Yleistä keskustelua sähköautoista

CLA:ssa onneksi latausluukku ei ole joku sähköistetty helvetinkone (Moi Audi!), jonka kanssa tulee varmasti ongelmia viimeistään talvella. Toki tuossakin on tuo aktuaattori, jonka kanssa ongelmia on pahimmillaan tiedossa, eikä varmasti ole lämmitetty...
Audilla jo 2019 tuli sähköinen latausluukku fat-troniin. Aika hiljasta ollut talvella huutelut, että noissa olisi jotain ongelmaa. Toki autojen määrätkin on ihan toista, mutta paljon enemmän tullut huutelua kun ihan perus-mekaaninen luukku on jäätynyt kiinni ja sitä saa repiä auki.
 
Audilla jo 2019 tuli sähköinen latausluukku fat-troniin. Aika hiljasta ollut talvella huutelut, että noissa olisi jotain ongelmaa. Toki autojen määrätkin on ihan toista, mutta paljon enemmän tullut huutelua kun ihan perus-mekaaninen luukku on jäätynyt kiinni ja sitä saa repiä auki.
Pitäis seurailla jotain audi-somea, mutta käyttäjäryhmä ei ehkä välttämättä ole sellaista, jotka notkuu sosiaalisessa mediassa kertomassa tekkijuttuja.

Joka tapauksessa Audin latausluukku on tuskastuttavan hidas ja kun A6 ja S6 esittelyautoja kokeilin, niin tuntui kuin ne latausluukut olis vetämässä viimeisiään. Piti kokeilla toisestakin et onko feature vai vikaa. Vertaa vaikka omaan Kia EV6 sähköluukkuun, joka kesät talvet aukeaa ja menee kiinni rivakasti.

Edit. Tajusin et olenhan ollut 3-4 vuotta audi e-tron facessa, ja en muista et olis ollu siellä mainintaa latausluukuista ainakaan fatronin kohdalla.
 
Itellä fätti ja onhan toi latausluukku todella pelottava viritelmä (toki parempi kuin taas todella monessa muussa, joissa on vielä pelottavampia ja heppoisampia viritelmiä, varsinki hybrideissä). Kylhä noi on talvikestäviä, mutta joku niissä porsii kun itelläki 2 luukkua ja kuolee aika-ajoin aina samaan aikaan, eli jossain ohjauksessa ongelmia. 800e kpl olis korjaus ja jos ymmärsin niin ton pikalatausluukun vois korjaa ja omasta puolesta vaikka disabloida ton toisen.

Sais jollain teollisuustason salvalla laittaa noi latausluukut..
 
Manuaaliluukku toimii kuin junan vessa, on halvempi eikä sähköisistä oikeasti ole mitään merkittävää hyötyä. Ihmetyttää tämä trendi että kaiken pitää toimia sähköllä, kohta varmaan ovetkin liikkuu vain sähköisesti.
 
Manuaaliluukku toimii kuin junan vessa, on halvempi eikä sähköisistä oikeasti ole mitään merkittävää hyötyä. Ihmetyttää tämä trendi että kaiken pitää toimia sähköllä, kohta varmaan ovetkin liikkuu vain sähköisesti.
Ei minun ensimmäisessä täyssähkö autossani toiminut manuualiluukku kuin junan vessa kun sai kesäisinkin luukkua silloin tällöin luukkua longistella, mutta toimi kuitenkin longistamalla. Pääasia oli ettei tarvinnut koskaan sitä mekanismia uusia 👍
 
Ei minun ensimmäisessä täyssähkö autossani toiminut manuualiluukku kuin junan vessa kun sai kesäisinkin luukkua silloin tällöin luukkua longistella, mutta toimi kuitenkin longistamalla. Pääasia oli ettei tarvinnut koskaan sitä mekanismia uusia 👍

Manuaaliluukussa on about sama mekanismi mitä polttiksissa on ollut vuosikausia polttoainaluukussa, ne toimii käytännössä aina. Joo, joskus on jäätä yms mutta yleensä silloinkin aukeaa pian kun vähän jumppaa luukkua.
 
Manuluukku lukitaan sähköisesti ja kun luukkua käytetään sähkiksessä tiheämmin sekä se on sään armoilla avonaisena ihan toisella tapaa, tuo lukitus alkaa jumittelemaan astetta helpommin. Polttiksessa vajaa 30v aikana ehkä tuli vastaan pari kertaa luukun kanssa tilanne, mutta joka talvi ainakin kerran luukun lukitusta sai sähkiksissä houkutella tai jopa sulatella. Myös jollain jopa palanut hermot tuohon ja napsaisseet poikki koko lukitustapin (joka on ainakin osassa merkeissä täysin identtinen polttiksien kanssa). Täällä riitti hyvin, kun talviaikaan välillä työpaikan lämpimässä hallissa jätti luukun päiväksi auki. Tuohon ei tosin auttanut taas latausliittimen lukituksen jäätyilyyn vaan se vaati uutta rautaa.

Lukemattomia huuteluja manuluukkujen jäätyilystä on tullut vastaan, mutta en muista yhtä ainutta juttua sähköisesti avautuvan luukun valitteluista. Mutta onhan niitä kyllä murto-osa vs. normiluukut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
282 404
Viestejä
4 851 882
Jäsenet
78 397
Uusin jäsen
BsNyvi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom