- Liittynyt
- 14.07.2018
- Viestejä
- 1 300
Teslamies oli teipannut jokaisen oven kahvan seudun teipillä, niin ei tule naarmuja.![]()
Kun teipit repii aikanaan irti, niin lähtee maalipinta mukana, kun kyse on Teslasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teslamies oli teipannut jokaisen oven kahvan seudun teipillä, niin ei tule naarmuja.![]()
Sormuksellahan nuo kahvojen ympäristöt autoista saa aina pilalle, mutta tuo Teslan kahva on vähä tuommone vammanen että siihe ympäristöön ei ihan heti sormuksellakaan osu.Miten tuohon kohtaan saa naarmuja? Tulee kynnestä tai sormesta kun painaa kahvan ulos ovesta?
Teslassa myös ratin varsin korostuneesti, sekä niskatuen jos käytät mitään hiustuotteita. Itsellä sormuksia ja käytin Teslan aikoihin paljon hiusten muotoilutuotteita, päätuki vaihtoon tehtaan takuuseen. Ratissakin oli pari aika rajua vekkia talven ja nopeiden ohjausliikkeiden takia.Sormuksellahan nuo kahvojen ympäristöt autoista saa aina pilalle, mutta tuo Teslan kahva on vähä tuommone vammanen että siihe ympäristöön ei ihan heti sormuksellakaan osu.
Pitkä irokeesi silloin, eli hiukset osuivat oli asento mikä tahansa.Mulla on varmaan joko toimistokyttyrä tai sitten ajan "makuuasennossa" mutta aika harvoin takaraivo tapaa siihen teslan niskatukeen.
Ei seliitä muiden paikkojen ahtautta.Osansa tekee autovalmistajien trendi kasata ohjaamo "kuljettajan ympärille", joka sitten tekee ahtaan vaikutelman.
Tuo lienee uudemman sukupolven (kiinalaisille) ostajille suunnattu ja tarkoituksella haluttu eroon niistä vanhoista upotetuista mittaristoista…Etenkin Mersun nykyisessä ja jo pitkään jatkuneessa premiumin inflaatiossa yhtenä tekijänä on mielestäni toi kojelauta, joka näyttää niin laiskasti suunnitellulta. Sellainen, että "ai niin piti vielä mittaristo sun muut sovittaa, no tästäpä Gigantista tabletit tähän pystyyn" ja menoksi. Sitten menet johonkin Hyundai Insteriin istumaan ja samalla tavalla on tabletti pystyssä, erona ehkä se että Mersulla saa tätä älypuhelinpinta-alaa apukuljettajan puolelle asti. Kuva uudesta CLA:sta.
![]()
En väitä pelkän kuvan perusteella, että kaikki tässä autossa olisi laaduttoman tuntuista tai ettenkö viihtyisi työmatkoja tässä, mutta jotenkin tuntuu, että Mercedes voisi helposti lisätä premiumia ottamalla oppia vanhasta. Erilleen upotetut mittaristot eri alaisine pintoineen antaa vaan spesiaalimman vaikutelman kuin tällainen muovinen induktioliesiviritelmä. Tietty tämä on varmasti kustannustehokkaampaa, mutta silti sääli. Uuden CLA:n suhteen kyllä pitäisi ihan ulkomuotoakin muuttaa, jotta päästäisiin premiumissa sinne E:n ja S:n lähelle.
Joo eikä näitä oikein pakoon taida päästä kovin monella merkillä. Bentleylla taitaa vähän mallista riippuen saada sen keskinäytön käännettyä piiloon, jolloin esillä on analogiset kellot yms. mutta sehän jo sitten maksaakin asunnon verran.Tuo lienee uudemman sukupolven (kiinalaisille) ostajille suunnattu ja tarkoituksella haluttu eroon niistä vanhoista upotetuista mittaristoista…
Ja kuinka paljon tästä kaikesta näyttöpinta-alasta saadaan oikeasti hyödylliseen käyttöön?Etenkin Mersun nykyisessä ja jo pitkään jatkuneessa premiumin inflaatiossa yhtenä tekijänä on mielestäni toi kojelauta, joka näyttää niin laiskasti suunnitellulta. Sellainen, että "ai niin piti vielä mittaristo sun muut sovittaa, no tästäpä Gigantista tabletit tähän pystyyn" ja menoksi. Sitten menet johonkin Hyundai Insteriin istumaan ja samalla tavalla on tabletti pystyssä, erona ehkä se että Mersulla saa tätä älypuhelinpinta-alaa apukuljettajan puolelle asti. Kuva uudesta CLA:sta.
![]()
En väitä pelkän kuvan perusteella, että kaikki tässä autossa olisi laaduttoman tuntuista tai ettenkö viihtyisi työmatkoja tässä, mutta jotenkin tuntuu, että Mercedes voisi helposti lisätä premiumia ottamalla oppia vanhasta. Erilleen upotetut mittaristot eri alaisine pintoineen antaa vaan spesiaalimman vaikutelman kuin tällainen muovinen induktioliesiviritelmä. Tietty tämä on varmasti kustannustehokkaampaa, mutta silti sääli. Uuden CLA:n suhteen kyllä pitäisi ihan ulkomuotoakin muuttaa, jotta päästäisiin premiumissa sinne E:n ja S:n lähelle.
No siinä voi apukuski selailla pelejä ja äppejä, jos auto itsessään ei ole tarpeeksi kiinnostava. Nykyisessä Suzuki Swiftissä on kyllä miellyttävän näköinen ohjaamo, vaikka tuollainen keskinäyttö siinäkin on.Ja kuinka paljon tästä kaikesta näyttöpinta-alasta saadaan oikeasti hyödylliseen käyttöön?
Lievästi sanottuna karmean näköinen ohjaamo... Mutta minä olenkin yksinkertainen mies ja minimalismin ystävä.
Olet vain huonolla tuurilla osunut juuri tuollaiseen räikeään ja lisänäyttöiseen kuvaan CLA:n ohjaamosta.Etenkin Mersun nykyisessä ja jo pitkään jatkuneessa premiumin inflaatiossa yhtenä tekijänä on mielestäni toi kojelauta, joka näyttää niin laiskasti suunnitellulta. Sellainen, että "ai niin piti vielä mittaristo sun muut sovittaa, no tästäpä Gigantista tabletit tähän pystyyn" ja menoksi. Sitten menet johonkin Hyundai Insteriin istumaan ja samalla tavalla on tabletti pystyssä, erona ehkä se että Mersulla saa tätä älypuhelinpinta-alaa apukuljettajan puolelle asti. Kuva uudesta CLA:sta.
![]()
En väitä pelkän kuvan perusteella, että kaikki tässä autossa olisi laaduttoman tuntuista tai ettenkö viihtyisi työmatkoja tässä, mutta jotenkin tuntuu, että Mercedes voisi helposti lisätä premiumia ottamalla oppia vanhasta. Erilleen upotetut mittaristot eri alaisine pintoineen antaa vaan spesiaalimman vaikutelman kuin tällainen muovinen induktioliesiviritelmä. Tietty tämä on varmasti kustannustehokkaampaa, mutta silti sääli. Uuden CLA:n suhteen kyllä pitäisi ihan ulkomuotoakin muuttaa, jotta päästäisiin premiumissa sinne E:n ja S:n lähelle.
Ihan yhtä hirveän näköinen sisusta. Ja tuo "induktioliesi"...Olet vain huonolla tuurilla osunut juuri tuollaiseen räikeään ja lisänäyttöiseen kuvaan CLA:n ohjaamosta.
Kävin leikkimässä Saksan konfiguraattorilla. Valitsin halvimman CLA 250+ Launch Editionin.
Ensin peruspenkeillä ja 390 euron tammisomisteella:
![]()
Sitten 290 euron vaalealla tekonahkapenkillä ja 330 euron koivusomisteella:
![]()
Ja lopuksi 1730 euron nahkapenkeillä ja 390 euron tammisomisteella:
![]()
Minusta nämä ovat selvästi hillitympiä kuin löytämäsi kuva.
Tässä vielä vertailua helpottamaan se kuva:
![]()
Edit. Miten on @Mr. Smith ovatko nuo kolme ensimmäistäkin yhtä karmean näköisiä ohjaamoita minimalistin makuun?
Veikkaan EU:ssa keskityttävän uusien direktiivien laatimiseen ja vanhoja "virheitä" ei myönnetä tai lähdetä korjaamaan. ISA-avustimet varmaan pelastavat jonkun tilaston mukaan kolme ihmishenkeä vuodessa EU-alueella, niin siinä ei haittaa vaikka 100 miljoonaa autoilijaa raivostuttaa päivittäinISAsta juttua. Kauankohan menee että tuota eu direktiiviä muutetaan kun on sen verran raivostuttava ominaisuus.
Huvittavaa tässä on kuitenkin se, että ne direktiivit menevät läpi eu parlamentissa jossa on kansalaisten sinne äänestämiä poliitikkoja hyväksymässä ne.Veikkaan EU:ssa keskityttävän uusien direktiivien laatimiseen ja vanhoja "virheitä" ei myönnetä tai lähdetä korjaamaan. ISA-avustimet varmaan pelastavat jonkun tilaston mukaan kolme ihmishenkeä vuodessa EU-alueella, niin siinä ei haittaa vaikka 100 miljoonaa autoilijaa raivostuttaa päivittäin![]()
On se teslassakin tehty helpoksi, yksi klikkaus näytöltä. Sexy napeilla sen saa sitten pysyvästi pois.Onhan noita pakollisia hälyttimiä toteutettu myös niin että ne eivät ärsytä, tai kuten rellussa, jossa on pikanäppäin omille asetuksille
Tuo on varmaan niille ok jotka ajaa tasan sitä mittarivauhtia mikä on nopeusrajoitus. Koska eikös se eu pykälä sano että piipitys lakkaa vasta kun nopeus on sen mitä nopeusrajoitus sanoo tai alle?Itse pidän rellun toteutuksessa siitä, että se ääni on sellainen kuin pitääkin. Eli sen huomioi mutta se ei ärsytä. Itse pidän noita pikanäppäimiä avustimien pois kytkemiselle lähinnä autonvalmistajien tekemisenä mennä siitä mistä aita on matalin ilman oikeaa äänisuunnittelua
Tuo on varmaan niille ok jotka ajaa tasan sitä mittarivauhtia mikä on nopeusrajoitus. Koska eikös se eu pykälä sano että piipitys lakkaa vasta kun nopeus on sen mitä nopeusrajoitus sanoo tai alle?
Mitä sai teslassa säädettyä?Teslassa sai säädettyä itse noita, Toyotassa on 89kmh=93kmh, Lexuksessa 89kmh=94kmh, Fordeissa virhe oli pienempi, Vagit menivät jonnekin tuonne väliin. Eli ongelmana tulisi autot jotka menevät kilsan pari eri nopeuksia ja siten pumppausta. Fakta on että jos nopeus on suurin sallittu, jengi haluaa oikeasti ajaa sitä. Kun Kehä1:lle tuli kamerat, ne ekat pari viikkoa oli paratiisia ajaa kun jengi ajoi tasaista vauhtia ja tuntui ettei nopeus heitellyt yhtään. Sitten jengi oppi kameroiden paikat ja pumppaus alkoi. Tuohon pitäisi tulla joku pykälä mikä sallisi vaikka sen että auto käyttää pyörien nopeusantureita tai GPS:ää ja mittari näyttää mitä näyttää. Toyota/Lexus esim tekivät noin JDM versioissaan joissa on vakkarilla 110kmh rajoitus. Mittari näyttää 120kmh ja todellinen on 110kmh.
JOS muistan oikein niin nopeusmittarin virhettä/vakkarin virhettä ja/tai vinkumista ylinopeudesta.Mitä sai teslassa säädettyä?
Ei saa mitään ISAan liittyvää säädettyä.JOS muistan oikein niin nopeusmittarin virhettä/vakkarin virhettä ja/tai vinkumista ylinopeudesta.
Mikähän piru se oli mikä 2021 Model 3:ssa sai säädettyä koskien noita sitten... Liian pitkä aika että muistaisi tarkalleen. Muistan että säädin jotain nopeusrajoituksiin liittyvää ja vakkariin liittyvää ja sain säädettyä asioita paremmaksi.Ei saa mitään ISAan liittyvää säädettyä.
Ei oo ISAa noin vanhoissa.Mikähän piru se oli mikä 2021 Model 3:ssa sai säädettyä koskien noita sitten... Liian pitkä aika että muistaisi tarkalleen. Muistan että säädin jotain nopeusrajoituksiin liittyvää ja vakkariin liittyvää ja sain säädettyä asioita paremmaksi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.