Yleistä keskustelua sähköautoista

Katson aina prosentteja, omasta mielestäni paljon parempi kuin km lukema. Aika paljon kilometrejä alla samalla autolla niin hyvin jo tietää paljonko kuluttaa. Prosenttejen lisäksi joku kWh lukemakin voisi olla hyvä, tosin ei sitä mihinkään tarvitse mutta kiva kuitenkin.

En kyllä edelleenkään ymmärrä tuota prosenttien tuijottelua. Jos mä lähden ajamaan ja esim. 100km jälkeen akusta on mennyt 30% niin tuosta kun laskee jäljellä olevaa rangea niin pääsee ihan samaan lopputulokseen mitä se autokin näyttää. Turha sitä itse siis laskea.

En kyllä edelleenkään ymmärrä tuota prosenttien tuijottelua. Jos mä lähden ajamaan ja esim. 100km jälkeen akusta on mennyt 30% niin tuosta kun laskee jäljellä olevaa rangea niin pääsee ihan samaan lopputulokseen mitä se autokin näyttää. Turha sitä itse siis laskea.
Riippuu paljon autostakin mitä mikin näyttää, täysin eri tavoin toimivat nuo km näytöt eri autoissa.

En tiedä onko Teslassa joku softapäivitys muuttanut tilannetta (muistaakseni ehkä), mutta ainakin ennen näytti wltp kilometrejä, joilla ei kyllä tee yhtään mitään.

Katson prosentteja sekä meneillään olevan ajon aiempaa kulutusta sekä toki otan huomioon minkälaista tietä on tulossa ja minkälainen sää on. Moottoritie/vesisade/pakkanen jne. helposti tuplaavat kulutuksen jne. Joten mitään yleispätevää oikeasti toimivaa km näyttöä on hankala tehdä. Toki nuo ennusteet sisältävät varmaan ainakin nopeusrajoitustietoa, joissain jopa säätietoja, mutta sää on kuitenkin aina arpapeliä jne.

Ja jos ei navi ole päällä niin sitten on kilometrit ihan pelkkää arvailua kun ei autolla ole tiedossa tullaanko ajamaan 120km/h vai 60km/h jne.

Joten itse olen päätynyt siihen että prosentit ja kaikki tämä muu kertoo todella hyvin sen kuinka paljon itse autolla tosiasiassa pääsen.

Mutta kuten sanottu vain oma mielipide, tapoja on niin monta kuin kuskejakin.

Miten huomioit lämmityksen vaikutuksen? Alussahan se lämmittää akkua ja kabiinia eli kulutus kovinta, samaten jäähdytys kovilla helteillä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 263
Jäsenet
78 381
Uusin jäsen
Knight60

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom