada molemmat versiot toimimaan miten pitää.

Nähtäväks jää tosin, se uus Switchi kuulostaa kyllä hyvältä ja se ois oikeasti aika iso pelastus jos DLSS saataisiin käyttöön sillä vehkeellä, sillä kun voi paikata puuttuvaa tehoa ihan uskomattoman paljon ja saada resoluutionkin nykypäivälle. Ongelmaks muodostuu vaan yhteensopivuus yllämainitusta syistä, enkä ainakaan omalla logiikalla äkkiseltään keksi mitään pelastusta mikä mahdollistais sen ettei tartteis lukita pelejä pelkälle tehokkaammalle mallille. Nintendo kyllä aivan varmasti tulee jatkossakin omat pelinsä kehittämään molemmille, mutta kolmannen osapuolen isoimmat nimikkeet voi hyvinkin olla lukittuina tehokkaammalle mallille.

Tää toki siis jos on tulossa tehokkaampaa konsolia, mitään ei vielä tiedetä varmaks.
 
  • Tykkää
Reactions: MiV
Totta puhut, eihän toimiva rauta ja mainiot pelit sinällään vanhene vaan pelattavuus säilyy jatkossakin.

Ehkä mietin tässä myös hiukan tietynlaista jatkumoa tulevaisuuteen sen suhteen, että toimiiko nyky-Switchin pelit myös uudessa versiossa. Luulisi toimivan mutta koskaan ei tiedä.
Fakta on myös se, että saahan sitä aina vanhan laitteen myytyä ja ostettua uudemman version tilalle jos siltä tuntuu. Liikaa kun miettii ja speksailee mielessään niin ei voi koskaan ostaa mitään :)
Itse ostin juuri uuden eikä kaduta. Jos tulee uusi versio niin myyn vanhan pois tai annan lahjaksi jollekkin tuttavaperheelle joilla on lapsia (esim siskon lapsille)
 
Itse ostin juuri uuden eikä kaduta. Jos tulee uusi versio niin myyn vanhan pois tai annan lahjaksi jollekkin tuttavaperheelle joilla on lapsia (esim siskon lapsille)
Asiaa puhut. Kyllä vanhasta laitteesta aina eroon pääsee jos tarve. Ei kai tässä auta muu kun laittaa ostohousut jalkaan ja homma kuntoon :)
 
Eilen tuli aloitettua Switchillä Breath of The Wild, kun pari kk sitten ostin. Totuttelua kontrolleihin ja yleiseen mekaniikkaan vielä, mutta kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa näin parin tunnin jälkeen.
 
Hei heittäkääs Nintendo-fiksut, että mitä tuon switchin kanssa kannattaa tehdä. On siis meille uusi tuttavuus ja täytyy ryhtyä lueskelemaan asiasta. Ennen sitä kuitenkin..
Ilmeisesti nintendo switch online -tilaus tarvitaan, että saa edes jotain pelejä pelattavaksi. Joukossa näkyisi olevan nes/snes pelejä ja joitain muita online-pelejä ( mm. asphalt 9 )
Onko nyt niin, että mitään ilmaista ei siis kannata mistään odottaa löytävänsä? Eli kaikki uudet pelit maksavat riippumatta onko online tili tai ei.

Ohjeista varmaan myös selviää tämä kaksinpeli-ohjain -juttu. Kaksi ohjainta on siis mahdollista jakaa kahdelle eri pelaajalle eikö vain. En vain nopeasti 5min testauksella ymmärtänyt, että miten esim. Asphaltissa saa kaksin pelin jossa toinen ajaa toisella ohjaimella ja toinen toisella.

Muita vinkkejä mitä alkuun kannattaa tuon kanssa tehdä?
 
Hei heittäkääs Nintendo-fiksut, että mitä tuon switchin kanssa kannattaa tehdä. On siis meille uusi tuttavuus ja täytyy ryhtyä lueskelemaan asiasta. Ennen sitä kuitenkin..
Ilmeisesti nintendo switch online -tilaus tarvitaan, että saa edes jotain pelejä pelattavaksi. Joukossa näkyisi olevan nes/snes pelejä ja joitain muita online-pelejä ( mm. asphalt 9 )
Onko nyt niin, että mitään ilmaista ei siis kannata mistään odottaa löytävänsä? Eli kaikki uudet pelit maksavat riippumatta onko online tili tai ei.

Ohjeista varmaan myös selviää tämä kaksinpeli-ohjain -juttu. Kaksi ohjainta on siis mahdollista jakaa kahdelle eri pelaajalle eikö vain. En vain nopeasti 5min testauksella ymmärtänyt, että miten esim. Asphaltissa saa kaksin pelin jossa toinen ajaa toisella ohjaimella ja toinen toisella.

Muita vinkkejä mitä alkuun kannattaa tuon kanssa tehdä?

Kyllähän pelit maksaa. Ilmaisia ei taida ihmeemmin olla, mutta alennuksessa on kyllä jatkuvasti jotakin.

Online-tilausta kannattaa ensin kokeilla viikon ilmaisella kokeilulla, niin tietää onko se oma juttu ja pitemmän päälle tarpeen. Sen varsinaiset edut on siis nettipelaaminen ja NES/SNES-pelikirjasto sekä pilvitallennukset. Mutta lopulta Switchille on paljon pelattavaa ilman nettipelaamistakin, eikä Online-tilaus automaattisesti ole ehdottoman tarpeellinen joka kotiin.

Helpoimmin kelle tahansa suositeltava peli koko laitteelle on Zelda: Breath of the Wild. Jos se nappaa (ja useimmille nappaa), niin sen kanssa vierähtää viikkokausia ellei kuukausia riippuen pelitahdista. Seuraavaksi tärkein merkkiteos varmaan Super Mario Odyssey. Pelit kannattaa ostaa fyysisinä, jos ne on halukas myymään pois jälkeenpäin. Jos suosit digipelejä, kannattaa odottaa alennuksia, joita eShopissa on armollisen usein.

Asphaltista ei ole kokemusta, mutta sen pitäisi tukea Joy-coneja erillään kahdelle pelaajalle. Sekin tosin käy varmasti pidemmän päälle hankalaksi tavaksi, jos sohvamoninpeleistä tykkää, ja tulee mieleen hankkia rinnalle toinen ohjain. Siihen suosituksena esim. joko Switch Pro -ohjain tai paljon halvemmalla 8Bitdo SN30 Pro+ (itse tykkään tästä ohjaimesta kovasti).
 
Nykynen Switch on kuitenkin täys mopo, siitä ei pääse mihinkään. Ihan jokaselta osa-alueelta. Uuteen switchiin tartteis tehdä aikamoista remonttia jokaselta osa-alueelta, eikä se sen jälkeen enää ookkaan niin yksinkertaista et kaikki pelit jatkossa toimis molemmilla. Pelkällä näyttispäivityksellä samaan tyyliin ku PS4 Pro ja One X ei kovin pitkälle pötkitä, vaan pitäs vähän suurempaa remonttia tehdä ja siinä vaiheessa ne ongelmat yhteensopivuuden kanssa tulee ilmoille, kun laitteilla ei yhtäkkiä enää olekaan ihan kauheasti yhteistä. Vaatii kehittäjiltä käytännössä kohtuuttoman paljon ylimäärästä duunia saada molemmat versiot toimimaan miten pitää.
Olen eri mieltä. Switchin sydän on Tegra joka on SoC, system on a chip. Tarkoittaa mm. sitä, että erillistä näyttistä tai cpu:ta ei ole. Tehokkaampaa Tegraa laittamalla saa helposti päivitettyä ja taaksepäin yhteensopivuus on taattu.

Mutta eiköhän Nintendo katsele tuota komponenttipulaa ja lykkää laitettaan.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Laitteen ostaminen julkaisupäivä oli kyllä virhe. Oli kyllä niin tuhnu pelivalikoima täällä euroopassa ja laitteen hinta oli muistaakseni täällä lähellä 300€. Ainut mitä hyvää tuosta jäi oli ne Ambassador pelit mitä sai hyvityksenä hinnanlaskun takia. Tuon jälkeen alkoi niitä pelejä tulemaan ja laitteesta tuli muutenkin varteenotettava.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Laitteen ostaminen julkaisupäivä oli kyllä virhe. Oli kyllä niin tuhnu pelivalikoima täällä euroopassa ja laitteen hinta oli muistaakseni täällä lähellä 300€. Ainut mitä hyvää tuosta jäi oli ne Ambassador pelit mitä sai hyvityksenä hinnanlaskun takia. Tuon jälkeen alkoi niitä pelejä tulemaan ja laitteesta tuli muutenkin varteenotettava.

Minäkin ostin julkaisussa kun oli ilmeisesti ylimääräistä. Oli varmaan yli 300e jopa. 3D toimi hyvin, mistä silti jäi olo että minua on huijattu ostamaan laite jossa on yksi gimmick ja ei pelejä :D Ambassador-pelitkin jäi pelaamatta vaikka mieltä hieman rauhoitti. Muutama peli kuten Mario 3D Land käyttivät oikeasti 3D:tä hienosti, ilman on vaikea hyppiä tiettyjä hyppyjä. Hieno laite siitä lopulta tuli, paljon hyviä pelejä. On myös kovin Nintendomainen vempele, eri versioita riittää ja outoja lisäosia kuten Circle Pad Pro.
 
VPD:ltä ostin vuonna 2015 New Nintendo 3DS XL Majoras Mask Editionin 289 eurolla.
Ja NetAnttilasta 2014 Nintendo 3DS XL Super Smash Bros. LE hintaan 212e.
Itsellä myös Majoras Mask Edition. Vuosi pari sitten tuli laitettua softamodit ja pelannut tuolla valtavia määriä ds ja super nintendo pelejä (chrono trigger parikin kertaa). Ocarina of Time ja Majoras Mask vedetty myös läpi. Hauska kun tuon otti kaapista vuosien jälkeen niin lähti päälle :lol:. Nuo akut ovat kyllä todella hyvin kestäviä Nintendolla.
Nyt kun switchin parempaan ja isompaan ruutuun on tottunut niin ei tuota tule enää oikeastaan pelattua. Myyntisumma tuolle olisi nykyään kuitenkin suhteessa niin vähän, että pidän fiksumpana pitää itsellä. Hyviä laitteita olivat, varsinkin tuo new versio josta ei tule pahaa oloa 3d:tä käytteässä kun toimii joka suuntaan.

edit. Piti katsoa verkkiksen historiasta ja helmikuussa 2015 on ostettu tuo Majoras Mask versio.
 
Ite en kyllä kauheasti 3DS välitä. Kahden näytön setti on vähän turha omasta mielestä, se 3D on täys gimmick jota pitää kattoa ainakin omilla silmillä vähän ristiin et sen toivotun efektin saa ja se nyt ei kovin fiksulta tunnu. Tehot siinä vehkeessä aika pahasti kanssa rajotti sitä et millasia pelejä sille voidaan kehittää ja ne muuten näky lähestulkoon jokasessa pelissä. Koko vehje tuli hommattua käytännössä vaan SMT4 ja 4 Apocalypsen pelaamista varten, on sillä ne muutkin Atlusin pelit jotka on vielä itellä koskematta joihin pitäs löytää aikaa ja mielenkiintoa, mut jossain vaiheessa tuli vaan mietittyä et enhän mä tällä vehkeellä oikeen tykkää pelata ja ne harvat pelit mitä tolla pelasin olis ollu aika helvetisti parempia jos ei olis käsikonsolin tehorajotusten mukaan kehittää niitä. Toki New 3DS toi pikkasen lisätehoa mut ei silläkään nyt keulimaan lähdetty, lisäks vielä se et harva peli niitä lisätehoja hyödynsi.

Vita tuntu omassa käytössä huomattavasti mukavammalta vehkeeltä ja oonkin varmaan ikuisesti katkera siitä et 3DS käytännössä yliajo sen kokonaan aika lyhyessä ajassa. Toki Sonykin burgeroi ihan täysiä sen Vitan myynnit niillä muistikorteilla ja keskinkertasilla yksinoikeuksilla, mut kyllä sitä on pariinkin otteeseen tullu mietittyä et mitä jos homma oiskin menny toisinpäin.

Nykyään ei kyllä kumpaakaan tuu otettua käteen lähestulkoon ollenkaan. 3DS:n rautarajotukset on aika raastavia jo nykypäivänä ja Vitalle nyt ei vaan oikeastaan oo mitään, kai sillä PS1 pelejä voi pelata jos niille jostain syystä tulee joskus aikaa löydettyä.
 
te en kyllä kauheasti 3DS välitä. Kahden näytön setti on vähän turha omasta mielestä, se 3D on täys gimmick jota pitää kattoa ainakin omilla silmillä vähän ristiin et sen toivotun efektin saa ja se nyt ei kovin fiksulta tunnu.
Tuon New 3DS pienimuotoisen tehonlisäyksen kanssa korjasi tuon 'silmät ristissä' efektin ja toi sen 3Dhomman koko näyttöön kun alkuperäisessä laitteessa sitä piti katsoa suhteellisen keskeltä näyttöä, eikä sivuilta toiminut lainkaan. Noita new 3ds tehoja tukevia pelejä ei tuntunut olevan kyllä monta. Ei tule mieleen kun majoras mask ja xenoblade chrinocles. Sinänsä tuo julkaisu oli vähän turha paitsi parempi 3D, jota kuitenkin pidin itse yleensä pois päältä samasta syystä kuin sanoit "turha gimmick"
Muutenkin (onneksi) tuo 3D ei lähtenyt lentoon kunnolla. Elokuvissa Avatar oli "ihan kiva", mutta tuon jälkeen en ole kummemmin noita katsonut. Mielummin ilman 3D efektrejä kuin sen kanssa ja jos se pitää laittaa niin mielummin ilman laseja, tästä pointsit nintendolle.
 
Tuon New 3DS pienimuotoisen tehonlisäyksen kanssa korjasi tuon 'silmät ristissä' efektin ja toi sen 3Dhomman koko näyttöön kun alkuperäisessä laitteessa sitä piti katsoa suhteellisen keskeltä näyttöä, eikä sivuilta toiminut lainkaan. Noita new 3ds tehoja tukevia pelejä ei tuntunut olevan kyllä monta. Ei tule mieleen kun majoras mask ja xenoblade chrinocles. Sinänsä tuo julkaisu oli vähän turha paitsi parempi 3D, jota kuitenkin pidin itse yleensä pois päältä samasta syystä kuin sanoit "turha gimmick"
Muutenkin (onneksi) tuo 3D ei lähtenyt lentoon kunnolla. Elokuvissa Avatar oli "ihan kiva", mutta tuon jälkeen en ole kummemmin noita katsonut. Mielummin ilman 3D efektrejä kuin sen kanssa ja jos se pitää laittaa niin mielummin ilman laseja, tästä pointsit nintendolle.
Xenoblade ja Fire Emblem Warriors tulee itelläkin vaan mieleen noista New 3DS excluista. Xenoblade ihan vakuuttava siinä mielessä et sen skaalan pelin ovat saaneet tuotua niinkin tehottomalle vehkeelle, mut mitä nopeasti kattonut niin se on kyllä niin karun näkönen et vaikea keksiä syitä miks sen ennemmin pelais taskukoossa kun alkuperäsen Wii version. Siitä tuli vielä turhempi viime vuonna kun Switch sai päivitetyn version samasta pelistä.

Mut jokasessa Nintendon konsolissahan DS/Wii ajoista lähtien on ollut joku gimmickin tyyppinen ratkasu. DS oli tuplanäytöt, Wii liikeohjaus, Wii U tabletti, 3DS se 3D ja nyt Switchissä se hybridi kotikonsolin ja käsikonsolin välillä. Jotkut toiminu paremmin kun toiset.

3D kyllä onneks kuoli aika tehokkaasti tässä vuosien varrella. Tuntuu et ei siitä kauankaan ole kun sitä oli telkkareissa ja kaikkialla, mut sitä kunnolla hyödyntävää materiaalia ei oikeastaan hirveesti tehty ja se tosiaan jäi tollaseks aika köyhäks kyhäelmäks ainakin kotivehkeillä. Olihan se ihan siisti kunnolla toteutettuna, mut aika vähän siitä kyllä loppujenlopuks sai irti. VR tuli sit korvaamaan sen ja jää vähän nähtäväks et mitä sen suhteen käy, aika samaa polkua sekin näyttää kulkevan toistaseks, valitettavasti.
 
Tuli muuten mieleen tuosta "Nintendolla on hyvät akut kommentista", että miten tuo on laitettu Switcihissä? Toimiiko tekniikka erilaisesti kuin esim puhelimissa?
Itsellähän saattaa mennää pitkiäkin aikoja, viikkoja/kuukausia, että Switch vain on telakassa. Telakka lataa ja pitää tuota koko ajan 100% niin onko tuo optimaalinen paikka sille idlenä vai pitäisikö ottaa pois ja sammuttaa pitkän käyttämättömyysjakson aikana? Samaten pelatessa telkkarin kautta, niin tuohan lataa koko ajan laitetta.
Puhelimessahan ei suositella joka kerta lataamaan 100%. Omassa Sonyn luurissa jopa mode joka lataa tuon vain 90% asti. Puhelimessa ei niin väliä kun vaihtaa laitetta kuitenkin 2-3vuoden välein, mutta Switchin pitäisi mielellään useita vuosia, joten tuo akun säilöminen telakassa aina mietityttää. Kokemuksia?
 
Switch on ollut pari vuotta käytännössä kokoajan telakassa enkä ole akun heikentymistä viekä huomannut.

Wii U on ostettu julkaisussa ja Gamepad ollut aina telakassa ja toimii oikein hienosti vieläkin. Jälkikasvu kun on sillä nyt taas pelaillut.
 
Minulla on Wii U:n Gamepad ollut alusta asti sellainen, että jos sitä ei pidä telakassa, niin sen akku tyhjenee tosi nopeasti. Jos lataan sen täyteen ja annan sen jälkeen olla sammuksissa ilman telakkaa, niin 2 viikon päästä akku on niin tyhjä, ettei se lähde enää käyntiin.
 
Minulla on Wii U:n Gamepad ollut alusta asti sellainen, että jos sitä ei pidä telakassa, niin sen akku tyhjenee tosi nopeasti. Jos lataan sen täyteen ja annan sen jälkeen olla sammuksissa ilman telakkaa, niin 2 viikon päästä akku on niin tyhjä, ettei se lähde enää käyntiin.

Niin mullakin, tai ainakin muutamassa viikossa tyhjenee jos pidän kaapissa. Uskon että kuuluu asiaan.

Mutta toisaalta akkukesto täyteenladattuna on yhä about sama kuin aina.
 
Tuossa Gamepadissa on ilmeisesti jokin jatkuva "signaalin haistelu" päällä koko ajan, vaikka olisi sammuksissa, ja sen vuoksi syö akkua sammuksissa ollessaankin. Tai ainakin muistelen, että jos napsautan Wii U:n päälle konsolin napista, niin myös Gamepad käynnistyy, vaikka en siihen edes koskisi.

3DS:ää kun pitää kuukausikaupalla kaapissa, niin silti siinä on aina melkein täysi akku kun sen käynnistää :)
 
Tuossa Gamepadissa on ilmeisesti jokin jatkuva "signaalin haistelu" päällä koko ajan, vaikka olisi sammuksissa, ja sen vuoksi syö akkua sammuksissa ollessaankin. Tai ainakin muistelen, että jos napsautan Wii U:n päälle konsolin napista, niin myös Gamepad käynnistyy, vaikka en siihen edes koskisi.

3DS:ää kun pitää kuukausikaupalla kaapissa, niin silti siinä on aina melkein täysi akku kun sen käynnistää :)

Niin se varmasti on, että GamePad on aina jonkinlaisessa standby-tilassa, mikä syö virtaa.

Sen sijaan 3DS:ssä, jos wifit ja Streetpassit on pois päältä, se pysyy valmiustilassakin varmaan kuukausia ennen akun loppumista. Saati sitten jos täysin sammuttaa.
 
Dragon Quest XI S oli pitkän aikaa tauolla, kunnes tänään sain itseäni niskasta kiinni jatkamaan sitä. Meinasin aloittaa alusta, mutta olin kuitenkin sen verran "pitkällä" jo, että päätin kuitenkin jatkaa vanhaa savea. Tajusin, että eShopissa oli ilmainen DLC -paketti, joka (niinkin pieni asia) sai lisää intoa pelaamiseen. Onhan tuo järjettömän hieno peli, ja mukava pelata.
 
Dragon Quest XI S oli pitkän aikaa tauolla, kunnes tänään sain itseäni niskasta kiinni jatkamaan sitä. Meinasin aloittaa alusta, mutta olin kuitenkin sen verran "pitkällä" jo, että päätin kuitenkin jatkaa vanhaa savea. Tajusin, että eShopissa oli ilmainen DLC -paketti, joka (niinkin pieni asia) sai lisää intoa pelaamiseen. Onhan tuo järjettömän hieno peli, ja mukava pelata.
DQ11 ei mun osalta oikeen lähteny kunnolla käyntiin kun vasta Act 2 alkaessa. Se Act 1 oli itessään jotenkin tosi väsynyt ja sisäls mm. jokasen kliseen mikä nyt JRPG voikaan sisältää, oli siinäkin omat hetkensä mutta tarina ja hahmot alko oikeastaan vasta Act 2 alkaessa kiinnostamaan. Tykkäsin kuitenkin loppujenlopuks pelistä aika paljonkin, vaikka se alku nyt onkin aika kuivaa kamaa.
 
DQ11 ei mun osalta oikeen lähteny kunnolla käyntiin kun vasta Act 2 alkaessa. Se Act 1 oli itessään jotenkin tosi väsynyt ja sisäls mm. jokasen kliseen mikä nyt JRPG voikaan sisältää, oli siinäkin omat hetkensä mutta tarina ja hahmot alko oikeastaan vasta Act 2 alkaessa kiinnostamaan. Tykkäsin kuitenkin loppujenlopuks pelistä aika paljonkin, vaikka se alku nyt onkin aika kuivaa kamaa.
Oon kyl sen verran hölmö, että en tiedä missä kohti Act 2 alkaa :D Mutta hiljakseltaan etiäppäin. Ja eiköhän siitä iso ilmoitus tuu sitten.
 
Olis borderlands legendary collection ja borderlands collection 20e nintendon kaupassa ;)
 
Onko se vaan minä, vai tuntuuko et samat pelit tulee aina samoina ryppäinä aleen aika-ajoin? Taas Civ 6, BioShockit ja Borderlandsit samaan aikaan. Ja muutamia muita.
 
DQ11 ei mun osalta oikeen lähteny kunnolla käyntiin kun vasta Act 2 alkaessa. Se Act 1 oli itessään jotenkin tosi väsynyt ja sisäls mm. jokasen kliseen mikä nyt JRPG voikaan sisältää, oli siinäkin omat hetkensä mutta tarina ja hahmot alko oikeastaan vasta Act 2 alkaessa kiinnostamaan. Tykkäsin kuitenkin loppujenlopuks pelistä aika paljonkin, vaikka se alku nyt onkin aika kuivaa kamaa.
Hyvä tietää, on nimittäin todella alussa peli juurikin tuon vuoksi. Muistaakseni jotain varastettua palleroa tai jalokiveä piti lähteä etsimään / pois isosta pääkaupungista jaj partyssa kaksi tyyppiä. Oli sen verran puisevaa ja geneeristä että se vain jäi. Pitää ottaa asiaksi jatkaa jossain kohtaa :think:
 
Onko se vaan minä, vai tuntuuko et samat pelit tulee aina samoina ryppäinä aleen aika-ajoin? Taas Civ 6, BioShockit ja Borderlandsit samaan aikaan. Ja muutamia muita.

Sama homma kaikilla muillakin alustoilla, että kunkin julkaisijan pelejä tulee yleensä ryppäänä aleen. Nuo on 2K:n pelejä.
 
Oon kyl sen verran hölmö, että en tiedä missä kohti Act 2 alkaa :D Mutta hiljakseltaan etiäppäin. Ja eiköhän siitä iso ilmoitus tuu sitten.
Ei se pelikään mun muistaakseni sitä sen suuremmin ilmottele, mutta sen kyllä hiffaa missä kohtaa ollaan Act 2 kun se yleinen tunnelma pelissä muuttuu huomattavasti. Kyllä sen tietää kun kohdalle osuu.
Hyvä tietää, on nimittäin todella alussa peli juurikin tuon vuoksi. Muistaakseni jotain varastettua palleroa tai jalokiveä piti lähteä etsimään / pois isosta pääkaupungista jaj partyssa kaksi tyyppiä. Oli sen verran puisevaa ja geneeristä että se vain jäi. Pitää ottaa asiaksi jatkaa jossain kohtaa :think:
Joo, Dragon Questilla on ns. lupa olla geneerinen koska se nyt sattuu olemaan vissiinkin nykyhetkellä vanhin edelleen elossa oleva JRPG. Kehittäjätkin kyllä tietää sen et siellä on sitä geneeristä tauhkaa, ja välillä siellä onkin jotain twistiä heitetty siihen kaveriks, mutta se Act 1 menee kyllä aika puuduttavan arvattavasti ja yllätyksettömästi pitkälti kokonaan siihen käännekohtaan asti. Mut sen jälkeen se itelle kolahtikin aika kovaa ja ihan mukavasti joku 70h pelin parissa sit loppujenlopuks vierähtikin ennenkun lopputekstit oli ruudulla. En vaan tiedä tekeekö se pelille oikeastaan minkäänlaista palvelusta se fakta et sitä suositellessa pitää loppuun lisätä sellanen maininta et alussa on muuten aika pitkä pätkä sellasta suht kuivaa meininkiä muutamalla kohokohdalla ennenkun homma lähtee kunnolla käyntiin.
 
Ei se pelikään mun muistaakseni sitä sen suuremmin ilmottele, mutta sen kyllä hiffaa missä kohtaa ollaan Act 2 kun se yleinen tunnelma pelissä muuttuu huomattavasti. Kyllä sen tietää kun kohdalle osuu.

Joo, Dragon Questilla on ns. lupa olla geneerinen koska se nyt sattuu olemaan vissiinkin nykyhetkellä vanhin edelleen elossa oleva JRPG. Kehittäjätkin kyllä tietää sen et siellä on sitä geneeristä tauhkaa, ja välillä siellä onkin jotain twistiä heitetty siihen kaveriks, mutta se Act 1 menee kyllä aika puuduttavan arvattavasti ja yllätyksettömästi pitkälti kokonaan siihen käännekohtaan asti. Mut sen jälkeen se itelle kolahtikin aika kovaa ja ihan mukavasti joku 70h pelin parissa sit loppujenlopuks vierähtikin ennenkun lopputekstit oli ruudulla. En vaan tiedä tekeekö se pelille oikeastaan minkäänlaista palvelusta se fakta et sitä suositellessa pitää loppuun lisätä sellanen maininta et alussa on muuten aika pitkä pätkä sellasta suht kuivaa meininkiä muutamalla kohokohdalla ennenkun homma lähtee kunnolla käyntiin.
Itselläkin jäi peli kesken kohtuu alkuun, pitänee jatkaa sitten. Luin, että normal vaikeustaso on aivan liian helppo ja kun otin vaikeiammat viholliset niin tuli jopa liian vaikeaksi, varsinkin bossit. Switchillä kun ei achiviementtejä saa niin voisi toki palata normaaliin ja koittaa vetää tarina läpi.
 
Itselläkin jäi peli kesken kohtuu alkuun, pitänee jatkaa sitten. Luin, että normal vaikeustaso on aivan liian helppo ja kun otin vaikeiammat viholliset niin tuli jopa liian vaikeaksi, varsinkin bossit. Switchillä kun ei achiviementtejä saa niin voisi toki palata normaaliin ja koittaa vetää tarina läpi.
Riippunee paljon pelityylistä. Mulle normal oli ihan sopiva, mutta skippasinkin kaikki random encounterit suurimmaks osaks ja vietinkin valtaosan pelistä alilevelisenä. Pariin otteeseen piti sit käydä muutama leveli hakemassa ennenkun oli toivoakaan saada seuraava bossi kaadettua.
 
Switchistä loppui tallennustila ja kortilla saisi lisää. Onko pelien nopeuden tai toimivuuden kannalta merkitystä minkä kortin kaupasta noutaa?
 
Switchistä loppui tallennustila ja kortilla saisi lisää. Onko pelien nopeuden tai toimivuuden kannalta merkitystä minkä kortin kaupasta noutaa?
Mikä tahansa microSDXC UHS-I-muistikortti noin periaatteessa toimii, mitä nopeampi niin sitä vikkelämmin lataa. Käytännössä kannattaa jonkin tunnetun valmistajan kortti hommata, esim. Sandiskilla on hieno brändätty kortti https://www.amazon.de/dp/B07QD6R5L7...c_i_NX92N0MC0MVDMKN0HEHT?_encoding=UTF8&psc=1
 
Switchistä loppui tallennustila ja kortilla saisi lisää. Onko pelien nopeuden tai toimivuuden kannalta merkitystä minkä kortin kaupasta noutaa?

Käsittääkseni UHS-I on yläraja sille, mitä Switch osaa hyödyntää, eli sen nopeammalla kortilla ei ole merkitystä. Niinpä sikäli kunhan on UHS-I, niin halvin riittää.
 
Onko kellään kokemusta tuosta Switchin jailbreikkaamisesta? Sain käsiini tuollaisen alkuperäisen Switchin (HAC-001) ja mietin tuota jailbreak systeemiä, kun vaikuttaisi tuohon saada ihan kivasti kotipolttoista sisältöä
 
Olen eri mieltä. Switchin sydän on Tegra joka on SoC, system on a chip. Tarkoittaa mm. sitä, että erillistä näyttistä tai cpu:ta ei ole. Tehokkaampaa Tegraa laittamalla saa helposti päivitettyä ja taaksepäin yhteensopivuus on taattu.

Mutta eiköhän Nintendo katsele tuota komponenttipulaa ja lykkää laitettaan.
Osaako joku kertoa kuinka paljon tehokkaamman Switchin seuraajasta saisi, jos siinä käytettäisiin tämän vuoden uusinta ARM tekniikkaa ja uusimpia Lpddr 5 muisteja? DLSS 2.0 tekniikkahan itsestään periaatteessa lisää laitteen tehoa kaksikertaiseksi. Switchin konseptihan on siittäkkin mielenkiintoinen, että sitä olisi mahdollista buustata myös seuraavassa mallissa tehodockilla, joka nostaisi laitteen tehoa hurjasti lisää.
 
Osaako joku kertoa kuinka paljon tehokkaamman Switchin seuraajasta saisi, jos siinä käytettäisiin tämän vuoden uusinta ARM tekniikkaa ja uusimpia Lpddr 5 muisteja? DLSS 2.0 tekniikkahan itsestään periaatteessa lisää laitteen tehoa kaksikertaiseksi. Switchin konseptihan on siittäkkin mielenkiintoinen, että sitä olisi mahdollista buustata myös seuraavassa mallissa tehodockilla, joka nostaisi laitteen tehoa hurjasti lisää.
Onko tästä tehodockista ollut mitään konkreettista, uskottavaa pohdintaa missään?

Omaan amatöörikorvaan tämä kuulostaa niin "lentävät autot ovat huomenna täällä" -jutulta, kuin tässä kontekstissä olla ja voi. Switchin taika on kuitenkin tuo kesken pelin, kesken kahvin, millon vaan toimiva dockiin ja isolle näytölle heitto.

Missä on missään muualla tarjolla teknologiaa ARMiin, joka mahdollistaa:
a) Liittimeen luo riittävän ison ja nopean kaistan sekä väylän GPU ja/tai CPU tiedonsiirrolle.
b) Ajossa olevan softan siirron uudelle GPU:lle ja/tai CPU:lle 100% tapauksista, koskaan kaatamatta mitään.
c) On järkevästi hinnoiteltu, jotta se myy järkevän osuuden vrt. nykyinen malli.

Mielestäni sekä softa, että rauta puuttuu. Tuntuisi varsin erikoiselta bisnespäätökseltä lähteä tekemään tällaista poropietarien poropietariratkaisua ilman takuita hyvästä myynnistä. Todennäköisesti kehitys- ja jopa rautakustannusten näkökulmasta voi olla vaan halvempi ostaa kalliimpaa rautaa siihen ite Switchiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Toisekseen, mikä olisi se business case tuollaiselle. Kuinka monta sellaista asiakasta on, joka ei missään tapauksessa ostaisi uutta Switch-versiota, mutta ostaisi kuitenkin tuollaisen "tehodockin"? Vaikka tuota miten pyörittelisi, niin liiketoiminnan kannalta kannattavampi ratkaisu on myydä uutta Switchiä.
 
Onko tästä tehodockista ollut mitään konkreettista, uskottavaa pohdintaa missään?

Omaan amatöörikorvaan tämä kuulostaa niin "lentävät autot ovat huomenna täällä" -jutulta, kuin tässä kontekstissä olla ja voi. Switchin taika on kuitenkin tuo kesken pelin, kesken kahvin, millon vaan toimiva dockiin ja isolle näytölle heitto.

Missä on missään muualla tarjolla teknologiaa ARMiin, joka mahdollistaa:
a) Liittimeen luo riittävän ison ja nopean kaistan sekä väylän GPU ja/tai CPU tiedonsiirrolle.
b) Ajossa olevan softan siirron uudelle GPU:lle ja/tai CPU:lle 100% tapauksista, koskaan kaatamatta mitään.
c) On järkevästi hinnoiteltu, jotta se myy järkevän osuuden vrt. nykyinen malli.

Mielestäni sekä softa, että rauta puuttuu. Tuntuisi varsin erikoiselta bisnespäätökseltä lähteä tekemään tällaista poropietarien poropietariratkaisua ilman takuita hyvästä myynnistä. Todennäköisesti kehitys- ja jopa rautakustannusten näkökulmasta voi olla vaan halvempi ostaa kalliimpaa rautaa siihen ite Switchiin.
Toisekseen, mikä olisi se business case tuollaiselle. Kuinka monta sellaista asiakasta on, joka ei missään tapauksessa ostaisi uutta Switch-versiota, mutta ostaisi kuitenkin tuollaisen "tehodockin"? Vaikka tuota miten pyörittelisi, niin liiketoiminnan kannalta kannattavampi ratkaisu on myydä uutta Switchiä.
Onhan tuolla autopuolella esitelty tegra piirin ja nVidian grafiikkakortin yhdistelmiä. Sieltähän tuo huhu on lähtenyt liikkeelle. Switchin seuraajassa olisi mahdollista tarjota basic mallia ja sitten pro versiota missä olisi mukana tehodockki normi dockin sijaan. Kuluttajan kannaltahan tämä olisi hyvä vaihtoehto, kun ei myöhemmin tarvisi hankkia uutta tehokkaampaa konsoliversiota tehon lisäämiseksi, vaan se hoituisi "lisäpalikalla". Se on eri onko tuo teknisesti mahdollista ainakaan vielä. Nintendo pomo vastasi Switchin seuraajasta kysyttäessä, että ei ole olemassa vielä teknologiaa, jota he tarvitsevat tulevassa konsolissa. Luoja taas tietää mitä tuo sitten tarkoittaa.
 
Onhan tuolla autopuolella esitelty tegra piirin ja nVidian grafiikkakortin yhdistelmiä. Sieltähän tuo huhu on lähtenyt liikkeelle. Switchin seuraajassa olisi mahdollista tarjota basic mallia ja sitten pro versiota missä olisi mukana tehodockki normi dockin sijaan. Kuluttajan kannaltahan tämä olisi hyvä vaihtoehto, kun ei myöhemmin tarvisi hankkia uutta tehokkaampaa konsoliversiota tehon lisäämiseksi, vaan se hoituisi "lisäpalikalla". Se on eri onko tuo teknisesti mahdollista ainakaan vielä. Nintendo pomo vastasi Switchin seuraajasta kysyttäessä, että ei ole olemassa vielä teknologiaa, jota he tarvitsevat tulevassa konsolissa. Luoja taas tietää mitä tuo sitten tarkoittaa.
Ai auto kun ajetaan talliin niin siihen tökätään nVidian näyttis kiinni, että sahaan autoon lisää grafiikka laskenta tehoa?! :smoke:
 
Ai auto kun ajetaan talliin niin siihen tökätään nVidian näyttis kiinni, että sahaan autoon lisää grafiikka laskenta tehoa?! :smoke:
Jep jep. Mukava kun saa asiallisia vastauksia viisastelijoilta. Kiitos panostuksestasi.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuolla autopuolella esitelty tegra piirin ja nVidian grafiikkakortin yhdistelmiä. Sieltähän tuo huhu on lähtenyt liikkeelle. Switchin seuraajassa olisi mahdollista tarjota basic mallia ja sitten pro versiota missä olisi mukana tehodockki normi dockin sijaan. Kuluttajan kannaltahan tämä olisi hyvä vaihtoehto, kun ei myöhemmin tarvisi hankkia uutta tehokkaampaa konsoliversiota tehon lisäämiseksi, vaan se hoituisi "lisäpalikalla". Se on eri onko tuo teknisesti mahdollista ainakaan vielä. Nintendo pomo vastasi Switchin seuraajasta kysyttäessä, että ei ole olemassa vielä teknologiaa, jota he tarvitsevat tulevassa konsolissa. Luoja taas tietää mitä tuo sitten tarkoittaa.

Niin, kuluttajan kannalta hyvä vaihtoehto, mutta ei liiketoimintaa tekevän yrityksen kannalta. Yrityksen kannalta kannattavampaa on myydä kokonaan uusi tehokonsoli, sen sijaan että myydään vain tehoa tuova lisäpalikka.

Ja nyt jäi vähän epäselväksi miten tuo autopuolen kommentti liittyy tähän asiaan?
 
Ainakin tällä hetkellä huhut kertoo pelkästään käsikonsolista. Nykyinen switch on jotain 0,5 flopsia. Uusin Volta pohjainen tegra pystyy 1,4 flopsiin eli noin Xbox one S tehoihin
 
Niin, kuluttajan kannalta hyvä vaihtoehto, mutta ei liiketoimintaa tekevän yrityksen kannalta. Yrityksen kannalta kannattavampaa on myydä kokonaan uusi tehokonsoli, sen sijaan että myydään vain tehoa tuova lisäpalikka.

Ja nyt jäi vähän epäselväksi miten tuo autopuolen kommentti liittyy tähän asiaan?
Itse näkisin, että Pro tehodockki taas lisäisi potenttiaalisien asikkaiden määrää. Niiden, jotka haluaisivat maksimaalliset silmän karkit isolta ruudulta mutta eivät haluaisi ostaa peruskonsolia ollenkaan, koska konsolin teho ei riitä heidän mielestään riittävään näyttävyyteen isolla ruudulla. Myös mahdollisuus päivittää konsolinsa myöhemmin tehoa reilusti tuovalla "tehopalikalla" saattaisi lisätä konsolin mielenkiintoa. Toki Nintendolla nykyisin tuntuu olevan ykkösprioriteetti maksimaallinen voiton teko ja jos laskelmat "lisäpalikalle" eivät näytä hyvältä niin sitähän ei toteuteta. Itse näkisin hybridi konsolin mahdollisuudella päivittää tehoa "lisäpalikalla" todella mahtavalta ratkaisulta. Tämä laajentaisi hybridi konsolin kilpailemaan tasavertaisesti kilpailijoiden kanssa telvisioon kytkettynä.

Täällä ihmeteltiin konsolin ja tehodockin yhdistämistä. Auto puolella nVidia on yhdistänyt tegra piirin ja grafiikkakortin, joten potenttiaali luultavasti riittäisi vastaavaan toimenpiteelle myös konsolipuolella.
 
Lapset on jo pitkään toivonut switchiä ja nyt saivat tartutettua kuumeen vielä isäänsäkin.
kysynkin mielipidettä kannattaako switch vielä ostaa?
Vai kannattaako suosiolla odottaa tulevaa sukupolvea?
 

Nintendo näyttää paahtavan täyttä höyryä eteenpäin ja 100 miljoonaa myytyä Switchiä paukkuu rikki jo loppuvuoteen mennessä. :eek: 30 miljoonan konsolin vuosituotantotahti on täysin poikkeuksellinen ja ilmeisesti Pro-mallin odotetaan boostaavan myyntiä hurjasti. Olisiko sitten BotW 2 ensimmäisiä pelejä, joka hyödyntää Pro-mallin tehoja enemmänkin?
 

Nintendo näyttää paahtavan täyttä höyryä eteenpäin ja 100 miljoonaa myytyä Switchiä paukkuu rikki jo loppuvuoteen mennessä. :eek: 30 miljoonan konsolin vuosituotantotahti on täysin poikkeuksellinen ja ilmeisesti Pro-mallin odotetaan boostaavan myyntiä hurjasti. Olisiko sitten BotW 2 ensimmäisiä pelejä, joka hyödyntää Pro-mallin tehoja enemmänkin?
Noilla luvuilla pitää olla kyllä kovat myyntivaltit. Pro, Bowt 2, mitä muuta, lisää Zeldoja? Toivottavasti vanhojen suosikkisarjojen paluita. Oot ja MM remaket on liikaa pyydetty Nintendolta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 640
Viestejä
5 047 004
Jäsenet
80 968
Uusin jäsen
hattuk1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom