Yleistä keskustelua sähköautoista

Vanhempi hybrid auto, joten noihin tuskin mitään päivitellään herkästi ellei jotain ole oikeasti rikki tai valmistajalta kampanjoita tai suosituksia mitä tehdä määräaikaishuollossa. Ja etenkin jos takuuhuoltoon yritetty saada siihen kuulumatonta ylimääräistä työtä mukaan, noissa vanhemmissa järjestelmissä saattaa hyvinkin viedä lähemmäs tunnin työaikaa (tai työtilaa) päivityksen ajo.

Paska linja kuitenkin tuo, ettei päivitetä edes rahaa vasten mitään.


Kyllä, ihmettelin vain liittyikö tuossa Volkkari esimerkissä softa päivityksen pyyntö nyt näihin takuuasioiden hoitoon viallisen ratin osalta.
Tarina ei kerro oliko rahaa tarkoitus vaihtaa vai ei.
 
Sanoisin että omaan makuun Enyaqin standardi VAG vakkariviiksi paljon parempi kuin KIA nappi+vipu. Molempia pystyy käyttämään iroottamatta otetta ratista.

Lisäksi yksi napautus 10 olisi kätevämpi kuin 1 kerrallaan / pitkä painallus 10.
Tottumuskysymys tai ei, niin minä oon tykännyt just tuosta et pitkä painallus 10 ja ykkösen hienosäätöä sit painamalla nappia ylös tai alas
 
Vanhempi hybrid auto, joten noihin tuskin mitään päivitellään herkästi ellei jotain ole oikeasti rikki tai valmistajalta kampanjoita tai suosituksia mitä tehdä määräaikaishuollossa. Ja etenkin jos takuuhuoltoon yritetty saada siihen kuulumatonta ylimääräistä työtä mukaan, noissa vanhemmissa järjestelmissä saattaa hyvinkin viedä lähemmäs tunnin työaikaa (tai työtilaa) päivityksen ajo.

Paska linja kuitenkin tuo, ettei päivitetä edes rahaa vasten mitään.


Kyllä, ihmettelin vain liittyikö tuossa Volkkari esimerkissä softa päivityksen pyyntö nyt näihin takuuasioiden hoitoon viallisen ratin osalta.
Alkaa noissa nykyautoissa, etenkin hybrideissä olla kymmeniä ellei satoja ohjainlaitteita joiden kaikkien päivittely on äkkiä päivän tai kahden keikka, joten ihan ymmärrettävää että ei päivitetä muuta kuin pakolliset jos jotain on rikki ja voisi päivityksellä korjautua. Tai kai ne sitten päivittelisi kaikki jos suostuisi sen puolitoista tonnia maksamaan mitä pari korjaamopäivää nykyhinnoilla taitaa maksaa.

Ei taida kovin monella valmistajalla vielä olla ns. Teslan mallia että kaikki menee jonkun yhden autossa olevan keskustietokoneen kautta.
 
Sulla on kyllä autossa joku vika, jos 2xx km lukemat alkaa ahdistaa. Auto toki varmaan tuttuun koreatyyliin pimputtelee heti varoitusta, jos ennustaa akun menevän alle 10 % lopussa. Ajan Ioniqilla jatkuvasti päälle 300 km 1-tien motaria, yleensä tyhjällä tiellä reippaasti. Hyvällä kelillä rajoitusten mukaan ajaen menis koko 340 km lataamatta välissä, tällöin loppu on siten jo aidosti liki 0 %.

e: Vai meinaat, että Teslalla 400 km pätkä huoletta?
Ei mulla pimputa toi auto mistään asiasta mitään varoituksia, mutta tarkoitin tosiaan nimenomaan meno-paluu settejä, joissa kokonaispituus siellä 400-500km välissä.
 
Alkaa noissa nykyautoissa, etenkin hybrideissä olla kymmeniä ellei satoja ohjainlaitteita joiden kaikkien päivittely on äkkiä päivän tai kahden keikka, joten ihan ymmärrettävää että ei päivitetä muuta kuin pakolliset jos jotain on rikki ja voisi päivityksellä korjautua. Tai kai ne sitten päivittelisi kaikki jos suostuisi sen puolitoista tonnia maksamaan mitä pari korjaamopäivää nykyhinnoilla taitaa maksaa.

Ei taida kovin monella valmistajalla vielä olla ns. Teslan mallia että kaikki menee jonkun yhden autossa olevan keskustietokoneen kautta.
Moderni sähköarkkitehtuuri joka kykenee ketteriin OTA päivityksiin on Rivianilla ja Teslalla. Volkswagenilla tulossa, koska osti sen Rivianilta. BMW neue klasse eka eurooppalainen.

Mutta tällainen modernismi ei saata kiinnostaa Eurooppalaista kuluttajaa. Uuden auton ostaja täällä ka. 55 vuotta, siinä ei samoin tekniikka kiinnosta (keskimäärin), siksi uusi Audin Q3 tai Rellujen 5 etc. ovat viiksihirviöitä, sekä Tesla voi olla suuri outous kosketusnäytöillä. Moni eurooppalainen auto suunniteltu 55 vuotiaalle, joka harmi. Näytöt yhä monessa autossa todella pieniä ja softa mallia doro.
 
Moderni sähköarkkitehtuuri joka kykenee ketteriin OTA päivityksiin on Rivianilla ja Teslalla. Volkswagenilla tulossa, koska osti sen Rivianilta. BMW neue klasse eka eurooppalainen.

Mutta tällainen modernismi ei saata kiinnostaa Eurooppalaista kuluttajaa. Uuden auton ostaja täällä ka. 55 vuotta, siinä ei samoin tekniikka kiinnosta (keskimäärin), siksi uusi Audin Q3 tai Rellujen 5 etc. ovat viiksihirviöitä, sekä Tesla voi olla suuri outous kosketusnäytöillä. Moni eurooppalainen auto suunniteltu 55 vuotiaalle, joka harmi. Näytöt yhä monessa autossa todella pieniä ja softa mallia doro.
Mihin sinä tarvitset isoa näyttöä? Iso näyttö näyttää tyhmältä ja ei sillä koolla mitään tee kun ajaa. Viikset taas on aina objektiivisesti parempia, kuin joku teslan viritys. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä minkään 55v kanssa. Itse kun ajan autoa, niin en katso näyttöön oikeastaan ikinä, jos en käytä navigaattoria.
 
Moderni sähköarkkitehtuuri joka kykenee ketteriin OTA päivityksiin on Rivianilla ja Teslalla. Volkswagenilla tulossa, koska osti sen Rivianilta. BMW neue klasse eka eurooppalainen.

Mutta tällainen modernismi ei saata kiinnostaa Eurooppalaista kuluttajaa. Uuden auton ostaja täällä ka. 55 vuotta, siinä ei samoin tekniikka kiinnosta (keskimäärin), siksi uusi Audin Q3 tai Rellujen 5 etc. ovat viiksihirviöitä, sekä Tesla voi olla suuri outous kosketusnäytöillä. Moni eurooppalainen auto suunniteltu 55 vuotiaalle, joka harmi. Näytöt yhä monessa autossa todella pieniä ja softa mallia doro.
Jossain määrin päivitysten saaminen verkon kautta on hyvä asia, mutta autojen riippuvuus verkosta taas ei lainkaan.
Pahimmillaan moderni auto ei enää toimi kun jokin serveri on alhaalla tai sammutettu vanhentuneena. Viiksihirviöt ovat myös siinä mielessä käteviä, että toimintoja voi käyttää samaan aikaan kun seuraa liikennettä.
 
Moderni sähköarkkitehtuuri joka kykenee ketteriin OTA päivityksiin on Rivianilla ja Teslalla. Volkswagenilla tulossa, koska osti sen Rivianilta. BMW neue klasse eka eurooppalainen.

Mutta tällainen modernismi ei saata kiinnostaa Eurooppalaista kuluttajaa. Uuden auton ostaja täällä ka. 55 vuotta, siinä ei samoin tekniikka kiinnosta (keskimäärin), siksi uusi Audin Q3 tai Rellujen 5 etc. ovat viiksihirviöitä, sekä Tesla voi olla suuri outous kosketusnäytöillä. Moni eurooppalainen auto suunniteltu 55 vuotiaalle, joka harmi. Näytöt yhä monessa autossa todella pieniä ja softa mallia doro.
Eikä vanhemmille autoilijoille ikänäöllä pitäisi pikemminkin olla isompia näyttöjä?

Minäkin vaadin työnantajalta että läppärini näyttö tulee olla 15,6 tai 16 tuumaa jotta näen tihrustaakin siltä jotain, ei mitään 13-14" mininäyttöä. Eniten tykkään katsella 17,2" läppäreiden isoja näyttöjä mutta sellaisia ei enää juurikaan myydä.
 
Mihin sinä tarvitset isoa näyttöä? Iso näyttö näyttää tyhmältä ja ei sillä koolla mitään tee kun ajaa. Viikset taas on aina objektiivisesti parempia, kuin joku teslan viritys. Näillä asioilla ei ole mitään tekemistä minkään 55v kanssa. Itse kun ajan autoa, niin en katso näyttöön oikeastaan ikinä, jos en käytä navigaattoria.

Tämä - laiskalla designillä lätkäisty iso näyttö, fyysisten nappien, mittariston/näytön ja viiksien poisto ei ole mitään muuta kuin halpuutusta. Modernismin yms kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 170
Viestejä
4 819 773
Jäsenet
78 044
Uusin jäsen
tabby

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom